Templar je napisal/-a:music_man je napisal/-a:Slide je napisal/-a:Templar je napisal/-a:FSI je nemška verzija že dobro poznanega Mitsubishijevega GDI ki je na trgu že precej dlje kot FSI sistem.
Za kaj gre pa so že napisali.
Očitno se je VW odločil kopirat ideje vse konkurence! DSG od porša, FSI od mitsubišija...

A Mitsubishi je bil prvi ki je imel direktni vbrizh na bencinskem motorju...močno dvomim...DSG od porša...čudno...kateri porš pa ima DSG? Za drugo trditev ne rečem da ne drži...ampak res nisem še zasledil da bi imel Porš menjalnik enak DSG-ju...
Ti kar dvomi ampak dejansko je mitsubiši pioner na tem področju.

In te motori bolj onesnazujejo ker se tvorijo dusikovi oksidi NOx, ki so rakotvorni.
Problem dušikovih oksidov je da se tvorijo ko je katalizator še hladen. To da bi motorji s direktnim vbrizgom bencina več dušikovih oksidov ni logično ker je razlika samo koliko bencina izgori in kak je izkoristek. Možno pa je da se zaradi tega katalizator kasneje segreje.
Hec GDI in podobnih je vtem da ko avto stoji oz se premika počasi, ob enakomerni hitrosti in podobno ko ne pospešuje ali kaj težkega vleče se v motor sam spravi v funkcijo šparanja in vbrizgava skozi zelo fine šobe zelo revno mešanico bencina. Glave batov so oblikovane tako da se kar najbolje zavrtinčni bencin in posledično bolje in učinkoviteje izgori. Vsaj tako je pri GDI. So pa priporočali 98 oktanskega za GDI motorje.
Je pa res da so v štartu ti radi leni če nimajo malo več obratov. ko pa motor gre vn iz šparanja pa zaživijo normalno oz bolje. Tako je imela Carisma 1.8GDI 125KM in manjšo porabo kot navadna Carisma s 1.6 in 100KM. Pod 7 litrov mešani cikel

NOx emission
One of the few draw back of GDI engine is the higher NOx pollutant level. Luckily, a newly developed catalytic convertor deal comfortably with it. Nevertheless, USA and many developing countries cannot be benefited by it because their high-sulphur petrol will damage the catalyst.
NOx se tvori zaradi visjih temperatur in tlakov pri zgorevanju v gdi masini. Dušik pride iz zraka tko d gorivo tle nima veze. V zraku je skor 75% dušika in pri normalnem benz motorju se z njim skoraj nic ali minimalno kaj zgodi. Prii GDI in ustalih podobnih motorjih pa se dusik pod vplivom vecjih temeratur in tlakov v precej vecji meri veže z kisikom iz zraka in tako nastanejo NOx spojine.
D to precistjo rabjo posebn katalizator, ki pa mu zlo škuduje žveplo tako d tak motor zahteva gorivo z zlo nizko vsebnostjo žvepla. Kar pa zna biti u evropi se posebej pa v ameriki problem.
GDI suffers from the relatively high Sulphur fuel in Europe, which is 150ppm compare to Japan’s 10-15ppm (although still lower than that of the US). In Japan the GDI needs a special catalyst to clean the excessive NOx generating under ultra-lean combustion. However, the high Sulphur fuel could "pollute" the catalyst and makes it permanently ineffective.