Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Sr dec 21, 2005 8:10 pm

metallic - si sploh prebral kaj sem zapisal pred tvojim postom

Kot odgovor ti lahko pomaga prav slika, ki si jo prilepil oz njen detalj - pri S 80 in S 40

LP
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Sr dec 21, 2005 8:17 pm

Še enkrat:
Če ti zabiješ recimo S80 in lupa z 70mph (100+) v steno, bo mogoče lupo bolje odnesel, ampak ker se bo avto v trenutku ustavil, bodo na potnike delovale prehude sile in bodo pomrli. Po drugi strani, bo mogoče volvo bl razbit, ampak ker ima 1m+ haube, se ne bo glih na mestu ustavu, ampak bo hauba oblažila udarec in potniki bodo imeli več možnosti za preživetje.
Sam dobr, to je zgolj teorija. Pri tako brutalnem trku morš met res srečo, da prežviš v kateremkolk avtu.
Še za tvojo teorijo (pri 65): Če zabiješ lupa in uno staro kišto skup ma po tvoje več možnosti lupo?
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr dec 21, 2005 8:20 pm

Saj se ne gleda koliko je avto pomečkan. Važno je da se čim pozneje ustaviš. Čim dalj časa porabiš za ustavljanje. Če se z glavo v zid pribijaš te boli glava (ker se ustaviš v dolžini 1 mm) če pa se zabijaš v blazino te pa ne boli glava (ker se ustaviš po 200 mm)

Ni problem narediti tako trd avto da se še do motorja nebi udrl pri 100km/h, samo tega nebi nobeden preživel.

Problem je narediti avto ki se bo čim dlje ustavljal, deformacija pa ne bo priška do potnikov.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Sr dec 21, 2005 8:26 pm

Pri "moji" teoriji govorimo o trku posameznega vozila v oviro - ne pa o čelnem trčenju.
Sicer pa v premislek - ti daješ prednost "metrski" havbi - zakaj imajo potem potniki pri dobrih 60 km/h pri VOLVO-tu bolj poškodovan prsni koš kot v LUPO-tu. Zapisal si nareč, da je slabše če se vozilo prej ustavi (LUPO) - zakaj imajo potem prsni koš bolj poškodovan v VOLVO-tu ?
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr dec 21, 2005 8:33 pm

Teorija snovanja avtomobilov je takšna kot sem jaz napisal. Zakaj je pa v konkretnemu primeru tako pa nebi vedel. Mogoče je pri volvotu volan potisnilo v prsni koš pri lupotu pa se skrivi...ali podobna fora
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Sr dec 21, 2005 8:35 pm

pa se neki ce ste pozabl te lutke od kres testov so mav ze zastarele k to majo se iz prvih kres testov....zdej hocjo posodobt lutke in zato pozivajo ludi da dajo trupla v dobro prihodnosti(razvijanje kres lutk)....
Slika
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Sr dec 21, 2005 8:44 pm

Mojster Miha je napisal/-a:Pri "moji" teoriji govorimo o trku posameznega vozila v oviro - ne pa o čelnem trčenju.
Sicer pa v premislek - ti daješ prednost "metrski" havbi - zakaj imajo potem potniki pri dobrih 60 km/h pri VOLVO-tu bolj poškodovan prsni koš kot v LUPO-tu. Zapisal si nareč, da je slabše če se vozilo prej ustavi (LUPO) - zakaj imajo potem prsni koš bolj poškodovan v VOLVO-tu ?


Pa kaj, a ti vse gledaš z očmi znanstvenika v laboratoriju al človeka v real fajfu? :?
Kolk crashov se v real fajfu zgodi v stoječo 800 kilogramov težko oviro itd? :roll:
Pa ne primerjat različno starih avtomobilov. Pol lohk rečemo, da je twingo,... varnejši od S klase (mk1)... :roll: Če pa že primerjaš tako različna avtomobila, pa poglej še iz sveta resničnosti. Ko volvo nabaše lupa, pol je to to (vemo za kere).
PS, še zdej mi nisi povedu, kolk si mel fisko... :?
PS#2, tanov escelade je dobil bl mal zvezdic (2 al neki tazga). Potem je lupo bl varn? :D
Zadnjič spremenil metallic, dne Sr dec 21, 2005 8:51 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Sr dec 21, 2005 8:47 pm

andrazzupan je napisal/-a:Teorija snovanja avtomobilov je takšna kot sem jaz napisal. Zakaj je pa v konkretnemu primeru tako pa nebi vedel. Mogoče je pri volvotu volan potisnilo v prsni koš pri lupotu pa se skrivi...ali podobna fora


Tuki je tut fora, kolk je avto težek. Pač, kolikšna sila deluje v nasprotni smeri (ko se odbije od stene). Potem je po mihatovi teoriji modus varnejši od vel satisa... :lol: :lol:
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Sr dec 21, 2005 8:57 pm

Preden se pogovorimo o moji fiziki - ne vem zakaj se zdaj razburjaš - preprosto sm te vprašal o poškodbah prsnega koša .... maš kakšen konkreten odgovor al ti sedaj zmanjkuje argumentov za tisto metrsko havbo ?

In ne obračaj dejstev - govorimo o trku vozila v oviro ne o čelnem trku, pa kako en avto "nabaše" drugega in ne vem še kaj

LP
 
Uporabniški avatar
K0zM0
Uporabnik
 
Prispevkov: 1169
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:45 am
Kraj: Velenje z okolico ;)

Napisal/-a K0zM0 Sr dec 21, 2005 9:10 pm

AudiRSboy je napisal/-a:pa se neki ce ste pozabl te lutke od kres testov so mav ze zastarele k to majo se iz prvih kres testov....zdej hocjo posodobt lutke in zato pozivajo ludi da dajo trupla v dobro prihodnosti(razvijanje kres lutk)....


em zakaj točno bi pa rabli trupla? :?
Slika
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 Sr dec 21, 2005 9:27 pm

da jih razmeče po avtu kot prave ljudi...lutka ne more delat gibov kot jih lahko človek.
 
Uporabniški avatar
metallic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2636
Pridružen: Če avg 14, 2003 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a metallic Sr dec 21, 2005 9:29 pm

Mojster Miha je napisal/-a:Preden se pogovorimo o moji fiziki - ne vem zakaj se zdaj razburjaš - preprosto sm te vprašal o poškodbah prsnega koša .... maš kakšen konkreten odgovor al ti sedaj zmanjkuje argumentov za tisto metrsko havbo ?

In ne obračaj dejstev - govorimo o trku vozila v oviro ne o čelnem trku, pa kako en avto "nabaše" drugega in ne vem še kaj

LP


Nič ne obračam dejstev. Zdej, po tvoje je lupo bl varn od escaleda, ker ima na crash testih več točk? Torej, če z lupom prbiješ v stoječ avto, teže 800kg, pod 40% pokritostjo, v suhih razmerah, boš odnesu velik bolš od caddija? You wish. :roll:
Pa dej ne se preveč ozirat na laboratorije, pa rajš poglej kakšn taprav crash test. Več pove od teh. ;) In če že hočeš odgovor: Recimo lahko ma lupo bolj dognan varnostni sistem, glede na to, da je novejši. Lohk da je voznik volva udaru v volan z prsnim košom...

No, vidm da vidš bl črno-belo, tko da se iz te debate poslavljam.
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Sr dec 21, 2005 9:56 pm

K0zM0 je napisal/-a:
AudiRSboy je napisal/-a:pa se neki ce ste pozabl te lutke od kres testov so mav ze zastarele k to majo se iz prvih kres testov....zdej hocjo posodobt lutke in zato pozivajo ludi da dajo trupla v dobro prihodnosti(razvijanje kres lutk)....


em zakaj točno bi pa rabli trupla? :?


po truplih vidjo kake poskodbe ratujejo ob raznih testih in to pol nekak racunalnisko obdelajo...pol pa se ta obdela prenese na lutko in tko majo pol to kok je kej poskodovan....pa vecinoma nedelajo testov v avtih z trupli ampak delajo drugacne teste z nimi,recmo pade na glavo 2t a bo pocla al ne...v kakem cajtu poc....k en cajt glava(lubanja) zdrzi ta pritisk.....full majo uglavnm teh testov.....
Slika
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Če dec 22, 2005 7:31 am

metallic - Zakaj se izmikaš in iščeš vedno nove modele ? Najprej je bil VOLVO S 70 prestar - očitno, ti je zmanjkalo dejstev, zato si našel novejšega S 80, pa se ti očitno ni izšlo in ker na preprosto vprašanje ne najdeš odgovora sedaj "ponujaš" že "Made in USA" ...

Če si bolje prebereš - moj namen, ni v tem, da bom jst trdil, da je manjši avto ne vem kako varen, ker sem osebno prepričan, da je varnost avtomobila pri prometni nesreči relativen pojem - hočem samo povedat, da teoretično ne drži dejstvo, da je avto z metrsko havbo 100 x varnejši oz imaš z njim 100 x več možnosti, da boš preživel pri trku v oviro - kar je zapisal ANDREJ 777
Lupo sem vzel samo za primer mini avtomobila - segment A proti enemu občutno večjemu oz takemu z metrsko havbo - po poškodbah sodeč sem dokazal, da nikakor ni večji avto 100 x varnejši oz imaš 100 x več možnosti, da preživiš. "Laboratoriji" kot jih ti imenuješ pa so samo za to, da se izenačijo pogoji pri trku in se lahko avtomobile oz posledice trka v določenem avtomobilu primerja.

Vsi, ki navajate in se zanašate na tisto "metrsko havbo" - iz očitne čiste nevednosti pozabljate na dejstvo, da pomeni tudi večjo težo avtomobila, če temu dodamo hitrost slednja dodatno poveča sile, na koncu pa so učinki trka na avto in posledično potnike večji kot pri manjšem avtomobilu.
Zakaj pa sm poudaril fiziko in še navedel podatke iz katerih se da na povsem preprost način razbrat dejstvo ?

In ne mi zdej mešat prakso pa ne vem še kaj - tu so vsi parametri izenačeni in tu se lahko zadeve primerja - v praksi zelo težko najdeš dve nesreči, ki imajo povsem enake značilnosti (hitrost, kot trka .... )

LP
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če dec 22, 2005 11:19 am

Zdaj mene zanima, če ima neki mali avto recimo štiri zvezdice ali pa neka limuzina isto štiri, ali je potem vrednost teh zvezdic enaka pri obeh avtomobilih? Po moje da je, ker saj se nikjer ne omenja da bi se vrednost teh zvezdic razlikovala glede na velikost avta. Če test poteka pri trku z istu hitrostjo in v enako oviro, potem točke določijo glede na poškodbe ki bi jih voznik utrpel v avtomobilu. Torej so potem štiri zvezdice enako vredne ne glede na avto. Saj če ti naprimer stisne nogo potem ne more dobit nekih dodatnih toč pa neglede na velikost avta. Saj ni potem to tak, da bi pa mali avto zato vseeno dobil več točk kot velik. Če ti stisne nogo pač tam ne dobi toliko točk pa pika, pa ni važno če je avto mali ali pa velik. Tako da pomoje če ma mali avto npr. štiri zvezdice za varnost neka limozina pa recimo tri imaš v malem več možnosti da preživiš, ker drugače nebi dobil pri ocenjevanju več točk, če bi v njem utrpel večje poškodbe kot v večjem. Seveda velja to za trk pri določeni hitrosti in oviri - tak kot se pač dela test, če pa je hitrost večja kot pri testu potem pa je lahko drugače, vendar to bi lahko primerjali samo z pravimi meritvami ne pa kar napamet.

Lep pozdrav
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Če dec 22, 2005 11:46 am

glej niso isto vredne k mejhn avto lahk prezivi trk sam ga clovk nebo k nezdrzi takih sil.....k mejhni avti so bol trdi kar pomen vecja sila na cloveka
Slika
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Če dec 22, 2005 11:51 am

Kot sem že v prejšnem odgovoru povedal ni problem narediti bolj trd avto. Zato teža avtomobila ni pomembna. Naredijo bolj trdno havbo in je problem večje teže rešen. K večjemu večja teža pomeni boljšo varnost saj če se avto zaleti v drog ga podere, manjši avto pa se v drogu ustavi.
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Če dec 22, 2005 12:31 pm

Vrednost zvezdic je povsem enaka - za majhne in velike avtomobile
Sicer pa je to lepo videt pri modelčku lutke, kjer so z različnimi barvami označeni določeni predeli telesa oz recimo temu teža poškodb, ki jih "stakne" pri trku. Zraven pa so označeni tudi procenti. - poškodbe so na kratko takšne kot označene z modelom lutke - enakovredno za vse avtomobile.
In tu je pač črno na belem - zato ne zdej dalje komplicirat in se nekaj sprenevedat.
AUDI RS boy - napačno razmišljaš oz povsem napačno predstavo imaš- zgoraj imaš navedeno zakaj - če je pri majhnem avtomobilu kot posledica trka manj recimo temu "negativnih" barv (od zelene preko rumene, oranžne, rjave proti rdeči) napram večjem avtomobilu je poškodb oz posledic manj in pika in ne zdej nekih novih teorij odkrivat
Pa tudi ne zdej nekih drogov iskat - kot sm rekel mirodajni, kjer so pogoji izenačeni so preizkusni trki, na cesti oz v realnosti, kot sem že rekel je vse relativno - praktično težko najdeš dve enaki nesreči.

LP
 
PureTNT
Uporabnik
 
Prispevkov: 814
Pridružen: Pe dec 10, 2004 10:36 pm

Napisal/-a PureTNT Če dec 22, 2005 12:33 pm

Crash testi imajo v resničnem življenju bolj malo relevance. Preprost dokaz: v dnevnih časopisih si oglejte rezultate trkov med večjimi in manjšimi vozili na naših cestah. Sam se ne spomnim, da bi kdaj kdo v večjem avtomobilu umrl, medtem ko bi revež v kakšnem Polotu preživel. Kar se tiče poškodb voznika so poškodbe prsnega koša ponavadi znak udarca v volanski drog. Manjša vozila res prejmejo 5 zvezdic nar aznih NCAP-ih, vendar moram tu pod vprašaj postavit G-sile, ki jih mora telo pri takšnem trku vzdržat. Manjša vozila morajo biti čvrstejša zaradi manj zmečkljivih con, vendar se tu, klub navidezni nepoškodovanosti potnikov, pojavi vprašanje sil na telo. Nekateri jih preživijo, drugi pa ne.
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P Če dec 22, 2005 12:42 pm

Misek: Se razlikujejo crash testi med velikmi in mali avti. Mal bol podrobn spremli pa bos vidu kolk se razlikujejo, ker da ti grem razlagat bom porabu preveč časa in še brez učinka. Dejstvo je da so večji avtomobili bolj varni (beri za mene!!!), kaj pa drugi pravte se pa js ne bom obremenjeval.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov