Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Sota
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 53
Pridružen: Sr okt 02, 2002 10:37 pm
Kraj: Zagorje ob Savi

30 km več

Napisal/-a Sota To mar 11, 2003 8:57 pm

Samo vprašanje v razmislek... kako pa to da se lahko naredi 30 km več - je to že pri prvem tankanju 98 oktanskega... Ker vsi novejši avti imajo računalnik, ki prilagaja vbrizg in mešanico goriva... rabi pa po moje kaj več kot le 500/600 km da se preprogramira (kdor ne verjame naj pogleda na netu za svoj avto malo, pa bo videl, po koliko km se stanje normalizira) - meni je že zaradi filtra in izpuha imel manj moči... po pr. 1500-2000 km pa se je izboljšalo, ker je popravil svoje nastavitve :-)

LP, BS
VW Passat 20VT (1.6.2004 =>)
Slika Slika Slika
 
Uporabniški avatar
BESTJA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 69
Pridružen: To okt 08, 2002 11:35 am

Napisal/-a BESTJA To mar 11, 2003 9:24 pm

Ni prav nobene panike, če tankaš bencin z večjim oktanskim številom, kot je predpisano. Obratno pa je, saj zaradi premajhnega števila oktanov lahko pride do samovžiga - to je eksplozije mešanice bencina in zraka še predno preskoči iskra na svečki. Ker je to " malo prezgodaj", ker bat še ni čisto na vrhu, eksplozija pa je zato, da potisne navzdol, upam da razumete, da nastopita dve kontra sili, kar pa ni dobro.
Kakšno število oktanov je primerno za kateri motor, je odvisno od kompresijskega razmerja. Nikakor od velikosti (prostornine) motorja. Kakše ogromne ameriške galeje bi brez problemov vozile tudi na petrolej, seveda če nebi tam imeli tako poceni bencin. (po zadnji podražitvi baje kar 1,7$ za galonoŽ). :wink:

lp
HITRA BRZINA - GVIŠNA SMRT
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Sr mar 12, 2003 6:46 pm

BESTJA je napisal/-a:Ni prav nobene panike, če tankaš bencin z večjim oktanskim številom, kot je predpisano. Obratno pa je, saj zaradi premajhnega števila oktanov lahko pride do samovžiga - to je eksplozije mešanice bencina in zraka še predno preskoči iskra na svečki. Ker je to " malo prezgodaj", ker bat še ni čisto na vrhu, eksplozija pa je zato, da potisne navzdol, upam da razumete, da nastopita dve kontra sili, kar pa ni dobro.
Kakšno število oktanov je primerno za kateri motor, je odvisno od kompresijskega razmerja. Nikakor od velikosti (prostornine) motorja. Kakše ogromne ameriške galeje bi brez problemov vozile tudi na petrolej, seveda če nebi tam imeli tako poceni bencin. (po zadnji podražitvi baje kar 1,7$ za galonoŽ). :wink:

lp


Da bi se zaradi premajnega števila oktanov prej vžgalo?! :!: :?:
No, ne trdim, da je narobe, ampak ne razumem.....

Kaj pa je z vžigalnimi svečkami? Ker se pri večje oktanskem številu ustvari večja toplota, je potrebno imeti tudi temu primerne svečke ali je zadosti, če jih hitreje menjavaš (mislim pogosteje)?
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
mondy
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Sr feb 26, 2003 9:10 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mondy Sr mar 12, 2003 7:19 pm


Da bi se zaradi premajnega števila oktanov prej vžgalo?! :!: :?:
No, ne trdim, da je narobe, ampak ne razumem.....

Kaj pa je z vžigalnimi svečkami? Ker se pri večje oktanskem številu ustvari večja toplota, je potrebno imeti tudi temu primerne svečke ali je zadosti, če jih hitreje menjavaš (mislim pogosteje)?


Pa kateri b****r je reku da se ustvari večja temperatura plinov pri uporabi višje oktanskega goriva. :ne

Število oktanov goriva, ki ga moraš tankat v avto je odvisno od kompresijskega razmerja tvojega motorja. Zmeraj imaš podano samo minimalno število oktanov. Z oktanskim številom se spreminja točko samovžiga goriva. Torej višje oktansko gorivo višji tlak je potreben za samovžig, ki pa škoduje bencinskemu motorju če se zgodi pred vžigom svečke(predvig). Torej vešje oktansko število manjša je verjetnost predvžiga.
Slabo za motor je le če je oktansko število goriva premajhno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Druga zgodba pa so dizelski motorji, ker njihovo delovanje temelji na samovžigu zato je njihovo komp. razmerje okoli 18:1.

Tisto gleda prevelikih temperatur je pa posledica napačne mešanice gorivo/zrak, če je preveč zaraka na določeno količino goriva. Angleški izraz za to je
LEAN runing
 
Uporabniški avatar
BESTJA
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 69
Pridružen: To okt 08, 2002 11:35 am

Napisal/-a BESTJA Če mar 13, 2003 9:31 pm

Bojci_kar je napisal/-a:
BESTJA je napisal/-a:Ni prav nobene panike, če tankaš bencin z večjim oktanskim številom, kot je predpisano. Obratno pa je, saj zaradi premajhnega števila oktanov lahko pride do samovžiga - to je eksplozije mešanice bencina in zraka še predno preskoči iskra na svečki. Ker je to " malo prezgodaj", ker bat še ni čisto na vrhu, eksplozija pa je zato, da potisne navzdol, upam da razumete, da nastopita dve kontra sili, kar pa ni dobro.
Kakšno število oktanov je primerno za kateri motor, je odvisno od kompresijskega razmerja. Nikakor od velikosti (prostornine) motorja. Kakše ogromne ameriške galeje bi brez problemov vozile tudi na petrolej, seveda če nebi tam imeli tako poceni bencin. (po zadnji podražitvi baje kar 1,7$ za galonoŽ). :wink:

lp


Da bi se zaradi premajnega števila oktanov prej vžgalo?! :!: :?:
No, ne trdim, da je narobe, ampak ne razumem.....

Kaj pa je z vžigalnimi svečkami? Ker se pri večje oktanskem številu ustvari večja toplota, je potrebno imeti tudi temu primerne svečke ali je zadosti, če jih hitreje menjavaš (mislim pogosteje)?


"Fora" je ravno v tem, da so pri bencinskih motorjih vžigalne svečke zato, da s preskokom iskre sprožijo eksplozijo v izgorevalnem prostoru. V kolikor bi imel bencin premalo oktanov, bi prišlo do ekspozije že zaradi samega pritiska (tlaka), še preden bi preskočila iskra. Primerno število oktanov pa je odvisno od kompresijskega razmerja.
Mogoče se še kdo spominja Jugo časov in motorjev Jawa in ČZ? Zaradi zelo slabe mešanice na takratnih pumpah, so motorji delali pk, pk, pk, ...še ko si izvlekel ključe in v oštariji spil prvo pivo. :wink:
HITRA BRZINA - GVIŠNA SMRT
 
Uporabniški avatar
SmirnoF
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Ne feb 16, 2003 5:31 pm

Napisal/-a SmirnoF Če mar 13, 2003 9:41 pm

oktansko število vpliva samo na to kdaj bo prišlo do samovžiga in na nič drugega
hm nekateri govorijo ko tankajo 98 da avto bl gre ....stvar mi ni logicna
 
Uporabniški avatar
bravura
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: So maj 11, 2002 7:53 pm
Kraj: Ilirska Bistrica - okolica

Napisal/-a bravura Po mar 24, 2003 12:39 am

Včeraj sem tankal 98 oktanca in upam da me občutki ne varajo ma avto je kot prerojen, odslej samo še 98!!
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
 
Uporabniški avatar
Haby
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 766
Pridružen: To jun 25, 2002 2:39 pm
Kraj: CE-LJ

Napisal/-a Haby Po mar 24, 2003 1:54 am

Jst tankam ze par mescev 98 pa morm rect da se pozna razlika pri proznosti motorja, motor je veliko bols prozen. Sam razliko opazis sele ko natankas 4-5 tankov.
Slika
Se policaja pogovarjata o storilcu prekrška:
"Ti, a ga kaznujeva?" pravi prvi drugemu.
Drugi pa pravi: "Brez veze, sej vidiš, da je Celjan"
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po mar 24, 2003 9:15 am

To sem hotel slišat!! :lol: :lol:
Torej nisem bil edini presenečen glede goriva!!!

Sicer prejle nisem gledal v knjigo z navodili in podatki, pa sem videl da lahko tankam neosvinčeno 95 ALI 98. Jaz sem se pa sekiral! :wink:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Napisal/-a brezveze Po mar 24, 2003 11:47 am

Kot je že bojci_kar napisal: TO SEM HOTEL SLIŠAT!!!!! Pol pa zelena luč za 98!!!! 8) Imam še vprašanje bravura! Če boš mogoče še pokukal kaj v to temo! Se ti je mogoče dogajalo oz. se ti, da ti avto gre s polnim tankom bolj kot z vedno bolj praznim?
 
Uporabniški avatar
bravura
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: So maj 11, 2002 7:53 pm
Kraj: Ilirska Bistrica - okolica

Napisal/-a bravura Po mar 24, 2003 8:07 pm

Hm, če te prav razumem naj bi s polnim tankom bolj letel kot s praznim? Ne vem zakaj bi... ?? Če je poln tank je avto težji tistih 40kg recimo drugega učinka pa ne vidim..

Mogoče pa ko vidiš poln tank ga bolj tiščiš, ko pa začne cagar od benza padat, pa popustiš, da ne kuri toliko :P :wink:
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Napisal/-a brezveze To mar 25, 2003 12:07 am

Ja to kar trdis je tudi meni razumljivo! Vendar iz nekega razloga pri meni ni tak! Ko ga tankam gre bolj. Koncna je vecja za 5-10km/h, pa ne lazem!!!!!! Ze stiri tanke sem tak probal! Je pa en trik: ko ze cetrt tanka spraznim grem in odprem pokrov od benzina, potegne zrak v sebe in glej ga vraga...
Avo je spet bolj zivahen! :wink:
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Napisal/-a kdk To mar 25, 2003 12:14 am

Še ena razlaga
Wer Eurosuper (95 Oktan) oder Super Plus (98 Oktan) statt Normalbenzin (91 Oktan) getankt hat, hat nichts zu fürchten. Allerdings trifft der Standpunkt, der Motor hätte mit dem hochoktanigen Sprit mehr Kraft, nur dann zu, wenn dieser über sogenannte Klopfsensoren verfügt und sich auf unterschiedliche Kraftstoffe einstellen kann.

Kdor namesto Normal (91 okt. ) natoči Super ( 95 okt ) ali Super plus ( 98 okt ) se ne rabi ničesar bat. Predpostavka , da ima motor večijo moč z višjeoktanskim gorivom pa velja samo v primeru , da ima motor senzorje klenkanja in se sam prilagaja kvaliteti goriva.
Torej če imate "pameten" motor ( beri novejše generacije ) se bi naj poznalo , drugače pa ne ( razen če se motor nastavi na roko :wink: )

Sicer se energijske vrednosti po raznih virih razlikujejo, na splošno pa velja da ima 98oktanski bencin 1-2% višjo energijsko vrednost kot 95oktanski
 
Uporabniški avatar
kdk
Uporabnik
 
Prispevkov: 920
Pridružen: So avg 10, 2002 2:55 pm

Napisal/-a kdk To mar 25, 2003 12:19 am

Bkranjec - ali si že primerjal ta pojav podtlaka z drugim avtomobilom istega tipa ?
Lahko da imaš kaj narobe z odzračevanjem rezervoarja :?:

Izven teme - med iskanjem podatkov po netu sem zasledil asa , ki je spraševal če lahko tanka v BMW M3 cenejši :!: , 95oktanski bencin namesto 98oktanskega.
Jaz bi mu odgovoril prodaj M3 pa kupi dizla :P
 
Uporabniški avatar
brezveze
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Ne okt 20, 2002 1:29 pm

Napisal/-a brezveze To mar 25, 2003 11:36 am

Ne nisem probal, glih zato sem vprasal bravuro, ce je mogoce ze to opazil. Ker mi to ni dalo miru, sem prebrskal malo po navodilih za avto. Tam pise da ko odpres pokrov za gorivo ni nic narobe ko cujes pokanje. Je to zdaj dobro al ni dobro ce imam podtlak v rezervoarju? Verjetno bolj realno prikazuje stanje goriva v rezervoarju.?
V glavnem jaz bom se naprej prezraceval rezervoar pa pika!
 
Uporabniški avatar
bravura
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: So maj 11, 2002 7:53 pm
Kraj: Ilirska Bistrica - okolica

Napisal/-a bravura To mar 25, 2003 3:00 pm

To tudi men kdaj zažvižga ko odprem tank.. ma tega da bi šlo bolj pa še nisem opazil, bom vnaprej malo bolj pozoren...
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To mar 25, 2003 6:00 pm

Glede povecanja moci pri 98 bom napisal naslednji primer!!
Gre se za skodo octavio RS (180KM, 20V, turbina)
najvecja hitrost - 235
pospesek - 7,9
Tankate lahko 98 ali 95 oktanski bencin!
Spodaj pa pise ~pri uporabi 95 oktanskega se ucinkovistost zmanjsa~
Se pravi da se zmoglivosti motorja zmanjsajo!!!
***********************************************
Jaz sem pred par meseci natankal v jugica 98, drugac pa tankam 95!
Meni se pri moci takrat ni poznalo!!
Mel sem zanic svecke, pase zima je bila!!!
Zdaj ko bom se tankat bom spet probal tankat 98 mogoce se bo zdaj bolj
poznalo!
LP monster_d
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr mar 26, 2003 2:32 am

hmmm... pred kakim letom ko sem mel še jugeca sem tudi sam probal tankat 98.In je avto res bolj šel ampak tudi grel se je bolj.Nekje tle na forumu sem zasledil da ma 98 za 2% višjo enrgetsko vrednost torej bi po logiki pomenilo to tudi večje gretje motorja(da se razumem govorim tu o par stopinjah max. 10-tih)Iz tega pa lahk sklepam da če se motor bolj zagreje ma tudi večji izkoristek!!bi lahk bil to vzrok da potem avto bol gre? Men se zdi to logično!!
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 7:41 pm

Napisal/-a Mihc Sr mar 26, 2003 8:27 am

hmm ce se motor bolj greje pomeni da so explozije v komorah mocnejse toplota pa ni bila nikol dobra za izkoristek kvecem obratno. zaradi tega ma bencinar tm ene 40% izkoristek ...
jaz sem poskusil enkrat z 98 oktanskim in sem opazil da bolj vlece pa bolj cisto pa enakomerno pospesuje ...
kar se tice uziga je pa tko manjšo oktansko št. manj preduziga to pa je zato ker so benzi z manjšim oktanskim št. težje predvidlivi. Pa tudi zaradi manjše čistoče prej expanderajo.
primer lada njiva ma en sravfek na kapi kjer je eno tako ugraverano merilo ki kaze kok preduziga mores dat za določeno vrsto goriva :) se mi zdi da se zacne tm nekje okol 75oktanov
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov