nebivedu je napisal/-a:GorazdO je napisal/-a:gretje motorja da bi grel kabino = potrata energije pomojem; grej samo kabino, ne motorja... plus kabinski ventilator spije kar nekaj elektrike,... 90% boš do jutra spraznil akumulator.
Webasto ima grelce kabine na bencin/dizel, pa neka italjanska firma je - grelci so na plin; pozabu firmo - Rasta ve...![]()
Se pa da dobit kak grelec kabine iz kake sesute prikolice (Adrijini boljši modeli so to imeli vgrajeno serijsko);... morda išči v tej smeri.
LP G.
Poanta je v tem, da je zelo dobro greti tudi motor, sploh če misliš 2 tedna biti na povprečni temperaturi -25 stopinj celzija ( se pa lahko zgodi, da bo tudi -50 stopinj celzija, tko da...). Akumulator ni problem - imam 100Ah in še eden tak pride v avto pa še en alternator za polnit ta akumulator.
Poanta je v nečem drugem - odločava se o tem da bi obiskala najsevernejši del evrope in si ogledala severni polarni sij. Ker pa so takrat temperature zelo nizke, bi imel grelec kar v mašini, ki bi bil hkrati predgretje za mašino in gretje za kabino. Od tukaj do gor je celih 8000km in večino si na cesti ter se voziš(filanje dveh akumulatorjev), ko pa greš spat pa potrebuješ toploto v avtu, sploh ko si kje v zasneženih severnih pokrajinah. Spanje v hotelih je predrago, če sploh je v tistem času kaj.
Mogoče bi delal celo v tej smeri da je grelec lahko 12 ali pa 220V in se lahko priklopiš ponoči na javno elektriko kej na kakem parkirišču(ponavadi na bencinskih pumpah).
Če bi se recimo grel na elektriko:
pri takih ekstremnih pogojih rabiš obvezno en akumulator za avto, ostalo za igrače. Ideja o dveh alternatorjih in akumulatorjih ni slaba.
Pri -20 ima akumulator (če se prav spomnim) samo še 50% svojih zmogljivosti. Torej ti ostane samo še 50 Ah. In če imaš recimo grelec 240 W ti bo porabil približno 20A, torej za 2,5 ur gretja, pa če prišteješ še vse zgube za gretje vode in cevi ne bo v kabini pol toliko moči. Po moje bo hudo mraz in ne bo niti približno udobno za enkrat prespat.
Torej:
Edina varijanta je da si kupiš Webasto na bencin ali kaj podobnega. Delno ti bo grel tudi motor, pa na bencin bo dal dovolj energije za ogrevanje kabine.
Plin po moje odpade. Gorilnik ne moreš imeti dolgoročno v kabii zaradi CO, kot predelava za ogrevanje vode pa ne vem če se splača, pa še plin rad zmrzuje na niskih temperaturah. (ne pozabit da je to dejansko tekočina oziroma utekočinjen plin!)
Poceni varijanta bi mogoče bila da najdeš kje kakšnega prastarega Zaporožca (z zadnjim pogonom) oni so imeli bencinsko ogrevanje kabine. Ampak skoraj ne obstajajo več.