Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Ne jan 02, 2005 6:41 pm

metallic je napisal/-a:Zakaj pa nihče ne izdeluje wanklov? Bojda so izredno majhni in lahki motorji, da moči na liter sploh ne omenjam... :?:


wanklov motor je zdj strogo samo v lasti mazde, ki je odkupila vse pravice zanj.

tko da wanklow bo se velik, sam bojo pac samo v mazdah, pa se v kksni znamki, ce bo le ta mazdi podmazala mastne $$ za uporabo wankla.

je pa tko, wanklov motor je velik potencial, ce bi v tehnologijo wankla v preteklosti ulagal 10% tok dnarja kokr so v motorje zasnove otto, bi vankl ze zdavni pojedu otto konstrukcijo.

je ze res da ma wanklov motor dolocene pomankljivosti, sam ste pa pozabl na eno izmed glavnih prednosti, to pa je ta, da ma wankl bistveno manj komponent od otta, in je kot tak precej manja nagnjen k kvarljivosti kot otto.

mazda stavi na wanklovo karto, in mislm da bojo scasoma ko ta motor se doterajo in vanj ulozijo se neki $$$ zmagal na celi crti, in bojo tovarne milo prosile za pravice do wankl/mazdinih pogruntavscin.

aja pa se kot zanimivost; wanklov motor je delu na zacetku svoje kariere sam na repicno olje :)
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Ne jan 02, 2005 7:43 pm

eee no mislim da ne bilo prasanje glede v6 motorjev glede da vsi vidite vr6 od golfa pa tko


vr6 ma extremni kot tako da ni pravi v6 ampak ena vmesna stopnja med v6 in i4. prednost bloka je kompaktnost kar prikazuje da so dimenzije bloka malenkosno vecje od i4 in manjse od v6 zaradi kota ... ampak ta extremni kot ma veliko slabosti

no v6

zasnova motorja je dokaj komplicerana prvo ... v6 ma pravilni kot med glavama 45 stopinj to jim omogoca prvo bolj miren tek drugo pa vecja moc na litrazo motorja skratka I6 in V6 v moci bi bil V6 mocnejsi za cca 20% nazalost je pa tukaj veliko problematike prva je dokav veliko stevilo sestavnih delov ... 2 motorni glavi sedej ali uporabijo 1no 2 ali 4 odmicne gredi je bolj stvar konstrukcije ... primeri 1 odmicna je se lahko uporabi ce jo montiras v sredino 2 ce ma vsaka glava svojo 4 pa ce se hoces igrati z 4ventili na cilinder zato je posledicno tudi motor tezji samo tisto moc ki jo generira seveda tudi to pretehta kar se tici porabe je boljsi V6 (govorim v isti litrazi) ker ma vecji izkoristek (manj izgub v sistemu)

skratka V6 vec moci na doloceno prostornino bolj je kompakten bolj meren tek in tudi bolj ekonomicen v primerjavi z I6 ali I4 z isto prostornino
slabost : cena izdelave samega motorja , velikost je bolj kockast kar pomeni vecji prostor za motor ... tako da se jih daje v avte visjega cenovnega razreda
najvec moci na litrazo dobis z v12 motorjem z vecjim stevilom pa zacne notranje trenje ze kr mocno poberati moc ...zato tudi formule uporabljajo v12 motorje


kar se tice wankla ceprav ni blo nic glede tega prasanga je pa tako:

wankel je ena fantasticna ideja konstrukcije motorja z rotajocim se batom kar eliminira 2 veliki hibi klasicnih motorjev
prva ker se bat rotira ni izgube energije kot je pri klasicnem motorju ko more bat spremeniti smer rotacije kar pomeni bolj meren tek in s tem tudi ni takih obremenitev na same lezaje na gredi zato se lahko vankel vrti tudi hitreje ....
druga pa je zaradi konstrukcije roterajocega se bata sam motor nima ventilov kar pomeni cenejsa izdelava in seveda bolj kompaktni design in lajsi spotoma

sedej moc se pridobi pri tem motorju glih zaradi visokih obratov ter rotaciskega gibanja kar pomeni da je navor relativno konstanten cez celo polje je pa problem da tega navora ni bogve kaj kakih 125nm kar je toliko kot ga generira normalni i4 motor s 75km ...

vecji problemi kot teorija je pa nacin izdelave takega motorja kle so veliki problemi tesnenja samega bata kar pomeni uhajanje mesanice ne toliko cez boke bata kot med spicami ki locujejo kompresiski takt z izgorevalnim in izpusnim pa sesalnim pol pa je se ciklus dinamike izgorevanja mesanice problem je kako usmeriti tlak v rotacisko se gibanje ... itd.... sedej motor mazda razvija .. kar pomeni da ce en sam razvija bo motor napredoval pocasneje ker ni konkurence na temu podrocju. Motor lahko postane konkorencen klasicnemu motorju samo v primeru ko bo njegova poraba padla na porabo sedajsnih motorjev potem pa ni problema da bomo vidl v cenejsih avtih tudi ta motor ker motor sam je zelo poceni za izdelati ter bolj kompakten je kar bi stilistom dalo veliko prostora za oblikovanje sprednih oblin avta...

sam wankel ko je ven prisel je bil kot ene vrste fenomen in je bil sprva mislen kot poceni motor za poceni avtomobile sele ko je bencin postal drag in so eko freaki zaceli teziti da je umazan kod da tisti ameriski big blok 7l motorji niso bli ... so ga umaknili iz proizvodne ... saj pri ostalih koncernih edino pri mazdi je ostal v vporabi saj v enem avtomobilu
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
music_man
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Ne avg 24, 2003 12:45 pm
Kraj: doma

Napisal/-a music_man Ne jan 02, 2005 7:55 pm

Mihc je napisal/-a:eee no mislim da ne bilo prasanje glede v6 motorjev glede da vsi vidite vr6 od golfa pa tko


vr6 ma extremni kot tako da ni pravi v6 ampak ena vmesna stopnja med v6 in i4. prednost bloka je kompaktnost kar prikazuje da so dimenzije bloka malenkosno vecje od i4 in manjse od v6 zaradi kota ... ampak ta extremni kot ma veliko slabosti


In kaksne so slabosti ? Povej jih nekaj ravno prej smo ugotavljali d jih ni nikjer napisanih.
Ti pa tudi samo rečeš da so nič pa katere naj bi bile.
VSAKA PALICA IMA DVA KONCA
JE REKEL MODREC, KI ŠE NI VIDEL ROGOVILE
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Ne jan 02, 2005 8:00 pm

primerjava V6 in VR6 (drugic tako naprisi ) ali sedeaj zastipis

Prvo koti

v6 kot med bati 45stopinj
vr6 kot vecji kot 60stopinj

Mernost teka

v6 prakticno ne cutis treslajov v stantgasu (stantgas je tisti rezim v katerem motor najvec trese)
vr6 motor trese bolj kot v6 in manj kot i6

MOČ

V6 vecja moc zaradi boljsega dovoda in odvoda zraka in izpusnih plinov lazje kotroliranje odpiranja in zaprianja venitlov in boljsa pozicija vzigalnih sveck....
VR6 manj moci ker je manj placa za vse te zadeve in tako ne mores optimalno pozicionirat vseh elementov

Izkoristek

V6 vecji zakaj poglej zgoraj (moc)
VR6 slabsi

Prostornina

V6 ce bi grobo reku je to kocka z sranicami 1x1 (sirina x dolzina)
VR6 kocka 0.6x1
I4 0.5x1
Zadnjič spremenil Mihc, dne Ne jan 02, 2005 8:17 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
music_man
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Ne avg 24, 2003 12:45 pm
Kraj: doma

Napisal/-a music_man Ne jan 02, 2005 8:05 pm

WTF
kva si ti to napisu zdej.
Kr neki ampak res kr neki :roll:

in ja mislu sm dobre in slabe strani VR6 motorja in primerjave la tega z klasicnim V6
nobeni inline 6 motorjev pa wanklov pa nevem česa še

LP
VSAKA PALICA IMA DVA KONCA
JE REKEL MODREC, KI ŠE NI VIDEL ROGOVILE
 
Uporabniški avatar
M3
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1931
Pridružen: Pe sep 05, 2003 9:11 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a M3 Ne jan 02, 2005 8:10 pm

mislim da je 20 letna začšita patenta wankel motorja mazdi potekla, tako da mislim da
bi ga lahko tudi drugi proizvajalci prijeli v roke, samo vsi se ga bojijo ker je to en dodaten strošek, pa je vprašljivo če bi se kupoval. in mislim da vsi vemo v kakšnem stanju so avtomobilski proizvajalci.
Slika
 
Uporabniški avatar
Zorqon
Novinec
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Če jan 15, 2004 7:41 pm
Kraj: maribor

Napisal/-a Zorqon Ne jan 02, 2005 8:17 pm

Hmmm...glede formule 1....ni V12 motor ampak 3 litrski V10...ker je tako omejeno v pravilniku ;)
Policaj: " boste pihali??? "
Voznik: " ne, bruhal bom "
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Ne jan 02, 2005 8:20 pm

upps my bad .... nisem tocno spremlal motorje f1 samo vem da so na zacetku mel se mi zdi 5 l brez turobta pa 1.5l z turbotom ... pol so 1.5l + turbo sli cez 1000km zato so to ukinl kasneje so 5l sli cez 1000km kar so zmanjsal na 3l ...
zgleda da so pol se zmanjsal kolicino batov da bi se mal jim moci pobral tega nisem vedu
... ceprav je samo se prasanje casa kdaj bojo spet omejil kaj pri motorjih ker spet dosegajo moci teh motorjev blizu 1000km


m3: ja mozno da je omejitev na design od wankla potekel amapak konstrukciske resitve katere je mazda uporablja pri izdelavi motorja pa so patentirane sigurno
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
Uporabniški avatar
m power
Novinec
 
Prispevkov: 114
Pridružen: Sr apr 16, 2003 8:53 pm

Napisal/-a m power Ne jan 02, 2005 9:11 pm

Ni glih direkten odgovor na zastavljeno vprasanje, je pa zelo zanimivo branje:
http://www.thrashercharged.com/tech_htm/adv_engine_design.shtm
 
Uporabniški avatar
_BANDIT_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1111
Pridružen: Če feb 27, 2003 9:23 am

Napisal/-a _BANDIT_ Ne jan 02, 2005 9:31 pm

M3 je napisal/-a:mislim da je 20 letna začšita patenta wankel motorja mazdi potekla, tako da mislim da
bi ga lahko tudi drugi proizvajalci prijeli v roke, samo vsi se ga bojijo ker je to en dodaten strošek, pa je vprašljivo če bi se kupoval. in mislim da vsi vemo v kakšnem stanju so avtomobilski proizvajalci.


Mazda ni patentirala samega Wankel motorja ampak vse izboljšave tega motorja. Sam osnovni Wankel motor lahko danes razvija katerakoli firma, ampak fora je v tem, da ima Mazda v lasti patente za vse izboljšave in pogruntacije, brez katerih je ta zasnova motorja praktično neuporabna. Torej, če bi danes nekdo hotel začeti izpopolnjevati Wankel motor, bi moral ubrati popolnoma drugo pot za razvoj in nebi smel uporabljati Mazdinih izumov, kar pa je verjetno nemogoče.
http://www.zup-racing.com/
THERE IS NO REPLACEMENT FOR DISPLACEMENT! Slika
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne jan 02, 2005 10:00 pm

Mihc je napisal/-a:upps my bad .... nisem tocno spremlal motorje f1 samo vem da so na zacetku mel se mi zdi 5 l brez turobta pa 1.5l z turbotom ... pol so 1.5l + turbo sli cez 1000km zato so to ukinl kasneje so 5l sli cez 1000km kar so zmanjsal na 3l ...
zgleda da so pol se zmanjsal kolicino batov da bi se mal jim moci pobral tega nisem vedu
... ceprav je samo se prasanje casa kdaj bojo spet omejil kaj pri motorjih ker spet dosegajo moci teh motorjev blizu 1000km


m3: ja mozno da je omejitev na design od wankla potekel amapak konstrukciske resitve katere je mazda uporablja pri izdelavi motorja pa so patentirane sigurno


Sej grejo formule naslednje leto na V8 motorje oz za tiste ki ga še no bojo mel omejilec obratov+V10 motor.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff Ne jan 02, 2005 10:19 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
De_Tomaso je napisal/-a:Glede wankla pa skoraj nihče še ni omenil porabe in majhnega navora, ki tudi nista prednosti pri tem motorju


Ce dodamo k temu se visoke emisije izpusnih plinov (izgorelo olje) je to cisto dovolj slabosti, da Wankel (zal) nikoli ne bo mnozicen izdelek, ampak le eksotika :( Morda pa je bolje tako... ;)


Izpolnjuje norme euro4 in uporabili so ga tudi že v RX8 kjer je bilo gorivo vodik. ;)

Nikoli pa ne bo v vseh modelih mazdinih vozil že zaradi njegove narave. Mislim, da ga sploh nima smisla delat za moči okoli 100 KM (premalo navora), zraven tega pa kako starčke pripraviti na to, da bojo avto gnali na obratih 3k in + :lol:

Mazda 2 200+ KM he he trgalo bi gate.

Pa sorry za off topic ;)
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Po jan 03, 2005 9:12 pm

Nekaj mi ni jasno pri VR6 motorjih (sem POPOLEN laik samo a niso teli ozki koti med bati mal problematični glede segrevanja motorja posebej pri visokih vrtljajih in ker vsi vemo da se ti motorji ne šparajo, ugibam, da nimajo tako dolge življenske dobe. Komentarji.

Sicer pa...
http://www.answerbag.com/a_view.php/12655 nekaj o "hemi" motorjih
http://www.answerbag.com/a_view.php/5791 splošno keri motor je bolši od drugih in zakaj
http://www.answerbag.com/a_view.php/6961 o boxer oz. ležečih motorjih
http://www.answerbag.com/a_view.php/5625 in pa nekaj besed o Wenkel motorjih
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po jan 03, 2005 11:07 pm

Avalon je napisal/-a:Nekaj mi ni jasno pri VR6 motorjih (sem POPOLEN laik samo a niso teli ozki koti med bati mal problematični glede segrevanja motorja posebej pri visokih vrtljajih in ker vsi vemo da se ti motorji ne šparajo, ugibam, da nimajo tako dolge življenske dobe. Komentarji.


Dokler je vodno hlajen ni problema 8) Vrstni motorji so tudi precej stisnjeni, pa nimajo problemov s pregrevanjem ;) Problemi so sele pri zracno hlajenih motorjih. Zracno hlajeni Porsche 911 (stari model) ima zato recimo veliko vec olja (tja do 11 litrov namesto 5, kot je obicajno), ki ima tudi hladilno funkcijo... :?
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Po jan 03, 2005 11:40 pm

To ni dosti. Jaguarjev V12, dolga leta edini evropski 12-valjnik, požre 11 kvartov olja... približno 12 litrov in pol olja. :shock:

Pa da ostanemo še malo pri temi. VR6 motor se večinoma obnaša podobno kot linijski 6-valjnik in je kot tak že zaradi konstrukcije uravnotežen in miren motor. Mimogrede, noben V8 motor ne more tako enakomerno teč, kot linijski šestak. V6 motorji pa obstajajo v dveh bolj razširjenih "verzijah" z 90° in 60° kotom med valji. 90 stopinjski so precej bolj nemirni, potrebujejo izravnalno gred, delajo jih pa predvsem zato, ker za njih lahko uporabijo tovarne ista orodja kot za V8 motorje (ki pa morajo imet kot med valji 90° za vsaj kolikor toliko miren tek). V6 motorji sploh niso bili dosti razširjeni, trend je potegnil AlfaRomeo s svojim V6 motorjem v Alfi 6 in pozneje v GTV6. V6 ima pač to prednost, da je precej manjši od linijskega. Zato je lahko GTV6 bila tako zašiljenih linij, kar recimo noben Jaguar in BMW, kot izdelovalca najboljših linijskih šestakov, nista mogla bit.

Še ena prednost V6 pred I6 je ta, da lahko motor postaviš v avto prečno. Pomembna zadeva za avtomobile s pogonom na prednja kolesa. Edini avto s prečno postavljenim I6 motorjem je Volvo S80, ki pa ima najkrajši menjalnik na svetu (precej drag). Razlog zakaj se v avtomobile s prednjim pogonom motorje vgrajuje motorje prečno ni samo v "prišparanem" prostoru, ker je motorni prostor lahko precej krajši, pač pa tudi v manjših izgubah transmisije. Prenos "obrnit" za 90°, če bi bil motor vzdolžno postavljen, brez dokajšnjih izgub ni mogoč. Točne podatke, koliko se zgubi, vam bo pa strojnik Jerry povedal.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jan 04, 2005 2:34 am

mam obcutek da to tud sm spada, in ker sm ze lih isku to, sm se pac odlocu da tud v teli temi objavm, ker nekak spada tud sm. drgac pa ce je odvec, feel free to erase this.

Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte To jan 04, 2005 4:02 am

Tule bi lahko kaj pisalo o protiutežeh na motorni gredi V8 motorja.
Obstajajo seveda V8 motorji brez protiuteži, ki morajo uravnotežit težo kolena na motorni gredi, težo ojnice in težo bata, in če pogledamo prečno sliko motorne gredi, ni oblike "+" ampak "-" (gledamo kolena). Zadeva je podobna spojitvi dveh vrstnih štirivaljnih motorjev. Tečejo dosti nemirnejše, imajo pa to prednost, da se zavrtijo v precej višje vrtljaje in so bolj odzivni, ker nimajo protiuteži, pa tudi tako velikega "ohišja" gredi ne potrebujejo. Zvok je pa seveda popolnoma drugačen, bolj podoben kričanju dveh 4-valjnikov kot pa V8. je pa res, da imajo precej manjši hod, zato kljub vsemu nimajo prevelikih vibracij. Zato imajo Ferrarijevi V8 motorji, TVR in pa Lotusov V8 tako drugačen zvok, pa tudi odzivnost.
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon To jan 04, 2005 10:57 am

Evo še nekaj vprašanj, mogoče vam smešno ampak meni neznano.
1.Razlika med 4,6,8 in 10 valjnim motorjem. Kako to vpliva na moč motorja (če vpliva), kakšna je razlika pri porabi goriva in zakaj (odmislimo razne pumpe in razpršilce goriva, razen če je v tem trik).
2. Razlika me bencinskim in dizelskim motorjem??? Posebej me zanima zakaj je taka razlika v porabi goriva, navoru,...?
Če ima še kdo kako vprašanje naj ga postavi, da ne bom edini neved tukaj.
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To jan 04, 2005 2:51 pm

Avalon, se pridružujem tvojim vprašanjem, sva že dva neveda :)
Če je ravno, ni zabavno.
 
AirWave
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po mar 10, 2003 8:19 pm

Napisal/-a AirWave Sr jan 05, 2005 8:25 pm

Razlika v navoru med dizelskim in bencinskim motorjem pride izključno zaradi dolžine ročice..ta mora biti daljša, ker mora imeti bat dosti več hoda, da lahko ustvari večjo kompresijo (ponavadi je kompresija dizelskega motorja 2x večja) Če se malo spomnimo osnovnošolske fizike lahko tudi ugotovimo da je navor=sila*ročica (dolžina ročice)

Daljša ročica in s tem daljši pomik bata je tudi razlog zakaj nimajo dizelski motorji tolko obratov/min kot njihovi bencinski kolegi..
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov