Joie de vivre! je napisal/-a:
No skratka, ne strinjava se že v osnovi.
Pa vseeno: frgazer, platine, ročni čok, vonj po bencinu in podobna j***a jaz povezujem s prekrasnimi spomini na otroštvo in zato nanje prisegam že od nekdaj, je pa res, da za vsakodnevne ne uporabljam več takega avtomobila in ga tudi ne bi. Uporabljam pa ga za na morje, se mi zdi bolje, da mi crkne moj youngtimer in ga zna pošraufati vsak dalmatinec, kot pa da obtičim sredi ničesa z pasatom, ki niso nič manjša j***a, in se mi potem tresejo hlače, kje bom dobil mehanika in koliko ga bom plačal.
Še vedno mislim, da proizvajalci ne 'uturjavajo' nikakršnih avtomobilov kupcem, zgolj ponujajo jih na prodaj. Če pač ne gredo več v promet, jih ukinejo in začnejo delati malce novejši model. Tako je bilo s hroščem v Mehiki, ni se več prodajal, pa so ga ukinili in nadomestili z brazilskim golom.
In zakaj misliš da je v Rusiji še vedno naprodaj stara dobra lada 2105? Stane $3500 in je daleč najcenejši avto na trgu, poleg tega pa jo zna popraviti vsak sosed. Tudi če bi za ta denar po tvoji teoriji prodajali nov avto, reciva VW polo, si ga ubogi Rus ne bi upal peljati na servis, ker bi za eno uro dela zapravil svojo tedensko plačo.
Ne mi s takimi, če pa že, pa vsaj utemelji.
LP,
Martin
Saj to je vredu da se ne strinjava, imava vsaj lahko debato na nasprotnih stališčih
Ponavadi fabrika razvije en avto, ga dela par let, ko zastari ga posodobi, če ima pa srečo pa najde kakšno socialistično državo ki sofinancira nakup licence in pravico do izdelave starega modela. Za mene je nateg če jim prodajo stara j***a in ne dejansko novega modela.
Vsak strojnik ti bo rekel da se rabi isto energije in materiala, ali naštancaš pleh za model 2005 ali pa 1975. Pač rabiš toliko in toliko energije da zviješ en blatnik....
Kaj dobijo bogati od tega? Iz revnih držav bodo dobivali rezervne dele katere sami ne delajo več

Marže za rezervne dele so pa veliko večje kot za kompleten avto
Pri novih avtih se trudijo izdelat vse skupaj z čim manj vložene energije. Recimo koliko vrtanja je potrebno pri motorju, koliko strojev se rabi da se sešvasa karoserija, kako so pritrjeni vijaki da se vse da delati z ''roboti'' namesto delavcev... Zakaj se ne prodaja taka tehnologija nerazvitim državam, ampak samo 20-30 let stara j***a?
V čem je razlika med novimi modeli in starimi jajci? Zanesljivost, varnost, udobje, itd... Zakaj mora biti revež obsojen na stara j***a ki se kvarijo namesto da bi se vozil v bolj varnem avtu ki je bolj ekološko primeren? V ekologijo se lahko šteje tudi izpuh, reciklaža plastike, kolikokrat je treba zamenjat olje, koliko olja steče iz avta, itd...
Sem že toliko star da sem take avte sprobal v praksi in imam traumo iz preteklih let, ne pa nostalgijo. Tudi če najdeš vaškega mehanika, ne more nič narediti do ponedeljka ko gre lahko kupit platine

pa se spozna ali ne. Spisek okvar ki sem jih doživel je ogromen, pa ni vedno povezan z platinami in fergazerjem.... je pa skoraj vedno povezan z slabo izdelavo. Zadnje čase se pa le pozna da je tehnologija napredovala in če potrkam na les mi avto dela.
Če pa govoriva o konkretnih modelih:
VW bus z hroščevim motorjem je j**c nad jajci ki ga je treba prepovedat. Tehnologija je več kot 50 let stara, temu primerno nima karoserija nobene varnosti, nobenega udobja, poraba je astronomska, onesnaževanje okolja tudi, iskoristek prostora z mororjem zadaj je bogi, itd itd...
Z lado sem se tudi peljal v osemdesetih, na žalost se rusi še vedno. Lega je zelo slaba, udobje tudi, poraba prevelika, zanesljivost minimalna predvsem zaradi konstrukcijskih napak.... Poceni so pa zato ker so toliko vredne. Pri ostalih boljših avtih fabrike nabijejo več marže. Sicer pa tudi nimajo več nobene opreme ki je standard pri drugih avtih: ABS, Airbag, Servo, elekrični pomik raznih stvari, vbrizg (manjša poraba), itd itd.