Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Po maj 08, 2006 9:28 pm

Feltna ma največ mase v sredini in na zunanjem obroču. Pri 17 colski feltni je ta bolj daleč stran od središča vrtenja in je potrebno več sile da to sučeš z enako kotno hitrostjo, kot pri manjši feltni. Guma je pač lažja kot kovina.... Pri 17 colski feltni tudi, če je enako težka kot 15 colska, razporeditev mase manj ugodna....a se zdej zastopmo?

@ Brouky: white dials, gauges, spedometer, tachometer.... nekaj od tega. Največ uspeha bo z gauges...
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
Uporabniški avatar
MANDZO
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 753
Pridružen: Po mar 20, 2006 12:08 pm

Napisal/-a MANDZO Po maj 08, 2006 9:30 pm

erixon je napisal/-a:Feltna ma največ mase v sredini in na zunanjem obroču. Pri 17 colski feltni je ta bolj daleč stran od središča vrtenja in je potrebno več sile da to sučeš z enako kotno hitrostjo, kot pri manjši feltni. Guma je pač lažja kot kovina.... Pri 17 colski feltni tudi, če je enako težka kot 15 colska, razporeditev mase manj ugodna....a se zdej zastopmo?

@ Brouky: white dials, gauges, spedometer, tachometer.... nekaj od tega. Največ uspeha bo z gauges...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: če bi jest tebe kej zastopu :ue :ue :ue
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Po maj 08, 2006 9:34 pm

1.) Ali ti števec laže ali ne je odvisno samo od obsega pnevmatike (lahko imaš 13 ali 17 col pa je isto)
2.) Avto ti gre enako hitro če imaš gor različno velike feltne. (pogoj je da so enako široke pnevmatike, ter enak obseg pnevmatik)
3.) Ali gre avto z 17 col feltnami hitreje kot tisti z 14 col bi težko rekel. Samo brez izračuna mislim da je to tako majhna razlika da jo ne moreš občutiti.
 
Uporabniški avatar
Brouky
Uporabnik
 
Prispevkov: 1161
Pridružen: Sr sep 07, 2005 11:00 pm
Kraj: the biggest street in sevnica

Napisal/-a Brouky Po maj 08, 2006 9:40 pm

erixon vidim da si iz braslovč...kuk si pa star?k en sošolc je iz tam nek...mislim da braslovče tut...sam nism čist prepričan...
Mogoče ga poznaš...ma eno 19ko k se dere k pr norcih...modra...
Hyundai accent 1.3LS supercharged with my heavy leg :P
 
Uporabniški avatar
erixon
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 512
Pridružen: Sr jun 16, 2004 2:41 pm
Kraj: Dom je kjer je avto...

Napisal/-a erixon Po maj 08, 2006 9:41 pm

OK zdej pa še enkrat pa lepo počasi.

Vzemimo, da imamo 15 col in 17 col platišča. Gume so take, da je obseg gume enak in zato števec ne laže. A mi še slediš?

Če imata obe feltni enako maso, pa tudi če imata obe gumi enako maso oz. vse skupi da ma enako maso, je 17 colska feltna slabša za hitrost in pospešek. Zakaj? Pri 17 col je zunanji rob feltne dlje od središča vrtenja in zato je tudi več mase dlje od središča vrtenja. Več mase pa ko je od središča vrtenja slabše je to za vrtenje. Banalen primer: sukaj v roki polno vedro vode, pa pol dej to vedro še na krajši štrik pa sukej še enkrat. Dlje kot je to vedro od središča vrtenja težje ga sukaš. Isto je s feltno sam da ni tolk očitno.

17 colska feltna z gumo ma zato večji lastni vrtilni moment (potrebno več sile za sukanje oz. se bolj upira sukanju...) in zato porabljaš več sile da to sučeš. Podobna fora je pri vztrajniku na motorju. Zato pa motorju prej zmanka moči, kot pri manjši feltni....

Zdej se mi pa ne da več. :? :? :?

Če kdo ne zastop pač ne zastop....


Drgač glede moje starosti je pa tako, da bi mogu met že faks narjen....pa ga nimam. :cry: :cry: :cry:
Zadnjič spremenil erixon, dne Po maj 08, 2006 9:47 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Rad imam ženske, ki znajo bočno parkirat.
 
Uporabniški avatar
MANDZO
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 753
Pridružen: Po mar 20, 2006 12:08 pm

Napisal/-a MANDZO Po maj 08, 2006 9:44 pm

Zastopim :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Dobr si to povedal ;)
 
Uporabniški avatar
Pollo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2190
Pridružen: Ne feb 12, 2006 10:07 pm

Napisal/-a Pollo Po maj 08, 2006 10:02 pm

erixon je napisal/-a:OK zdej pa še enkrat pa lepo počasi.

Vzemimo, da imamo 15 col in 17 col platišča. Gume so take, da je obseg gume enak in zato števec ne laže. A mi še slediš?

Če imata obe feltni enako maso, pa tudi če imata obe gumi enako maso oz. vse skupi da ma enako maso, je 17 colska feltna slabša za hitrost in pospešek. Zakaj? Pri 17 col je zunanji rob feltne dlje od središča vrtenja in zato je tudi več mase dlje od središča vrtenja. Več mase pa ko je od središča vrtenja slabše je to za vrtenje. Banalen primer: sukaj v roki polno vedro vode, pa pol dej to vedro še na krajši štrik pa sukej še enkrat. Dlje kot je to vedro od središča vrtenja težje ga sukaš. Isto je s feltno sam da ni tolk očitno.

17 colska feltna z gumo ma zato večji lastni vrtilni moment (potrebno več sile za sukanje oz. se bolj upira sukanju...) in zato porabljaš več sile da to sučeš. Podobna fora je pri vztrajniku na motorju. Zato pa motorju prej zmanka moči, kot pri manjši feltni....

Zdej se mi pa ne da več. :? :? :?

Če kdo ne zastop pač ne zastop....



Drgač glede moje starosti je pa tako, da bi mogu met že faks narjen....pa ga nimam. :cry: :cry: :cry:


Hudo povedu...simpl k pasulj 8)
 
Uporabniški avatar
MANDZO
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 753
Pridružen: Po mar 20, 2006 12:08 pm

Napisal/-a MANDZO Po maj 08, 2006 10:11 pm

Polooo je napisal/-a:
erixon je napisal/-a:OK zdej pa še enkrat pa lepo počasi.

Vzemimo, da imamo 15 col in 17 col platišča. Gume so take, da je obseg gume enak in zato števec ne laže. A mi še slediš?

Če imata obe feltni enako maso, pa tudi če imata obe gumi enako maso oz. vse skupi da ma enako maso, je 17 colska feltna slabša za hitrost in pospešek. Zakaj? Pri 17 col je zunanji rob feltne dlje od središča vrtenja in zato je tudi več mase dlje od središča vrtenja. Več mase pa ko je od središča vrtenja slabše je to za vrtenje. Banalen primer: sukaj v roki polno vedro vode, pa pol dej to vedro še na krajši štrik pa sukej še enkrat. Dlje kot je to vedro od središča vrtenja težje ga sukaš. Isto je s feltno sam da ni tolk očitno.

17 colska feltna z gumo ma zato večji lastni vrtilni moment (potrebno več sile za sukanje oz. se bolj upira sukanju...) in zato porabljaš več sile da to sučeš. Podobna fora je pri vztrajniku na motorju. Zato pa motorju prej zmanka moči, kot pri manjši feltni....

Zdej se mi pa ne da več. :? :? :?

Če kdo ne zastop pač ne zastop....



Drgač glede moje starosti je pa tako, da bi mogu met že faks narjen....pa ga nimam. :cry: :cry: :cry:


Hudo povedu...simpl k pasulj 8)

i agree :P
 
Uporabniški avatar
Eazy-O
Uporabnik
 
Prispevkov: 1119
Pridružen: Po jun 07, 2004 11:36 am
Kraj: Somewhere Over The Rainbow...

Napisal/-a Eazy-O To maj 09, 2006 9:31 pm

Če tega še ni v tovarni znanja bi blo mogoče fajn dat not. Lepo da se še kdo trudi tle gor ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk To maj 09, 2006 10:25 pm

Ne da se mi vsega zdejle brat, samo.... Končna hitrost je odvisna od kolesa pa mašine, ki
to kolo poganja. Čas, v katerem boš dosegel končno hitrost, je pa odvisen od obojega
prej naštetega + (teža seštevka guma+ feltna).
Poenostavljeno ;)
Minus razni spojlerji (downforce), ki pa pri "civilnih" hitrostih niso nič drugega kot rižota.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad To maj 09, 2006 10:39 pm

Brouky je napisal/-a:Hm,vidim da se spoznate na te stvari :D
Mam še eno vprašanje...Pol če dam js recimo 16col na avto ki ima sedaj 14, moram spremeniti tudi kake nastavitve števca al kako,da bo prov kazal ?


Če bi želel to izpeljati si sposodiš GPS in odpelješ po avtocesti ... ponoči, ko ni prometa pol si zabeležiš glede na to kar pove - hitrosti... ki jih dejansko pokaže na tvojem števcu zapiši si dejansko odstopanje pol pa najdi nekoga ki dela te stvari oz naj ti nekdo izdela na podlagi tvojih števcev podlago z spremembo .... kakorkoli sem tu na forumu v enem postu prebral da to počnete - izdelujete sami... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr maj 10, 2006 10:19 pm

Erixon:
Sej prov hočeš povedat samo tvje ugotavljanje razlike je zanemarljivo.
Feltna ki ima 15 col in tista ki ima 17 col imata obe težišče v sredini! :roll:
Tisto z vedrom ni dober primer ker za oba vedra potrebuješ isto silo da jih vrtiš. Mogel bi napisati da rabiš večjo silo ko vedro ustavljaš. :D
 
Uporabniški avatar
RedWind
Novinec
 
Prispevkov: 384
Pridružen: Če jun 24, 2004 9:46 am
Kraj: Domzale

Napisal/-a RedWind Če maj 11, 2006 9:44 am

pr men je s 17" koncna za 25km/h manjsa kot s 14"...
 
Jurchi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 699
Pridružen: Pe jul 18, 2003 9:55 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Jurchi Če maj 11, 2006 11:30 am

RedWind je napisal/-a:pr men je s 17" koncna za 25km/h manjsa kot s 14"...


Kar je pomembno in si pozabil povedat, je kolk maš pa dimenzijo gum na teh feltnah?
 
Uporabniški avatar
croma_man
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4288
Pridružen: So nov 02, 2002 10:42 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a croma_man Če maj 11, 2006 11:52 am

men gre še z 18" preveč :lol: :lol:
the brand with the three stripes :)
 
Uporabniški avatar
RedWind
Novinec
 
Prispevkov: 384
Pridružen: Če jun 24, 2004 9:46 am
Kraj: Domzale

Napisal/-a RedWind Če maj 11, 2006 2:05 pm

Jurchi je napisal/-a:
RedWind je napisal/-a:pr men je s 17" koncna za 25km/h manjsa kot s 14"...


Kar je pomembno in si pozabil povedat, je kolk maš pa dimenzijo gum na teh feltnah?


na 14" je blo 175/65 mislm, zdej na 17" je pa 205/40.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če maj 11, 2006 2:20 pm

Erixon: teorija je čisto pravilna in njena posledica v idealnem primeru je slabši pospešek, ne pa tudi nižja končna hitrost. Avto bi v idealnem primeru dosegel enako končno hitrost, le dalj časa bi rabil, ker bi moral več energije naložiti v vrtenje kolesa - ko bi bila pa ta energija naložena, se pa ne bi več izgubljala, kot se naprimer pri trenju, zračnemu uporu, ...

Če se pa upošteva zraven še deformacije gume... pa postane zanimivo. Pri večji feltni je deformacije gume manjša, kot pri manjši feltni in višji gumi. Iz takega razmišljanja bi sledilo, da je hitrost z večjo feltno lahko višja, ker se manj energije porablja za deformacijo gume. Če pretiravam, najhitreje bi šlo po tračnicah brez gume, ker je tam najmanj izgub.
Slika
 
Uporabniški avatar
fastfury
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Po sep 23, 2002 11:00 am

Napisal/-a fastfury Če maj 11, 2006 2:33 pm

Pa še ena stvar, pr 17 colski feltni rabiš večjo zavorno silo kot pri 14 colski, ker ima 17ka večji vrtilni moment in imaš pol še večjo obrabo zavor :P
 
Jurchi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 699
Pridružen: Pe jul 18, 2003 9:55 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Jurchi Če maj 11, 2006 2:51 pm

RedWind je napisal/-a:
Jurchi je napisal/-a:
RedWind je napisal/-a:pr men je s 17" koncna za 25km/h manjsa kot s 14"...


Kar je pomembno in si pozabil povedat, je kolk maš pa dimenzijo gum na teh feltnah?


na 14" je blo 175/65 mislm, zdej na 17" je pa 205/40.


predpostvimo da maš končno 200 ( z 14 colkami po števcu) in če ti z 17 colkami po števcu kaže 175 (BTW to je tvoj podatek) ( je to 12,5 % razlike).......pri takih dimenzijah kot si jih ti naštel ti odstopanje števca pomeni 2,2 % zaradi večjega kotalnega obsega......očitno se ti tvoja realna končna hitrost zmanjša za 10,3% ( to pa lahko pripišeš 3 cm širši gumi pa večjemu uporu itd.....pa po možnosti še večji teži feltne).......torej tvoja realna končna ni 175 ampak 180....si morš mislt :? 8)

Zmeram morš gledat kolk se ti je dejansko zmanjšala hitrost.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov