Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Napisal/-a čare To maj 22, 2007 10:32 pm

če si b****r boš uniču vsak avto če pa maš neki v glavi ti bo pa vsak delu(ne govorim za eno osebo ampak na splošno) in ja tud z dizlom greš lahko do štacune in nazaj in ja tud dizla lahko lavfaš na mestu(sam ne vem zakaj bi ga mogu)in ja tud dizla ne smeš hladnega tiščat u abnormale in ja tud turbino moraš pri dizlu merkat oz. ko se ustaviš počakaš ene pol minute (in ne 1-2 minute) da se ležaji premažejo in potem ugasneš ker če jo boste z zalavfanim avtom ohlajal kot pravite se mi zdi da vam to ne bo ratal ker grejo čez izpušni plini ki niso hladni pa ne vozi se med 1500-2500 obrati ker potem je bolje da si kupiš krjolo al pa bicikl
 
trafo66
 

Napisal/-a trafo66 To maj 22, 2007 10:38 pm

tako je . kupit kaloro in bicikl. za tiste ki ne znajo vozit avtov.
zanimiva tema. imaš avto 150 ks in ga voziš na max 2500 obratih. kaj kaloro. kotalke so za ene.
 
Uporabniški avatar
Matjaz46
Uporabnik
 
Prispevkov: 839
Pridružen: So feb 17, 2007 1:58 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a Matjaz46 To maj 22, 2007 10:58 pm

Ja pa kaj!saj ne rabis vedno noret!kak se bos ti v mestu ko je promet vozo ne vem kolko nad 2500!pa tud če želiš prihranit bencin je tak način vredu!ko pa se vozis na drugacnih cestah pa ga lahko stiskas!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To maj 22, 2007 11:08 pm

Matjaz46 je napisal/-a:Ja pa kaj!saj ne rabis vedno noret!kak se bos ti v mestu ko je promet vozo ne vem kolko nad 2500!pa tud če želiš prihranit bencin je tak način vredu!ko pa se vozis na drugacnih cestah pa ga lahko stiskas!


prej si spraševal za merilnike za temp.olja itd....pomoje najbol se obrnt na renault servis in povprašat če je to možno in če je najbol da ti oni npr. to zmontirajo
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent Če maj 24, 2007 9:11 am

predvsem glej da ga ne obravnavaš kot malega dojenčka...korenjček (pasiran seveda) sme, graheka pa še ne....


kot pri vseh avtih....ko je motor hladen nežna vožnja, predno ga parkiraš nežna vožnja (Ker če si ga tik pred tem nabijal do amena lahko pride do termošoka....pač kot pri vseh strojih z notranjim izgorevanjem)....ali rečeno drugače.....vedno kilometer do dva pred ciljem (po utrujajoči vožnji za motor) vozi skulirano....to je vse.

Kratke vožnje?..načeloma niso dobre za noben delovni stroj...ne bo pa dobil angine, tudi če jih opravljaš...jaz redno vozim malo v vrtec...500 metrov, jo oddam, pa spet 500 m do službe. Nazaj isto (sicer ošpice je dobil...ampak se jih je nalezel ekrat pred sparom od drugega passata :twisted: ).

Glede menjave olja...nič ne bo narobe če po par tisoč km (za prvič) zamenjaš olje in oljni filter - da spraviš opilke iz motorja...ni nujno potrebno...se pa priporoča.

Olja pa...logično...uporabi dobra - ker bo na dolgi rok dobro za tvoj avto..oz. s tistimi specifikacijami, ki jih zahteva proizvajalec.
 
Uporabniški avatar
fičfirič
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Ne dec 18, 2005 10:07 pm

Napisal/-a fičfirič Če maj 24, 2007 12:03 pm

čare je napisal/-a:če si b****r boš uniču vsak avto če pa maš neki v glavi ti bo pa vsak delu(ne govorim za eno osebo ampak na splošno) in ja tud z dizlom greš lahko do štacune in nazaj in ja tud dizla lahko lavfaš na mestu(sam ne vem zakaj bi ga mogu)in ja tud dizla ne smeš hladnega tiščat u abnormale in ja tud turbino moraš pri dizlu merkat oz. ko se ustaviš počakaš ene pol minute (in ne 1-2 minute) da se ležaji premažejo in potem ugasneš ker če jo boste z zalavfanim avtom ohlajal kot pravite se mi zdi da vam to ne bo ratal ker grejo čez izpušni plini ki niso hladni pa ne vozi se med 1500-2500 obrati ker potem je bolje da si kupiš krjolo al pa bicikl


Izraz "hladno" ti pri turbini ne pomeni hladno-hladno.Hladno je za turbino že 100-200 stopinj.Ko je vroča pri hude priganjanju se zna že v temi žareti rdečo..Tako da ko imaš motor na minimumu se turbina (če si ga prej gonil) počasi ohlaja z recimo 600+ stopinj na zmernih "hladnih" 100-200, kjer lahko že ugasneš motor.
Zakaj pa mislite da se dobijo turbo timerji? Da ti ni treba sedet v avtu pa čakat par minut, ampak lahko pusti avto prižgan (ter ga zakleniš seveda,in greš po svojih opravkih) in ti timer elektronika izklopi motor po parih minutah, oziroma ko temperatura dosti pade.
Druga nevarnost je tudi zapečenje olja na ohišje turbine,ki se kasneje odlušči ter ti zariba ležaj.
Lp
 
Uporabniški avatar
Biskvitek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Ne apr 25, 2004 9:05 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Biskvitek Če maj 24, 2007 12:13 pm

samo turbo timer derla samo na turbo bencinarji....... kjer sam zračuna na podlagi boosta koliko časa je potrebno preden avtomobil ugasne......

pri dizlu žal ta funkcija ne deluje, deluje samo nastavljen čas izklopa turbine........
Slika
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Pe maj 25, 2007 11:07 am

Zanimiva tema, sploh ker sem pred dnevi postal lastnik čisto novega golfa TDI :D (1.9 TDI 105 KM, 6 prestav)

Recimo, meni glede utekanja niso nič konkretnega hoteli povedati v smislu omejitve obratov/hitrosti - češ da se potem ljudje tega prestrogo držijo. Da naj ga prvih 500-1000 km peljem pazljivo in z občutkom, ampak "normalno" - ne preveč gonit, pa tudi ne matrat mašine v prenizkih obratih; na avtocesti v začetku ne več kot kakih 120 kmh). So mi pa dobro razložili, kako tudi kasneje zaradi turbine ne smem preveč tiščat mrzlega; po daljši večji obremenitvi pa pred ugašanjem ohladit turbino s par km vožnje v nizkih obratih ali (če ne gre drugače) po ustavljanju kako minuto ne ugašat motorja.

Bom na podlagi vsega napisanega, povedanega in lastne pameti (logike) povzel, kako naj se ravna S TDI motorji - na vsak način naj popravi, kdor vidi kaj napačno zapisanega.

UTEKANJE - prvih par 100 km
- ko je še hladen, absolutno pod 2000 obrati (pa spet ne preveč pod)
- ogret: večina vožnje cca 2000 obratov, za krajši čas 2500 (se pravi: na avtocesti naječ 100-120 kmh)
Utekanje: ko že ima kakih 500-1000 km
- hladen: isto
- ogret: do 3000 obratov (ki pa jih je treba redno dosegati, da se motor "navadi" na delo in se ne poleni)
Ko ima 1500 KM: ogret do 3500 obr.; ko ima 2500-3000 km, pa ga lahko počasi navajamo na 4000 obratov in več. (povzeto po "Honest Johnu", link prilepil v tej temi uporabnik "orel", 22 maj 2007 17:42)
NA KAKRŠNEKOLI MOREBITNE BUDALOSTI/POMOTE/NETOČNOSTI V ZGORNJEM TEKSTU PROSIM OPOZORITE in popravite!

KO JE MOTOR UTEČEN
Hladnega ne terat preveč čez 2000 obratov, vsaj prvih par sto metrov, potem pa postopoma več... ko je po nekaj kilometrih primerno ogret... gasa!! :D Pa obvezno vsaj vsake toliko časa nagonit ogret avto do limita obratov, o možnosti polno obremenitev (idealno: šoping izlet v Celovec čez Ljubelj) :) Po morebitnem daljšem teranju pa pred ciljem par kilometrov izi vožnja, da se shladi turbina. In to je to.
Če ima še na ta del kdo kaj dodati/popraviti, pa seveda kar.
Mogoče tole lahko postanejo koristna navodila za kasneje... ampak morajo biti res dobra in zanesljiva.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Pe maj 25, 2007 1:36 pm

sonic je napisal/-a:Zanimiva tema, sploh ker sem pred dnevi postal lastnik čisto novega golfa TDI :D (1.9 TDI 105 KM, 6 prestav)

Recimo, meni glede utekanja niso nič konkretnega hoteli povedati v smislu omejitve obratov/hitrosti - češ da se potem ljudje tega prestrogo držijo. Da naj ga prvih 500-1000 km peljem pazljivo in z občutkom, ampak "normalno" - ne preveč gonit, pa tudi ne matrat mašine v prenizkih obratih; na avtocesti v začetku ne več kot kakih 120 kmh). So mi pa dobro razložili, kako tudi kasneje zaradi turbine ne smem preveč tiščat mrzlega; po daljši večji obremenitvi pa pred ugašanjem ohladit turbino s par km vožnje v nizkih obratih ali (če ne gre drugače) po ustavljanju kako minuto ne ugašat motorja.

Bom na podlagi vsega napisanega, povedanega in lastne pameti (logike) povzel, kako naj se ravna S TDI motorji - na vsak način naj popravi, kdor vidi kaj napačno zapisanega.

UTEKANJE - prvih par 100 km
- ko je še hladen, absolutno pod 2000 obrati (pa spet ne preveč pod)
- ogret: večina vožnje cca 2000 obratov, za krajši čas 2500 (se pravi: na avtocesti naječ 100-120 kmh)
Utekanje: ko že ima kakih 500-1000 km
- hladen: isto
- ogret: do 3000 obratov (ki pa jih je treba redno dosegati, da se motor "navadi" na delo in se ne poleni)
Ko ima 1500 KM: ogret do 3500 obr.; ko ima 2500-3000 km, pa ga lahko počasi navajamo na 4000 obratov in več. (povzeto po "Honest Johnu", link prilepil v tej temi uporabnik "orel", 22 maj 2007 17:42)
NA KAKRŠNEKOLI MOREBITNE BUDALOSTI/POMOTE/NETOČNOSTI V ZGORNJEM TEKSTU PROSIM OPOZORITE in popravite!

KO JE MOTOR UTEČEN
Hladnega ne terat preveč čez 2000 obratov, vsaj prvih par sto metrov, potem pa postopoma več... ko je po nekaj kilometrih primerno ogret... gasa!! :D Pa obvezno vsaj vsake toliko časa nagonit ogret avto do limita obratov, o možnosti polno obremenitev (idealno: šoping izlet v Celovec čez Ljubelj) :) Po morebitnem daljšem teranju pa pred ciljem par kilometrov izi vožnja, da se shladi turbina. In to je to.
Če ima še na ta del kdo kaj dodati/popraviti, pa seveda kar.
Mogoče tole lahko postanejo koristna navodila za kasneje... ampak morajo biti res dobra in zanesljiva.


Najprej : tak motor po mojem prepričanju bistveno več kot 2000 vrtljajev sploh ne potrebuje za normalna hitrostna povprečja - izjema je AC

Predvsem pa: pri vožnji se zanesi na lasten občutek in način vožnje - če si že imel dizla boš vedel kako stvar gre, če ne se moraš navadit, da tej motorji "primejo" (bolje rečeno vlečejo) pri nižjih vrtljajih kot bencinarji - gre za t.i. območje (vrtljaji) največjega navora (imaš navedeno v tehničnih podatkih).
Praktično to pomeni : pri recimo prehitevanju je največkrat dovolj, da ali zgolj "pohodiš", sicer prestaviš prestavo višje (odvisno od brzine-vrtljajev) - sicer pa boš najboljši občutek kako stvar deluje pridobil z km

Priporočljiva je menjava motornega olja po nekaj 1000 km - jst sm pri mojem pri nekje 5000 km.

LP
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Napisal/-a maius28 Pe maj 25, 2007 1:57 pm

Jaz bom napisal kar delam. Mogoče je že kdo podobno napisal. DIzla vozim že vsa leta, kar mam izpit. Če ni bil moj je bil od fotra. Tako da mam izkušnje in povem vam, da zaradi moje noge in načina vožnje ni nič crknilo. Vsaj do sedaj. Obvezno tankam na molu, dodajam castrolov dodatek. Ko ga prižgem počakam minutko oziroma prižgem postopoma porabnike (radi, luči, klima, gretje,....) Nato počasi vozim, da se motor ogreje (cca 5 min). Tam maksimalno do 3000 U/min. Nato pa seveda po želji, volji in potrebi vozim. Seveda pazim, da zelo redko pritiskam gas do konca. Nikoli ga ne toriram in nikoli ne peljem v prvi, drugi in tretji prestavi nad 4000 obratov. Ker itak vemo navor se prej doseže. Če ga priganjam into včasih je to v peti. Ker vozim delno stara cesta in AC ga vedno ko pridem iz AC umirim in vozim do 2500 obratov. Klimo izklopim malo pred domom in nato počasi do doma. ko pa sem doma pa minutka miru in nato vgasnem.
Res je bila sedaj to "litanija", sam vedno drži in mam mir. Avto je voljan in razen serijskih napak, ki so pač renaultove, ni težav.
Čeprav so servisi na 30.000 km jih delam na 15.000 km (vsaj olje, zračni, oljni filter in filter kabine). Kajti strošek ni velik in jaz se bolše počutim.Verjetno bodo eni mislili, da sem stari "čiča" pa nisem. Vednio poslušam, kako avto prede in kaj si želi in kaj zmore.
No to je moja filozofija ozirima ritual vožnje z avtomobilom. Čakam komentarje. Aja gre pa za motor 1.9 DTI, ki ima 59kw oz. 80 PS.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Pe maj 25, 2007 2:01 pm

če je 130km 1,9tdi, se ti olje segreje v 6km po avtocesti ali magistralki ali pa 3-4 v mestnem prometu. govorim na podlagi mojih izkušenj. voda se segreje mnogo prej.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe maj 25, 2007 2:11 pm

maky je napisal/-a:če je 130km 1,9tdi, se ti olje segreje v 6km po avtocesti ali magistralki ali pa 3-4 v mestnem prometu. govorim na podlagi mojih izkušenj. voda se segreje mnogo prej.

a mas stevec za temp. olja?
ko pa ga vozis mrzlega?ves kaj me zanima.ko voda doseze 90 stopinj koliko minut kasneje se olje zgeje na delavno temp?
 
Uporabniški avatar
Shebo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1740
Pridružen: Sr apr 27, 2005 4:23 pm
Kraj: Nuclear City

Napisal/-a Shebo Pe maj 25, 2007 2:15 pm

Na climatroniku naj bi bila nekje funkcija za temperaturo olja. Ampak jaz je na svojem golfu nisem našel...
THE GOLDEN YEARS have come at last - I cannot see, I cannot pee, I cannot chew, I cannot screw, My memory shrinks, my hearing stinks, No sense of smell, I look like hell! My body's drooping, got trouble pooping. The golden years have come at last... THE GOLDEN YEARS CAN KISS MY ASS!
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Pe maj 25, 2007 2:32 pm

abbe ko jst avto peljem mrzlega ne traja veliko da se temp. olja segreje. to je ponavad po parih km po mestu oz. njeni okolici, če bi to v minutah prikazal je pa recimo po cca. 5-10 min da pride na tem. 120 C, drgač se hitr dvigne čez 70 C, odvisno je pa tud od zunanjih temperatur
Zadnjič spremenil adis, dne Pe maj 25, 2007 2:34 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe maj 25, 2007 2:34 pm

maky je napisal/-a:če je 130km 1,9tdi, se ti olje segreje v 6km po avtocesti ali magistralki ali pa 3-4 v mestnem prometu. govorim na podlagi mojih izkušenj. voda se segreje mnogo prej.


:shock:

Če je moj 1.9 TDI a 115 KM mrzel in je zunaj hladno, lahko naredim tudi 10 ali ob res hladnem vremenu tudi 15 km pa se voda komaj segreje na 90°C. Sedaj, ko je bolj toplo pa za vodo zadostuje kakšnih 5 km, pa tudi to je odvisno od načina vožnje.

Na climatronicu tudi jaz nisem našel temperature olja.
Slika
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe maj 25, 2007 2:37 pm

jst mislm da sploh ni temp olja na climatronicu.
enkrat sm gledau na eni nemski strani k so vsi kanali razlozeni kaj prikazujejo pa nism nikjer zaslediu da bi blo kj o olju,je pa res da moja nemscina ni glih nevem kaj
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis Pe maj 25, 2007 2:41 pm

je pa zlo priročno če imaš števec za temp.olja....se lahk po njem orientiraš glede stiskanja itd.....ker mi je mehanik povedu da dokler ne pride olje nad temp. 80-90C nimaš kej praskat za stiskat itd.....

včasih mi pa ni nč jasn ko pride kazalka na števcu za temp. olja nad 130C, ko si na mestu pol k spelješ pa začne padat nazaj med 100 in 120C
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ Pe maj 25, 2007 2:55 pm

Na climatronicu ne kaže temp. olja ampak samo vodo.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Pe maj 25, 2007 4:05 pm

abbe je napisal/-a:
maky je napisal/-a:če je 130km 1,9tdi, se ti olje segreje v 6km po avtocesti ali magistralki ali pa 3-4 v mestnem prometu. govorim na podlagi mojih izkušenj. voda se segreje mnogo prej.

a mas stevec za temp. olja?
ko pa ga vozis mrzlega?ves kaj me zanima.ko voda doseze 90 stopinj koliko minut kasneje se olje zgeje na delavno temp?

nimam ga več (oz. ga še imam samo ne v avtu) ker sem avto prodal.
drugače pa sem opazil, da je razlike nekje 2 minuti na ac oz. regionalni in nekje minuto v cestnem prometu med oljem in vodo.

res pa je, da sem imel avto vedno parkiran v garaži. za takrat, ko je bil parkiran zunaj, pa žal nimam podatka, kako hitro se segreje. vrjetno minutko ali dve kasneje.

aja vožen je bil pa do segretja na ac do 2000 obratov, v mestu pa enako razen pri speljevanjih mogoče do 2500.

najtežje se segreje do 60 stopinj. potem se segreje relativno hitro. in 60 stopinj je imel takrat, ko je temperatura vode prišla ravno do 90. po tem je bilo še kot rečeno kako minutko ali dve in je bila temp olja tudi malo pod 90.
SlikaSlika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe maj 25, 2007 4:27 pm

maky je napisal/-a:res pa je, da sem imel avto vedno parkiran v garaži.


Potem se pa podatki verjetno kar dobro skladajo ;)

Hvala za konkretne podatke o temperaturi olja, glede na temperaturo vode :)
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov