Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Po nov 28, 2005 4:10 pm

alanq4 je napisal/-a:Ne vem pa kaj mislijo inžinirji ko dajejo toliko elektronike v avte, kaj se bo dogajalo ko bojo tej avti stari 10-15 let in se bo elektronika začela kvariti in bodo lastniki vsak teden na servisu.

Verjetno računajo na to, da kupci avte po parih letih prodajo. Zadnjič mi je štromar razlagal, da imajo novejši bmwji pod zadnjim sedežem "telefonsko centralo za celo naselje" in da bolš da ne začneš popravljat, ker je tolk dela in stroškov s tem. Pač to je za tiste, ki imajo $$$, že če ti crkne kaj od elektronike, ki je standardna v praktično vseh avtih, se takoj prehladiš za 50k, lahko tudi veliko več.
Pri starejših modelih je drugače, ker je bilo precej manj elektronike, ko bo pa nekdo leta 2010 kupil 5 let star takšen avto, bo pa potencialnih stroškov ohoho.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po nov 28, 2005 4:17 pm

Sicer mal offtopic.... a ni že Schumaher enkrat dejal ( ko je prišla ne vem kera elektron ika že u formulo) da bi jo znala vozit celo opica?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
YOC
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: Pe feb 14, 2003 10:53 am
Kraj: Spredi levo (LJ)

Napisal/-a YOC Po nov 28, 2005 4:22 pm

Itak je bla una dila tam z namenom. Me pa zanima zakaj se mu ni sprožil air bag, sej speeda je mel kr neki not. Al je šu prepočasi?

8)
Bolje 10 konjev premalo pod haubo, kot en osel preveč za volanom!!!
WWWWRRRRRRRRUUUUUUUMMMMMMMMM..........
 
Gost
 

Napisal/-a Gost Po nov 28, 2005 4:25 pm

Ta posnetek je iz oddaje Stern TV, ko so to testirali. Jst sm gledal prejšnji teden v Stern TV na RTL-u (naslednjo "epizodo" od te oddaje, ki je na posnetku), ko je prišel nekdo iz Autobilda in povedal, da je novinar, ki je pisal članek o tem lagal, ker sistem takrat sploh ni deloval, nobenega piska ni bilo, le naročeno jim je bilo, da začnejo bremzat pri tisti dilci in zato so ga odpustili.
Kamere so tekle naprej in posnele dialog, tako da so vodilni iz Autobilda vidli, kaj je res.
Še TV ekipa, ki je vse to snemala, je želela v avto, so ji odgovorili, da seveda lahko, potem ko so pa "kao" izklopli kamere, se je pa slišalo, da kamera ne more v avto, ker bodo sicer ugotovili, da ni nobenega zvočnega niti karkšnegakoli opozorila. In potem uradna izjava za kamero, zakaj so se premislili, zakaj kamera ne sme v avto: Gre se za varnost... Yeah, right.
Moram rečt, da sm se nasmejal, ko je novo S klaso zabil v tisto, eno generacijo starejšo. Jst sm sam :shock:
Zadnjič spremenil Gost, dne Po nov 28, 2005 4:51 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Po nov 28, 2005 4:31 pm

lisko je napisal/-a:Sicer mal offtopic.... a ni že Schumaher enkrat dejal ( ko je prišla ne vem kera elektron ika že u formulo) da bi jo znala vozit celo opica?

Mislim, da ta izjava ni bila mišljena za to, da se jo jemlje dobesedno. Lahko se pa probaš vsesti v tako elektronizirano F1, narediti par krogov, primerjati svoj čas s schumaherjevim in potem spekulirati kako bi šlo opici...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po nov 28, 2005 4:59 pm

Zzooommm je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Sicer mal offtopic.... a ni že Schumaher enkrat dejal ( ko je prišla ne vem kera elektron ika že u formulo) da bi jo znala vozit celo opica?

Mislim, da ta izjava ni bila mišljena za to, da se jo jemlje dobesedno. Lahko se pa probaš vsesti v tako elektronizirano F1, narediti par krogov, primerjati svoj čas s schumaherjevim in potem spekulirati kako bi šlo opici...


Sej je tud jaz ne jemljem dobesedno...... poleg tega formule niti u brzino ne bi znal spravt ne da bi še odpelu par krogov:D

Hotu sem povedat sam to da dandanes je tok elektronike u avtih će da skor lahk vsako budalo vozi skor po svoje pa bo še vedn prpelu do kraja........ Poznam kolega ko vedn bremza na polno...... seveda ma avto z abs...... in ostalimi pripomočki...... ko se je usedo u mojo bogo petkico je bil posran...... ker je u prvem ovinku skor odletu...... Med tem ko sem jaz njegovga prav lagodno pelu.......
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Po nov 28, 2005 5:51 pm

To se pa čist strinjam. Zna biti problem, če se ljudje preveč zanašajo na elektronska pomagala, da jih bodo reševala iz situacij. Ne rečem, da so stvari kot je ABS brezvezne, ampak tak čudež pa spet niso in se da popolnoma varno vozit tudi brez njih, seveda če voziš po pameti. Velikomu norcu pa noben ABS ne bo pomagal, ko bo enkrat enostavno zmanjkalo prostora.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po nov 28, 2005 7:40 pm

čakte da swifthead to temo vidi...al jo je pa že vidu pa je že v kliničnem od kakega histeričnega napada :lol:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
pilgrim
Uporabnik
 
Prispevkov: 1017
Pridružen: Ne dec 05, 2004 6:57 pm

Napisal/-a pilgrim Po nov 28, 2005 7:59 pm

novi mercedes klase S posebno ugodno - esp, asr, navigacija in lesena dila v osnovnem paketu
:P
lp pilgrim
 
Uporabniški avatar
Fiat Tipo
Uporabnik
 
Prispevkov: 1289
Pridružen: Če mar 06, 2003 6:24 pm
Kraj: Idrija

Napisal/-a Fiat Tipo Po nov 28, 2005 10:38 pm

pilgrim je napisal/-a:novi mercedes klase S posebno ugodno - esp, asr, navigacija in lesena dila v osnovnem paketu
:P

Dilo pa lahko izbiraš v dveh barvah :D :D :D
verjemte da je še polno "testov" ki so narjeni na novinarjevih lažeh itd . če drugega ne se zmeraj pove več ali manj samo dobre lastnosti ki jih prinaša neko novo elektronsko pomagalo, če pa le to odpove pri sami vožnji pa nobedn ne pove kakšna štala lahko rata zarad tega.
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To nov 29, 2005 7:07 am

Slide je napisal/-a:čakte da swifthead to temo vidi...al jo je pa že vidu pa je že v kliničnem od kakega histeričnega napada :lol:


:cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry Ampak res.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
maki13
Novinec
 
Prispevkov: 115
Pridružen: Pe nov 18, 2005 7:14 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maki13 To nov 29, 2005 7:19 pm

Sem vidu filmcek,kaksno sranje.
Samo budala se zanasa na elektroniko,in daje svoje zivljenje v roke racunalniku.
Pri taki megli gres pac bolj pocas,ne pa da pretiravas in se zanasas na elektroniko.
Ne vem kaj si ljudje misljo,da bo avto kr sam vozu,ti pa samo gas drzis???
 
Uporabniški avatar
alien-w
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Po feb 09, 2004 1:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a alien-w To nov 29, 2005 7:46 pm

Sam neki morte vedt. Res je, da so usi skupi lagal (in to ljudje, k jim velik folka zaupa - velike graje vredno!), pa da zadeva res ni funkcionirala, je na velik neodvisnih testih in testih s strani drugih publikacij zadeva zelo dobro delovala. Uradno je razlog nedelovanja ena velka 22 ton težka železna plata v tem testnem prostoru, k jo majo tm, da ce bi ksn avto usel nadzoru, da bi se tm zihr ustavu in ne bi sel naprej. No, skratka, ta plata naj bi zjebala sistem in je tako deloval 6x od 10 poskusov, k so jih nardil v tej hali.
Zadeva zagotovo ni popolna, kot ni nobena, tudi najbolj "starinska" - mehanska in preizkušena ne. Vedno pride lahko do napake v delovanju, pa naj bo napaka mehanska ali pa elektronska - vsaka stvar ima prednosti in slabosti. Zadeva je še vseeno ql, ker če reši eno samo življenje na vsakih 1000 ljudi je to že velik dosežek. Človeško življenje je neprecenljivo, zavedejte se tega.
Problem je pa res, tko kt ste ze izpostavl, da je jeba, ce se clovek zanasa na vso to tehnologijo in nima meja. Ampak to je pa definitivno človeška napaka! Ljudje, ki ne mislijo in verjamejo, da so vsemogocni lahko furajo katrco al pa ta novga S klaso pa bo isto - z elektronskimi pomagali al pa brez - se zmer bojo norci k bojo v nevarnost spravlal sebe in ostale.

Ti sistemi so namenjeni inteligentnemu vozniku, ki se zaveda nevarnosti na cesti in temu primerno reagira - lahko mu celo rešijo življenje in drugim. K smo ze pr megli: Recimo, da se furas po AC. Kr naenkrat ornk megla, nc ne vids. A kdo ne bi zmanjsal hitrosti? Mislm, da bi jo usi. Furas pocasnej naprej, ampak ker pac vrjames, da ni nc narobe pred tabo (ker najveckrat res je tako), mogoce furas se useen mal prehitr in bi lahko prepozn vidu, da je pred tabo nesreca. Kr naenkrat ti zacne lucka svetit pa piskat. Nagonsko mal stisnes bremzo, sistem pa zazna, da je bliz tebe pizdarija in ornk prtisne. Ustavis se varno. S tem imas moznost da na hitr avto obrnes przges use luci pa use kar mas pa peljes po odstavnem par 100 metrov nazaj in opozarjas ostale avtomobile na pizdarijo spredi. Kolk skode/poskodb/smrti si s tem prhranu seb in ostalim?

Vsaka nova tehnologija, predvsem kar se varnosti tiče je dobrodošla. Če bo dobro sprejeta, se bo tolk več delal na njej in se jo bo zbolšval (nubena fabrka ne bo velik vlagala v stvari, ki ne grejo na trgu). Kolk življenj je rešu airbag sploh ne morm pomislt. Kolk so bli ta prvi nevarni za ljudi, pa kolk so novi, pa se vseen jih je "neskoncno" veliiiik vec resilo kot pa poskodovalo ali celo ubilo? Na koncu k gledas je bilanca visoko pozitivna - v smer reševanja življenj in močno negativna v smer poškodb in nevarnosti. Vsak voznik, ki je ze preizkusil recimo ASR al kaj je ze tist proti zdrsu med voznjo in se s tem izognil nesreci bo zadevo priporocu drugim. Sm mel avto z ABS, zdej pa furam od punce avto brez ABSa in sem ga ze parkrat tolk mocno pogresal, da bi ga najrajs vgradil notr (ce ne zarad moje varnosti, pa zarad varnosti moje punce) - ABS mi je ze resil pred resnimi poskodbami ali mogoce celo smrtjo.
Zadnjič spremenil alien-w, dne To nov 29, 2005 7:55 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 To nov 29, 2005 7:49 pm

lisko je napisal/-a:Sicer mal offtopic.... a ni že Schumaher enkrat dejal ( ko je prišla ne vem kera elektron ika že u formulo) da bi jo znala vozit celo opica?


To je reku Niki Lauda, potem je pa vozil Jaguarjev bolid in se takoj zavrtel. Potem je sam na tiskovni konferenci rekel, da ni tako zelo preprosto vozit, ne glede na elektroniko.

Še vedno je najboljše, če ima voznik avto pod svojo lastno kontrolo, a le pod pogojem da ne precenjuje svojih sposobnosti in ravno ta pogoj je razlog za 90% nesreč.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
Jackal81
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po jan 24, 2005 8:41 pm
Kraj: SLP

Napisal/-a Jackal81 To nov 29, 2005 8:02 pm

Ta posnetek so pokazali tudi v tazadnjem Top Gear-u. Samo oni vedno naredijo eno veliko zajebancijo iz vsega tega - Jeremy Clakson style.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec To nov 29, 2005 8:02 pm

Tomaz40 je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:Sicer mal offtopic.... a ni že Schumaher enkrat dejal ( ko je prišla ne vem kera elektron ika že u formulo) da bi jo znala vozit celo opica?


To je reku Niki Lauda, potem je pa vozil Jaguarjev bolid in se takoj zavrtel. Potem je sam na tiskovni konferenci rekel, da ni tako zelo preprosto vozit, ne glede na elektroniko.

Še vedno je najboljše, če ima voznik avto pod svojo lastno kontrolo, a le pod pogojem da ne precenjuje svojih sposobnosti in ravno ta pogoj je razlog za 90% nesreč.

sej zato jst podpiram elektronko- precenjevanje sposobnosti
jst ne vidm nič spornega v tem sistemu- mislim da je to prihodnost-
čez 10 let bo zarad tazga- seveda izpopolnjenega sistema kar nekaj mn nesreč
lp
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm To nov 29, 2005 8:41 pm

alien-w je napisal/-a: Sm mel avto z ABS, zdej pa furam od punce avto brez ABSa in sem ga ze parkrat tolk mocno pogresal, da bi ga najrajs vgradil notr (ce ne zarad moje varnosti, pa zarad varnosti moje punce) - ABS mi je ze resil pred resnimi poskodbami ali mogoce celo smrtjo.

Tak veliki pok pa ta ABS spet ni, razen če voznik nima nobenega občutka za srednji pedal in ustvarja neko svojevrstno umetnost. Tudi brez ABSa se da lepo in kontrolirano ustaviti, res boš sicer rabil kakšen meter več ampak če voziš po pameti in držiš primerno varnostno razdaljo ter spremljaš več kot samo avtomobil pred seboj, se še z napol nedelujočimi bremzami lahko ustaviš. Treba je poznat svoje vozilo in njegove zmogljivosti in prilagoditi hitrost vožnje temu. Še vedno je hitrost tista, ki najbolj vpliva na dolžino zavorne poti (pustimo pri miru tehnično neizpravne zavore, slabe / zlizane gume, ali pa v zvezi s tem neuke voznike).
 
Uporabniški avatar
alien-w
Novinec
 
Prispevkov: 301
Pridružen: Po feb 09, 2004 1:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a alien-w To nov 29, 2005 9:07 pm

U bistvu me ja ABS rešu ko sm mel avto z njim. Furu sm po AC ene 150 km/h - lep dan, skor prazna cesta, suho, idelane temperature za gume ... furam in malenkost popustim gas, ker prehitevam avtobus, za mano seveda nubenga. Kr naenkrat ta bus zapele pred mano s ca 70 na uro. Bil sm sam se par metrov od njega. Stisnem do podna in zacne pr 150 ABS delvat (se je se cutl, ker je bil se ta star sistem, ko gre pedal mal vn pa notr). Ker sm vidu, da se useen ne bo izslo sm odvil desno in cez vozni pas (tm je vozu en model zeloooo pocas - ene 50 - seveda brez prizganih useh stirih zmigovcev al pa cesarkol), zapeljal mimo njega na odstavni pas, kjer sm se pol ustavu. Sm bil kr mal posran in sm pol naprej furu ene 30 po odstavnem, k sm se kr tresu.

Ce ne bi mel ABSa bi se al zabil busu v rit al pa ce bi odvil bi me pa mogoce postran odnesl in bi u ksno ograjo prbou - skratka v nubenem primeru ne bi blo lepo. ABS mi je skratka omogocu vodljivost avta, da sm se zadevi lahko ognil.

Zdej mam pa avto brez ABS in sm furu enkrat po dezju cist lepo pocas in hotu zavit na levo, pa me edn izsil, zato stisnm bremzo pa sm se zacel slajdat. Pol sm jo seveda popustu, da sm dubu nazaj oblast in odvil in na sreco ni blo nic poka. Skratka, ABS je uporaben, ne tolk zarad krajse razdalje za ustavt kot zarad vodljivosti avta ob bremzanju.

ASR je pa itak ql in k bom kupval nov avto polet, ga bom definitivno imel!
Slika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass To nov 29, 2005 10:05 pm

Prvi korak je sigurno poznavanje svojega avtomobila, kar pa je nažalost med vozniki redko.
Zase vem, da vsakič, ko zapade dež, sneg ali se nasploh spremenijo razmere takoj ko ni nikogar za mano preizkusim zaviranje. do nula kmh po možnosti 10 ali 15 m pred rdečim semaforjem. Nimam abs-a in nobenih pripomočkov in jih tudi ne rabim, ker svoj avto obvladam. Res pa je da z elektroniko pridobiš par metrov sigurno. Največja napaka vseh voznikov je, da ko je panika nabijejo brembzo not do konca in jo tud pustijo prtisnjeno - posledica je pa blokiranje koles. Zaviranje mora biti na robu oprijema gum, najprej malo več, da zaškripa malo, potem pa popustiš pritisk.
Ko sem sprobaval abs na enakem avtu kot ga mam jaz, mi je bilo čudno, ker je prezgodaj abs posredoval in začel rukat avto in ropotat. Ni mi všeč,ko se nekaj "lomi" tam spodaj, verjamem pa da je koristno, čeprav mislim da se bom razvadil, ko bom mel avto z absom in ta posledica pa ni v redu.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
Uporabniški avatar
Tattoo-
Uporabnik
 
Prispevkov: 1318
Pridružen: Če dec 16, 2004 10:33 pm
Kraj: Circuit de la Sarthe

Napisal/-a Tattoo- To nov 29, 2005 11:04 pm

bass je napisal/-a:Zase vem, da vsakič, ko zapade dež, sneg ali se nasploh spremenijo razmere takoj ko ni nikogar za mano preizkusim zaviranje. do nula kmh po možnosti 10 ali 15 m pred rdečim semaforjem. Nimam abs-a in nobenih pripomočkov in jih tudi ne rabim, ker svoj avto obvladam. Res pa je da z elektroniko pridobiš par metrov sigurno. Največja napaka vseh voznikov je, da ko je panika nabijejo brembzo not do konca in jo tud pustijo prtisnjeno - posledica je pa blokiranje koles.


Tudi sam smatram, da obvladam avto (in na enak način 'preizkušam' delovanje zavor v mokrem/snegu :lol: ), ampak vseeno mislim da na delovanju ABS-a ni najbolj primerno prikazovanje zmogljivosti elektronskih pomagal! Ne nazadnje z nekaj vaje, občutkom v nogi ter pravilno tehniko zaviranja lahko ( :!: to je tudi znanstveno dokazano :!: ) prej zavreš brez ABS-a kot pa z ABS-om!

Sem pa lansko leto ob ogledu Fifth Gear-a, ko je Tiff na Švedskem testnem poligonu v snežnih razmerah prikazoval delovanje ABS, TC ter ESP samo :shock: :shock: :shock: Da na kratko povzamem najzanimivejše - v avtu brez ESP-ja se Tiff ni mogel izogniti nesreči (pa je več kot odličen voznik :P ), medtem ko je v avtu z vgrajenim ESP-jem oviro obšel skoraj brez da bi vedel zanjo...Omenjeno oddajo si lahko dolpotegnete tukaj: Fifth Gear - [07×02] - March 28th, 2005

Elektronska pomagala definitivno pripomorejo k boljši varnosti v prometu ter sigurno rešijo voznika iz marsikatere (potencialno lahko zelo nevarne) zagate. Niso pa vsemogočna...pred tem si pa ne smemo zatiskati oči! :roll:
There are only three sports: bull fighting, car racing and mountain climbing. The rest are mere games! - Ernest Hemingway
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov