keylone je napisal/-a:glede baterije je tako.jz se nisem slisal in videl da bi uplivala na moc ali porabo goriva.baterija je da ti v glavnem napaja porabnike od luci dalje.zdej ce imas recimo alternator ki polne 50 a pol je brez veze dajat noter kaj bol mocnega recimo baterije od 60 ali podobno kr alternator nebo polnil do konca. drgac sm jz s toplo kar zadovoljen.
50A alternator je z lahkoto sposoben napolniti akumulator preko 100Ah, je pa res, da potrebuje več časa, kot pa npr alternator 90A.
Ali je kdo pomislil, zakaj se akumulatorju reče akumulator ? kaj sploh je njegov namen in kaj pomeni izraz "akumulacija" ?
Porabnike napaja alternator in ne akumulator, če globalno gledamo na stvar. Akumulator napaja porabnike samo takrat, ko alternator ni v funkciji, ampak to je že druga zgodba.
Torej, kombinacija alternatorja in akumulatorja, je izvor , ki napaja porabnike, ta kombinacija je v določenih intervalih sposobna dati od sebe precej več toka kot sam alternator. Z dovolj močnim alternatorjem, akumulatorja sploh ne bi potrebovali, če ne bi bilo potrebno imeti izvora napetosti tudi takrat, ko motor ne laufa. Fora je pa v tem, da rabimo akumulator zato, da sploh zalavfamo motor. Ampak to je spet druga zgodba, in iz te teme bi lahko izpeljali kar precej zgodb.
Pravzaprav, noben alternator ne napolni kateregakoli akumulatorja do konca, ker se polnjenje začne zmanjševati, ko gre napolnjenost proti 100%.