Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Pe jun 17, 2005 8:36 am

Oktani z energijsko vrednostjo goriva nimajo NIČESAR! Koliko oktansko gorivo tankati v katere motorje je odvisno samo od kompresijskega razmerja. Poglejte v knjižico z navodili od avta, kjer piše koliko oktansko gorivo je priporočeno za vaš avtomobil in tankajte le takega.

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Pe jun 17, 2005 8:49 am

Sam jest mislm da če piše da 98-oktankega goriva ni več ponudbi, nebi noben motor smel imeti problemov, ki je do sedaj deloval z 98-oktanskim gorivom. Drugače ukinitev 98-oktanskega goriva nebi smela biti mogoča.
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Pe jun 17, 2005 9:57 am

Valda. Itak je to praktično ista stvar. Zanimivo mi je, npr., da so v nemčiji nehal s Shellovim SuperV gorivom, ki je imel celo malo več oktanov.

Mislim da se gre tu bolj za reklamno potezo kot ne.
Slika
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Pe jun 17, 2005 10:18 am

YOC je napisal/-a:OPOZORILO - PRVO VSI PREVERITE, ČE VAŠA MAŠINA PRENESE TOLIKO OKTANOV IN ČE NE BO KEJ NAROBE NA MAŠINI ZARADI VEČJIH OKTANOV. PA PREVERIT JE TREBA ŠE NASTAVITEV VBRIZGA IN PODOBNE STVARI, KER TEGA BENCINA MORA DOZIRAT MANJ ZA ISTI IZKORISTEK.

Joooooj, kje jih pobirate. Vsak motor prenese vec oktanov, tu ni NIC nevarnega. Oktani pa z energijsko vrednostjo nima nic in vprasanje je, ce ma ta bencin kaj visjo energijsko vrednost. Tudi ce je, se zna motor temu sam prilagodit ...
Slika
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe jun 17, 2005 10:19 am

nebivedu je napisal/-a:Jst sm v svoj avto uglavnem tankal 98, zdej bom pač 100-tko - pa nima nobene elektronike - sam mal je treba ventile poštimat, pa dela brez problema in še bl potihem dela pa še šparaš - na 100km sigurno liter manj popije avto s tem bencinom.


Jst skoz tankam 98 oktanca, no zdej bom pa 100 :D Poraba je res mal manjša ampak pri meni ful minimalno... jst ga tankam zato, ker mi s tem bencinom motor lepš laufa pa pr nižjih obratih lepš vleče. Nekih blaznih razlik ni, ampak glede na to kolk sta naša bencin pa nafta "kvalitetna" raj dam tistih 100SIT več na tank.
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe jun 17, 2005 10:33 am

Aja pa še neki...
Svinec je tisti, ki dodatno maže motor, in če tega ni, moraš dodajat aditive (to je itak prazgodovina).
Če pa žvepla ni, je pa to še tolk bolš, ker potem nimaš tolk korozije in je to bolš za motor, pa tud manj je onesnaževanja... namreč žveplo v motorju reagira s kisikom in vodikom in nastane žveplena kislina.

Sulfur is corrosive and creates sulfuric acid in your engine where it attacks engine bearings and other vital engine parts. Resulting in shortened engine life and expensive downtime.


The next biggest culprit is water and sulfur. Water is always present in both gasoline and diesel fuel. A portion comes from the atmosphere, but fuel also attracts water. Sulfur is ever-present in both gasoline and diesel fuel. Sulfuric acid is created by combining water and sulfur. Carbon deposits are formed inside your engine when the sulfuric acid it is not burned off during combustion.

The condition worsens, as unburned carbon in your engine also leaves behind lethal carbon deposits on your spark plugs, valves, etc., or can be forced into your oil. As carbon deposits increasingly obstruct your vehicle’s ability to properly function, anorexic symptoms begin surfacing.

When your vehicle does not function efficiently, it increases toxic exhaust emissions released into the environment.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Pe jun 17, 2005 10:52 am

Bencini imajo, ne glede na oktane, kalorično vrednost 44MJ/kg in od tega je odvisen tisti "bolj gre".
Oktansko število pa ima z močjo samo posredno povezavo preko komp. razmerja.Z manj oktani izgorevanje ni močnejše temveč hitrejše lahko do te mere, da je to že eksplozija-klenkanje, ki pa je vse prej kot zaželjeno zaradi povečanja dinamičnih obremenitev, najbolj kratkoročno pride to do izraza pri ojničih ležajih kjer sunek prebija oljni klin.
Samo oktansko število je definirano z razmerjem med izooktanom in n-heptanom. Prvi je zelo odporen proti samovžigu drugi pa zelo neodporen.
Če je 98% prvega in 2% drugega in ima bencin enako odpornost na samovžig pomeni da ima 98 oktanov. To preizkušajo v dveh cilindrih z enakimi lastnostmi v enem je bencin, ki ga merijo v drugem pa mešanica izooktana in n-heptana.
Glede na zvezo med V, P in T je pa normalno, da motor, ki zahteva višje oktansko število tudi bolj gre, ker ima verjetno tudi višje kompresijsko razmerje.

Komp. razmerje do 7,5 približno 90 oktanov
do 8,3 približno 94 oktanov
do 9 približno 97 oktanov
nad 9 = 100 oktanov
(Izjema so prisilno polnjeni motorji, ki imajo precej nižja komp. razmerja)

Lp Čojko
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe jun 17, 2005 10:59 am

Čak mal, nad 9:1 naj bi uporabljal vsaj 100 oktanov? Zakaj mam jaz predpisano 95 ali 98 oktanov pri kompresiji 10:1?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Pe jun 17, 2005 11:10 am

Čojko je napisal/-a:Bencini imajo, ne glede na oktane, kalorično vrednost 44MJ/kg in od tega je odvisen tisti "bolj gre".
Oktansko število pa ima z močjo samo posredno povezavo preko komp. razmerja.Z manj oktani izgorevanje ni močnejše temveč hitrejše lahko do te mere, da je to že eksplozija-klenkanje, ki pa je vse prej kot zaželjeno zaradi povečanja dinamičnih obremenitev, najbolj kratkoročno pride to do izraza pri ojničih ležajih kjer sunek prebija oljni klin.
Samo oktansko število je definirano z razmerjem med izooktanom in n-heptanom. Prvi je zelo odporen proti samovžigu drugi pa zelo neodporen.
Če je 98% prvega in 2% drugega in ima bencin enako odpornost na samovžig pomeni da ima 98 oktanov. To preizkušajo v dveh cilindrih z enakimi lastnostmi v enem je bencin, ki ga merijo v drugem pa mešanica izooktana in n-heptana.
Glede na zvezo med V, P in T je pa normalno, da motor, ki zahteva višje oktansko število tudi bolj gre, ker ima verjetno tudi višje kompresijsko razmerje.

Komp. razmerje do 7,5 približno 90 oktanov
do 8,3 približno 94 oktanov
do 9 približno 97 oktanov
nad 9 = 100 oktanov
(Izjema so prisilno polnjeni motorji, ki imajo precej nižja komp. razmerja)

Lp Čojko


Čojko :clapclap
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe jun 17, 2005 11:25 am

OK samo neki - v USA sem že večkrat zasledil 101 in 103 oktansko gorivo... Ne more bit pol notr kr 103% izooktana... :? Kakšni aditivi so pol dodani? Svinec najbrž ne..?
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Pe jun 17, 2005 11:55 am

Prov velike razlike nebo, samo pa da velik na našo glavo. To se mors ene 5x bolš počutit, k ga bomo prvič tankal. In sam pr seb " fak hudo zdej lavfa, čist potih o zakon" k pa 95 tankas pa mislis da je vse slabse. Pac je vse v naši glavi. Jest vem da bom od zdej naprej samo 100 okt. šopov

juhu
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jun 17, 2005 11:59 am

Zzooommm je napisal/-a:OK samo neki - v USA sem že večkrat zasledil 101 in 103 oktansko gorivo... Ne more bit pol notr kr 103% izooktana... :? Kakšni aditivi so pol dodani? Svinec najbrž ne..?


V amriki imaš vse od 93 do 103 - in tist 103 ma še ene aditive not, pa je full dražji.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jun 17, 2005 12:00 pm

jakaracman je napisal/-a:
YOC je napisal/-a:OPOZORILO - PRVO VSI PREVERITE, ČE VAŠA MAŠINA PRENESE TOLIKO OKTANOV IN ČE NE BO KEJ NAROBE NA MAŠINI ZARADI VEČJIH OKTANOV. PA PREVERIT JE TREBA ŠE NASTAVITEV VBRIZGA IN PODOBNE STVARI, KER TEGA BENCINA MORA DOZIRAT MANJ ZA ISTI IZKORISTEK.

Joooooj, kje jih pobirate. Vsak motor prenese vec oktanov, tu ni NIC nevarnega. Oktani pa z energijsko vrednostjo nima nic in vprasanje je, ce ma ta bencin kaj visjo energijsko vrednost. Tudi ce je, se zna motor temu sam prilagodit ...


Ali res???
Twingo im predpisano samo 95 oktanski bencin in ko sem tankal 98 so se pojavile napake na mašini - je blo potrebno par nastavitev v računalniku narest, tko da nebi jst o tem da vsak avto prenese več oktanov.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
PoLOdivjan
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 506
Pridružen: Če maj 09, 2002 8:22 am
Kraj: Koper - Ljubljana

Napisal/-a PoLOdivjan Pe jun 17, 2005 12:01 pm

men neki ni jasn...:¨govorite kul lep laufa pa kolk potih hkrati pa dajete gor sportne auspuhe in filtre...narobe nima bit kej ce tankas vec oktanskega kot ponavadi le ena razlika je ce ma avto se platine pol je treba vzig nastimat drugace pa je kul, jest sm mel subaruja m70 rex in je najleps delal na 91 oktanskega, pac ni bil nastiman za kej druzga....ce si se zajebavu pa dal neki bolsga je cukal...
Slika
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe jun 17, 2005 12:03 pm

Men je najbolj važno, da je manj žvepla not oz. ga kao ni... ker pol ti mašina & auspuh več zdržita.
 
Uporabniški avatar
Mumbley
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če apr 14, 2005 7:27 am

Napisal/-a Mumbley Pe jun 17, 2005 1:57 pm

Če ima avto elektroniko, ki se prilagaja med 95 in 98 oktanskim bencinom, potem bo tudi na 98 ali 100 okt. sposobna izvesti prilagoditev. Če pa moraš pri tem iti na servis da ti izvedejo spremembe pa imaš avto za en klinc.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe jun 17, 2005 2:06 pm

Mumbley je napisal/-a:Če ima avto elektroniko, ki se prilagaja med 95 in 98 oktanskim bencinom, potem bo tudi na 98 ali 100 okt. sposobna izvesti prilagoditev. Če pa moraš pri tem iti na servis da ti izvedejo spremembe pa imaš avto za en klinc.


Če ima avto starejšo elektroniko se prilagodi lahko za par %, ne pa čisto, ker ponavadi je tovarniško prilagojen za točno določeno število oktanov. Da ga prestaviš iz 95 na 100 je pa potrebno malo več.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
mloncar
Uporabnik
 
Prispevkov: 976
Pridružen: Sr maj 12, 2004 11:47 am
Kraj: Celje

Napisal/-a mloncar Pe jun 17, 2005 2:09 pm

kaj pa če ima avto fergazer? kako se pa potem reši zadeva?
 
Uporabniški avatar
K0zM0
Uporabnik
 
Prispevkov: 1169
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:45 am
Kraj: Velenje z okolico ;)

Napisal/-a K0zM0 Pe jun 17, 2005 2:16 pm

Mumbley je napisal/-a:Če ima avto elektroniko, ki se prilagaja med 95 in 98 oktanskim bencinom, potem bo tudi na 98 ali 100 okt. sposobna izvesti prilagoditev. Če pa moraš pri tem iti na servis da ti izvedejo spremembe pa imaš avto za en klinc.


tta bo ja... :roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Pe jun 17, 2005 4:43 pm

nebivedu je napisal/-a:
jakaracman je napisal/-a:
YOC je napisal/-a:OPOZORILO - PRVO VSI PREVERITE, ČE VAŠA MAŠINA PRENESE TOLIKO OKTANOV IN ČE NE BO KEJ NAROBE NA MAŠINI ZARADI VEČJIH OKTANOV. PA PREVERIT JE TREBA ŠE NASTAVITEV VBRIZGA IN PODOBNE STVARI, KER TEGA BENCINA MORA DOZIRAT MANJ ZA ISTI IZKORISTEK.

Joooooj, kje jih pobirate. Vsak motor prenese vec oktanov, tu ni NIC nevarnega. Oktani pa z energijsko vrednostjo nima nic in vprasanje je, ce ma ta bencin kaj visjo energijsko vrednost. Tudi ce je, se zna motor temu sam prilagodit ...


Ali res???
Twingo im predpisano samo 95 oktanski bencin in ko sem tankal 98 so se pojavile napake na mašini - je blo potrebno par nastavitev v računalniku narest, tko da nebi jst o tem da vsak avto prenese več oktanov.
Poglej v navodila, pise 95 min. Sem mel twingota in tud na 102 oktana cist lepo dela ... Ce so se pojavile napake, se niso zarad bencina ...
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov