Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Ne nov 13, 2005 6:16 pm

Samo če mora človek v vsakm vremnu v službo nekam, kjer ni direktnih povezav in mora že ob lepem vremenu vstati pred 5. zjutraj, potem zimske gume niso taka neumnost.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Ne nov 13, 2005 6:53 pm

To je sevad res, in zato tud sam dajem na svoj avto zimske gume - ki pa so na suhi ali mokri cesti slabše od letnih. AMpak to je pač komprosmis - in ali je zanj sprejemljiv, se mora odločit vsa sam.
Slika
 
Vuso
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 677
Pridružen: Po maj 10, 2004 10:55 pm
Kraj: Lj

Napisal/-a Vuso Ne nov 13, 2005 6:56 pm

Jaz sem se vozil 2 sezoni z letnimi gumami pozimi in ni nobenga problema.Problem nastane v primeru snega in tisti, ki delate tudi pozimi daljše relacije in ste odvisni od vremena je že prov da si kupite zimske gume. če vas kdaj kje ujame sneg.za moje več ali manj fijaknje po mestu kjer je vse takoj spluženo pa zimska guma nima smisla....tiste stopinje so pa sploh nekaj boljšga....pod 5 je letna čisto zanič pri 6 stopinjah je pa super :roll:
Sicer se mi zdi pa pravilno da je predpis takšen da so zimske obvezne.že tko se najdejo idioti, ki rinejo po snegu v kakšne klance z letnimi in potem ne gre več ne naprej ne nazaj....promet se že ob težju praktično ustavi, kaj šele ob snegu.če bi bile dovoljene pa letne bi se pa vverjetno vsi vozili z letnimi tudi po snegu in bi se vse ustavlo ;)
 
Uporabniški avatar
AuDi_
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: To sep 06, 2005 3:35 pm
Kraj: Novo mesto /Mb

Napisal/-a AuDi_ Ne nov 13, 2005 7:59 pm

dva članka iz mladine:
1.
...V novembru in nasploh se lahko zgodi, da je en dan 16 stopinj, naslednji pa je za 10 stopinj hladnejsi. Zimske pnevmatike so nepogresljive za varno voznjo v zimskih mesecih, pa ce je sneg ali ne. Ko temperatura pade pod 7 stopinj, pridejo do izraza zimske pnevmatike, ki s svojo zgradbo (lamele), omogocajo optimalen stik vozila s cestiscem. Najboljse je, da so na vozilu montirane stiri enake pnevmatike. Moderne zimske pnevmatike so narejene tako, da tudi ce na cestiscu ni snega, ne povzrocajo kaj dosti vecjega hrupa, kot letne......
2.
....Zimske gume so resda pri nižjih temperaturah učinkovitejše, kot letne, ampak pri res NIŽJIH temperaturah - pod 0°C. Nad 0°C imajo dobre letne gume lastnosti enakovredne ali celo boljše kot zimske. Seveda to ne velja vsesplošno in za vse vrste gum, ravno tako tudi vse zimske gume niso enako dobre v vseh voznih razmerah. Zato priporočam ogled članka v Motoreviji oktober 2000, kjer se lepo vidi, kakšne lastnosti ima katera zimska guma v različnih pogojih. Splošno velja, da so na suhi in mokri cesti zimske gume slabše od letnih, obratno pa velja za vožnjo po ledu ali snegu: tam so zagotovo zakon zimske gume z lamelami (pa naj bodo to Y, Z ali 3D lamele). In samo tu so pomembne lamele v vozni površini pnevmatike, in sicer za oprijem v sneženi ali ledeni brozgi. Vsi testni mojstri pa ugotavljajo, da se z zimskimi gumami poveča poraba goriva (odlične zimske gume so bistveno mehkejše od letnih in imajo zato večji kotalni upor), obraba zimskih gum je na suhi in mokri cesti mnogo večja od obrabe letnih gum, stabilnost vozila v smeri vožnje pa je pri zimskih pnevmatikah v glavnem dosti slabša, kot pri letnih gumah. Pri vsej zadevi pa je pomemben še pritisk v gumah: predvsem za vožnjo po snegu z letnimi gumami je zelo uspešno pomagalo, če pritisk zmanjšamo za cca 40% (npr. če je normalni polnilni tlak v gumah 2,0 bara, ga lahko za vožnjo po snegu znižate na 1,2 bara in videli boste, kaj zmorejo lene gume brez verig)! Ampak takoj, res TAKOJ ko boste spet na kopni cesti, napolnite gume na prejšnji tlak! Med vožnjo z nizkonapolnjenimi gumami se tudi izogibajte udarnim jamam in pločnikom, da ne boste presekali mehke gume!.......
danes brez podpisa
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Ne nov 13, 2005 8:36 pm

Letne gume so na asfaltu (suhem ali mokrem) vedno (ne glede na temperaturo, prizkušeno do -15 al nekaj takega) boljše od zimskih. Kdor trdi nasprotno, naj dokaže z izmerjenimi podatki ...
Sploh pa: od kdaj je pa mladina referenca za avtomobilske stvari ...
Slika
 
Uporabniški avatar
AuDi_
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: To sep 06, 2005 3:35 pm
Kraj: Novo mesto /Mb

Napisal/-a AuDi_ Ne nov 13, 2005 9:19 pm

danes brez podpisa
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne nov 13, 2005 9:47 pm

Ampak vam pa res ni jasno da je avtomagazin to dejansko izmeril :roll:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Ne nov 13, 2005 9:56 pm

mene pa zanima ko je avto magazin delal te teste,a je izmeril temperaturo asfalta,al je izmeril samo temperaturo ozračja ki naj bi bila -5 stopinj (vsaj dozdeva se mi ko sem prebral post od X-Hair-a)
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Napisal/-a For Ne nov 13, 2005 10:32 pm

jakaracman je napisal/-a:Letne gume so na asfaltu (suhem ali mokrem) vedno (ne glede na temperaturo, prizkušeno do -15 al nekaj takega) boljše od zimskih. Kdor trdi nasprotno, naj dokaže z izmerjenimi podatki ...

Če se prav spomnim ste to objavili v Avtomagazinu.... samo vse tole kar sem zdaj prebral kaže nasprotno....
Tekalna plast letne pnevmatike pri nizkih temperaturah otrdi, zato je oprijem slabši, zavorna pot pa daljša.

Večer je napisal/-a:Obenem je konstrukcija profila pri zimski gumi takšna, da omogoča dobro odpornost proti splavanju, dober oprijem v snegu, na poledeneli cesti, hkrati še boljšo vodljivost in predvsem boljše rezultate pri zaviranju. Predvsem pri slednjem je lahko razlika tudi trikratna - v prid oznaki M+S!


To je res zanimivo, koliko nasprotujočih trditev človek lahko prebere....pa ti bodi pametan.... :roll:

Jaz osebno se veliko boljš počutim če imam zimske gor, kar je logično.
Ok, trditvi da je letna boljša od zimske tudi pri niskih temperaturah lahko verjamem, samo vseeno se mi ne zdi prav da eni zaradi tega ne kupijo zimskih in celo zimo reskirajo. Saj ne moreš vedet kdaj te bo dobil sneg ali poledica na cesti, in zaradi takšnih so potem zastoji in nesreče.
Noben se sigurno ne ustavi in reče: "aha.... zdaj je pa sneg, zdaj pa bom parkiral in poklical taxi.....", ali pa: "sneg pada bom pa zimske gume gor dal..." :roll: ......to je traparija!
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Po nov 14, 2005 2:34 am

Vidim, da večina razmišlja s svojo glavo in se ne pusti vleči za nos gumarskemu lobiju, ki je pri nas celo v navezi z zakonodajalcem.

Letna guma je namreč na asfaltu tako v suhih (tudi pri tem. pod ničlo) in mokrih pogojih (blizu ničle) bolj primerna od zimske. Zimska proti letni ravno zaradi svoje zgradbe (lamele in široki kanali) izgublja saj je ta zgradba namenjena ravno ekstremnim razmeram (sneg, brozga, blato, deloma tudi led). To potrjujejo vsi testi raznoraznih avtomobilov, kjer se zavorna pot podaljša v škodo zimskih gum za 6 ali več metrov pri zaviranju od 100km/h do 0. Če to preračunamo v hitrost pomeni, da avto z letnimi gumami že stoji tisti z zimskimi pa se premika še z 35km/h (pet in trideset) - kar grozljiv podatek, ki ga gumarski lobisti tako radi pozabljajo.

Pri višjih temperaturah pa ta razlika v metrih predvsem pa v hitrost še viša tako, da je vožnja poleti z zimskimi gumami ene vrste loterija. Zanimivo pri vsem tem je da v večini člankov fenomena zimskih gum poleti sploh ne omenjajo - me res zanima zakaj?



Ko pa pride do zasneženih cestišč pa res pridejo zimske gume do izraza in za tistih nekaj dni v letu pomeni ali boš prišel na cilj ali boš obtičal v snegu. Jaz si teh ugibanj ne morem privoščiti zato klub vsemu zgoraj naštetemu uporabljam pozimi zimske gume še posebej zato, ker stanujem na hribu. Istočasno pa prosim in toplo priporočam vsem, ki vozite pozimi z letnim gumami, da v zapadlem snegu pustite vozila doma saj drugače vsem ostalim zimske gume ne pomagajo prav dosti ;)



Pa še to: zakaj zakonodajalec predpisuje obvezno uporabo zimskih gum za osebna vozila, tovornjake in avtobuse, ki so pozimi še veliko bolj rizična skupina vozil pa pušča pri miru? Ravno tako bi lahko pustili na miru, z obvezno uporabo zimskih gum na kopnih cestah, tudi osebna vozila. Ob enem pa bi lahko pošteno kaznovali vse tiste, ki bi v snegu naredili karambol ali pa zastoj zaradi neuporabe zimske opreme. Na ta vprašanja verjetno ne bomo nikoli zvedeli pravega odgovora.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po nov 14, 2005 7:04 am

X-Hair je napisal/-a:
CupraR je napisal/-a:Moje izkušnje: odlična letna bolj prime na suhem in v dežju tudi pri 0 stopinjah, kot ena solidna zimska. Na snegu je itak druga zgodba.

Sm lani zadevo februarja fajn stestrila v mokrem in suhem ko sm zimske 185/60/14 Dunlop WS3 zamejal z letnimi GY Eagle Ventura (res da je dežna guma!!) 195/50/15.
Profila je blo na obeh okol 6-7mm

Sama razlika v zavorni poti na suhem in mokrem je bla nenormalna :shock: v prid letni gumi..


Evo tocno to. In tistih 7 stopinj je tak lari fari, da ni res. Se ena nategancija, da lahko vulkanizerji sluzijo. Se bolj se mi zdi cudno, ko to piskajo tudi po radiu, televiziji in nazadnje sem bral tudi cudne stvari v nedeljcu. :? Mislem obup. Sedaj ne vem kako je, ce imas slabo letno gumo. Vceraj smo se vracali iz LJ. Vreme rahlo rosenje, razmere mokre in neugodne. Temperatura 1-2 stopinje nad niclo. Guma drzala tak kot treba. Vidis pa avtomobile, ko so se vozili 70 v seksi gozdu in model pred ovinkom se na zavoro :? Mi smo se vozili 100+ brez straha. Tistih 7 stopinj je samo trzna haka, brezveze.

Zimska gume se bolj odnese samo ampak samo v snegu in plundri, drugace je letna guma dosti boljsa. Mi gre ze na smeh, ko zacnes brati o proznosti in bla bla bla, letna rata plasticna, bla bla bla, pa to je zavajanje folka in vi nasedate. AM je naredil tudi teste in se lepo vidi. Letna guma se je na suhem tudi pri -5 stopinjah bolje odrezala, imela manjo zavorno pot.

Pa da se ne bo sedaj nekdo nasel, pa mi omeni kaki sneg, ker sem ze prej napisal, da zimska guma se obnese bolje samo ampak samo v snegu in plundri.

Se kot opozorilo, ki sem tudi ze prej napisal, da ne vem kako je z slabo letno gumo pri nizjih temperaturah. Zgornja zgodba je napisana na mojih lastnih izkusnjah in z gumami, ki sem jih mel na sekretu.


No da se ne bo kdo preveč sekiral - večina terencev ima letne gume, tudi sam jih imam. Držijo se ceste res dobro. So pa letne gume z oznako M+S in oznako snežinke v trikotniku, kar pomeni da so testirane v težkih snežnih pogojih in da ustrezajo standardu za najhujše zimske razmere. - tok o letnih gumah pozimi.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Po nov 14, 2005 8:08 am

Sploh ni problem če maš letne gume, problem sam nastane če te ta plavi ustavjo :P
Vozi hitro in reskiraj
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Po nov 14, 2005 8:30 am

Kaj ti koristi računanje kolk prej bi se ustavu z letnimo ali zimskimi. Pri tem pa folk pozablja ne vse ostale faktorje. Recimo zavorno pot tvojega avtomobila proti drugim. Potem se pa zgodi, da se ti na rit lima avto starejšega letnika ( ne bom šel v detajle da ne bo krega), ki ima recimo pol dalšo zavorno pot. Ampak on se bo zanašal na dobre gume. Ubistvu pa nima pogojev, da bi se prav čas ustavil ne glede na gume. Da bi pa povečal varnostno razdaljo mu pa še napamet ne pride.

Vse kakor sem pa zagovornik zimskih gum v zimskem času ( hkrati nasprotnik uporabe le teh poleti). Ker pač nisem iz mesta in se dnevno vozim pač rabim zimske gume. Tako da na mojem so že 2 dni montirane.
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Po nov 14, 2005 10:11 am

šmeks je napisal/-a:mene pa zanima ko je avto magazin delal te teste,a je izmeril temperaturo asfalta,al je izmeril samo temperaturo ozračja ki naj bi bila -5 stopinj (vsaj dozdeva se mi ko sem prebral post od X-Hair-a)

Temperatura ozračja (bila je tja do -15). Glede na to, da gumarji vedno (v reklamah) ropotajo o zunajih temperaturahm, torej temperaturah oizračja, smo se šli tako tudi mi., Sicer pa: kaj pa povprečnemu vozniku pomaga če mu govoriš o temperaturi vozšča. A vsakih par km zleze iz avta pa meri? Pač gledaš, kolk je zunaj temperatura ...

For: nekateri mediji pač prepisujejo tisto, kar jim naložijo gumarji. Nekateri pa stavri sprobamo (ker pač imamo znanje in opremo za to). Zdaj pa verjemi, komur hočeš.
Slika
 
Uporabniški avatar
For
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1524
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Napisal/-a For Po nov 14, 2005 10:25 am

jakaracman je napisal/-a:
šmeks je napisal/-a:mene pa zanima ko je avto magazin delal te teste,a je izmeril temperaturo asfalta,al je izmeril samo temperaturo ozračja ki naj bi bila -5 stopinj (vsaj dozdeva se mi ko sem prebral post od X-Hair-a)

Temperatura ozračja (bila je tja do -15). Glede na to, da gumarji vedno (v reklamah) ropotajo o zunajih temperaturahm, torej temperaturah oizračja, smo se šli tako tudi mi., Sicer pa: kaj pa povprečnemu vozniku pomaga če mu govoriš o temperaturi vozšča. A vsakih par km zleze iz avta pa meri? Pač gledaš, kolk je zunaj temperatura ...

For: nekateri mediji pač prepisujejo tisto, kar jim naložijo gumarji. Nekateri pa stavri sprobamo (ker pač imamo znanje in opremo za to). Zdaj pa verjemi, komur hočeš.

Glih kar sem poslušal France Kmetiča z AMZS ki pravi da tisti ki trdite(mo) da je letna boljša nimate(mo) prav. Je povedal da je slišal za to in da se veliko o tem govori....pravi da tudi takšne teste naredijo in da so zimske boljše. Edino na suhi podlagi so razlike majhne :roll:
 
bizi10
Novinec
 
Prispevkov: 296
Pridružen: Pe maj 23, 2003 2:20 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a bizi10 Po nov 14, 2005 10:42 am

For je napisal/-a:
jakaracman je napisal/-a:
šmeks je napisal/-a:mene pa zanima ko je avto magazin delal te teste,a je izmeril temperaturo asfalta,al je izmeril samo temperaturo ozračja ki naj bi bila -5 stopinj (vsaj dozdeva se mi ko sem prebral post od X-Hair-a)

Temperatura ozračja (bila je tja do -15). Glede na to, da gumarji vedno (v reklamah) ropotajo o zunajih temperaturahm, torej temperaturah oizračja, smo se šli tako tudi mi., Sicer pa: kaj pa povprečnemu vozniku pomaga če mu govoriš o temperaturi vozšča. A vsakih par km zleze iz avta pa meri? Pač gledaš, kolk je zunaj temperatura ...

For: nekateri mediji pač prepisujejo tisto, kar jim naložijo gumarji. Nekateri pa stavri sprobamo (ker pač imamo znanje in opremo za to). Zdaj pa verjemi, komur hočeš.

Glih kar sem poslušal France Kmetiča z AMZS ki pravi da tisti ki trdite(mo) da je letna boljša nimate(mo) prav. Je povedal da je slišal za to in da se veliko o tem govori....pravi da tudi takšne teste naredijo in da so zimske boljše. Edino na suhi podlagi so razlike majhne :roll:


Ja kaj si pa pričakoval da bo rekel da so letne gume boljše pozimi? :roll: Gliha vkup štriha al kako že pravijo...

Veš kaj vse se je že folku prodajalo z reklamo ki je zelo milo rečeno grobo zavajala potrošnike? Par let ADSL+ISDN pa nič drugače ne gre ane? Pa nisi takrat nobenga SiOL-ovca al pa Telekomovca živega prepričal da bi rekel nasprotno čeprav so vsi malo bolje osveščeni vedeli da je možen tud ADSL brez ISDN. :D

Poglej z druge perspektive. Gumarji in z njimi povezani imajo interes da bi se zimske gume prodajale pozimi in lahko nekaj naredijo za to. Kakšen skriti interes ali profit pa bi imeli ljudje ki so sami testirali obnašanje pnevmatik in podajo svoje mnenje?
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Po nov 14, 2005 11:26 am

For je napisal/-a:Glih kar sem poslušal France Kmetiča z AMZS ki pravi da tisti ki trdite(mo) da je letna boljša nimate(mo) prav. Je povedal da je slišal za to in da se veliko o tem govori....pravi da tudi takšne teste naredijo in da so zimske boljše. Edino na suhi podlagi so razlike majhne :roll:


ja, gumarski lobij je prekleto močan...

vsi skeptiki lahko tudi sami preverite katera guma je boljša.. če imate še letne gume na kolesih si izberte kakšno ravno malo prometno cestico (v Ljubljani je to recimo cesta v Prod). Izberite si označbo pri kateri boste zavirali. Preizkusite par zaviranj na polno (naj se vključi ABS) pa si označite mesto kjer se je avto ustavil. Če imate možnost preizkusite še v kakšnem varnem ovinku mejo zdrsa. Isto nato preverite (po možnosti pri čimbolj identičnih temperaturah) še z zimskimi gumami. Na osnovi teh merjenj ste se prepričali na lastne oči in razni Žlendri, Kmetiči in kvazi avtomobilski novinarji lahko še naprej v prazno blejejo gumarska "navodila".


Da pa ne bo z moje strani zgledalo da tudi sam lobiram proti zimskim gumam. Sploh ni res saj jih tudi sam uporabljam (zaradi morebitnega snega na cestah) ne dovolim pa si, da drugi mislijo namesto mene in me prepričujejo v neresnična dejstva. Še najmanj pa verjamem raznorazni t.i. "prometni stroki", ki ji na žalost ni veliko do varnosti ampak zgolj do inkasantskih dejavnosti, ki jo izvajajo v navezi s policijo. Me prav zanima koliko bo jutri patrulj, ki bodo pregledovala zimsko opremo in kaznovala vse kao "kršitelje". Navkljub temu, da ti "kršitelji" vozijo v danem trenutku na bolj varnih gumah ;)
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR Po nov 14, 2005 1:02 pm

Famtje jst pravm tist k ma cajt, nej tut pozim da spet letne nazaj (je fajn če sta oba tipa gum z dost podobno višino profila in starostjo) pa nej sam mal sproba stestira...
Pol pa sam vidš kam pes taco moli...
Dokler ne bo sneg napovedan bodo letne kr gor :D
 
.raw
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Ne nov 06, 2005 10:33 am
Kraj: Idrija

Napisal/-a .raw Po nov 14, 2005 2:32 pm

X-Hair je napisal/-a:.... Vceraj smo se vracali iz LJ. Vreme rahlo rosenje, razmere mokre in neugodne. Temperatura 1-2 stopinje nad niclo. Guma drzala tak kot treba. Vidis pa avtomobile, ko so se vozili 70 v seksi gozdu in model pred ovinkom se na zavoro :? Mi smo se vozili 100+ brez straha. Tistih 7 stopinj je samo trzna haka, brezveze.

Matr se je drzalu.. kir grip. :)
Na lastni kozi sm imel priloznost izkusu kaj pomen dobra letna guma ... ma ne mors primerjat no :) ..
Jaz sem gume menjal, res pa je, da sm mel prej podn od letnih - Kumho obup, ultragrip 7 pa dobr drzijo, razlika očitna ze na suhi cesti. Problem z letnimi edin nastane, ko pade sneg - ostanes na mestu, ce vztrajas z letnimi -> za vecino potemtakem velja, da 15.11 vrzes gor zimske in to je to. Temperatura, vsaj pri nas, pomoje nima TAKSNE vloge - izjemoma kadar bolj pritisne mraz, ampak bi se poznal tud na zimski ne le na letni. Sem pa bolj kot ne neizkusen v tej smeri, zato mi ne vsega verjet na besedo. :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov