Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4485
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Sr maj 31, 2006 2:08 pm

AudiRSboy je napisal/-a:ne nimas narobe.....

sam tist avto k je naredu 50km ni nc vec zru k tist k je naredu 100km!!!!


JE žrl več, ker je manj naredil!
To pa zato, ker se pri avtomobilih meri porabo v litrih/100km in ne v litrih/h, kot to tukaj računamo..
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
m3000
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Sr nov 24, 2004 6:40 pm

Napisal/-a m3000 Sr maj 31, 2006 2:08 pm

TUNING_BOY je napisal/-a:
Se strinjam! Zakaj te to zanima? Da veš v keri brzini se ti najbolj splača ogret avto?


Ne čist tko me zanima. Neki sem razmišljal: Če se s kolesom peljem v 6 prestavi grem počasi in delam določeno število obratov. Če pa se peljem v 18 prestavi grem z istim številom obratov hitreje in porabljam enako količino energijo kot prej.

OK. torej trenutna poraba je ista.
Povprečna pa ne ker je hitrost višja v četrti prestavi in s tem prevozimo več kilometrov v istem času!
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr maj 31, 2006 2:22 pm

m3000!!

Potem pridi pa k meni da ti dam na kolo polmetrski zobnik pa se boš peljal 200km/h pa porabu isto energije.

:/:o:/
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Napisal/-a _B3yBo_ Sr maj 31, 2006 2:23 pm

Firediver je napisal/-a:
AudiRSboy je napisal/-a:ne nimas narobe.....

sam tist avto k je naredu 50km ni nc vec zru k tist k je naredu 100km!!!!


JE žrl več, ker je manj naredil!
To pa zato, ker se pri avtomobilih meri porabo v litrih/100km in ne v litrih/h, kot to tukaj računamo..


glej motor (masina) nc vec neporab!!!!

sam to kar ti govoris je posledica visje prestave in avtomaticno visje hitrosti!!!!zato pa tud vec nardimo!!!tkod a motor ni nc vc pozru je pa res da je mn prevozu!!!!
Slika
 
m3000
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: Sr nov 24, 2004 6:40 pm

Napisal/-a m3000 Sr maj 31, 2006 2:39 pm

andrazzupan je napisal/-a:m3000!!

Potem pridi pa k meni da ti dam na kolo polmetrski zobnik pa se boš peljal 200km/h pa porabu isto energije.

:/:o:/


to sm tko na okroglo reku..ne it v extreme
 
Uporabniški avatar
SAVINJCAN
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3780
Pridružen: To avg 30, 2005 8:09 pm

Napisal/-a SAVINJCAN Sr maj 31, 2006 2:40 pm

bom jaz jutr pri mojem s pomočjo potovalnega vse preučil, me res zanima
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Sr maj 31, 2006 2:42 pm

Kar se mene tice, cisto laicno povem, da ne more avto zret isto v I. ali II. ali III. prestavi pri 3000 obratih. Gre ze za to, da mora motor (bati) premagovati drugo prestavno razmerje. Torej, potrebuje vec moci... vecja poraba.

Nazorno pokazes to pri navadnem biciklu (upor vetra je tu zanemarjiv, ker so hitrosti relativno nizke <50km/h). Pelji z dolocenimi obrati v 7. prestavi, nato pospesi in se z istimi obrati pelji v 21. prestavi. Me prav zanima, ce bos enako obremenjen!?

Ker pa zaradi prestav lahko potem dosti hitreje peljemo, pa se zaradi tega poraba pocasi manjsa glede na prevozeno pot! Porabo vedno merimo na razdaljo.

LP
Slika
 
discovery
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Ne jun 08, 2003 3:43 pm

Napisal/-a discovery Sr maj 31, 2006 2:47 pm

Hja zanimivo vprasanje.

Po hitrem premisleku bi tudi jaz se strinjal da je pri visjih prestavah=visji hitrosti zaradi upora vecja poraba...seveda pri istih vrtljajih.

Cisto za posplosit npr. pri 2000 obratih je poraba x, pa tudi ne gre, ze za eno in isto brzino. Ce sem v drugi brzini in vozim v hrib konstantno z 2000 obrati , mi bo pil x ce se pa spuscam pod breg v isti brzini z istimi konstantnimi vrtljaji (bi zaviral z motorjem) bi ne pil skoraj nic. Torej le ni cist isto, mesanica bi bila revnejsa oz skoraj sam zrak, al ne? (extrem pac) ;)
 
discovery
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Ne jun 08, 2003 3:43 pm

Napisal/-a discovery Sr maj 31, 2006 2:58 pm

Hja zanimivo vprasanje.

Po hitrem premisleku bi tudi jaz se strinjal da je pri visjih prestavah=visji hitrosti zaradi upora vecja poraba...seveda pri istih vrtljajih.

Cisto za posplosit npr. pri 2000 obratih je poraba x, pa tudi ne gre, ze za eno in isto brzino. Ce sem v drugi brzini in vozim v hrib konstantno z 2000 obrati , mi bo pil x ce se pa spuscam pod breg v isti brzini z istimi konstantnimi vrtljaji (bi zaviral z motorjem) bi ne pil skoraj nic. Torej le ni cist isto, mesanica bi bila revnejsa oz skoraj sam zrak, al ne? (extrem pac) ;)
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan Sr maj 31, 2006 2:59 pm

Discovery se strinjam.

Motor pije glede na pritisnjen gas. Če se pelješ v breg imaš pritisnjen gas do polovice in imaš 3000 obr, če se pelješ po ravnini imaš gas do četrtine in imaš 3k obratov, z brega pa imaš gas spuščen in 3000 obratov.
 
discovery
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Ne jun 08, 2003 3:43 pm

Napisal/-a discovery Sr maj 31, 2006 3:02 pm

Sori za dve objavi....
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr maj 31, 2006 3:28 pm

Pejte se ucit fiziko, srednjesolska bi vam morala zadostovat, da razumete pojme sila, moc, energija, izkoristek.....
Dobit potrebne podatke o avtih je tezje, je pac treba brat clanke in se s tega ucit.

Aja, v cetrti bo pil manj ;)
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
discovery
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Ne jun 08, 2003 3:43 pm

Napisal/-a discovery Sr maj 31, 2006 3:34 pm

Oj!

Blinder, lepo bi bilo ce bi tvoje znanje tudi podelil z nami in razlozil zakaj v 4 manj.

l.p. in hvala
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Sr maj 31, 2006 3:35 pm

kaj ste se pa zdej zaštrikal
avto pr 3000 rpm žre cca 7l na h- recmo
v drugi zarad nižjih uporov malj mn v 5. pa mal več recmo da je 1 l razlike (več sigurn ni)
avto v 2. prestavi šiba 50km/h
v 5. pa 100 km/h
torej: v 2. prestavi porabimo za 100km 14l
v 5. pa 8l
tud stari avtomobili so imeli 5. prestavo le in samo zaradi varčnosti- potovalna hitrost se ti dvigne- torej imaš nižjo porabo
če hočte pa gledat kolk se porabi na uro pejte pa barke gledat- (so mal bol konkretne cifre ;) )- kjer se zaradi nizkih hitrosti raj ne računa kolk je poraba na miljo oz na km
lp
 
discovery
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 38
Pridružen: Ne jun 08, 2003 3:43 pm

Napisal/-a discovery Sr maj 31, 2006 3:47 pm

Hvala kljukec..... si nazorno pokazu....

mal je varke...ker tudi trditev

v drugi zarad nižjih uporov malj mn v 5. pa mal več recmo da je 1 l razlike (več sigurn ni)


drzi, ko pa upostevas se prestavno razmerje se stvar obrne.

Hvala za razlago
 
Uporabniški avatar
Falco'
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2188
Pridružen: Sr apr 06, 2005 10:55 am

Napisal/-a Falco' Sr maj 31, 2006 4:26 pm

kljukec je napisal/-a:kaj ste se pa zdej zaštrikal


sem videl prvo objavo, pa nalašč nisem hotel nič napisat, pridem pogledat čez 2h in že polno odgovorov in kregarij ter dokazovanj, res so vse zaštrikali - eden bolj pameten od drugega. :P

sploh pa nevem kaj je avtor teme hotel izvedet oziroma čemu mu bodo tile podatki služili? :?
[OO-(||||)(||||)-OO]
 
Uporabniški avatar
Pudgar Uroš
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: So jul 23, 2005 3:11 pm

Napisal/-a Pudgar Uroš Sr maj 31, 2006 4:53 pm

Niti slučajno motor ne porabi enake količine goriva v 4. prestavi pri 3000 in v drugi pri 3000. Za vzdržavenje omenjenih obratov pri različnih prestavah bo avto potreboval več/man moči in s tem tudi več/manj goriva. Vse pri istih obratih.
Pri porabi na 100 km pa se doda še dejavnik hitrosti, kateri igra odločilno vlogo. Sam motor bo v 4. pri 3000 obratih porabil večjo količino goriva, kot v 2. a poraba na 100km bo zaradi dejavnika hitrosti manjša. To pa ne velja vselej in pri vseh obratih. Z višanjem obratov se potreba motorja po moči (posledično goriva) veča hitreje kot se veča hitrost, tako bo do neke hitrosti v določeni prestavi poraba s višanjem hitrosti padala, se ustavila in nato začela naraščati.... dokler spet ne prestavimo v višjo.

Za lažje razumevanje: Nekdo ki ima BC ga naj da v 4. prestavo in ga spravi na 3000 obratov. Nato naj teh 3000 obratov karseda natančno vseskozi vzdržuje, vozi pa se naj po hribu navzgor, ravnini in navzdol, ter spremlja porabo na BC. Nihala bo, logično.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr maj 31, 2006 5:00 pm

Če gledamo porabo na uro pri 3000 obr. bo motor sigurno več goriva porabil v četrti prestavi kot pa v drugi. Zato ker obrati so isti, samo motor je bistveno bolj obremenjen v četrti, ker gre takrat avto dosti hitreje (v istem času prideš dlje torej motor opravi več dela - od sebe da več moči, za kar potrebuje več goriva), kot pa v drugi. Če pa gledaš porabo na 100km pa je bistveno manjša v četrti.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr maj 31, 2006 5:06 pm

discovery je napisal/-a:Oj!

Blinder, lepo bi bilo ce bi tvoje znanje tudi podelil z nami in razlozil zakaj v 4 manj.

l.p. in hvala


Sory, ne da se mi tle razlagat, ker bi bilo predolgo, pa noben nebi vsega bral, pa se nebi vsi strinjali...
Jaz osebno sem malo vedel o porabi, dokler nisem v soli imel fiziko(snov kinematika, energija). Ko sem dal skozi to snov, sem se naucil tudi kaj je navor, skratka marsikaj korsitnega ;)

Nekaj lahko povem: v visji prestavi bo visja hitrost, posledicno zaradi vecjega zracnega upora(zracni upor narasca priblizno z kvadratom hitrosti) pa bo avto zahteval vecjo moc. Enako velja za energijo, potreboval bo vec energije(zaradi vecjega zracnega upora)(za prevozit doloceno pot).
Zdaj pa je treba se upostevat s kaksnim izkoristkom dela motor v II. in IV. pri 3000 rpm. V obeh primerih je gas malo pritisnjen, cilindri se malo polnijo, motor pociva, velik delez energije se porabi zaradi uporov premikajocih delov v motorju. V IV. bo motor bolj obremenjen, izkoristek bo vecji.
Argumenti zakaj bi pil manj v IV.: vecji izkoristek motorja.
Argumenti zakaj bi pil VEC v IV: vecja potreba po energiji, ker je bilo treba premagat vec zracnega upora.
Pa predstavljajte si kaksen izkoristek ima motor, ce greste po strmem klancu navzdol, prva brzina, malo gasa, in motor vseeno bremza avto(v nuli bi sel hitreje): porablja gorivo(gas je pritisnjen), in hkrati zavira(unicuje energijo). Izkoristek pod nulo ;)

Lp, Zaslepljac
Zadnjič spremenil Blinder, dne Sr maj 31, 2006 5:26 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Pudgar Uroš
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: So jul 23, 2005 3:11 pm

Napisal/-a Pudgar Uroš Sr maj 31, 2006 5:14 pm

mišek je napisal/-a:Če gledamo porabo na uro pri 3000 obr. bo motor sigurno več goriva porabil v četrti prestavi kot pa v drugi. Zato ker obrati so isti, samo motor je bistveno bolj obremenjen v četrti, ker gre takrat avto dosti hitreje (v istem času prideš dlje torej motor opravi več dela - od sebe da več moči, za kar potrebuje več goriva), kot pa v drugi. Če pa gledaš porabo na 100km pa je bistveno manjša v četrti.


Točno tako!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 2 gostov