Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Po okt 24, 2005 4:05 pm

Ustavila je najbrž lahko zato, ker je vozila s tako hitrostjo, da je imela nadzor nad stanjem pred seboj.
80% vozil pa po AC vozi tako hitro, da takega nadzora tudi teoretično mi mogoče imeti.
Divjajo v dežju, ponoči, slabši vidljivosti itd.
 
Uporabniški avatar
mrt
Novinec
 
Prispevkov: 396
Pridružen: Če sep 02, 2004 2:32 pm
Kraj: Primorska

Napisal/-a mrt Po okt 24, 2005 4:05 pm

Hudo :(
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Po okt 24, 2005 7:28 pm

maestro je napisal/-a:Ustavila je najbrž lahko zato, ker je vozila s tako hitrostjo, da je imela nadzor nad stanjem pred seboj.
80% vozil pa po AC vozi tako hitro, da takega nadzora tudi teoretično mi mogoče imeti.
Divjajo v dežju, ponoči, slabši vidljivosti itd.

Peljat moraš tako hitro, da lahko ustaviš pred oviro, ki jo lahko pričakuješ. Neosvetljen avto na prehitevalnem pasu pač ni ovira, ki bi jo lahko pričakoval.
Jebiga, se zgodi ...
Slika
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Po okt 24, 2005 7:35 pm

Ne, ne, tole je pa popolnoma zgrešeno. ''oviro, ki jo lahko pričakuješ'' !!
Lepo te prosim, VSAKO oviro je treba pričakovati, zato so omejitve. Zakaj so pa lahko drugi ustavili ?
lahko rečemo tudi tako, da od tokrat naprej je pač treba pričakovati tudi stoječi avto na prehitevalnem pasu. Ne moreš enostavno rečt, da ga nisi pričakoval ???????
Mislim, da bo tale zadeva še odmevala in se zapletala.

Še eno poročilo:
http://www.direkt.si/domov/crna_kronika/2020/
 
Uporabniški avatar
B_M_W
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 511
Pridružen: Ne jul 11, 2004 9:56 am
Kraj: Prekmurje

Napisal/-a B_M_W Po okt 24, 2005 8:05 pm

Uhhhh hudooo!!!
325i Coupe
 
Uporabniški avatar
Speedfighter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Speedfighter Po okt 24, 2005 8:12 pm

Po pravici povedano če se z navadnimi lučmi (in ne z dolgimi) pelješ 130 po avtocesti in pred tabo stoji kakršnakoli neosvetljena ovira čez celotno cestišče, jo res zelo težko pravočasno opaziš...mal preračunajte kakšen domet ima snop luči,potem pa odštejte reakcijski čas+zavorno pot pri 130 na uro...
Je pa res da očitno ni preveč razjasnjeno kakšna je bila osvetlitev na kraju nesreče (prižgane luči, smerniki ipd...), tko da ne za brezveze pametvat gor pa dol da se da ustavit če pelješ ravno prav hitr...
Kako je ratal AH pravočasno ustavt je tud vprašanje brez jasnega odgovora-lahk je ženska ena tistih ki vedno dela kolone na avtocesti z vožnjo 80 na uro ipd...tud nikjer ne piše kolk časa so bli na kraju nesreče predn je pršlo do naleta...pa kaj sta ženski počeli tacajt k je un tipu preverju pulz itd...skratka,milijon ČEjev.
Pa tud neki sklepat da so norci gonil ponoč,pa so zato kao krivi ipd...totalna bedarija...konkoncev če se že gre tolk delč,je voznik laguna trčil v tovornjak na pasu za počasna vozila...
Skratka,kar bi rad povedal je to, da nehite pametvat gor pa dol kaj bi lahk naredl, kdo je kriv, zakaj tako in drugače...ker noben nima pojma kaj je dejansko blo...splet okoliščin pač...od tod tudi izvira beseda nesreča...

Lep pozdrav in varno vožnjo!
 
Uporabniški avatar
Pudgar Uroš
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: So jul 23, 2005 3:11 pm

Napisal/-a Pudgar Uroš Po okt 24, 2005 8:17 pm

maestro je napisal/-a:Ne, ne, tole je pa popolnoma zgrešeno. ''oviro, ki jo lahko pričakuješ'' !!
Lepo te prosim, VSAKO oviro je treba pričakovati, zato so omejitve. Zakaj so pa lahko drugi ustavili ?
lahko rečemo tudi tako, da od tokrat naprej je pač treba pričakovati tudi stoječi avto na prehitevalnem pasu. Ne moreš enostavno rečt, da ga nisi pričakoval ???????
Mislim, da bo tale zadeva še odmevala in se zapletala.

Še eno poročilo:
http://www.direkt.si/domov/crna_kronika/2020/


Res maestro? Vsako oviro je treba pričakovati? Upam da pričakuješ medveda na cesti in se zato voziš 80 po AC. Se je namreč že zgodilo. Upam tudi da pričakuješ potres medtem ko si na AC in zato voziš še manj kot 80 po AC. Ne ga lomit. Marsikaj lahko pričakuješ ampak vsega enostavno ne moreš upoštevati, sicer brezveze da sploh greš na cesto. Upaš lahko samo, da ne boš ti tisti ki bo naletel na redko izjemo ki se eventuelno zgodi. Tisti ki naleti na kaj takega ima pač smolo.
Verjetno tudi z letalom ne potuješ ker lahko pričakuješ da bo mogoče dol padlo.
Upam da me razumete kaj hočem povedati.
 
maestro
Novinec
 
Prispevkov: 179
Pridružen: Pe feb 18, 2005 4:41 pm

Napisal/-a maestro Po okt 24, 2005 8:28 pm

Speedfighter je napisal/-a:...mal preračunajte kakšen domet ima snop luči,potem pa odštejte reakcijski čas+zavorno pot pri 130 na uro...


Ne vem, zakaj ob zmanjšani vidljivosti - PONOČI - voziti 130/h. Voziš pač toliko, da ko snop luči osvetli oviro, lahko varno ustaviš. Saj to je pa ja popolnoma jasno.
Zdej, če je to 110, je 110, lahko pa tudi manj (lahko je megla).
Uglavnem, svoj avto moraš obvladati tudi pri dogodkih, kot je STOJEČI objekt na vozišču. Če pa priteče divjad, je logično druga pesem.


30. člen ZVCP
(1) Voznik sme voziti s takšno hitrostjo, da vozilo ves čas obvladuje in da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo glede na okoliščine lahko pričakuje.
(2) Hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojim sposobnostim, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej , gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora v njem ali na njem.
 
Mat3
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: So mar 26, 2005 2:07 pm
Kraj: 041-967-087

Napisal/-a Mat3 Po okt 24, 2005 8:37 pm

Nočne nesreče na avtocesti so predmet sekund in popolne opreme. in vsekakor NAJPREJ ZAVARUJ KRAJ NESRECE.

cca 6 mesecev nazaj sem na podoben nacin naletel na vozila pod cesto in razbitine na vseh treh voznih pasovih.
1. izstop iz vozila, lizika, rumeni jopic (vse pri roki!), zaustavitev vozil, prvih nekaj se jih je ustavilo in ni naletelo, medtem ko sem tekel proti nasprotim vozecim vozilom po odstavnem pasu in oznaceval nevarnost se je zgodilo novo verizno trcenje, R-5 na streho drsela proti meni in se k sreci ustavila. . ( Ljudje ne samo da ne opazijo neosvetljenega vozila, tudi stojeca kolona cca 7-10 vozil + lizika jih ne predrami)
Potem ponovljena zgodba oznacitev nesrece in ko se nabere dovolj vozil da je resevanje varno se zacne resevanje ponesrecenca v R-5, manjsa poskodba, in sele nato pregled nesrece 1 ki je k sreci minla brez poskodb.

LAhko bi nanizal se nekaj zgodb vendar so nauki naslednji:
ce vids 4 zmigavce na katerem koli pasu AC zmansaj hitrost kolikor je se varno. Voznik je morda ustavil pomaga na drugi strani AC ker je opazil zaprto cesto!

pri roki imejte :
1. Baterija in vsaj rumen tulec
2. odsevni jopic
3. latex rokavice zaradi morebitnih okuzb.

in najprej zavaruj kraj nesrece. Ce pride do pozara vrzi gasilni aparat drugi osebi in nadaljuj zavarovanje

Pri zavarovanju imas najvec tezav s potniki oziroma vozniki, ki so neposkodovani in hodijo po cesti ter gledajo samo vozilo.
 
Uporabniški avatar
Speedfighter
Uporabnik
 
Prispevkov: 1329
Pridružen: Če feb 17, 2005 3:57 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Speedfighter Po okt 24, 2005 8:51 pm

maestro je napisal/-a:
Speedfighter je napisal/-a:...mal preračunajte kakšen domet ima snop luči,potem pa odštejte reakcijski čas+zavorno pot pri 130 na uro...


Ne vem, zakaj ob zmanjšani vidljivosti - PONOČI - voziti 130/h. Voziš pač toliko, da ko snop luči osvetli oviro, lahko varno ustaviš. Saj to je pa ja popolnoma jasno.
Zdej, če je to 110, je 110, lahko pa tudi manj (lahko je megla).
Uglavnem, svoj avto moraš obvladati tudi pri dogodkih, kot je STOJEČI objekt na vozišču. Če pa priteče divjad, je logično druga pesem.


30. člen ZVCP
(1) Voznik sme voziti s takšno hitrostjo, da vozilo ves čas obvladuje in da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo glede na okoliščine lahko pričakuje.
(2) Hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojim sposobnostim, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej , gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora v njem ali na njem.


Razumem kaj hočeš povedat, ampak konkretne situacije vseeno ne najdem v 30. členu ZVCP...(1)stoječe ovire sred avtoceste pač ne moreš pričakovat; (2)preglednost na njej ni mišljena tema ponoči(ker se le-ta šteje pod normalno vidljivost), ampak stopnja meglenosti itd...

Če smo že pri tem, me pa vseeno zanima (če lahko kdo izračuna), kolikšna naj bi bila potem varna hitrost ponoči na avtocesti, če upoštevaš le vidljivost do konca snopa prižganih luči ter reakcijski čas? Brez zafrkavanja, dejansko me zanima na podlagi teh dejstev izračunana primerna nočna hitrost(predvidevam da krepko pod 100km/h)-tko da upam da jo kdo približno izračuna :D
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R Po okt 24, 2005 9:16 pm

lev snop je 40, desn pa 80 metrov? al kok že osvetljujejo luči? povejte mi to pa zračunam :D

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
marko stare
Novinec
 
Prispevkov: 254
Pridružen: Po avg 16, 2004 9:38 pm

Napisal/-a marko stare Po okt 24, 2005 9:16 pm

Speedfighter je napisal/-a:
maestro je napisal/-a:
Speedfighter je napisal/-a:...mal preračunajte kakšen domet ima snop luči,potem pa odštejte reakcijski čas+zavorno pot pri 130 na uro...


Ne vem, zakaj ob zmanjšani vidljivosti - PONOČI - voziti 130/h. Voziš pač toliko, da ko snop luči osvetli oviro, lahko varno ustaviš. Saj to je pa ja popolnoma jasno.
Zdej, če je to 110, je 110, lahko pa tudi manj (lahko je megla).
Uglavnem, svoj avto moraš obvladati tudi pri dogodkih, kot je STOJEČI objekt na vozišču. Če pa priteče divjad, je logično druga pesem.


30. člen ZVCP
(1) Voznik sme voziti s takšno hitrostjo, da vozilo ves čas obvladuje in da ga lahko ustavi pred oviro, ki jo glede na okoliščine lahko pričakuje.
(2) Hitrost in način vožnje mora prilagoditi svojim sposobnostim, lastnostim in stanju ceste ter preglednosti na njej , gostoti in drugim značilnostim prometa, vremenskim razmeram ter značilnostim vozila in tovora v njem ali na njem.


Razumem kaj hočeš povedat, ampak konkretne situacije vseeno ne najdem v 30. členu ZVCP...(1)stoječe ovire sred avtoceste pač ne moreš pričakovat; (2)preglednost na njej ni mišljena tema ponoči(ker se le-ta šteje pod normalno vidljivost), ampak stopnja meglenosti itd...

Če smo že pri tem, me pa vseeno zanima (če lahko kdo izračuna), kolikšna naj bi bila potem varna hitrost ponoči na avtocesti, če upoštevaš le vidljivost do konca snopa prižganih luči ter reakcijski čas? Brez zafrkavanja, dejansko me zanima na podlagi teh dejstev izračunana primerna nočna hitrost(predvidevam da krepko pod 100km/h)-tko da upam da jo kdo približno izračuna :D


1m/s=3.6km/h si lahko izračunaš koliko metrov prevoziš če pelješ samo 100km/h in če imaš prižgane kratke luči nimaš prav nobenih možnost ,da se varno ustaviš pred kakšno "predvideno"- nepričakovano oviro. :!:
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY Po okt 24, 2005 11:25 pm

pojemek sicer se ne spomnim kolk je standardiziran za avtomobile, samo lahko pa rečemo, da je reakcijski čas, ki je nekje 0,6-1 sek, v katerem pa prevozimo od 16,6-27,7 metra pri hitrosti 100km/h

iz 100 na 0km/h pa vemo, da tudi najboljši avti nimajo kaj presneto dosti manj, kot 40 metrov

recimo vzamimo en povprečen avto, pa povprečnega voznika (nekje sredino bomo temu rekli)
reakcijski čas 0,8 sek
zavorna pot 50 metrov (redkokteri voznik stisne bremzo tud v kritični situaciji pri večji hitrosti čisto na polno)
hitrost 100km/h

22m(prevožena pot v reakcijskem času)+50m(zavorna pot avtomobila)=72metrov

kar pokaže, da pravzaprav bi komaj zaustavili, če naša desna luč resnično osvetljuje 80 metrov pred nami. pa seveda moramo upoštevati, da omejitev na AC ni 100, ampak 130km/h

evo, pa sem malo poljudnoznanstveno razkopal zadevo, kolk se še spomnim iz SŠ o zaviranju avtomobilov in reakcijskih časih :D
Slika
 
Uporabniški avatar
SubaruFreak
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 669
Pridružen: Po avg 16, 2004 7:34 pm

Napisal/-a SubaruFreak Po okt 24, 2005 11:54 pm

No tole je res groza...

Po drugi strani pa me glede na to, kar sem dozivel danes to niti ne cudi. Okoli 10ih zvecer sem vozil iz Skofljice proti Ljubljani za zeleno skodo octavio, kateri zadaj niso gorele luci - NITI 1.

In se cudimo zakaj je toliko nesrec ane...
Lp
Slika
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY To okt 25, 2005 12:02 pm

varovalka verjetno šla puf...
Slika
 
Uporabniški avatar
ice
Administrator a.com
 
Prispevkov: 3083
Pridružen: Po feb 04, 2002 9:58 pm
Kraj: Gorenjska

Napisal/-a ice To okt 25, 2005 12:12 pm

Važn da mu v Octaviji subwoofer buta.... :roll:
IceBreakr
Ustanovitelj portala/foruma Avtomobilizem.com
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov