Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 3:36 pm

Sem še v srednji šoli - gradbena :lol: Bolj malo v povezavo s strojništvom :)

Drgač pa zanimiv je tud vpliv oblike in velikosti (prostornine) intercoolerja na samo moč motorja.
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 3:40 pm

Kako je pa pozimi s turbinami recimo, če je zunaj cca -20 C kaj je treba vozt pod nižjimi obrati tok da se ogreje motor !
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 3:44 pm

Načeloma je stvar dost podobna, je pa res da je pametno biti pri ogrevanju motorja nekoliko bolj pazljiv kot poleti, ker je temperaturna sprememba pač večja. To pa velja za tako turbo-motorje kot za N/A motorje. Pri turbo motorjih je pazljivost še toliko bolj zaželjena zaradi ogrevanja (in ohlajanja) turbine.
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 3:55 pm

Kaj pa pravte so boljši avti, ko jih kopuješ mestni ali izven mestni avti.

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun To avg 29, 2006 4:11 pm

Pozimi je zrak hladnejsi, kar pomeni gostejsi. Ob enakem delovanju (nastetem v mojem prejsnem postu), ti motor da vecjo moc kot poleti (ista logika, vec zraka pride not), ob pogoju da bi povecal kolicino ubrizganega goriva.

Boljse kupiti avto ki je delal relacijo, kukr mestnga.
 
Uporabniški avatar
sonček
1/2 zvezdice
 
Prispevkov: 2599
Pridružen: To jul 26, 2005 10:42 pm
Kraj: 10 km iz Žirov v hribe

Napisal/-a sonček To avg 29, 2006 4:11 pm

Kaj ponavad naredi avto če kar na lepem odpove . Prvi vzroki zlasti vidni so dim- črn.

lp
Osu gre samo enkrat na led.lp
 
Uporabniški avatar
Shebo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Sr apr 27, 2005 4:23 pm
Kraj: Nuclear City

Napisal/-a Shebo To avg 29, 2006 4:56 pm

Imam še jaz eno vprašanje glede turbine.

Kaj se zgodi, ko ti crkne turbina? TDI postane SDi. Ampak zanima me, če je avto še vožen oz. kaj se sploh takrat dogaja.
THE GOLDEN YEARS have come at last - I cannot see, I cannot pee, I cannot chew, I cannot screw, My memory shrinks, my hearing stinks, No sense of smell, I look like hell! My body's drooping, got trouble pooping. The golden years have come at last... THE GOLDEN YEARS CAN KISS MY ASS!
 
Uporabniški avatar
g.Kromfelna
Novinec
 
Prispevkov: 420
Pridružen: Pe jun 02, 2006 12:24 am

Napisal/-a g.Kromfelna To avg 29, 2006 5:01 pm

Sh3bO je napisal/-a:Imam še jaz eno vprašanje glede turbine.

Kaj se zgodi, ko ti crkne turbina? TDI postane SDi. Ampak zanima me, če je avto še vožen oz. kaj se sploh takrat dogaja.


To mene zanima tudi za turbo bencinarje (1.8T). Če takrat, ko odpove turbina, deluje kot npr. navaden 1.8 ali kaj slabše.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To avg 29, 2006 5:46 pm

no pa da se jst neki prasam.a vsi turbinarji(diesel) majo tut intercooler?
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To avg 29, 2006 5:55 pm

ne, ne vsi.
Slika
 
Uporabniški avatar
Marko_mx-3
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 530
Pridružen: To jul 22, 2003 8:48 pm
Kraj: Domžale

Napisal/-a Marko_mx-3 To avg 29, 2006 6:30 pm

Koliko enih vrašanj :lol:


Če turbina zariba ali pa spusti se vidi po manjši moči motorja in njegovi neodzivnosti in seveda po kakšnem modrem dimu če tesnila na turbini spustijo in olje pride v sesalni del in potem naprej v valje krej zgori.


In eni imajo IC eni pa ne, recimo moj prvi avto Daihatsu Charade 1.0 TD ga ni imel, mi je pa turbina malo puščala kritično ni bilo samo malo bolj je kadil, sem pa vsaj med prvimi speljal na križiščih :D
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 8:46 pm

Napisal/-a DrMr To avg 29, 2006 7:03 pm

kromfelna je napisal/-a:
Sh3bO je napisal/-a:Imam še jaz eno vprašanje glede turbine.

Kaj se zgodi, ko ti crkne turbina? TDI postane SDi. Ampak zanima me, če je avto še vožen oz. kaj se sploh takrat dogaja.


To mene zanima tudi za turbo bencinarje (1.8T). Če takrat, ko odpove turbina, deluje kot npr. navaden 1.8 ali kaj slabše.


... vsi slabše...
... kdor ne dirka, naj se vozi...
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 To avg 29, 2006 7:25 pm

jao...sonček, a je tvoj opevani golf crknu pa s5 kupuješ eno zjahano karjolo, da boš lahk na forumu sprašval kaj bi lahko blo narobe?
turbina pri 300k km je že dala vse, kar bi normalno mogla, skoz. prištej ene 60 jurjev za obnovitev turbine. ti pa ne prvošim glih da crkne, sam je vlka verjetnost da kmalu bo.
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 7:35 pm

Ni nujno, imaš turbodizle s 500k km in prvo turbino. Se pa strinjam, to je prej izjema kot pravilo.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To avg 29, 2006 7:37 pm

Ko avtomobilu crkne turbina, bo računalnik vedno preklopil v varni program, ker ne bo dobival pravih podatkov. Po moji logiki (brez izkušenj, samo z razmišljanjem) je možna tudi nadaljna škoda, če pride olje v katalizator in izpuh.

Tudi če avto ne bi imel računalnika, bi šel s crknjeno turbino slabše, kot enak avto brez, ker turbina ovira pretok izpušnih plinov in, dokler ne ustvari potrebnega pritiska, avto duši.

Glede turbine in sploh dizlov pozimi - če le malo poslušaš in "čutiš" avto, ti bo takoj jasno, da mrzel ne mara nikakršnega napora.

Za kupovanje je logično boljši avto, ki je bil vožen na relacije. Sami kilometri motorju načeloma ne škodujejo, če ni bil ravno skoz do konca tiščan, precej bolj škodljivi so mrzli zagoni.

Intercooler ima večina turbo motorjev, uglavnem pa ga vsi, kar je nad nekje 80KM ima. Jaz poznam cliotove 1.5dci, pa nekdo je omenil daihtasujevega 1.0, da ga ni imel.

Sedaj pa še eno vprašanje: Kako ugotoviti stanje turbine?
Vem, da je zelo težko napovedati, koliko življenja ima še pred sabo, pa kljub temu. Če žvižga, še ni nujno zanič, ker žvigajo tudi novi TDIji.
Je pokazatelj večji turbo lag?
Kako je pa z luftom na ležaju?
Je še kaj podobnega?
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To avg 29, 2006 7:38 pm

lisko je napisal/-a:
RegY je napisal/-a:zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)


Veš kak stara fora je že to ?:D

Reče se pa variabilnost ( turbina z nastavljivim kotom lopatic) Konstruktorski trend je pa danes TFSi- turbina s kompresorjem.....


TFSI pomeni Turbo + Fuel Stratified Injection ali turbo + direktni vbrizg goriva(recimo 2.0T VAG bencinarji)

Stvar ki jo ti opisuješ pa je nekakšna nadgradnja zgornjega sistema in zanjo se uporablja oznaka TSI, najdemo jo pa zaenkrat v Golfu 5 GT z 1.4 litrskim motorjem, kjer poleg turbine na izpušne pline, za prisilno polnjenje pri nizkih obratih skrbi še kompresor ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To avg 29, 2006 7:43 pm

Slide je napisal/-a:
lisko je napisal/-a:
RegY je napisal/-a:zaradi tega je lih sedaj konstruktorski trend, da delajo turbine z nastavljivimi lopaticami (hyundai) in turbine z nekimi "prestavnimi razmerji", da se vrti vedno približno enako (ne vem točno kdo je to iznašel, ampak sem bral v avto fokusu pred nekaj meseci)


Veš kak stara fora je že to ?:D

Reče se pa variabilnost ( turbina z nastavljivim kotom lopatic) Konstruktorski trend je pa danes TFSi- turbina s kompresorjem.....


TFSI pomeni Turbo + Fuel Stratified Injection ali turbo + direktni vbrizg goriva(recimo 2.0T VAG bencinarji)

Stvar ki jo ti opisuješ pa je nekakšna nadgradnja zgornjega sistema in zanjo se uporablja oznaka TSI, najdemo jo pa zaenkrat v Golfu 5 GT z 1.4 litrskim motorjem, kjer poleg turbine na izpušne pline, za prisilno polnjenje pri nizkih obratih skrbi še kompresor ;)


Si mi vzel z jezika, verjetno se je zapisal, TFSI in TSI ni isto. Po domače povedano, TFSI je motor podkrepljen s turbino, TSI pa motor podkrepljen s turbino IN kompresorjem.
 
Uporabniški avatar
LudiLimun
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 620
Pridružen: So avg 19, 2006 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a LudiLimun To avg 29, 2006 7:52 pm

Kar se tice pretocne variabilnosti turbine, so jo mel pr volkswagnu (npr: passatu dva modela nazaj, TDI 110KM), kjer niso spreminjal kota lopatic turbine, temvec so imeli nastavljive lopatice na vstopu v turbino, s tem so pa uravnavali natocni kot na lopatico turbine + pretok skozi turbino.

Glede ugotavljanja napak na turbini, bi se pa pomoje dal s kasnim ultrazvocnimi signali, kjer bi se vidlo napake na posameznih lopaticah. Zadeva je pomoje se preeksoticna za vsakdanjo rabo.

LP
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov