Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Sr feb 06, 2008 3:18 pm

Sportivo je napisal/-a:Če ma kdo izkušnje, me zanima, kako bi se naučil nekak uloviti obrate z medplinom? Predvsem se mi zdi da se to pozna v nižjih prestavah (recimo iz tretje v drugo če daš pred hardom in moreš sklopko nekoliko hitreje spustit, da motor prime)?


:D umes pritisneš gas
stisneš sklopko, butneš po gasu in prestaviš ko obrati padajo :)

odvisno kako narazen maš pedala. pred hardom js kar z levo polovico stopala desne noge bremzam, pol pa še z desno polovico po gasu butnem... če maš bolj narazen pedala pa probaj kako drugače...
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Sr feb 06, 2008 3:48 pm

NoB0dy je napisal/-a:pomemben razlog zaviranja z motorjem v kombinaciji je tudi krajša zavorna pot, kar pa pride neštetokrat prav v izjemnih primerih (poledica, preprečitev nesreče...). tako da tisti ki vržete v ler al pa pritisnejo sklopko so potrebni avtošole, kjer te to učijo in ti povejo da je to pravilno in nikakor drugče. tisti, ki zavirajo le z bremzami so ponavadi mestni frajerji,ki ne poznajo drugih cest, ko je pa sneg pa nobene gume niso dobre ker avto zdrsi. pa nikoli se ne zavira z motorje iz 2 v 1, ker škodi menjalniku.


Bi te prav rad videl kako pri NUJNEM zaviranju uspes se pretikat v nizje prestave in sklopko pritiskat :shock:

NO-GO!

Sploh pa NE verjamem, da ti uspe prej ustavit avto s kombinacijo zavora + prestavljanje dol, kot pa sklopka + zavora. Vsaj pri hitrosti od 100km/h do 0.

ajd
Slika
 
Uporabniški avatar
-=davor=-
Novinec
 
Prispevkov: 220
Pridružen: To feb 15, 2005 10:29 am
Kraj: Ptuj - Slovenske Gorice

Napisal/-a -=davor=- Sr feb 06, 2008 4:02 pm

že ko spustiš stopalko za plin, zaviraš z motorjem, ali tudi to škoduje?

ne, če bi to škodovalo, bi bilo v navodilih za avto z veliko napisano, da to ni priporočljivo.

pri nas je veliko klancev, zato se jaz posložujem, nenapisanega pravila "s katero prestavo gor, z enako dol" in uporabljam zavoro po potrebi
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid Sr feb 06, 2008 5:18 pm

To bremzanje in prestavlanje je čisto odvisno od: situacije, cest, avta, pogona...

Nevarno je najbl da prpizdiš z mercedezom, pred ovinkom sklopko pa na ful bremzo, poj pa v drugo pa sklopko spustit, pa si v bandi, no saj če je mal leden:D
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Sr feb 06, 2008 5:37 pm

V mestu pred semaforjem zavirat z motorjem je neki najbolj kilavega, ker skor vedno moreš počakat do 0 in spet speljat. IZven mesta pa je najbolj kilavo nezavirat z motorjem , ker pol pa lahko skos na pedalu za zavoro sloniš.
Za vmesni gas moreš pač vadit, da dobiš občutek. Pri taenih avtih gre med zaviranjem tak ko je nejko napisal, pri taenih pa prsti/peta pol pa probaš al lažje z prsti na bremzi al na gasu ;)
PS:Ko je kritična situacija, jih vrjetno na tem celem forumu ni niti tolk, da bi jih na prste obeh rok preštel, ki bi z vmesnim gasom se ustavljali
LP Rok
 
Uporabniški avatar
primozek69
Novinec
 
Prispevkov: 330
Pridružen: Ne nov 04, 2007 2:43 pm

Napisal/-a primozek69 Sr feb 06, 2008 6:30 pm

Če ne boš na ušes slišal,kakšne obrate rabiš,da lepo dol prestavljaš,ti noben obratomer ne pomaga. Včasih drgač,k z međugasom itak ni šlo.Drgač se ga da pa lepo ujet,tud nazaj v prvo,sam more bit manjša hitrost.
Sicer ga pa jest doskrat brez sklopke šaltam,gor in dol,brez škrtanja! (tdi,2002 letnik)
 
Bezi
Novinec
 
Prispevkov: 285
Pridružen: Ne apr 29, 2007 1:23 pm

Napisal/-a Bezi Sr feb 06, 2008 7:38 pm

no tudi jaz veliko zaviram z motorjem... Mam pa mogoče eno off topic vprašanje: kakšna je kaj računica ker je logično da če zaviraš z motorjem veliko večkrat prestavljaš in tudi veliko bolj obrabiš sklopko, menjalnik....

A je že gdo delal računico kaj te pride dražje sklopka ali zavore?

Btw.. Vem da ga fula bluzim.... :S
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 06, 2008 7:49 pm

Nejko87 je napisal/-a:
Sportivo je napisal/-a:Če ma kdo izkušnje, me zanima, kako bi se naučil nekak uloviti obrate z medplinom? Predvsem se mi zdi da se to pozna v nižjih prestavah (recimo iz tretje v drugo če daš pred hardom in moreš sklopko nekoliko hitreje spustit, da motor prime)?


:D umes pritisneš gas
stisneš sklopko, butneš po gasu in prestaviš ko obrati padajo :)

odvisno kako narazen maš pedala. pred hardom js kar z levo polovico stopala desne noge bremzam, pol pa še z desno polovico po gasu butnem... če maš bolj narazen pedala pa probaj kako drugače...


na tak nacin ko dodas malo gasa ko nizas prestave oz ko odvzemas gas ko visas, ce dobro poznas avto in imas malo obcutka, se da tudi prestavljat bzine bres sklopke...pac ujames enake vrtljaje motorja in koles, kar je naloga sinhronov v menjalniku...
drugace pa da zaviras z motorjem ne skodi nic (do dolocene meje....) in le pripomore, ker prisparas na zavorah pa lepse se ustavljas (ce ves dodajat gas, da avto ne cuka)...

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 06, 2008 7:54 pm

aja...ena slabost je...ce se zelo sunkovito niza prestave...brez dodajanje gasa...kr precej trpijo nosilci motorja....znajo iti hitreje k vragu...hihi

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 06, 2008 10:53 pm

Kot so že napisal..... zaviranje z motorjem se uporablja pri tekoči vožji.... in pa zelo dobro se obnese na spolzkem cestišču. Spet pa je treba bit previden, kajti preveč hard zniževanje brzin lahko privede do zdrsa..... treba je dobit občutek in se da prestavljat brez cukanja. Na terenu (poleg reduktorskih brzin) pa uporabljam jaz kombinacijo motorja in zavore... nikoli ne samo eno ne samo drugo.

In ja če nimaš ABS-a potem se od 100 do 0 ustaviš prej s kombinacijo obojega.... pri 100 daš u tretjo in začneš bremzat lih na meji blokiranih koles (števec za hitrost sunkovito pade na 50 ali še manj....) ampak kolesa se še vedno vrtijo in avto je še vedno vodljiv.....pri ABS-u pa je tko vseeno. Ampak to so zgodbe ki ne spadajo v vsakdanjo vožnjo...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
-=davor=-
Novinec
 
Prispevkov: 220
Pridružen: To feb 15, 2005 10:29 am
Kraj: Ptuj - Slovenske Gorice

Napisal/-a -=davor=- Sr feb 06, 2008 11:05 pm

se strinjam z liskom

in kot sem že napisal, jaz bremzam z motorjem samo kot pomoč zavoram
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
bass
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3140
Pridružen: Če mar 31, 2005 3:59 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a bass Če feb 07, 2008 12:00 am

Vedno zaviram z motorjem, uporabljam medgas pri prestavljanju navzdol in nikoli ne preskakujem prestav. Torej 1-2-3-4-5-4-3-2-stop in potem ponavljam po želji. :D
Tako je vožnja tekoča (predvsem z medgasom) in kar je najbolj pomembno - KONTROLIRANA.

Ne počutim se varno če se vozim po mestu v 5.(kot nekateri navajate), saj takrat bolj avto pelje tebe kot pa ti avto. Obrate imam vedno v kar se da optimalnem območju navora z izjemo mestnega cijazenja v gneči. Avto je pri zaviranju v 5. do 0km/h veliko bolj nemiren kot pa pri zaviranju v 3. In to je poanta. Več kontrole večino časa.
Peta je pa za avtocesto ali vsaj cesto rezervirano za motorna vozila.

Ob bolj dinamični vožnji pa si ne predstavljam kako bi sploh vozil čez ovinke brez prestavljanja navzdol in hkratnega zaviranja, nevem kako nekateri vozite, ampak jaz imam rad avto pripravljen na maksimalen pospešek večino časa in to ni pri 1200obratih.

Če vam pa multitasking predstavlja problem, pa sploh ne vem kaj delate za volanom...ali ste pač enostavno leni, al kaj je tu fora. Prišparate sigurno nič ne, kvečjemu bolj obrabljate zavore za prazen nič.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Če feb 07, 2008 12:41 am

Ne razumem zakaj bi potreboval vedno max navor in moc na voljo, ko se peljes cez mesto (Dunajska, Trzaska, Celovska...). Lepo 5. in 60-70km/h.

Ko zaviras na polno, je bolj logicno, da pohodis tako sklopko kot zavoro. Pa se na sklopko clovek pozabi, ko te RES nekaj preseneti!

Recimo, da pospesujes v 2. do 90km/h... das potem v 3. ali v 5., ce ne rabis vec pospesevat? Zakaj bi moral it zvezno (3-4-5)?

Eni smatramo za dinamicno voznjo lepo tekoco brez nepotrebnega pospesevanja in zaviranja. Za to je vec kot dovolj samo 5. prestava - na magistralkah - razen, ce imas presvoh mlincek :P

Enostavno NE vidim potrebe, da bi bil skoz na nekaj "pripravljen". Nekako se mi zdi, da je moj avtej dosti manj obremenjen tako z motorjem kot z zavorami, ker predvidevam v naprej in ne pospesujem in zaviram nekam v tri dni! Pa ne samo avto, tudi moji zivci.

Ja ziher so moje zavore bolj obremenjene :roll:

Edino in vse je samo v nacinu voznje... moj je umirjen in tako tudi vozim svoj avtej. Ce dam zaradi tega pri 50km/h v ler in se se 100m peljem v leru in nato pocasi zadnjih 50m zaviram pred rdecim semaforjem, mi bo tezko kdo rekel, da bolj nucam diske. Sploh pa so diski cenejsi od menjalnika, sklopke, motorja... ce ze omenjas stroske.

Na sploh pa govorim o specificni situaciji in ne na splosno. Uporabljam tudi down-shift, ko je potreba. ;)

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Čamo89
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: Po nov 12, 2007 10:06 am
Kraj: Ljubljana center

Napisal/-a Čamo89 Če feb 07, 2008 2:00 am

jst zaveram z motorjem skor vedno, in jasno da lepo in gladko, ker drgač ni smisla u tem razn šparanja bremz. z medgasom pa rešujem tko da recimo pri vožnji 40km/h v 3.ji prestavi, ruknem v 2., nogo pa držim še vedno na gasu kokr je bla prej pr vožnji s 40km/h, in je tud med samim šaltanjem nč ne premikam, sam treba se je mal nadudlat kok hitr je treba prešaltat da se ujamejo obrati. izkušnje :!: to je use
 
Uporabniški avatar
-=davor=-
Novinec
 
Prispevkov: 220
Pridružen: To feb 15, 2005 10:29 am
Kraj: Ptuj - Slovenske Gorice

Napisal/-a -=davor=- Če feb 07, 2008 8:03 am

za vse tiste ki menite, da so diski cenejši od menjalnika in vsega sklopa zraven...

jaz si vas ne predstavljam v tovornjaku, kateri je polno naložen in se pelje v dolg klanec, saj bi še pred koncem klanca bremze skurili, doli pa se nekomu v rit zabili :roll:

seveda pa tovornjaka ni smoterno primerjat z avtom...

jaz se izven naselja vedno vozim v 5. prestavi saj imam dovolj moči, da brez težav pridem v kateri koli hrib pri nas :P
SlikaSlika
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Če feb 07, 2008 9:59 am

-=davor=- je napisal/-a:za vse tiste ki menite, da so diski cenejši od menjalnika in vsega sklopa zraven...

jaz si vas ne predstavljam v tovornjaku, kateri je polno naložen in se pelje v dolg klanec, saj bi še pred koncem klanca bremze skurili, doli pa se nekomu v rit zabili :roll:

seveda pa tovornjaka ni smoterno primerjat z avtom...

jaz se izven naselja vedno vozim v 5. prestavi saj imam dovolj moči, da brez težav pridem v kateri koli hrib pri nas :P


Ce gres v klanec, verjetno ne potrebujes zavor :lol:

Ce gres iz klanca, potem pa je verjetno vsakemu jasno, da bos najprej zaviral z motorjem in po potrebi se dodatno z zavoro. Razen, ce se ti ful mudi in bos dal se po gasu :-P

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
JerdnaL
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To dec 04, 2007 2:14 pm

Napisal/-a JerdnaL Če feb 07, 2008 10:02 am

kixs je napisal/-a:Ko sem moram na semaforju ustavit, spustim gas, drzim peto nekje do 50km/h, nato pa v ler in na koncu malo po zavori.


Kako takšne voznike sovražim - vsako jutro iz Brezovice po stari Tržaški in nazaj na izvozu Brezovica. Med avti pa za kamion lufta! In če v naletu 'besa' kdaj kakšnega dol pihnem mi pa še blenda :twisted:
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Če feb 07, 2008 10:07 am

JerdnaL je napisal/-a:
kixs je napisal/-a:Ko sem moram na semaforju ustavit, spustim gas, drzim peto nekje do 50km/h, nato pa v ler in na koncu malo po zavori.


Kako takšne voznike sovražim - vsako jutro iz Brezovice po stari Tržaški in nazaj na izvozu Brezovica. Med avti pa za kamion lufta! In če v naletu 'besa' kdaj kakšnega dol pihnem mi pa še blenda :twisted:


Vidim, da se ti FULL mudi pridet prvi do RDECE :shock:

Imas sploh kej sivih celic v tvoji betici!? :P :roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
JerdnaL
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 40
Pridružen: To dec 04, 2007 2:14 pm

Napisal/-a JerdnaL Če feb 07, 2008 1:26 pm

...ne gre zato, ampak posledica takšne vožnje je daljša kolona, ki se razvleče tudi na kakšen semafor ali dva nazaj. In tako še večja gužva kot je že. Ne razmišljaj samo o sebi, ampak o celotni situaciji za in pred tabo.

// Je pa že off-topic //
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Če feb 07, 2008 1:38 pm

Čamo89 je napisal/-a:...z medgasom pa rešujem tko da recimo pri vožnji 40km/h v 3.ji prestavi, ruknem v 2., nogo pa držim še vedno na gasu kokr je bla prej pr vožnji s 40km/h, in je tud med samim šaltanjem nč ne premikam, sam treba se je mal nadudlat kok hitr je treba prešaltat da se ujamejo obrati. izkušnje :!: to je use


Je to vse (samo držiš gas) ali tudi spustiš (dvigneš nogo) sklopko, ko je v leru med tretjo in drugo?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov