Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Po jan 08, 2007 2:20 pm

Dokler ne bo v Sloveniji opravljena res neka kvalitetna in neodvisna raziskava, ki bo do promila točno določila v kolikšnem odstotku so krive ceste, vozniki in drugi dejavniki, je o tem brezpredmetno debatirat. Vsekakor se strinjamo vsi, da s(m)o vozniki tisti, ki smo v največjem odstotku krivi za nesreče. Zdaj a je to 95%, 65% ali nekje vmes (kar je še najbolj verjetno) ni tako zelo važno. Vsekakor je tudi tistih "optimističnih" 65% dovolj alarmanten podatek, ki nam pove, da bi bilo potrebno najprej nekaj spremeniti v naših glavah - nekako bi si morali vcepiti vase tisto ODGOVORNOST ko se vsedemo za volan, ki nam je velikokrat primankuje. A s tovrstno vzgojo bi morali začeti že pri otrocih v vrtcu.
Ker kot ugotavlja nekdo pred mano, še vedno smo mi tisti, ki upravljamo z avtomobilom in ne obratno.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po jan 08, 2007 2:40 pm

lenivec je napisal/-a:še en primer krivde voznika...?!

peljem iz poljčan v rog slatino in na tistem bregu na pečico (če senemotim) najostrejši ovinek, vse lepo in prav do 2 polovice ovinka kjer je bil razsipan pesek čez celo cesto. mankalo je ene 10 cm da nisem zletel v ograjo. in torej po vaši logiki bi bil jaz kriv, ker pač nisem predvideval da bo sredi lepega suhega poletnega dneva v najostrejšem ovinku razsipan pesek?


tuki nisi ti nc kriu.ampak dj mi povj neki ce se pr -4 vozs po ovinkih pa ves da je lah poledenela cesta pa ga gons pa te odnese.kdo bo kriv?neglede na to da ceste niso posute,pa ceprau bi morale bit,pa sj lah predvids da je poledica pa vozs pocas
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Po jan 08, 2007 3:12 pm

@ Polo78

Tudi če bi bilo manj nesreč, bi bilo razmerje in tako tut procent dokaj enako.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
vuko87
Novinec
 
Prispevkov: 451
Pridružen: Po okt 31, 2005 6:12 pm
Kraj: lj

Napisal/-a vuko87 Po jan 08, 2007 3:36 pm

Ce je ze debata o slabih cestah ...cesta iz barja proti igu je katastrofa,vsake toliko vidis avto v kanalu zravn ceste in grem se stavt da ce bi bla cesta vsaj v solidnem stanju nebi blo skor nc neserec,sam ne - cestno podjetje itk sam flika lukne...
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Po jan 08, 2007 3:55 pm

Samotar je napisal/-a:@ Polo78

Tudi če bi bilo manj nesreč, bi bilo razmerje in tako tut procent dokaj enako.


Zato bi bilo pa treba najprej razmerje popravit, potem bi pa šele lahko govorili o manj nesrečah.
Samo to bo zelo težko. Ljudje smo samovoljna bitja, ki delamo stvari po lastni pameti, kakor se nam zdi najbolje. In z uvedbo demokracije in kapitalizma smo dobili še več pravic. Več pravic pa prinese tudi večjo odgovornost, ravno tega se pa ne zavedamo. Vse to se odraža tudi v prometu. Mogoče se bo komu zdelo, da sem preveč zafilozofiral. Ampak tako to je. :)

Ontopic: Se drugače povsem strinjam, da so ponekod ceste v obupnem stanju in da tudi to v določenem procentu vpliva na varnost v cestnem prometu. Edina pozitivna stvar je ta, da letos spomladi ne bodo tako cvetele, v kolikor bo še naprej taka mila zima. :P
Antiznačkar po prepričanju
 
FastRider
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 32
Pridružen: Sr okt 11, 2006 2:39 pm

Napisal/-a FastRider Po jan 08, 2007 5:08 pm

vuko87 je napisal/-a:Ce je ze debata o slabih cestah ...cesta iz barja proti igu je katastrofa,vsake toliko vidis avto v kanalu zravn ceste in grem se stavt da ce bi bla cesta vsaj v solidnem stanju nebi blo skor nc neserec,sam ne - cestno podjetje itk sam flika lukne...



ja pa namest da bi cesto popravl se jim je zdel lazi pa cenej postavt dve table omejitev 60. na cist ravno cesto z samo enim neostrim ovinkom! :bonk
RIDE OR DIE
 
Uporabniški avatar
aygo
Novinec
 
Prispevkov: 241
Pridružen: Če sep 07, 2006 3:05 pm
Kraj: slovenija

re

Napisal/-a aygo Po jan 08, 2007 7:22 pm

v Sloveniji je normalno,da naletiš na 1km ceste na več različnih kakovosti asfalta,kar sigurno ni dobro za varnost;
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Po jan 08, 2007 8:37 pm

Meni pa nekaj drugega ni jasno in sicer, da imamo za vsak ku***c nek pravilnik, neke standarde in ne vem kaj še vsemogoči blabla in da mora biti roba takšna in drugačna podvržena pregledom, stres testom, da sploh lahko pride na police. Če tega testa ne naredi se lahko smatra kot nevarno za človeško življenje pa naj se gre o tolk banalni zadevi kot je električna zobna ščetka na baterije.

Ko pa pridemo na ceste pa zgleda tukaj sploh ni določenega nobenega standarda, ki bi vsaj približno določal recimo kakšna naj bo asfaltna podlaga, kolikšen torni količnik sme biti najnižji, koliko sme odstopati nivo "flike" od ostalega asfalta in še in še. Ker če bi obstajali neki standardi bi bilo precej bolj zanimivo, ko bi razni vzdrževalci poravnavali škodo, ki je nastala kot posledica neustreznega "proizvoda" (ceste, asfalta) in zelo hitro bi izkoreninili to anarhijo, ki jo veselo izkorišča cestarski lobij , ki nenormalno drago zaračunava izdelavo tega dreka, ki mu na koncu rečejo asfaltirana cesta. In tukaj, na teh cestah ljudje umirajo in ne pri zobnih ščetkah in računalniških zvočnikih.

Me resno zanima, če gospod nadpametni Žlender sploh dela še kaj drugega kot prepisuje policijske statistike in se igra poštarja, ki pobere podatke od enega in nosi k drugemu. A ne bi bilo zanimivo, da bi se nekoč le potrudil in zahteval od odgovornih (policije), da bi pri vsaki nesreči preverjali tudi stanje asfalta, kakšno trenje je bilo v času nesreče ipd. V tem trenutku si upam reči, da bi rezultati takšnih raziskav marsikoga pošteno presenetili in da bi se izkazalo, da neprilagojena (POZOR! tukaj nikakor ni mišljeno divjanje čez omejitve) hitrost le ni tisti večni grešni kozel, ki naj bi bil kriv za večino gorja na naših cestah.

Še enkrat bom ponovil moje razmišljanje v prejšnjem postu, da je najbolj neodgovorno, da vso krivdo vedno zvalimo na voznike, med tem ko se pa pravi vzroki tako subjektivni kot objektivni skrijejo pod plašč neprilagojene hitrosti in nas veselo ogrožajo še naprej.

Za zaključek še samo to. Nikakor in nikoli nisem ter ne bom trdil, da s(m)o vozniki absolutno nedolžni angelčki, še zdaleč ne, ampak za čisto vsako pizdarijo pa spet nismo krivi. ;)
 
Uporabniški avatar
GiGi1985
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne feb 27, 2005 9:54 pm
Kraj: EU

Napisal/-a GiGi1985 Po jan 08, 2007 8:46 pm

BBoss je napisal/-a:Meni pa nekaj drugega ni jasno in sicer, da imamo za vsak ku***c nek pravilnik, neke standarde in ne vem kaj še vsemogoči blabla in da mora biti roba takšna in drugačna podvržena pregledom, stres testom, da sploh lahko pride na police. Če tega testa ne naredi se lahko smatra kot nevarno za človeško življenje pa naj se gre o tolk banalni zadevi kot je električna zobna ščetka na baterije.

Ko pa pridemo na ceste pa zgleda tukaj sploh ni določenega nobenega standarda, ki bi vsaj približno določal recimo kakšna naj bo asfaltna podlaga, kolikšen torni količnik sme biti najnižji, koliko sme odstopati nivo "flike" od ostalega asfalta in še in še. Ker če bi obstajali neki standardi bi bilo precej bolj zanimivo, ko bi razni vzdrževalci poravnavali škodo, ki je nastala kot posledica neustreznega "proizvoda" (ceste, asfalta) in zelo hitro bi izkoreninili to anarhijo, ki jo veselo izkorišča cestarski lobij , ki nenormalno drago zaračunava izdelavo tega dreka, ki mu na koncu rečejo asfaltirana cesta. In tukaj, na teh cestah ljudje umirajo in ne pri zobnih ščetkah in računalniških zvočnikih.

Me resno zanima, če gospod nadpametni Žlender sploh dela še kaj drugega kot prepisuje policijske statistike in se igra poštarja, ki pobere podatke od enega in nosi k drugemu. A ne bi bilo zanimivo, da bi se nekoč le potrudil in zahteval od odgovornih (policije), da bi pri vsaki nesreči preverjali tudi stanje asfalta, kakšno trenje je bilo v času nesreče ipd. V tem trenutku si upam reči, da bi rezultati takšnih raziskav marsikoga pošteno presenetili in da bi se izkazalo, da neprilagojena (POZOR! tukaj nikakor ni mišljeno divjanje čez omejitve) hitrost le ni tisti večni grešni kozel, ki naj bi bil kriv za večino gorja na naših cestah.

Še enkrat bom ponovil moje razmišljanje v prejšnjem postu, da je najbolj neodgovorno, da vso krivdo vedno zvalimo na voznike, med tem ko se pa pravi vzroki tako subjektivni kot objektivni skrijejo pod plašč neprilagojene hitrosti in nas veselo ogrožajo še naprej.

Za zaključek še samo to. Nikakor in nikoli nisem ter ne bom trdil, da s(m)o vozniki absolutno nedolžni angelčki, še zdaleč ne, ampak za čisto vsako pizdarijo pa spet nismo krivi. ;)


WORD!!! :bow :bow :bow
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Po jan 08, 2007 8:55 pm

:shock: lepo napisano 8)
litr bencina, litr olja ;)
 
Gobavc
Novinec
 
Prispevkov: 220
Pridružen: Po jul 11, 2005 9:27 am
Kraj: LJ-Vič

Napisal/-a Gobavc Po jan 08, 2007 9:06 pm

Em...Jaz se ukvarjam s kontrolo kakovosti asfalta. Obstajajo standardi. Do pred parih let so bili v veljavi JUS standardi zdaj se pač upoštevajo EN standardi in pa TSC-ji (teh. spec.). In večina novejših cest je v mejah. Za prenovo vseh žal ni denarja.
Problem je v tem, ker asfaltna masa ne prihaja samo iz ene asf. baze. Ker se z asfaltiranjem ne ukvarja samo eno podjetje. Ker skoraj vsaka asf. baza uporab lja svoj kameni agregat(ki mora biti potrjen s strani cert. organa). Ker ima vsaka asf. baza za določeno maso svojo recepturo (posledica razl. agregatov). Ker se bitumen vozi iz Italije, Hrvaške, Madžarske in Avstrije. In niso vsi iste kvalitete.
Ker so zahteve za avtoceste druge kot zahteve za regionalke, lokalne ceste in dvorišča. Zahteve in zato različne mase se dajejo glede na prometno obremenjenost.Ker je z asfaltom živ zajeb delat.
Ker so tudi delavci samo ljudje in nekako eni delajo(vgrajujejo, valjajo) bolje, drugi slabše.

LP
 
Uporabniški avatar
Black_Racer®
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1660
Pridružen: Po jul 10, 2006 1:40 pm
Kraj: Toti Cjele

Napisal/-a Black_Racer® Po jan 08, 2007 9:29 pm

lenivec je napisal/-a:še en primer krivde voznika...?!

peljem iz poljčan v rog slatino in na tistem bregu na pečico (če senemotim) najostrejši ovinek, vse lepo in prav do 2 polovice ovinka kjer je bil razsipan pesek čez celo cesto. mankalo je ene 10 cm da nisem zletel v ograjo. in torej po vaši logiki bi bil jaz kriv, ker pač nisem predvideval da bo sredi lepega suhega poletnega dneva v najostrejšem ovinku razsipan pesek?


Ja ta ovinek je res nevarn,še posebi če je poledica al pa pesek na cesti,se 3 x na mesec ziher tam vozim...
1 3 5
2 4 6 R
 
Uporabniški avatar
sundaydriver
Novinec
 
Prispevkov: 193
Pridružen: So sep 23, 2006 12:32 pm

Napisal/-a sundaydriver To jan 09, 2007 1:30 am

reber je napisal/-a:Resnica pa je tudi, da je marsikje tak asfalt, ki strašno drsi, ko je moker. To je asfalt, ki ni iz pravega peska, oziroma vsebuje napačen pesek.

Jap in potem ti bremze nič ne primejo in si kriv za nesrečo. Če je kje neoznačena luknja in si zjebeš podvozje lahko stožiš cestarje, ne vem zakaj ne bi mogel naredit isto zaradi slabega asfalta. Prilagodit se razmeram ne moreš, ker ni table zanič asfalt. To lahko veš edino, če izkusiš. Ne morem verjet koliko je pri nas odsekov ko je recimo v križišču ali pa ovinku zlizan asfalt. Že zaviješ, prideš na ravnino in daš v tretji pri 25km/h gas do konca (takrat itak nikamor ne gre) pa začne kopat... ma kam je to podobno. Če je dober asfalt mi še v drugi ne koplje pri taki nizki brzini, pa je lahko še tako mokro.
 
Uporabniški avatar
firebird
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: To nov 11, 2003 5:00 pm
Kraj: Ljubljana-Šiška

Napisal/-a firebird To jan 09, 2007 3:27 am

Polo78 je napisal/-a:Dokler ne bo v Sloveniji opravljena res neka kvalitetna in neodvisna raziskava, ki bo do promila točno določila v kolikšnem odstotku so krive ceste, vozniki in drugi dejavniki, je o tem brezpredmetno debatirat. Vsekakor se strinjamo vsi, da s(m)o vozniki tisti, ki smo v največjem odstotku krivi za nesreče. Zdaj a je to 95%, 65% ali nekje vmes (kar je še najbolj verjetno) ni tako zelo važno. Vsekakor je tudi tistih "optimističnih" 65% dovolj alarmanten podatek, ki nam pove, da bi bilo potrebno najprej nekaj spremeniti v naših glavah - nekako bi si morali vcepiti vase tisto ODGOVORNOST ko se vsedemo za volan, ki nam je velikokrat primankuje. A s tovrstno vzgojo bi morali začeti že pri otrocih v vrtcu.
Ker kot ugotavlja nekdo pred mano, še vedno smo mi tisti, ki upravljamo z avtomobilom in ne obratno.

Sorry polo,lanskoletna raziskava ADACA je pokazala,da je za 35-37 odstotkov prometnih nesreč krivo neustrezno stanje cestišča-tako da ne vem zakaj bi bilo pri nas bistveno drugače.Vsakič,ko slišim frazo neprilagojena hitrost se mi skozla,ker je to univerzalen izgovor za nesposobne gradbenike,policaje pa še za koga...
 
Uporabniški avatar
ddean1
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Pe jun 23, 2006 6:14 am

Napisal/-a ddean1 To jan 09, 2007 10:32 am

Res končno ena dobra tema. Glede kakovosti asvalta je bilo že kar nekaj polemik in razprav, vendra se na koncu vse pomedejo pod preprogo o neprilagojeni hitrosti. Glede kvalitete asvalta je problem zaradi kamnin ki jih mešajo v to naše preljubo čudo. Če pogledamo Slovenijo je sestavljena pretežno iz apnenca ki pa roko na srce ni obstojen material. Posledično (cena) se apnenec meša v asvaltno maso in rezultat je ''zlizan'' asvalt po nekaj mesecih. Rezultat bi bil bistveno drugačen če bi mešali magmatske kamenine (graniti itd) kar pa seveda stvar zelo podraži. Ravno iz tega naslova smo v Sloveniji priča povečanem naletu vozila v zadek avtomobila s strani tujcev. V možganih pač nimajo vkalkuliranega podatka da pač ceste v SLO rabijo 10 % več zavorne poti.

Zdaj pa še en pereč problem ki pa zadeva predvsem nas motoriste.

V zadnjem času je opaziti ceste ki so posute z frezancem (pesek ki se ga dobi s strganjem starega asvalta). V primero ko gre za normalen pesek (dovoljen po predpisih) ga lahko opaziš še pred zavojem, v primeru frezanca pa ga opaziš šele ko si na njem in takrat je padec neizogiben. In če takrat ni v bližini ograj ki ščitijo ''nas voznike pred zdrsom'' si se še enkrat rodil. In zakaj to naša država dopušča - da najbrž ste uganili spet EURČKI

lp
Bodi prijazen-vsakdo, ki ga srečaš, bije težak boj.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 09, 2007 10:43 am

V tujini se med asfalt mešajo še razni dodatki - recimo gumijast prah, ki ga dobijo z drobljenjem odpadnih gum. Ta zadeva je več kotodlična, saj lepi asfalt skupaj in je tako manj razpok, ker je vse skupaj prožno in se guma tok razteza ali krči, da so poškodbe cestišča manjše.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To jan 09, 2007 2:24 pm

firebird je napisal/-a:Sorry polo,lanskoletna raziskava ADACA je pokazala,da je za 35-37 odstotkov prometnih nesreč krivo neustrezno stanje cestišča-tako da ne vem zakaj bi bilo pri nas bistveno drugače.Vsakič,ko slišim frazo neprilagojena hitrost se mi skozla,ker je to univerzalen izgovor za nesposobne gradbenike,policaje pa še za koga...

Jaz sem izhajal iz nekih britanskih raziskav iz oddaje na discoveryju, ko so dejali da je v cca. 70-75% izključno človeški faktor, za ceste pa cca. 15% (ostali % so šli še na druge dejavnike kot npr. tehnična brezhibnost vozila ipd.). Očitno so rezultati teh raziskav od države do države različni, ADAC kakor vem deluje v Nemčiji, zato pravim da bi bilo neko tako raziskavo potrebno narediti tudi v Sloveniji. Vendar bi morala biti NEODVISNA, brez kakih lobiranj raznih cestnih podjetij ipd.

Sicer sem pa itak povedal, da se strinjam, da so ceste ponekod zelo slabe, strinjam se o floskulah neprilagojene hitrosti, ki včasih to res NI in strinjam se tudi s tistim kar je nazadnje povedal @BBoss. Hotel sem le izpostavit, da je človeški faktor vendarle še vedno tisti, ki prevladuje. :!:
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ To jan 09, 2007 3:05 pm

firebird je napisal/-a:Sorry polo,lanskoletna raziskava ADACA je pokazala,da je za 35-37 odstotkov prometnih nesreč krivo neustrezno stanje cestišča-tako da ne vem zakaj bi bilo pri nas bistveno drugače.Vsakič,ko slišim frazo neprilagojena hitrost se mi skozla,ker je to univerzalen izgovor za nesposobne gradbenike,policaje pa še za koga...


na nemških cestah :!: kolikšen procent je potem pri nas? :?
litr bencina, litr olja ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost