Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 4:46 pm

Gorazd0, ja to je pa že bolj verjeten razlog za to da so ostali proizvajalci opustili razvoj v ta motor. In potemtakem mislm da se teh stvari, na katere je potrebno biti dodatno pozoren pri boxer motorjih, v prihodonosti ne bo izdelovalo ravno v masovnem številu.
Kar se pa tiče kofeja pa ni problem, sam zdej mam dost dela s šolo, ko bom mel cajt ti pišem na PM pa se zmenmo pa res dobimo, do takrat bom pa upam že jest dobil tisto knjigo in se še kaj več podučil o tem ker zaenkrat o vsem tem nimam blage veze :D
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Po jan 03, 2005 5:17 pm

Tole bo pomagal glede spoznavanja osnov vrste motorjev.
http://www.answerbag.com/a_view.php/5791
Tole bo za boxer oz. ležeče motorje.
http://www.answerbag.com/a_view.php/6961
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxer_engine
Veselo branje. Je zanimivo.
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po jan 03, 2005 10:07 pm

Nebivedu...enmejčken si zmešu hruška in jabolke...
seveda ima impreza hud navor...pa legacy TURBO...ampak to je turbo!!!
Če primerjaš klasični atmosferski bokser motor s atmosferskim vrstnim ali V nima bokser nič večjega...ampak tudi nič manjšega, da ne bo pomote...primernega prostornini motorja in gibu batov pač...tako kot vsi motorji ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Po jan 03, 2005 10:21 pm

kolikor js wem.. (pa ne me kregat)
prostornina je fi bata x hod bata...
čist enostawn..
recimo sicer ne wem ampak recimo da je powprečno dolžina hoda bata 10 enot,
fi bata pa 4 enote...
če bi na tej mašini hod zmanjšali na 8 enot, fi pa powečali za 2 enoti bi se motor laže zawrtel na višje obrate, hkrati pa bi zgubu moment pri nižjih..
če bi hod bata zwečali na 12 enot, zmanjšali pa fi bata na 3 enote bi motorju prestawili nawor na nižje obrate...

neki tazga... ne se smejat... sam newem a je blo to rečen za 2T motorje a neki tazga...
razlagu nam je pa en prfox...
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po jan 03, 2005 10:51 pm

Mislim da boxer motorjev ne izdelujejo vec v toliksni meri zaradi tega, ker zavzamejo relativno veliko prostora :? Napram vrstnemu 4 valjniku, ki je pri novih avtomobilih postavljen precno, se ne more kosati, v vecje avtomobile pa raje vgrajujejo V6 ali V8 motorje :( Res skoda, ampak po drugi strani pa (p)ostajajo avtomobili z boxerskimi motorji posladek za sladokusce -ta car bi z mnozicnostjo izgubili ;) Ne vem sicer, kdo je skonstruiral prvi boxer motor (bi moral pogledat v literaturo), imam pa doma Tatro 57b iz leta 1943, ki ima 1250 kubicni 4 valjni zracno hlajeni boxer motor :D Skonstruiral ga je baje ing. Ledwinka, po vojni pa si je njegovo zasnovo "sposodil" Ferdinand Porsche in prav tak motor vgradil v -Hrosca 8) Po vojni so morali Nemci tovarni Tatra celo placat odskodnino za ukraden patent, cesar pa javno niso radi priznali... ;)
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Po jan 03, 2005 10:53 pm

Nejko87 je napisal/-a:kolikor js wem.. (pa ne me kregat)
prostornina je fi bata x hod bata...
čist enostawn..
recimo sicer ne wem ampak recimo da je powprečno dolžina hoda bata 10 enot,
fi bata pa 4 enote...
če bi na tej mašini hod zmanjšali na 8 enot, fi pa powečali za 2 enoti bi se motor laže zawrtel na višje obrate, hkrati pa bi zgubu moment pri nižjih..
če bi hod bata zwečali na 12 enot, zmanjšali pa fi bata na 3 enote bi motorju prestawili nawor na nižje obrate...

neki tazga... ne se smejat... sam newem a je blo to rečen za 2T motorje a neki tazga...
razlagu nam je pa en prfox...


A ni
fi (kvadrat)* pi=površina
volumen pa je površina os. ploskve* višina
:?: :?:

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Stuhec
Novinec
 
Prispevkov: 277
Pridružen: Ne mar 21, 2004 10:42 pm
Kraj: M. Sobota

Napisal/-a Stuhec Po jan 03, 2005 10:59 pm

:?: le zakaj so porsche maschine tako dobre ?
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Po jan 03, 2005 11:08 pm

Jerry - se strinjam, da so vrstni motorji ekonomičnejši (price/performance) a hkrati ostaja slast "za sladokusce" - kot jo sam omenjaš; glede na to, da se Subaru drži boxerja kot klop plota verjamem, da imajo sistem naštudiran - tudi daljnoročno; poraba modernih boxerjev ni tolk večja od vrstnih, kot je bila nekoč, mehankarija ni problem (vse paše povsod, dokler ni turbo), vzdrževanje pravtako ne (ga tkorekoč ni - bognedaj.da.zmanjka.olja.press), veliko veselja ob poslušanju "kreganja batov" :twisted: , veselje "dizelskega navora" pri 1500rpm, odlično delujoč 4WD, avtomatska zapora z. diferenciala, ogromno opreme za mali denar in ne najmanj pomembno - najnovejša generacija Legacy-ja je celo očem všečna (po 14-ih letih spet lep Legacy)...

Koneckoncev - ura na uradnem servisu stane slabih šest tisočakov... 8)

da ne bo pomote -kljub temu, da sem lastnik Legacyja, nisem zaslepljen s Subarujem -> levo ledvico bi dal za podvozje BMWja, roženico za VW-jev VR6 ali Hondin VTI,... na trgu je ogromno prekrasnih/boljših avtomobilov; a Subaru ima "nekaj" kar ostalim manjka - podobno kot ima karizmo "katra", petka je pa nima;
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Po jan 03, 2005 11:14 pm

Josephe je napisal/-a:A ni
fi (kvadrat)* pi=površina
volumen pa je površina os. ploskve* višina
:?: :?:

LP Joseph


ne se u detajle spušat...



Slika
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Po jan 03, 2005 11:17 pm

Demo je napisal/-a:...do takrat bom pa upam že jest dobil tisto knjigo in se še kaj več podučil o tem ker zaenkrat o vsem tem nimam blage veze :D


da ne boš predolgo čakal začni kar tule: http://www.main.experiencetherave.com:8 ... ual_scans/

priporočam Gregory's Manual
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Po jan 03, 2005 11:37 pm

GorazdO je napisal/-a:Jerry - se strinjam, da so vrstni motorji ekonomičnejši (price/performance) a hkrati ostaja slast "za sladokusce" - kot jo sam omenjaš; glede na to, da se Subaru drži boxerja kot klop plota verjamem, da imajo sistem naštudiran - tudi daljnoročno; poraba modernih boxerjev ni tolk večja od vrstnih, kot je bila nekoč, mehankarija ni problem (vse paše povsod, dokler ni turbo), vzdrževanje pravtako ne (ga tkorekoč ni - bognedaj.da.zmanjka.olja.press), veliko veselja ob poslušanju "kreganja batov" :twisted: , veselje "dizelskega navora" pri 1500rpm, odlično delujoč 4WD, avtomatska zapora z. diferenciala, ogromno opreme za mali denar in ne najmanj pomembno - najnovejša generacija Legacy-ja je celo očem všečna (po 14-ih letih spet lep Legacy)...

Koneckoncev - ura na uradnem servisu stane slabih šest tisočakov... 8)

da ne bo pomote -kljub temu, da sem lastnik Legacyja, nisem zaslepljen s Subarujem -> levo ledvico bi dal za podvozje BMWja, roženico za VW-jev VR6 ali Hondin VTI,... na trgu je ogromno prekrasnih/boljših avtomobilov; a Subaru ima "nekaj" kar ostalim manjka - podobno kot ima karizmo "katra", petka je pa nima;


Ce bi bilo po mojem, bi delali SAMO boxer motorje, R6 in V8 :D Na vrstne 4 valjnike sem alergicen (TAKOJ dobim pike), razen ce na pokrovu ventilov pise SAAB :lol:

Mi je pa nekako bolj vsec, ce je avto, ki ga vozim exotika, tako da me majhna serija ne moti, prej obratno... ;)
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jan 04, 2005 2:27 am

eni bote res se sklatl kej :>

evo tle je ena super razlaga v slovenscini sam so pa slikce mal velke. sam za izobrazevanje vse :idea: :D u glavnem sorcy dialupovci, sam mal se boste nacakal :P :twisted:

Slika
Slika

aja pa en je govoru o 5 lezajih na 4cilindrskemu bokserju. konkretno kera masina ma 5 lezajev?
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte To jan 04, 2005 3:35 am

Jaz sem napisal, da je Alfin bokser imel samo tri ležaje motorne gredi. Kar je tudi minimum, kar lepo piše na tej gromozanski sliki (čakam že dva dni, da telekom zamenja crknjen ADSL "modem" :x ). Lahko pa vprašamo, koliko ležajev imajo Subaruji. Nebivedu jih šraufa, pa bo povedal. :P Mislim, da jih je pet.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jan 04, 2005 4:03 am

js sm meu alfo33 qv l96, z boxer motorjem, in morm rect da je zadeva super laufala, sam res pa da je blo vse nastiman tko ko more bit, in je mela skos 4krake svecke, in zmer kvalitetn ole, tko da je tista masinca grmela k svina, pa se pritisk olja je biu pod standgasom zmer okol 3 bare ce se ne motim. no saj po cagru.

je pa saj pr tej moji alfi bla ena zanimivost, namrec masina je mela 7 cevk za oddusek, in ce te cevke niso ble vse povezane tko kot je treba, zadeva nikakor ni hotla laufat lepo pod standgasom. se zdj mi ni jasn tocn vzrok za to.

aja pa za benz je mela pod havbo 4+ metre cevi :> zato so tud dokaj rade se spremenile v bakle.

sam je pa 2x dvojni weber neki najlepsga kar se ti lahk zgodi na 4 cilindrasu :D
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO To jan 04, 2005 6:25 am

@Voith: der Alte prav govori - ja, 5 ležajev je.

http://freeweb.siol.net/grilp/EJ22_Page_008.jpg
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
vepar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1611
Pridružen: So jun 05, 2004 6:32 pm
Kraj: nou mejst

Napisal/-a vepar To jan 04, 2005 11:43 am

Slide je napisal/-a:Nebivedu...enmejčken si zmešu hruška in jabolke...
seveda ima impreza hud navor...pa legacy TURBO...ampak to je turbo!!!
Če primerjaš klasični atmosferski bokser motor s atmosferskim vrstnim ali V nima bokser nič večjega...ampak tudi nič manjšega, da ne bo pomote...primernega prostornini motorja in gibu batov pač...tako kot vsi motorji ;)


seveda mata res navor in moč podobno--- ampak pri katerih obratih

navaden inline motor (turbo) ima največji navor kje- pri okoli 4-5k obratov.
bokser impreza turbo pa pri 2,4 k obratov. tu je razlika ;)
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To jan 04, 2005 2:53 pm

vepar...to je samo stvar nastavitve pa tudi velikosti turbine...pelji se z Imprezo WRX in recimo Audijem 1.8T...
Audi že od 2000 vrtljajev vleče kakor pač vleče...prej je bol bogi...Impreza pa se predrami šele pri 3000, se zbuja do 4000 in potem strga...do 3000 je praktično mrtva, sploh STI...WRX sicer potegne nekoliko prej, a v grobem in V PRAKSI je tako kot sem napisal...je treba probat!
Poleg tega sem vozu še Foresterja 2,0 in Outbacka 3,0, pa noben ni ravno razdajal navora pri nizkih obratih...Potegne točno tako kot večina drugih 2 ali 3 litrskih motorjev...Oba sta NEturbaša! In tudi tadva nista imela nikakršne obilice navora pri nizkih obratih...edina stvar, ki te spomni da sediš v bokserju je božanski zvok motorja :bow
Če pogledaš že samo zasnovo...naj bi imeli kratke gibe batov, da je motor kompaktnejši...v subarujevem primeru...to tudi pomeni da motor rabi vrtljaje, dolgohodni motorji pa pipajo bolj pri nizkih vrtljajih ;)

Ampak kar sem napisal niso slabosti...tudi turbo bokser bi komot dobro vlekel tudi spodaj...samo tukaj si udaril mimo! Sploh z Imprezo ;)
Fora je 99% v nastavitvah in turbini...
Saj v končni fazi lahko primerjaš neturbinske avtomobile...kjer pride zasnova bolj do izraza...razlike ni...oziroma je ravno takšna kot je med Citroenom 1.6 in Renaultom 1.6....odvisno od motorja...ne pa od zasnove...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov