Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Valjo
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Po apr 07, 2003 7:00 pm

Napisal/-a Valjo So maj 31, 2003 8:41 am

technoboy: ja med 7k pa 20k more bit sigurno razlika v acc. to se strinjam. jez k nimam nobene muzke v atvu sm z toplo 100% zadovoln, pr boshu pa se znamko placas
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell So maj 31, 2003 8:43 am

to je pol useen kaj mas.... smao da ni 10let staro :)
V8 POWER
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber So maj 31, 2003 2:27 pm

keylone je napisal/-a:glede baterije je tako.jz se nisem slisal in videl da bi uplivala na moc ali porabo goriva.baterija je da ti v glavnem napaja porabnike od luci dalje.zdej ce imas recimo alternator ki polne 50 a pol je brez veze dajat noter kaj bol mocnega recimo baterije od 60 ali podobno kr alternator nebo polnil do konca. drgac sm jz s toplo kar zadovoljen.

50A alternator je z lahkoto sposoben napolniti akumulator preko 100Ah, je pa res, da potrebuje več časa, kot pa npr alternator 90A.
Ali je kdo pomislil, zakaj se akumulatorju reče akumulator ? kaj sploh je njegov namen in kaj pomeni izraz "akumulacija" ?
Porabnike napaja alternator in ne akumulator, če globalno gledamo na stvar. Akumulator napaja porabnike samo takrat, ko alternator ni v funkciji, ampak to je že druga zgodba.
Torej, kombinacija alternatorja in akumulatorja, je izvor , ki napaja porabnike, ta kombinacija je v določenih intervalih sposobna dati od sebe precej več toka kot sam alternator. Z dovolj močnim alternatorjem, akumulatorja sploh ne bi potrebovali, če ne bi bilo potrebno imeti izvora napetosti tudi takrat, ko motor ne laufa. Fora je pa v tem, da rabimo akumulator zato, da sploh zalavfamo motor. Ampak to je spet druga zgodba, in iz te teme bi lahko izpeljali kar precej zgodb.
Pravzaprav, noben alternator ne napolni kateregakoli akumulatorja do konca, ker se polnjenje začne zmanjševati, ko gre napolnjenost proti 100%.
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po jun 02, 2003 11:17 am

To je popolnoma res, kar je reber napisal.
Dodal bi še, da je dobro imeti ustrezno velik altenator. V postu je bilo omenjeno, da zmogljivost altenatorja ne vpliva na akumulator. V resnici nekaj vpliva. Ko recimo nekaj časa kurite elektriko (recimo feršterkerija pri ugasnjenem avtu), pade kapaciteta akumulatorja. Ko prižgete avto, mora altenator po zagonu napajati kompletno elektrifikacijo v avto + še dodatno napajat akumulator.
Zdaj če imate altenator manjše zmogljivosti in velik akumulator pride do dolgotrajne (dokler se akku ne napolni) obremenitve, zato se pregreva! Technoboy, zato se je tebi skuro! Če ste kateri električarji vmes pa veste, da bi to šlo z dodatnim hlajenjem altenatorja, samo je brezveze.
:?:
Nekaj bi vprašo: Meni pri zagoni rahlo zacvili jermen, ko dolgo cajta muziko nabijam pri ugasnjenem avtu, čeprav je jermen normalno našpanan. Jaz mislim, da je to zaradi zagonskega toka, ker mora altenator v trenutku zagona dovest max možen tok, ki ga lahko spravi iz sebe. Seveda kratek cajt, ker bi drugače zgorelo navitje.

Klima pa nima veze z elektriko, ker je kompresor od klime povezan preko jermena z motorjem. Pri avtomatski pa požere ful malo, samo za krmiljenje elektronike za klimo.

LP Bojci
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Po jun 02, 2003 5:12 pm

Dodal bi še to, da v primeru ko mislite, da je akumulator precej izpraznjen, počakate 5 ali 10 minut preden prižgete luči in ostale porabnike (ko zalavfate avto), da se najprej vsaj malo napolni akumulator. To velja za vse, še posebej za tiste, pri katerih je alternator manjše moči.
Nekoč se mi je pri Z101 zgodilo, imel sem namreč popolnoma nov 60Ah akumulator, izpraznil sem ga do konca, ker sem pozabil luči, avto sem zalavfal s kabli, potem pa, namesto da bi storil, kar sem napisal v prejšnjem odstavku, sem prižgal luči in se odpeljal. Po 5 km vožnje so luči komaj kaj svetile, tako da sem do doma peljal raje kar z ugasnjenimi, čeprav je bila že tema, da je vžig sploh še deloval. Doma sem drugi dan ugotovil, da so crknile močnostne diode v alternatorju. Navitje je sicer zdržalo, diodna plošča pa je šla k vragu. To je dokaz, da takšnih traparij ni pametno početi, če vemo da je akumulator prazen. Naj avto laufa nekaj časa v prostem teku, ne navijajte gasa, mogoče šele po nekaj minutah dodajte nekaj gasa, ko si akumulator malo opomore. Saj takrat mi je bilo potem takoj jasno kaj sem naredil narobe. Žal pa se nisem to spomnil preden sem naredil traparijo.
 
Uporabniški avatar
pro2c
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 619
Pridružen: Po dec 30, 2002 1:29 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a pro2c To jun 03, 2003 5:57 pm

drzi.

- za normalno uporabo avta je zadosti serijsko montiran akumulator (jaz sem imel 37Ah)
- za kaj vec (ozvocenje) pa je potrebno kaj vec (zdaj imam Topla 75Ah)
SlikaRenault Klub Slovenija [http://rk.avtomobilizem.com]
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 1 gost