Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Po jan 21, 2008 9:59 pm

Drocky je napisal/-a:
Sh3bO je napisal/-a:Problem nastane, ko v ovinek pripelješ malo hitreje - takrat ko ti prednji del odnese, je pa že prepozno. Lahko samo upaš da se ne skantaš...
Stisneš sklopko in zaviraš, pa volana ne smeš še bolj v ovinek zasukat.


Problem z ASRom je torej rešen :) Niti ni njegov namen reševanje voznika iz prehitro vzetega ovnika.

Zaviranje v tem primeru ni ravno priporočljivo, ker od sprednjih koles zahteva še več oprijema, ki ga pa nimajo, in zato avto še naprej podkrmari. Po mojih izkušnjah, pa tudi glede na lekcije šol varne vožnje, je v tem primeru pravilen postopek, da stisneš sklopko (tako od sprednjih koles zahtevaš najmanj oprijema) in morda celo malenkost poravnaš volan, da kolesa zopet dobijo oprijem, potem pa ponovno zaviješ v ovinek... seveda le toliko, da kolesa še obdržijo oprijem. Uspešnost tega "manevra" pa je jasno odvisna od tega, koliko smo precenili ovinek. ESP bi v tem primeru zaviral zadnje notranje kolo.
Slika
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Po jan 21, 2008 10:21 pm

Mate:
ni tako preprosto.

Pri zaviranju se prenese moment mase avta na sprednja kolesa, ki zaradi dodatne sile, bolje primejo. Kje je potem meja, je dosti odvisno tudi od cestisca. Ce je ovinek bolj oster, se lahko zgodi prehitevanje zadka. Zato je pametno imeti v takem primeru ESP.

Osebno bi vsekakor vzel ESP.

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Po jan 21, 2008 10:53 pm

Mate je napisal/-a:Po mojih izkušnjah, pa tudi glede na lekcije šol varne vožnje, je v tem primeru pravilen postopek, da stisneš sklopko (tako od sprednjih koles zahtevaš najmanj oprijema) in morda celo malenkost poravnaš volan, da kolesa zopet dobijo oprijem, potem pa ponovno zaviješ v ovinek... seveda le toliko, da kolesa še obdržijo oprijem. Uspešnost tega "manevra" pa je jasno odvisna od tega, koliko smo precenili ovinek. ESP bi v tem primeru zaviral zadnje notranje kolo.
Če ti v praksi to uspe :bow
Js sem probval na parkirišču pa mi ni, tak da v kritični situaciji niti probal nebi ravnati volana.
Drugače pa najboljše spoznaš ESP in njegove slabosti na nespluženem ali rahlo poledenelem praznem parkirišču. Priporočam vsakemu, ki am možnost to sprobati, sploh, ko vidiš kak butast občutek je ko se na notranjem zadnjem kolesu, ki zavira, začne vklapljat ABS. Če bi mi to naredlo nekje na cesti, sploh nevem kak bi reagiral.
Torej ESP je dličen dokler avto ne presežeš mej fizike, pol pa bi blo bolše če bi se izklopil, ker ti sam še večje sranje lahko nardi.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
blind3k
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 584
Pridružen: Ne avg 19, 2007 11:27 pm
Kraj: Ljutomer,Koper

Napisal/-a blind3k Po jan 21, 2008 11:05 pm

enostavno nesmeš pozabiti, da ESP ni namenjen da lahko letiš 150km/h ali več v ovinek,k jer je omejitev 70km/h... večina misli da jih bo to čude tehnike rešilo iz vsega
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po jan 21, 2008 11:34 pm

Mate je napisal/-a:Na primer, v srednje-oster ovinek na spolzki cesti pripelješ s prilagojeno hitrostjo, v ovinku pa preveč pohodiš gas. ASR bo, precej hitreje kot povprečen voznik, ugotovil zdrs sprednjih koles in primerno zmanjšal moč motorja, s tem bodo sprednja kolesa ponovno dobila oprijem in avto bo sledil ovinku. V primeru brez

....narobe....ASR je SAMO pomoč pri speljevanju in nikakor ne zavira kolesa ( to dela ESP - ki je nadgradnja ASR-ja ) ko bo eno kolo "zdrsnilo" bo ASR "simuliral" zaporo diferenciala oz. bo uskladil, da se bosta oba enako vrtela in nikakor ne bo poravnal avta, da bi le ta zopet šel v želeno smer - že iz tega razloga, ker so senzorji le na pogonskih kolesih Pri esp-ju pa na vseh štirih in še kje najdemo kakega (po voznikovim sedežem naprimer...)....Recimo, da je namenjen le speljevanju in ima efekt do nekje 40/50 km/h.....Vsekakor je ESP dobro imeti v vozilu......
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po jan 21, 2008 11:51 pm

NE.
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jan 22, 2008 1:19 am

sašo5 je napisal/-a:
Mate je napisal/-a:Na primer, v srednje-oster ovinek na spolzki cesti pripelješ s prilagojeno hitrostjo, v ovinku pa preveč pohodiš gas. ASR bo, precej hitreje kot povprečen voznik, ugotovil zdrs sprednjih koles in primerno zmanjšal moč motorja, s tem bodo sprednja kolesa ponovno dobila oprijem in avto bo sledil ovinku. V primeru brez

....narobe....ASR je SAMO pomoč pri speljevanju in nikakor ne zavira kolesa ( to dela ESP - ki je nadgradnja ASR-ja ) ko bo eno kolo "zdrsnilo" bo ASR "simuliral" zaporo diferenciala oz. bo uskladil, da se bosta oba enako vrtela in nikakor ne bo poravnal avta, da bi le ta zopet šel v želeno smer - že iz tega razloga, ker so senzorji le na pogonskih kolesih Pri esp-ju pa na vseh štirih in še kje najdemo kakega (po voznikovim sedežem naprimer...)....Recimo, da je namenjen le speljevanju in ima efekt do nekje 40/50 km/h.....Vsekakor je ESP dobro imeti v vozilu......

Saj ni napisal da zavira kolo, ampak da odvzame moč in na ta način prepreči vrtenje koles v prazno (posledično izgubo oprijema).
ESP je pa dobro imeti v vozilu, se strinjam ! (pustimo feroze za na teren in podobno :) )
 
Uporabniški avatar
vincent
Novinec
 
Prispevkov: 293
Pridružen: Po nov 29, 2004 2:25 pm

Napisal/-a vincent To jan 22, 2008 8:39 am

ESP je močno uporabna zadeva!

In ti ga mojega vidika toplo priporočam! Jaz bi take vrsto pomagala dal med OBVEZNO opremo (isto kot ABS).
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jan 22, 2008 8:50 am

sašo5 je napisal/-a:....narobe....ASR je SAMO pomoč pri speljevanju in nikakor ne zavira kolesa ( to dela ESP - ki je nadgradnja ASR-ja ) ko bo eno kolo "zdrsnilo" bo ASR "simuliral" zaporo diferenciala oz. bo uskladil, da se bosta oba enako vrtela in nikakor ne bo poravnal avta, da bi le ta zopet šel v želeno smer - že iz tega razloga, ker so senzorji le na pogonskih kolesih Pri esp-ju pa na vseh štirih in še kje najdemo kakega (po voznikovim sedežem naprimer...)....Recimo, da je namenjen le speljevanju in ima efekt do nekje 40/50 km/h.....Vsekakor je ESP dobro imeti v vozilu......

Tole piše v Wikipediji:

The intervention can consist of any, or all, of the following:
- Retard or suppress the spark to one or more cylinders
- Reduce fuel supply to one or more cylinders
- Brake one or more wheels
- Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.
- In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power

Torej je ena od možnosti tudi da zavira kolo, ki ima slabo podlago in se vrti v prazno, torej simulira zaporo diferenciala. Ne vem pa katero kombinacijo ukrepov uporabljajo določeni avti.

Kar se tiče ESP, pa mislim da se ga vsekakor splača vzeti.

Lp
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jan 22, 2008 9:06 am

vincent je napisal/-a:ESP je močno uporabna zadeva!

In ti ga mojega vidika toplo priporočam! Jaz bi take vrsto pomagala dal med OBVEZNO opremo (isto kot ABS).



abs ni obvezna oprema. voznikom ki neznajo vozit pa ne pomaga niti onboard mainframe.
 
krho
Novinec
 
Prispevkov: 211
Pridružen: Pe mar 09, 2007 8:30 am

Napisal/-a krho To jan 22, 2008 9:33 am

AFAIK ABS je obvezna oprema za nove avtomobile v EU.
EU se prav tako pogaja, da bi to postal ESP.
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov in iger - http://xcollect.sf.net
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate To jan 22, 2008 12:07 pm

Drocky je napisal/-a:Če ti v praksi to uspe :bow

Je tudi to že uspelo :P enkrat pa na žalost ni :oops:

Kixs: to je res, da se del teže prenese na sprednja kolesa in se jih zato lahko bolj obremeni, problem pa je, da nas bo večina v tem trenutku zelo verjetno premočno pohodila bremzo. Kot si že napisal, je problem tudi, da se teža prenese od zadnjih koles, ki zato ponujajo manj oprijema in lahko zdrsnejo, potem pa dobimo prekrmarjenje, ki je zgodba zase.

Sistemi ABS, EDS, ASR in ESP so precej povezani. Napisano bo veljalo za VWje, verjetno pa tudi za ostale. Sistemi se nadgrajujejo, ni možen EDS brez ABSa, ASR brez EDSa in ESP brez ASRa.
- ABS je osnoven sistem. Podatke dobiva od 4 senzorjev, od katerih vsak zelo natančno nadzoruje hitrost enega kolesa. Na same zavore pa potem sistem vpliva preko centralne nadzorne enote in direktno vpliva na pritisk zavorne tekočine do vsakega kolesa. (Starejši sistemi imajo zadnji kolesni par skupen). Njegova funkcija je, kot vsi vemo, preprečevanje dolgotrajnega blokiranja koles in ohranitev nadzora nad vozilom. Za izklop ABSa ni gumba.
- EDS je elektronska zapora diferenciala, ki zavira kolo, če se le-to zavrti v prazno. Deluje le do 40 km/h, podatke o hitrosti pa dobiva od istih senzorjev kot ABS in deluje preko iste enote kot ABS. Zadnji dve kolesi ima za referenco - vklopi se namreč tudi takrat, ko poskušaš kakšen ovinek odpeljati z ročno in zablokiraš zadnja kolesa, sistem pa misli, da se avto giblje počasneje, kot se in začne zavirati sprednje notranje kolo. Za izklop EDSa ni gumba.
- ASR na različne načine odvzame moč motorju in tako prepreči, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. ASR sam koles ne zavira. Podatke za delovanje dobi z enakih senzorjev kot ABS in EDS. Poleg tega, da omogoči lepša speljevanja in pospeševanja po mokrih cestah in snegu, zna včasih rešiti tudi kakšno bolj resno situacijo in preprečiti nesrečo, če voznik premočno pohodi plin. Običajno je v kabini gumb za izklop ASRa.
- ESP pa splošno skrbi za stabilnost vozila, tudi če ne zaviramo in če ne pospešujemo. Podatke ESP dobiva iz enakih senzorjev kot ABS, poleg tega pa ima še dodatne senzorje za pospeške in rotacijo. Ob zdrsu kateregakoli dela vozila, lahko zavira katero izmed koles, zmanjša moč motorju, če je to potrebno in, če napaka ni bila prevelika, obdrži avto na cesti v želeni smeri. Običajno je v kabini gumb za izklop ESPja, ki pa večinoma izklopi tudi ASR.

Kakor je meni znano je ABS obvezen v vseh novih osebnih vozilih od določenega letnika naprej, sedaj pa je pobuda, da bi to postal tudi ESP, oziroma ESC, kar naj bi bila splošno uporabljana oznaka.

Voith: debate o tem, da so vsi ti sistemi škodljivi za profesionalne voznike smo že imeli. Jasno, avto se z njimi ne bo obnašal tako, kot brez njih. Če pa za smiselnost nakupa ESPja sprašuje nekdo, ki niti ne ve točno, kaj ta sistem počne, potem tak voznik avto zelo verjetno vozi povprečno, ne izziva kritičnih situacij, verjetno ne ve, kako take situacije rešiti, še manj pa jih je naučen podzavestno pravilno rešiti. Takemu človeku bo ESP v kočljivi situaciji še kako koristil, ni pa nujno, da bo zanjo odgovoren sam. Če sem s temle povprečenjem avtorja užalil, se opravičujem. Moj namen je bil opisati večino populacije za volanom, ki jih niti ne zanima, kaj vse avto ima, česa nima, kako bo odreagiral, ampak ga uporabljajo kot nujno prevozno sredstvo, da varno in hitro pridejo iz točke A do točke B.

In, če že, tudi mene bi ESP zagotovo rešil ene totalke, za katero sem bil kriv sam, so bile pa okoliščine precej čudne.
Slika
 
Uporabniški avatar
guardy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Po jun 10, 2002 8:14 pm

Napisal/-a guardy To jan 22, 2008 12:26 pm

Čakam nov avto, ki bo imel ESP. Ker se nikoli ne ve...
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ To jan 22, 2008 12:51 pm

Imam prvi avto z ESP sistemom. Gledam malo avte, ki bo moj naslednji, pogoj je seveda ESP spet. :)
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
cordo
Novinec
 
Prispevkov: 342
Pridružen: Po okt 25, 2004 1:08 pm

Napisal/-a cordo To jan 22, 2008 12:55 pm

Pred par leti je bilo tudi sto ugovorov proti klimi, danes je pa samo na skuterju še ne srečamo.
Sem za ESP!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 22, 2008 1:10 pm

Jst sm tudi za vse elektične pripomočke, če bodo le ti pomagali vsem butlom v sloveniji, ki ne znajo vozit.

Osebno pa nimam ne klime in ne nobenega elektro pripomočka (od teh novih(ars, esp,..)), ker ga ne potrebujem. Več kot je senzorjev v avtu in več kot je elektronike, več je lahko crkne.


Bom dal pa en primer, sicer iz računalništva povezanega s strojništvom, ampak je zanimiv.
50 let nazaj - programerji dostopajo direktno do hardwera in pišejo programe na strojnem nivoju (zbirnik, assembler), vemo, kako program deluje, poznajo vsako malenkost programa, vemo, kaj so vhodi in kaj izhodi (input, output).
Danes - programi nimajo več dostopa do hardwera in programi so v osnovi črne škatlice. Vemo, kaj gre notri, vemo kaj pride ven (input, output), vendar ne vemo kako to dela. Večji skupek takih programov je recimo ena aplikacija.
Zdej pa se pojavi vprašanje:
Programerji, ki so take programe naredili, so že pomrli, ali pa so v pokoju (malo pred smrtjo). Kaj pa ko se tak program pokvari? Kako popravit to zadevo, če ne veš niti kaj in kako dela?

Pa da primerjam to s to temo:
Avtomobile vozijo tudi povprečni vozniki. Navajeni so da tudi če malo pretiravajo, jih elektronika še vedno rešuje in avto ostane cel. Zgodi se pa da taka elektronika brez opozorila crkne. Povprečni voznik vidi lučko, ampak avto po ravni cesti deluje normalno in voznik se pelje naprej, na servis bo pa zvečer poklical, saj avto dela normalno. Lahko pa da crkne tudi brez opozorila in tudi lučka ne sveti. Pride do ovinka in kot vedno potegne malo bolj skozi ovinek. Ampak ... kr naenkrat ni več elektronike, ki bi mu pomagala. Tipček doživi nesrečo in potem so vsi ostali krivi, od znamke avtomobila, do postavljalcev cest in podobno, samo on ne bo nič kriv!

Poanta vsega tega pa je, da dokler ne bomo poštimal v svojih glavah, nam nobena elektronika ne bo pomagala!
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jan 22, 2008 2:25 pm

Se pravi ti s primeri, ki štejejo vsega skupaj max 0.1% dogodkov na cesti, daješ protiargument esp-ju, ki lahko drugače reši nekaj 10% (lahko tudi 80, 90%) normalnih voznikov na cesti? Še nisem videl teme z naslovom "pred pretiravanjem v ovinku mi je crknil esp", je pa kar nekaj postov, kjer ljudje pravijo da jih je rešil.
Za tiste ki ne vejo ali nočejo vedeti: esp je namenjen za reševanje v nepredvidljivih situacijah, ne za divjanje skozi ovinke, torej za 95% normalnih voznikov, ne za tistih 5%, ki so dirkači pa še od teh nimajo vsi novih avtov z esp-ji.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed To jan 22, 2008 2:33 pm

esp bi takoj imel v avtu, se mi zdi da je zelo fin za kruzanje in normalno vožnjo.

je pa res da za primere ko vozim na meji želim da mi te stvari ne vplivajo na vožnjo. Hočem poznat meje vozila kot takega in ne vozila kjer mi zraven nenehno nekaj bremza pa odklaplja pa nevem kaj še vse...

skratka esp DA, če je nekje gumbek za izklop :)
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 22, 2008 2:35 pm

Pavel_P je napisal/-a:Se pravi ti s primeri, ki štejejo vsega skupaj max 0.1% dogodkov na cesti, daješ protiargument esp-ju, ki lahko drugače reši nekaj 10% (lahko tudi 80, 90%) normalnih voznikov na cesti? Še nisem videl teme z naslovom "pred pretiravanjem v ovinku mi je crknil esp", je pa kar nekaj postov, kjer ljudje pravijo da jih je rešil.
Za tiste ki ne vejo ali nočejo vedeti: esp je namenjen za reševanje v nepredvidljivih situacijah, ne za divjanje skozi ovinke, torej za 95% normalnih voznikov, ne za tistih 5%, ki so dirkači pa še od teh nimajo vsi novih avtov z esp-ji.


Kje si ti videl, da dajem protiargument ESP-ju?


Jst sm tudi za vse elektične pripomočke, če bodo le ti pomagali vsem butlom v sloveniji, ki ne znajo vozit.


Mogoče s tem stavkom.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jan 22, 2008 2:41 pm

Mogoče ravno s tem in s tistimi butli ja. Drugač sem pa cel post razumel kot da si proti, tako kot prejšnje poste iz starih tem o esp-ju, kjer mislim da si bil proti temu da bi bil (serijsko) v avtih al nekaj podobnega, ravno zaradi zanašanja na esp, ki si ga omenil v prejšnjem postu v tej temi. Če sem te pa narobe razumel in esp kot varnostni pripomoček podpiraš, se ti pa opravičujem.

lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: burek66, Google Adsense [Bot] in 8 gostov