Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Če jan 04, 2007 8:06 pm

Menjalniku nima kaj škodovat, ker so sile na zobnike pri statični obremenitvi zelo majhne, pa če je še tako hud klanec. Dinamične obremenitve na zobnike so večje.
Če je v brzini in v klancu, so zobniki zategnjeni, kar jim sicer ne škodi, zato pa nekako špona mašino in drsne ležaje v motorju. Zaradi večjega pritiska kot sicer je možno, da bi med ležajem in gredjo ostalo manj olja. Zaradi manj olja bi teoretično pri zagonu motorja bil ležaj manj mazan. Ker pa olje odteče tudi v normalnem stanju iz ležaja, je zadeva enaka. Se kdo spomni, da motorji zaribajo zaradi tega, pa vsi ugašamo motorje po nekajkrat na dan. Seveda bi bilo bolje, da se motor sploh ne bi nikoli ustavil, zato so pa motorji narejeni tako, da jim ne škodi, tudi če se ustavijo. Sicer pa, tanek film olja vedno ostane v ležaju, kar je za nekaj vrtljajev motorja povsem dovolj. Pri menjalniku pa sploh ni problema, ker zobniki tako ali tako ostanejo mastni in pri počasnem vrtenju ni nobenih problemov, če bo zobnik 1x malce bolj malo namazan srečal drug zobnik. Je že kdo slišal, da menjalnik zariba kar za brez veze? če je dovolj olja noter?
Prej bi trdil, da ročna zavora bolj škoduje sama sebi, če je zategnjena kot pa da je avto v brzini parkiran. Po drugi strani pa ... le zakaj so pogruntali ročno zavoro? mogoče za obračanje v ovinkih in pomoč pri driftanju? ali pa so jo pogruntali prav za namen parkiranja? saj se ji reče parkirna zavora menda tudi?
Premalokrat uporabljena ročna zavora se bo verjetno prej pokvarila kot prevečkrat ali pa tudi ne, odvisno od posamezne količine.
Jaz avto v klanec parkiram vedno tako da je v 1. ali rikverc + ročna, če pa je klanček minimalen pa samo v brzini, pa še to večinoma v kombinaciji z ročno. Ziher je ziher. Doma na dvorišču avto stoji na ravnem in ni ne v brzini in ne z zategnjeno ročno. Ker je na dvorišču šoder (kamenčki od 16-32mm) površina ni gladka se avto sam ne premakne, ga je treba kar dobro porinit, poleg tega pa so na mestu kjer stojijo kolesa že rahle vdolbine, ker vedno stoji na istem mestu. Tako tudi pri parkiranju čutim da je avto na svoji stalni poziciji.

Včasih ste nekateri zaskrbljeni zaradi tako malenkostnih in banalnih stvari, da bi bilo verjetno še najbolje, da avto parkirate v sterilno garažo z nadzorovano temperaturo, vlažnostjo in tlakom in da avta nikoli več ne pipnete, kaj šele da bi se z njim vozili. Če se prav spomnim, zakaj imam avto ... aha, zato da se z njim vozim!
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
Sierrator
Novinec
 
Prispevkov: 467
Pridružen: To avg 20, 2002 11:03 am
Kraj: Vipava

Napisal/-a Sierrator Pe jan 05, 2007 1:43 pm

Ko parkiram na ravnem, vedno zategnem ročno in menjalnika ne dajem v prestavo, na klancu pa ravno tako ročna, zraven pa še menjalnik v prvo ali vzvratno.
Zaradi tega nisem nikoli imel nobenih problemov. Ne z ročno in ne z menjalnikom.
Victrix causa diis placuit sed victa Catoni.
 
Uporabniški avatar
stench
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1788
Pridružen: Ne dec 25, 2005 7:46 pm
Kraj: bilo kuda, kiki svuda

Napisal/-a stench Pe jan 05, 2007 2:12 pm

Lumpy_ je napisal/-a:A to pri vseh Saab-ih treba v R dat da lahk ključ ven dobiš? Mater to pa more nadležno postat s časom,ko moreš stalno v R šaltat.

Da.
Drugače je meni ročna enkrat zaštekal po pranju avta, ko je avto nekaj časa stal z zategnjeno ročno. Drugač pa vedno v klancuročno zategnem, na ravnem niti ne tolikokrat.
Slika
 
Uporabniški avatar
flegmato
Novinec
 
Prispevkov: 127
Pridružen: So jan 29, 2005 12:24 pm

Napisal/-a flegmato Pe jan 05, 2007 3:33 pm

Sam ne zategujem rad ročne premočno pozimi, pa tudi parkiram na klancu.
Se mi je že zgodilo(parkrat :) ), da je pozimi ko je bil orenk minus ročna zamrznila. Zjutraj se je pol ni dalo odtegnit in je blo kr veselo :P
Slika

fajn se mamo :)!
 
Uporabniški avatar
Sierrator
Novinec
 
Prispevkov: 467
Pridružen: To avg 20, 2002 11:03 am
Kraj: Vipava

Napisal/-a Sierrator So jan 06, 2007 1:29 am

Lumpy_ je napisal/-a:A to pri vseh Saab-ih treba v R dat da lahk ključ ven dobiš? Mater to pa more nadležno postat s časom,ko moreš stalno v R šaltat.

Se navadiš, verjemi.
Pri avtomatskem menjalniku, recimo, moraš ročico nujno premakniti v 'P', če želiš vzeti ven ključ; avto pa lahko vžgeš samo v pozicijah 'P' in 'N'.
Victrix causa diis placuit sed victa Catoni.
 
Uporabniški avatar
Mad
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2828
Pridružen: So apr 22, 2006 11:50 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mad So jan 06, 2007 1:54 am

flegmato je napisal/-a:Sam ne zategujem rad ročne premočno pozimi, pa tudi parkiram na klancu.
Se mi je že zgodilo(parkrat :) ), da je pozimi ko je bil orenk minus ročna zamrznila. Zjutraj se je pol ni dalo odtegnit in je blo kr veselo :P
...Golf1 ali Yugo drugi avti imajo malo bolj zaščitene in boljše zajle :D če se ti to dogaja vzemi obe zajle dol pa jih daj v posodo v katero daš segreto olje pomešano z mastjo ( pol olja pol masti ) pa jih malo namakaj in premikaj, da ti bo povleklo mast in olje notri z zajlo po oplaščenju zajle pol jih pa fanj odcedi in spihaj z zrakom pol se ti ne bo več to ponovilo ... L.p. Mad
kinkyllama & Yoni fun club ...
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ So jan 06, 2007 5:39 am

Sierrator je napisal/-a:
Lumpy_ je napisal/-a:A to pri vseh Saab-ih treba v R dat da lahk ključ ven dobiš? Mater to pa more nadležno postat s časom,ko moreš stalno v R šaltat.

Se navadiš, verjemi.
Pri avtomatskem menjalniku, recimo, moraš ročico nujno premakniti v 'P', če želiš vzeti ven ključ; avto pa lahko vžgeš samo v pozicijah 'P' in 'N'.


Avtomatiko tak poznam kak deluje ja, ker sem mel za prvi avto avtomatika malo več ko pol leta. :lol: Vem pa da naslednji bo spet avtom. :twisted: 8)
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 So jan 06, 2007 9:08 am

Lumpy_ je napisal/-a:
Sierrator je napisal/-a:
Lumpy_ je napisal/-a: Vem pa da naslednji bo spet avtom. :twisted: 8)


I hope that you are joking Lumpek... :? :P
 
Uporabniški avatar
flegmato
Novinec
 
Prispevkov: 127
Pridružen: So jan 29, 2005 12:24 pm

Napisal/-a flegmato So jan 06, 2007 9:17 am

Mad je napisal/-a:
flegmato je napisal/-a:Sam ne zategujem rad ročne premočno pozimi, pa tudi parkiram na klancu.
Se mi je že zgodilo(parkrat :) ), da je pozimi ko je bil orenk minus ročna zamrznila. Zjutraj se je pol ni dalo odtegnit in je blo kr veselo :P
...Golf1 ali Yugo drugi avti imajo malo bolj zaščitene in boljše zajle :D če se ti to dogaja vzemi obe zajle dol pa jih daj v posodo v katero daš segreto olje pomešano z mastjo ( pol olja pol masti ) pa jih malo namakaj in premikaj, da ti bo povleklo mast in olje notri z zajlo po oplaščenju zajle pol jih pa fanj odcedi in spihaj z zrakom pol se ti ne bo več to ponovilo ... L.p. Mad


Hvala za nasvet, kje si bil pred 4 leti ko se mi je to dogajalo? :D


Problemi so bili le na tistem avtomobilu(pa ni bil golf, niti yugo :P ), ja zgleda da je bla zajla v ku***

LP
Slika

fajn se mamo :)!
 
Uporabniški avatar
Cash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2749
Pridružen: Pe apr 16, 2004 7:56 pm

Napisal/-a Cash So jan 06, 2007 9:20 am

Tud men je zajla zarjavela na Ibizi l.97 :P in to leta 2001
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid So jan 06, 2007 4:28 pm

Jest parkiram na ravnem in vsakič zategnem mejhn ročno in dam v 1. prestavo, pač stvar navade. ;) Drugače če pa je velik klanec ti pa avto lahko uide, tko kokr je en omenu uide in se ustavi uide in se ustavi. Sm to dozivu, mi je avto ušel 10m :D (ford mondeo)

Še posebej je pametno dati v 1. prestavo če ima avto zadnji pogon, ker se ne zategne tako dobro.
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ So jan 06, 2007 6:11 pm

[quote="Bel-Tirid"]Sm to dozivu, mi je avto ušel 10m :D (ford mondeo)
quote]

:lol: To pa moglo bit zanimivo za videt :twisted:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
birdy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 29
Pridružen: So jan 28, 2006 7:25 pm
Kraj: Lj-center

Napisal/-a birdy Ne jan 07, 2007 11:28 am

meni na AR 75 se nikol ni zastekala rocna(in koker sem jo gledov tud ni varjante da bo kdaj(zajle v bovdnu je vsega skp 30cm al neki tazga), sam ce zamrzne zamrzne(in serijsko mislem da nben avto nima namazane zajle, tak da ce ni potrebe zakaj bi jo zategoval?
Alfa Romeo
...____ ___.........................
......../..|___.........................
....../.....___|....EVOLUZIONE
......TURBO...........................
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Ne jan 07, 2007 12:38 pm

Jest zmer zategnem ročno,pustim v prvi prestavi in pritisnem sklopko da razbremenim menjalnik.Če slučajno ročna spusti avto ustavi menjalnik oz. motor.
 
Uporabniški avatar
kalbo
Novinec
 
Prispevkov: 176
Pridružen: Če nov 18, 2004 11:48 am

Napisal/-a kalbo Ne jan 07, 2007 3:28 pm

Jest ročne nikol ne zategujem na ravnem, če pa že jo zategnem na prvi zob, toliko da prime, avto pa pustim v prestavi. Moj svak jo pa vedno zategne toliko, da skoraj odlomi ročico. :lol: Ne vprašite, kdo od naju vsako leto klofa po bobnih.

O tem, kaj pa naše avtošole učijo pa nebi....
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov