Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po dec 03, 2007 6:07 pm

LSD majo tereneci zadaj :) Pomaga v blatu in snegu...... ampak na trdnem terenu ko je kola v zraku pa je falus.....sicer mal premika ampak ne premakne pa celga avta. KAr pa se mi poraja sedaj pa bi mogoč ti nebivedu znal odgovort... Kak bi pri Jeepu nardil še LSD spredaj? Al se mu spredaj ne bi obnselo preveč zarad volana zglobov in tako dalje? Mogoč bi lahk kaj iz zadnjega difa ponucal...bi pa po moje za moje ternske vožnje zadostovalo.... ker sedaj pa se mi dostikrat zgodi da obstanem na treh ali celo dveh kolah.... pa adijo pogon.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Po dec 03, 2007 7:34 pm

nebivedu je napisal/-a:
=ZiAn= je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Hmm, kaj pa je LSD?


LSD = Limited Slip Differential ;)


Zian ali ima LSD(limited slip differential) kaj z diferencialom in zaporo?


Lol včeraj sploh nisem pogledal, kdo je to napisal, sem bil že cel zaspan, no @Nebivedu zdaj pa sarkazem off, ker mi je (končno :oops: ) potegnilo, da vrjetno točno veš kaj pa kako glede na to, da se uporablja zadeva tudi v offroadu :D

Za tebe DJrider je pa takole evo ti dva linka na katerih imaš razložen LSD, nikoli ne škodi zvedeti še kaj dodatnega ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
http://www.drivingfast.net/technology/lsd.htm

tale link, verjetno najboljši pa ti je dal že Nebivedu pa si ga podrobno preberi:

http://auto.howstuffworks.com/differential.htm

na temu pejđu, boš pa tudi za vnaprej pomojem našel skoraj vse kar potrebuješ za vse letnike.
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
Uporabniški avatar
DJRider
Novinec
 
Prispevkov: 131
Pridružen: Pe okt 20, 2006 3:48 pm
Kraj: Velenje

Napisal/-a DJRider Po dec 03, 2007 7:43 pm

Ok, zdj sm si dobil knjigo motorno vozilo (bi bil ze cas ^^) notri nasel to kar rabim (no ja ... ni ne vem kaj je pa dosti) pa je napisano, da "zaporo moramo ob normalnem oprijemu s cestiscem izklopiti". Pa me zanima zakaj, glede na to, da to ni razlozeno in me bo verjetno kdo vprasal ce ne drug ucitl ko je tak pes da ga ises :roll:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po dec 03, 2007 8:08 pm

DJRider je napisal/-a:Ok, zdj sm si dobil knjigo motorno vozilo (bi bil ze cas ^^) notri nasel to kar rabim (no ja ... ni ne vem kaj je pa dosti) pa je napisano, da "zaporo moramo ob normalnem oprijemu s cestiscem izklopiti". Pa me zanima zakaj, glede na to, da to ni razlozeno in me bo verjetno kdo vprasal ce ne drug ucitl ko je tak pes da ga ises :roll:

Zato ker v ovinku zunanje kolo riše daljšo pot kot notranje kolo in če sta kolesi togo povezani prihaja do napetosti(ker zapora "sili" kolesi da se vrtita enako hitro) in ti lahko, kaj odtrga ali zlomi. Na ravnem niti ne bi blo panike, pa še avto s popolno zaporo diferenciala navadno "noče v ovinek"
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po dec 03, 2007 8:13 pm

DJRider je napisal/-a:Ok, zdj sm si dobil knjigo motorno vozilo (bi bil ze cas ^^) notri nasel to kar rabim (no ja ... ni ne vem kaj je pa dosti) pa je napisano, da "zaporo moramo ob normalnem oprijemu s cestiscem izklopiti". Pa me zanima zakaj, glede na to, da to ni razlozeno in me bo verjetno kdo vprasal ce ne drug ucitl ko je tak pes da ga ises :roll:


Mal razmisli no.... v ovinku se notranjo kolo suče počasneje od zunanjega.....zdaj pa premisli kaj se zgodi če je vključena zapora? notranje kolo koplje...... misliš da je to dobro za prenose?
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
=ZiAn=
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: Pe okt 13, 2006 4:27 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a =ZiAn= Po dec 03, 2007 8:17 pm

a lahko nekdo zbriše moj podvojen post prosim :pray:

drugače pa @DJRider poglej, ko avto zavija v krogu mora zunanje kolo pokriti večjo razdaljo, kot pa notranje in da bi se to zgodilo, če je zapora vklopljena, bi moralo zunanje kolo zdrsniti oziroma preskakovati, zaradi česar bi se verjetno hitro zlomila pogonska gred itd.

zato tudi obstaja diferencial, ker dovoli zunanjemu kolesu večjo hitrost obračanja in se lepo odpelje ovinek, za več pa še 1x PREBERI SI TISTE LINKE TAM PIŠE VSE! ;)
...Prava nemška zverina bučno zahrumi v turobno jutro, ljudje prično padati na kolena, ko se mimo njih zapeljem v audi a šest petici. "Mati tudi jaz bom nekoč" zašepeta mladi fant svoji materi, ki ji spolzi solza po zgubanem licu...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Po dec 03, 2007 11:24 pm

Slide je napisal/-a:
DJRider je napisal/-a:Ok, zdj sm si dobil knjigo motorno vozilo (bi bil ze cas ^^) notri nasel to kar rabim (no ja ... ni ne vem kaj je pa dosti) pa je napisano, da "zaporo moramo ob normalnem oprijemu s cestiscem izklopiti". Pa me zanima zakaj, glede na to, da to ni razlozeno in me bo verjetno kdo vprasal ce ne drug ucitl ko je tak pes da ga ises :roll:

Zato ker v ovinku zunanje kolo riše daljšo pot kot notranje kolo in če sta kolesi togo povezani prihaja do napetosti(ker zapora "sili" kolesi da se vrtita enako hitro) in ti lahko, kaj odtrga ali zlomi. Na ravnem niti ne bi blo panike, pa še avto s popolno zaporo diferenciala navadno "noče v ovinek"


ja to mores izklopit ce imas 100% zaporo....ampak ce imas recimo 25-50% in je stalna, kaj bos izklapljal, saj ti v ovinku pomaga, tako da ti nosa vn ne vlece...to govorim za avto na sprednji pogon..ne za jeepa :)

drugace a se da zaporo naredit doma al samo kupit??

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Po dec 03, 2007 11:32 pm

Diferencial (oz kolesa) ne vleče nosa nič ven edino, ko je zapora izklopljena (0%). Glede tega ti 25-50 % nič ne pomaga, malo pa škodi (vleče ven).
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To dec 04, 2007 7:30 am

Lisko, spredaj imaš diferencial kot zadaj, treba je samo kupit LSD diferencial in ga montirat. Lahko uporabiš tudi hemijevo zadevo, samo na terenu se ne obnese dobro(na cesti je pa odlična).

Drugače pa je na terenu 100% mehanska zapora boljša, ampak tudi bolj nevarna, za polomit polosovine.
Old subarus never die, they just get faster!
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To dec 04, 2007 11:19 am

Tako da, če sem jaz zdaj prav razumel ta delna avtomatska zapora LSD deluje na principu - poveča navor na kolesu s dobrim oprijemom, vendar glede na to koliko prijema drugo kolo. Se pravi nekak pomnoži navor drsečega kolesa in ga poveča na drugem kolesu, ki prijema.
Samo to potem pomeni (tako kot je lisko napisal), da tudi ni potrebno, da je kolo ravno v zraku, lahko je tudi primer, da je eno kolo na zelo gladkem ledu, drugo pa na asfaltu pa takšna zapora nič ne koristi? Ker če kolo na ledu praktično ne more ustvarit nekega omembe vrednega vlečnega navora; LSD pa dela po načelu pomnoževanja tega navora, potem tudi na drugem kolesu ni nič.

Povejte, če si to prav razlagam?
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To dec 04, 2007 11:57 am

pri zapori se vrtita oba dva kolesa enako hitro
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ To dec 04, 2007 1:41 pm

Pri 100% šperi oz. zapori ja. Drugač ne.
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To dec 04, 2007 2:00 pm

pri navadnem diferencialu recimo ce pri zdignjenem avtu zavrtis pogonsko kolo, se drugo kolo na isti osi obrne v nasprotno smer. pri LSD se se drugo kolo obrne v isto smer. torej je LSD po defaultu zaprt in se potem po potrebi odpira.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To dec 04, 2007 3:06 pm

Voith je napisal/-a:pri navadnem diferencialu recimo ce pri zdignjenem avtu zavrtis pogonsko kolo, se drugo kolo na isti osi obrne v nasprotno smer. pri LSD se se drugo kolo obrne v isto smer. torej je LSD po defaultu zaprt in se potem po potrebi odpira.


Ja samo to ma verjetno neko začetno prednapetost, tako kot je prej že "lisko" napisal, da avto malo trza če tudi je eno kolo v zraku, samo ni pa dovolj, da bi pa to premaknilo avto, če drugo kolo nima nič oprijema. Pomoje mora vsaj malo prijeti, da potem tisto vrednost pojača, kar se pokaže kot povečan navor na kolesu ki prijemle.

Ali ni tako :?:
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 04, 2007 9:43 pm

mišek je napisal/-a:
Voith je napisal/-a:pri navadnem diferencialu recimo ce pri zdignjenem avtu zavrtis pogonsko kolo, se drugo kolo na isti osi obrne v nasprotno smer. pri LSD se se drugo kolo obrne v isto smer. torej je LSD po defaultu zaprt in se potem po potrebi odpira.


Ja samo to ma verjetno neko začetno prednapetost, tako kot je prej že "lisko" napisal, da avto malo trza če tudi je eno kolo v zraku, samo ni pa dovolj, da bi pa to premaknilo avto, če drugo kolo nima nič oprijema. Pomoje mora vsaj malo prijeti, da potem tisto vrednost pojača, kar se pokaže kot povečan navor na kolesu ki prijemle.

Ali ni tako :?:

Princip ki si ga prej opisal je značilen za diferencial Torsen. Ko je eno kolo popolnoma brez oprijema na drugo kolo prenaša npr. 3x ali 4x toliko navora kot ga zmore prenesti "drseče" kolo. Če je to nič, je na drugi strani 4x0 torej...še vedno nič. V kolikor ima eno kolo vsaj nekaj oprijema pa ni težave.
Sicer pa imaš še dosti drugih delnih zapor diferenciala(LSD) recimo viskozne sklopke, haldex itd, ki delujejo tudi če eno kolo ostane povsem brez oprijema, saj enostavno zaradi razlike v vrtenju sklene (lahko tudi povsem togo) obe osi.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe To dec 04, 2007 10:10 pm

pišuka bote tle se toplo vodo odkril :roll: vsi skp iq 10. Pjte ga prodajat, bote zasluzl. :roll:
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To dec 04, 2007 10:24 pm

nebivedu je napisal/-a:Lisko, spredaj imaš diferencial kot zadaj, treba je samo kupit LSD diferencial in ga montirat. Lahko uporabiš tudi hemijevo zadevo, samo na terenu se ne obnese dobro(na cesti je pa odlična).

Drugače pa je na terenu 100% mehanska zapora boljša, ampak tudi bolj nevarna, za polomit polosovine.


To mi je jasno..... ampak zanima me če bi se dalo iz zadnjega difa ponucat LSD zaporo in jo nekak home made vgradit v sprednji dif.

LSD pa ni nič kaj druga kot pa visko sklopka med obema polosovinama...... vsaj tko si jaz predstavljam Liquid Spere Diferincial....in pa tudi dodat mu moraš dodatek k olju za zgoščevanje oz. povečanje trenja.....Torej dve plošči ki sta sklenjeni in ko med njime nastane prevelika sila popustita (zdrsneta) . Torej nič kaj druga kot pa pomoč kolesu ki nima oprijema..... Vsaj pri meni tko dela.... ko je ena kola v blatu druga pa na suhem.. bo tista v blatu res kopala ona na suhem pa bo po malem vlekla poleg.... Če pa je eno kolo v zraku pa je na drugo kolo prevelika sila.... in plošči zdrsneta zato pa mi tudi ne koristi če imam dve koli v zraku ...kar pa se mi pogosto zgodi..... zato bi še spredaj rabu pomagalo.... saj bi dve kolesi (ki bi sicer meli manjši moment ) še vseeno potegnili avtek prek ovire...... na video se lepo vidi da koplje sprednja desna in zadnja leva...ker se avto pozibava na drugih dveh kolah in če bi še vsaj samo sprednja desna malo pomagala...... bi prišu prek s prve.

Vklopljen 4x4 s srednjo špero (blokiran srednji difenrcijal (v bistvu ga jeep nima in ob vklopu 4x4 sklene popolnoma sprednjo in zadnjo os)) .

http://www.youtube.com/watch?v=fqQ2u6eGLI8

Na konc videa se lepo vidi kako je "zagrabu" LSD in je pognal tudi desno zadnje kolo.....sicer pa vem ja :D rabim še neki vaje za offroad vožnje :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe To dec 04, 2007 10:29 pm

Ne in ne.
 
starr
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 28
Pridružen: Sr feb 07, 2007 2:43 pm

Napisal/-a starr Po dec 10, 2007 12:54 pm

mav sm ta post preletu pa me zanima ce je treba ksn velike predelave nardit na avtu za zaporo?
 
target_practice
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Pe dec 07, 2007 8:18 pm

Napisal/-a target_practice Po dec 10, 2007 1:15 pm

starr je napisal/-a:mav sm ta post preletu pa me zanima ce je treba ksn velike predelave nardit na avtu za zaporo?


DA potrebna je predelava od osvetlitve notranjosti do disece smrekce :roll: :roll: :roll:

Imas opcijo da kupis menjalnik z LSD-jem, ali pa samo LSD glavo diferenciala.

Google je car!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov