Debate, ki niso vezane na ostala področja...

S čim se v idealnih razmerah prej ustavimo?

z ABS
55
60%
brez ABS
36
40%
 
Skupaj glasov : 91
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Sr nov 30, 2005 12:06 pm

Vse te kratice z ABS na čelu so namontirane zato da pomagajo, tako kot ste že ugotovili. Če pa iščemo izjeme ko te zadeve ŠKODUJEJO, potem pa še airbage pa pasove ven populimo iz gajbic pa se čelno zaletavimo.
Jst se bom pa še naprej pripenjal pa tut če mi bo ramo izpahnil. pa žakla tut ne bom izklopil pa čeprav mi bo nos zlomil. pa ABS tut ne bom izklopu. In 99.9% ostalih voznikov počne isto :!: In preživijo
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Sr nov 30, 2005 12:07 pm

Slide je napisal/-a:Pomojem ima PREgreta guma, ki se vsekakor pregreje pri blokiranju z večje hitrosti, manj oprijema kot "hladna" guma.

Če pogledamo gume se v zimskem-hladnem času precej slabše oprijemajo asfalta .... pa tudi npr. v formuli in drugih podobnih avtomobilskih športih jih segrevajo in ne hladijo. :idea:
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo Sr nov 30, 2005 12:21 pm

VET je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Pomojem ima PREgreta guma, ki se vsekakor pregreje pri blokiranju z večje hitrosti, manj oprijema kot "hladna" guma.

Če pogledamo gume se v zimskem-hladnem času precej slabše oprijemajo asfalta .... pa tudi npr. v formuli in drugih podobnih avtomobilskih športih jih segrevajo in ne hladijo. :idea:


Ločuj PREGRETO in OGRETO gumo.

Tudi mašina je lahko mrzla, ogreta ali pregreta. Kar so zelo različne zadeve!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Sr nov 30, 2005 2:18 pm

cordo je napisal/-a:
VET je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Pomojem ima PREgreta guma, ki se vsekakor pregreje pri blokiranju z večje hitrosti, manj oprijema kot "hladna" guma.

Če pogledamo gume se v zimskem-hladnem času precej slabše oprijemajo asfalta .... pa tudi npr. v formuli in drugih podobnih avtomobilskih športih jih segrevajo in ne hladijo. :idea:


Ločuj PREGRETO in OGRETO gumo.

Tudi mašina je lahko mrzla, ogreta ali pregreta. Kar so zelo različne zadeve!!


točno tako, na cesti ne furamo slicksov, ki imajo delovno temperaturo višjo kot pa normalne gume. Že to ti pove dovolj da lahko s cestno gumo zelo hitro motor založiš do meje možnega(oklep ali stopalka) če si dovolj dober voznik seveda, slicksov pa normalen voznik že težko ogreje ker vozi prepočasi...
Glede zimsko-hladnega časa je pa tudi bila debata, da so gume manj občutljive kot to opevajo vulkanizerji(pod 7 stopinje trda letna guma pa to...) se pa pozna, ampak tako kot je napisal cordo...pregreta in ogreta ni isto. Če ti gumo blokiraš pri zaviranju z malce večje hitrosti, se na tistih parih cm2 zeli hitro pregreje...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
tony1
Novinec
 
Prispevkov: 368
Pridružen: So nov 27, 2004 11:00 pm

Napisal/-a tony1 Sr nov 30, 2005 3:22 pm

Akhem, v formuli 1 so ABS ukinili zato, ker je bil preprosto preveč učinkovit. ;)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 01, 2005 8:42 am

VET je napisal/-a:Mogoče nisem dovolj točno napisal anketnega vprašanja in zato nekateri spet omenjate nadzor, zavijanje, občutke, dirkače ....

Naj omenim še enkrat. Anketno vprašanje je zastavljeno za specifičen primer suhe - ravne - prazne ceste, srednje hrapav čist asfalt na kateri stisnemo bremzo v obeh slučajih do konca.
V enem primeru bo ABS zavore popuščal in prijemal .... v drugem pa bodo kolesa blokirala - gume se bodo samo na stičnem mestu zelo segrele - dobesedno žgale in puščale krepko sled na asfaltu.
V KATEREM PRIMERU SE BOMO PREJ USTAVILI Z POVPREČNIM AVTOM IN GUMAMI :?:

Nadzor vozila, možnost zavijanja, posledice kot so uničene gume, izogibanje oviram, itd. v tem primeru niso važne .... samo metri ustavljanja. Recimo da se to preizkusi na dirkališču kjer prej našteto ni važno in so okoliščine varovane.
.


Slide in ostali - na srednje grobem asfaltu ob pritisku bremze na polno se bo avto z ABS-om definitivno ustavil zelo hitro - brez ABS-a pa še mnogo hitreje. Lahko gremo pa sprobat in boš videl, da je to res. Na spolzki podlagi, kjer kolesa ne delajo klina pred seboj, pa bi se prej ustavil z ABS-om, na grobi pa definitivno ne.
S terencem ki ima ABS se voziš v dolino - vsi pravi vozniki teh terencev preklinjajo ABS in večina si je naredila stikalo, kjer izklopi tokokrog za ABS in se vozi brez - je veliko bolj varno. Avto se prej ustavi brez ABS-a in nadzor imaš večji, ker kolo dela klin pred sabo in če imaš ABS vključen ga ne dela, to pomeni da mu stalno spodrsava guma in jo bremza popušča - v kakem hudem grabnu je tole zelo grda zadeva - sploh če ti avto leze proti drevesu, ti pa ne moreš blokirat koles, da bi ustavil avto pred drevesom.

O tem smo že debatirali na offroad forumu in večina voznikov od tam ima abs vklopljen za po cesti, kjer pride prav, za po terenu ga pa vedno izklopi. Pozimi je pa abs skoraj vedno izkopljen, ker je veliko bolje na mrzlem asfaltu blokirat gume, kot ap se počasi ustavljat v krizni situaciji(vsaj s terencem).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Jurchi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 699
Pridružen: Pe jul 18, 2003 9:55 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Jurchi Če dec 01, 2005 9:12 am

ja ABS je na normalni podlagi...kot sprašuje anketa, za 99 % voznikov veliko boljši kot avto brez ABS-a......ustaviš se hitreje, predvsem pa te ne odf**** v tri krasne ampak obdržiš vodljivost.....kar pa se tiče snega, pa tudi sam priznam, da mi ABS ni všeč, ker mam prvič filing da mi bo odtrgal zavorni pedal od "tresljajev" drugič pa tud zavorna pot ni nevemkaj.

Na asfaltu v mokrem in suhem pa po mojem mnejnu zmaga ABS.

P.S. To o čemer pa nebivedu govori, so pa čist svoje razmere in 30 stopinski blatni klanec (tu sta zaviranje in vrsta zavor čisto svoja umetnost) je čist neki druzga kot lokalna cesta ali pa avtocesta, kjer se vozimo vsak dan.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 01, 2005 9:21 am

Jurchi še enkrat preberi tole.

Govora je o temle;
Anketno vprašanje je zastavljeno za specifičen primer suhe - ravne - prazne ceste, srednje hrapav čist asfalt na kateri stisnemo bremzo v obeh slučajih do konca.


Torej če stisnemo bremzo do konca na suhem grobem asfaltu se bomo definitivno ustavili prej brez ABS-a, kot z njim. To pa zato, ker bodo gume drajsale ob asfalt in se gulile, trgale ter nabirale klin iz gume in asfalta pred sabo.

Na koncu bodo take gume samo za stran vržt, ampak ustavu se bo avto prej brez kot z ABS-om.

Prosim da preberete osnovno vprašanje in si nanj odgovorite, že VET je na to poudaril.
Old subarus never die, they just get faster!
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če dec 01, 2005 11:54 am

Če se osredotočimo samo na eno kolo, ker se v idealnih razmerah o kakršnih govorimo, vsi štirje itaq obnašajo enako .... :)

V premislek: tisti ki ste že kdaj od zunaj opazovali zaviranje in obnašanje kolesa ko v zaviranje poseže ABS ste gotovo opazili popuščanje in ponovno prijemanje ki se na kolesu vidi kot "koračno" delovanje. ABS kljub ukazu za zaviranje na trenutke dovoljuje kolesu prosto obračanje z namenom prekinitve drsenja in nadaljnega vrtenja .... in ravno zato mislim da na suhi idealni podlagi s tem zgublja proti blokiranem kolesu ki stalno zavira.

Kot drugo: naših gum res ne moremo primerjat s slicksi .... ampak energija zaviranja ki se tvori in uničuje pri kurjenju gum je gotovo večja od nežnega popuščajočega ABS obračanja gume ki se gotovo ne segreje na optimalno temperaturo ....

In še vprašanje za zagovornike ABSa. Zakaj je na TV in po netu cel kup filmčkov o učinkovitosti ABSa na spolzkih podlagah in med zavijanjem (kjer je nesporno učinkovitejši kot brez) .... nikjer pa ni niti enega filmčka ali dokaza s primerjavo na suhem in ravnem kakršno je vprašanje v tej temi. :?:
Tudi zato sem že na začetku vprašal po takšnih linkih ki jih do sedaj ni še nihče nakazal. :)
 
Uporabniški avatar
Lesane Parish Crooks
Uporabnik
 
Prispevkov: 927
Pridružen: Ne dec 19, 2004 2:12 pm

Napisal/-a Lesane Parish Crooks Če dec 01, 2005 12:18 pm

jst rečm da z ABSom.
nevem pa zakaj folk zmer neki ene čudne vesolske primerjave dajete,k majo z dotičnim primerom mal veze,ker so drugačni pogoji,drug asfalt,gume,abs...
še to:če človk zna vozit,se bo isto ustavu tud brez ABSa,ker ma občutek za pedal,ampak tudi takega preseneti situacija,ko bo instinktno pohodu pedal na ful.no kdo se bo pa pol prej ustavu,un z ABSom,al un brez k bo sam špuro vleku.....
pa brez zamere


LP
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 01, 2005 12:23 pm

Do anti-lock brakes really work?
Anti-lock brakes really do help you stop better. They prevent wheels from locking up and provide the shortest stopping distance on slippery surfaces. But do they really prevent accidents? This is the true measure of the effectiveness of ABS systems.
The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) has conducted several studies trying to determine if cars equipped with ABS are involved in more or fewer fatal accidents. It turns out that in a 1996 study, vehicles equipped with ABS were overall no less likely to be involved in fatal accidents than vehicles without. The study actually stated that although cars with ABS were less likely to be involved in accidents fatal to the occupants of other cars, they are more likely to be involved in accidents fatal to the occupants of the ABS car, especially single-vehicle accidents.

There is much speculation about the reason for this. Some people think that drivers of ABS-equipped cars use the ABS incorrectly, either by pumping the brakes or by releasing the brakes when they feel the system pulsing. Some people think that since ABS allows you to steer during a panic stop, more people run off the road and crash.

Some more recent information may indicate that the accident rate for ABS cars is improving, but there is still no evidence to show that ABS improves overall safety.

Pa še ena pomembna stvar!!!

Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.

Pa še tole!

Too much steering - such as from jerking the wheel while braking - can send an ABS-equipped vehicle out of control.
Improper steering in vehicles equipped with antilock brakes (ABS) can send the vehicle veering dramatically out of control, the AAA Foundation for Traffic Safety has found. "When drivers are about to hit something, they often panic, jam on the brakes, and jerk the wheel," says David K. Willis, president of the AAA Foundation for Traffic Safety. "If the car has antilock brakes it will respond to the extreme steering and run off the road."

The AAA Foundation for Traffic Safety tested cars with and without antilock brakes. At 35 mph, a panic stop combined with a violent jerk of the steering wheel caused an ABS-equipped car to dart across two lane widths, enough to send the vehicle into oncoming traffic or off the roadway. The same action in a car without antilock brakes locked the wheels so the car skidded forward in the lane but hit the obstruction.

"In a study of crash records the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) found that ABS cars had more single-vehicle, run-off-the-road crashes than cars without ABS," Willis says. "The cars without ABS had more crashes with other vehicles, pedestrians, and cyclists." For this reason, automobile insurers such as USAA and Allstate have announced that discounts for ABS equipped vehicles will cease. Research shows no substantial difference in claims between vehicles equipped with ABS and those without.

The Foundation's tests, conducted on August 26, 1997 at the Transportation Research Center in East Liberty, Ohio, apparently confirm the theory that while ABS allows drivers to steer around an obstacle in an emergency, too much steering -- such as from jerking the wheel while braking -- sends the vehicle out of control. While the ABS is pumping the brakes very rapidly, the wheels continue turning. The driver retains control over the vehicle's steering, and may be able to steer around an obstacle, such as the car in front of you.

With ABS, drivers are not supposed to pump the brake. The brake pedal of an ABS-equipped vehicle behaves quite differently when ABS engages. A loud grating sound and rapid brake pedal pulsation often accompanies the braking action with ABS, which may alarm the driver. Many drivers mistakenly believe this vibration or pulsating sensation on the brake pedal signals a fault in the system. These drivers then begin to pump the pedal or simply lift off the brake pedal. This defeats the ABS system.

If your car has ABS, the ABS logo will appear on your dashboard every time you start the car. The AAA Foundation for Traffic Safety urges all drivers who have antilock brakes to practice using them before they get into an emergency. "ABS brakes can be a real lifesaver," Willis says. "But they're not like regular brakes. The only way to understand how the brakes work is to practice sudden stops in a safe situation, on both wet and dry pavement," Willis says. Drivers should take their vehicles to a parking lot with no obstructions, bear down on the brakes, and practice steering.

In summary, if your car has ABS, follow this braking procedure:

When you need to stop, apply firm, steady pressure to the brake pedal.
Gradually steer the car around any obstacles.
Release pressure on the brake.
Resume driving normally, but consider lowering your speed.
The AAA Foundation for Traffic Safety is a not-for-profit charitable organization funded by donations from AAA and CAA clubs and members. It is devoted to preventing crashes and saving lives through research and education in the field of traffic safety.

If your car has ABS, apply firm, steady pressure to the brake pedal whenever you need to stop.

Many of today’s cars are equipped with ABS, or anti-lock braking systems, but not many drivers know how to use them properly. Re-read your car’s owner’s manual to learn more about the proper use of ABS.

If your car has ABS, the ABS logo will appear on your dashboard every time you start the car.

In the event of a skid, anti-lock brakes rely on a computer in the car to pump the brakes more rapidly than you could pump them yourself. To make the system work, apply firm, steady pressure to the brake. When the ABS kicks in, you will feel a vibration or pulsating sensation on the brake pedal. Many drivers mistakenly believe this sensation signals a fault in the system. On the contrary, it means ABS is working properly.

While the ABS is pumping the brakes very rapidly, the wheels will continue turning. This gives you control over the vehicles steering. In other words, you may be able to steer around an obstacle, such as the car in front of you.

Since many drivers aren’t accustomed to being able to steer while skidding, they oversteer and risk running off the road. Be careful to turn the steering wheel just enough to avoid obstacles.

In summary, if your car has ABS, follow this braking procedure:

When you need to stop, apply firm, steady pressure to the brake pedal.
Gradually steer the car around any obstacles.
Release pressure on the brake.
Resume driving normally, but consider lowering your speed.
Drivers need antilock brake training

Despite the fact that antilock braking systems (ABS) were designed to reduce crash rates, automobile insurers such as USAA and Allstate have announced that discounts for ABS equipped vehicles will cease.

Why? Research shows no substantial difference in claims between vehicles equipped with ABS and those without.

With ABS, drivers are not supposed to pump the brake. The brake pedal of an ABS-equipped vehicle behaves quite differently when ABS engages. A loud grating sound and rapid brake pedal pulsation often accompanies the braking action with ABS, which may alarm the driver.

When this occurs, safety experts theorize that some drivers assume that something has gone wrong with their brakes. These drivers then begin to pump the pedal or simply lift off the brake pedal. This defeats the ABS system. When anyone buys a vehicle with an ABS system, they should practice using ABS.

Jerking the wheel while using antilock brakes can send a car swerving violently off course. Drivers with anitilock brakes should practice emergency braking and steering before an emergency.

Tips for antilock brakes

Antilock brakes are lifesavers when used correctly. The key to effective usage is practice. Practice in a safe, open parking lot. Accelerate to 35 or 40 miles per hour, and brake hard. Knowing how your car responds in an emergency can prevent panic steering.


Vir: http://auto.howstuffworks.com/framed.ht ... bs/abs.htm
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 01, 2005 12:24 pm

Upam, da je tole dovolj dobra razlaga:

ABS pomaga varneje ustaviti avto, ne pa hitreje, kot večina misli.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če dec 01, 2005 12:27 pm

nebivedu je napisal/-a:Do cars with ABS stop more quickly than cars without?
ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.

S tem si potrdil teorijo da na suhem in v mokrem ABS ustavi prej(v kolikor ne uporabljamo predpotopnih ABS sistemov, ki so "odklapljali" za sekundo...
V snegu in na ledu ali blatu, pa se zav.pot z ABS podaljša...
Je pa še vedno nekaj, ampak glede na to kako je VET zastavil vprašanje, jaz ostajam pri prepričanju da se z ABS ustaviš prej.
Nekaj drugega pa je, v kolikor pa imaš dovolj oprijemljive gume, ter dober zavorni sistem, ki omogoča karseda natančno odmerjanje zavorne sile, tako da NE blokiraš koles, potem je pa možno da se brez na suhem ali mokrem ustaviš prej...po blokiranih kolesih pa pomojem ne ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
alesroki
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Ne jul 10, 2005 8:21 pm

Napisal/-a alesroki Če dec 01, 2005 12:45 pm

Jst sem ZA ABS, ker sem imel prožnost na lastne oči videt kako gre avto naravnost če brez ABS-ja poskušaš bremzat v ovinku in kako normalno zavije z ABS-om tako, da vsi koranjaki, ki sami zase mislite, da ste rally vozniki kar tvegajte svojo glavo ker mojo dodatno varuje ABS :D 8)

In pa sploh ne drži, da se avto hitreje ustavi brez ABS-ja kot pa z ABS-jem. Razen seveda ABS-jev, ki so reagirali počasneje kot voznik z nogo :x ampak taih na srečo danes ne ugrajujejo več.


lp.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Če dec 01, 2005 1:08 pm

VET je napisal/-a:Če se osredotočimo samo na eno kolo, ker se v idealnih razmerah o kakršnih govorimo, vsi štirje itaq obnašajo enako .... :)

V premislek: tisti ki ste že kdaj od zunaj opazovali zaviranje in obnašanje kolesa ko v zaviranje poseže ABS ste gotovo opazili popuščanje in ponovno prijemanje ki se na kolesu vidi kot "koračno" delovanje. ABS kljub ukazu za zaviranje na trenutke dovoljuje kolesu prosto obračanje z namenom prekinitve drsenja in nadaljnega vrtenja .... in ravno zato mislim da na suhi idealni podlagi s tem zgublja proti blokiranem kolesu ki stalno zavira.

Kot drugo: naših gum res ne moremo primerjat s slicksi .... ampak energija zaviranja ki se tvori in uničuje pri kurjenju gum je gotovo večja od nežnega popuščajočega ABS obračanja gume ki se gotovo ne segreje na optimalno temperaturo ....

In še vprašanje za zagovornike ABSa. Zakaj je na TV in po netu cel kup filmčkov o učinkovitosti ABSa na spolzkih podlagah in med zavijanjem (kjer je nesporno učinkovitejši kot brez) .... nikjer pa ni niti enega filmčka ali dokaza s primerjavo na suhem in ravnem kakršno je vprašanje v tej temi. :?:
Tudi zato sem že na začetku vprašal po takšnih linkih ki jih do sedaj ni še nihče nakazal. :)

ker je laže dokazovat razliko na spolzkem kot na suhem ker je razlika večja
pa nekateri res mislte da se najhitrej ustaviš pri blokirani gumi?
lej vzemimo čist primitiven primer- kolo- bicikel
pa se pel po suhem- pa blohiri zadno kolo
pol probi pa še brez blokiranja- očitna razlika- boš vidu
in jst mislm da je pri avtu enako
največji pojemek je tik opred blokado kolesa- če z absom pelješ pa bremzaš na ful tud zacvili pol pa vrača kolo v trenutek tik pred blokado
se pa sistemi močno razlikujejo- jst si upam trditi da je abs v mb a l. 05 nekaj razredov bolši kot v cliotu l.02
sej so svoje cajte dokazoval da varnostni pasovi niso varni, pa air bagi
sej mogoče res niso, vendar so v 99.998 primera učinkoviti
lp
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če dec 01, 2005 1:08 pm

alesroki je napisal/-a:Jst sem ZA ABS, ker sem imel prožnost na lastne oči videt kako gre avto naravnost če brez ABS-ja poskušaš bremzat v ovinku in kako normalno zavije z ABS-om tako, da vsi koranjaki, ki sami zase mislite, da ste rally vozniki kar tvegajte svojo glavo ker mojo dodatno varuje ABS :D 8)

In pa sploh ne drži, da se avto hitreje ustavi brez ABS-ja kot pa z ABS-jem. Razen seveda ABS-jev, ki so reagirali počasneje kot voznik z nogo :x ampak taih na srečo danes ne ugrajujejo več.


lp.


Dečko ali si si prebral vprašanje

NA RAVNI CESTI Z GROBIM ASFALTOM BREMZAMO ENKRAT Z ABS-OM IN ENKRAT BREZ ABS-A - S KATETIM SE BOMO PREJ USTAVILI.

Jst mam na terencu dobre gume in ko se je treba na hitro ustavit ponavadi stvari iz zadaj letijo naprej - tudi v dežju. Še vedno sem mnenja, da velja za 2 enaka avtomobila eden u ABS in eden brez ABS v istih pogojih,(lepo vreme) na istem suhem grobem asfaltu, da se bo zaradi trenja drseče gume in trganja le te ter nabiranja te gume spredaj pred kolesom, kjer se bo delal klin, ustavilo vozilo brez abs-a hitreje.

Slide poglej to: če pohodiš na grobem asfaltu bremzo do konca lahko poškoduješ na avtu še kaj drugega kot samo gume. Gume boš definitivno uničil.
Ampak pri blokiranju koles se kolo ne vrti - trenje je zelo veliko, sila lepenja je še večja, ker se gume zaradi trenja grejejo in vemo da bolj topla guma bolj drži po grobem asfaltu, pri ABS-u pa se kolo stalno vrti, bremze popuščajo in spet primejo - prevozit moraš en del več, da se ustavi avto zaradi stalnega vrtenja gume. Ker guma ni tako drsala po tleh, se ni segrela, nima takega trenja in lepenje je definitivno manjše kot pri drsanju gume po tleh.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če dec 01, 2005 1:22 pm

nebivedu je napisal/-a:Slide poglej to: če pohodiš na grobem asfaltu bremzo do konca lahko poškoduješ na avtu še kaj drugega kot samo gume. Gume boš definitivno uničil.
Ampak pri blokiranju koles se kolo ne vrti - trenje je zelo veliko, sila lepenja je še večja, ker se gume zaradi trenja grejejo in vemo da bolj topla guma bolj drži po grobem asfaltu, pri ABS-u pa se kolo stalno vrti, bremze popuščajo in spet primejo - prevozit moraš en del več, da se ustavi avto zaradi stalnega vrtenja gume. Ker guma ni tako drsala po tleh, se ni segrela, nima takega trenja in lepenje je definitivno manjše kot pri drsanju gume po tleh.

Topla guma je vse drugo kot pa PREgreta, tam kjer ti blokiraš kolo, je stična površina zelo majhna in gumo zelo zelo hitro pregreješ(zato tudi dim izpod koles) in takrat guma NE drži več tako dobro kot ogreta.
Cestna guma ima precej nizko delovno temperaturo(na dirkališču jo pregreješ!) tako da je zmotno mišljenje da ob zaviranju ne drži, to niso slicksi ki morajo met 50, 60 ali več °C, ampak držijo normalno že pri nižjih temperaturah, guma, ki jo pa na tisti mali površini, ki se dotika tal zablokiraš, pa se pregreje. Je pa ta debata bolj ugibanje kot kaj konkretnega...škoda da se jakaracman malo ne oglasi...verjetno so tudi to preizkšali kdaj...varovalka ven, varovalka not... :)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Jurchi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 699
Pridružen: Pe jul 18, 2003 9:55 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Jurchi Če dec 01, 2005 1:42 pm

in kaj je rezultat?
V vsakdanjih pogojih je pri ABS-u tako, da se ustaviš hitreje ali enako hitro kot brez ABS-a, hkrati imaš med zaviranjem boljšo kontrolo nad vozilom in po koncu zaviranja tut gume, ki so še uporabne....pa pretehtajmo pluse in minuse 8) 8) ....pa še neki je....sila lepenja na vozilo, ko se le to premika nima vpliva....sila lepenja deluje na telesa tik preden se ta premaknejo, v gibanju pa na telesa deluje sila trenja iz podlage in pa seveda sila teže......ko pa smo že pri teži bi pa še rad povedal, da ga ziher ni avta z npr. 1,5 tone, ki bi se na normalni cesti z žlajfanjem prej ustavil kot z ABS-om.....je preprosto prevelika sila.....in spet poudarajm govorim o vsakdanji vožnji tudi če je beton malo bolj hrapav, kar pa ne pomeni zdej da je tolk hrapav, da ti gume žre že ob navadni vožnji.
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če dec 01, 2005 2:48 pm

Jurchi je napisal/-a:.... hkrati imaš med zaviranjem boljšo kontrolo nad vozilom in po koncu zaviranja tut gume, ki so še uporabne....

@Jurchi, tebi se pa res ne da dopovedat da že od začetka teme govorimo samo o konkretnem zavornem učinku med blokiranim in ABS krmiljenim kolesom na suhem asfaltu .... si sposoben to doumet? :roll:


Slide je napisal/-a:...škoda da se jakaracman malo ne oglasi...verjetno so tudi to preizkšali kdaj...varovalka ven, varovalka not... :)

Tudi če se ne bo ga bom kontaktiral. Če ne prej spomladi ker je padla (visoka $$$) stava da bomo to praktično preizkusili na bimerju E46 let.99. Isto vozilo - iste gume - isti asfalt trikrat Z in trikrat BREZ ABSa .... stava krije tudi nove gume. :D
Do takrat bom pripravil inštrumente za merjenje pojemka in data-loging da bo vse res razvidno .... če bo jakaracman zraven bo dal še on kakšen predlog ali celo kakšen dodaten inštrument za čimbolj pošten test primerjave. ;)
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če dec 01, 2005 2:57 pm

VET je napisal/-a:
Jurchi je napisal/-a:.... hkrati imaš med zaviranjem boljšo kontrolo nad vozilom in po koncu zaviranja tut gume, ki so še uporabne....

@Jurchi, tebi se pa res ne da dopovedat da že od začetka teme govorimo samo o konkretnem zavornem učinku med blokiranim in ABS krmiljenim kolesom na suhem asfaltu .... si sposoben to doumet? :roll:


Slide je napisal/-a:...škoda da se jakaracman malo ne oglasi...verjetno so tudi to preizkšali kdaj...varovalka ven, varovalka not... :)

Tudi če se ne bo ga bom kontaktiral. Če ne prej spomladi ker je padla (visoka $$$) stava da bomo to praktično preizkusili na bimerju E46 let.99. Isto vozilo - iste gume - isti asfalt trikrat Z in trikrat BREZ ABSa .... stava krije tudi nove gume. :D
Do takrat bom pripravil inštrumente za merjenje pojemka in data-loging da bo vse res razvidno .... če bo jakaracman zraven bo dal še on kakšen predlog ali celo kakšen dodaten inštrument za čimbolj pošten test primerjave. ;)


Mene res zanima kakšen bo rezultat, zna bit še zanimivo...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov