Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD To feb 19, 2008 2:06 pm

im nobody je napisal/-a:pomoje ni mislu dobesedno maso vozila ampak na maso(minus) vozila :D


:?: Še vedno njegova izjava nima ne repa pa ne glave.
Slika
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To feb 19, 2008 2:41 pm

se strinjam ja :lol:
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
Gregamax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 525
Pridružen: Po jun 05, 2006 9:12 pm
Kraj: Metlika

Napisal/-a Gregamax To feb 19, 2008 3:54 pm

stvar je taka! Alternator polni maksimalno že pri 890 vrtljaji! Alternator proizvede toloko enrgije kot je avto ni zmožen ponucati! Nekaj je gre za polnjenje akomulatorja druga pa za vse ostalo! ampak ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Napisal/-a Skubic To feb 19, 2008 5:00 pm

potem ni nič narobe če daš 20Ah močnejši akumulator kot je original? All ga ne bo mogu nafilat? :)
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To feb 19, 2008 5:19 pm

Gregamax je napisal/-a:ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!


Ni temu tako. Ne more bit. Seveda alternator zagotavlja elektriko za porabnike (luči, ventilator, elektronika, radio...) in to po plus žicah, ki gredo do njih. Od teh naprav pa gredo minus žice vse na maso (karoserijo) vozila, in od tod naprej nazaj na alternator. Nekaj moči, ki jo proizvede alternator, gre tudi za polnjenje akumulatorja. Ko bo ta bolj prazen, bo potegnil večji tok od alternatorja, kot pa če bo poln. Enako velja za porabnike - ko jih bo več vključenih, bodo potegnili več toka, kot pa takrat ko so izklopljeni.
Torej, se mora alternator prilagajati obremenitvi - večja kot bo obremenitev, več toka mora dovajati. Za to pa služi regulator v njem. Namreč, ta pa dovaja napetost na rotor preko krtačk. Imenuje se "vzbujalna napetost". Večja kot bo obremenitev, več vzbujalne napetosti mora spustiti na rotor, da bo alternator lahko zagotavljal napajanje za porabnike, ne da bi se napetost sesedla pod ca. 13,8 Voltov.
Moraš namreč vedet, da alternator nikoli ne deluje s polno močjo, ampak se prilagaja obremenitvi. Tako kot vsak drug izvor električne energije.
Če regulator ne deluje pravilno, se lahko zgodi da odda od sebe premalo toka (napetost v sistemu je pod ca. 13 Voltov) ali pa da oddaja preveč toka (napetost se dvigne čez 15 Voltov).
Da bi pa alternator oddajal višek napetosti na maso vozila, pa že iz fizikalnih razlogov ni mogoče. Namreč, elektrika je v bistvu le potovanje elektronov. In ti elektroni gredo od izvora (alternatorja), po vodniku (masa), skozi porabnik (žarnica) in po drugem vodniku (žica) nazaj v izvor. Ta krog je zaključen, in elektroni se ne morejo nikjer zbirati oziroma kopičiti. Večji kot je tok, ki ga porabnik potegne za svoje delovanje, večja količina elektronov bo stekla skozi. In če je izvor to sposoben zagotovit, jih bo tudi dal od sebe.

Razumem, da je elekrika včasih malo težavna za razumet, zato pa lahko brez skrbi še kaj vprašate. ;)
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD To feb 19, 2008 5:20 pm

Gregamax je napisal/-a:stvar je taka! Alternator polni maksimalno že pri 890 vrtljaji! Alternator proizvede toloko enrgije kot je avto ni zmožen ponucati! Nekaj je gre za polnjenje akomulatorja druga pa za vse ostalo! ampak ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!




:shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:

Ti ravno nisi preveč seznanjen z delovanjem teh zadev ali ?

Zakaj potem sploh rabimo akumulatorje če pa se energija po tvojem shranjuje na maso (minus pol).
Slika
 
Uporabniški avatar
Skubic
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 580
Pridružen: Po avg 23, 2004 1:00 pm

Napisal/-a Skubic To feb 19, 2008 7:55 pm

Zdej pa bi js prosu neki.. Nekateri govorijo, da daš lahko v avto max. 10Ah močnejši, kot je serijski, drugi pravjo da bo alternator nafilu usazga, lahko celo 2 akumulatorja.. Kako je zdej stem? A se lahko da kej močnejšga, npr. 20Ah močnejši kot serijski?
Pa tut te akumulatorji TAB pa Topla... Nekateri imajo neko večjo zagonsko moč, drugi so za težke razmere.. Kaj se najbolj splača vzet? Rabim namreč nov akumulator pa bi kupu mal bolj ornk in res ne vem kaj je najboljš uzet...
Hvala, LP
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD To feb 19, 2008 8:12 pm

sebaveh je napisal/-a:
Gregamax je napisal/-a:ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!


Ni temu tako. Ne more bit. Seveda alternator zagotavlja elektriko za porabnike (luči, ventilator, elektronika, radio...) in to po plus žicah, ki gredo do njih. Od teh naprav pa gredo minus žice vse na maso (karoserijo) vozila, in od tod naprej nazaj na alternator. Nekaj moči, ki jo proizvede alternator, gre tudi za polnjenje akumulatorja. Ko bo ta bolj prazen, bo potegnil večji tok od alternatorja, kot pa če bo poln. Enako velja za porabnike - ko jih bo več vključenih, bodo potegnili več toka, kot pa takrat ko so izklopljeni.
Torej, se mora alternator prilagajati obremenitvi - večja kot bo obremenitev, več toka mora dovajati. Za to pa služi regulator v njem. Namreč, ta pa dovaja napetost na rotor preko krtačk. Imenuje se "vzbujalna napetost". Večja kot bo obremenitev, več vzbujalne napetosti mora spustiti na rotor, da bo alternator lahko zagotavljal napajanje za porabnike, ne da bi se napetost sesedla pod ca. 13,8 Voltov.
Moraš namreč vedet, da alternator nikoli ne deluje s polno močjo, ampak se prilagaja obremenitvi. Tako kot vsak drug izvor električne energije.
Če regulator ne deluje pravilno, se lahko zgodi da odda od sebe premalo toka (napetost v sistemu je pod ca. 13 Voltov) ali pa da oddaja preveč toka (napetost se dvigne čez 15 Voltov).
Da bi pa alternator oddajal višek napetosti na maso vozila, pa že iz fizikalnih razlogov ni mogoče. Namreč, elektrika je v bistvu le potovanje elektronov. In ti elektroni gredo od izvora (alternatorja), po vodniku (masa), skozi porabnik (žarnica) in po drugem vodniku (žica) nazaj v izvor. Ta krog je zaključen, in elektroni se ne morejo nikjer zbirati oziroma kopičiti. Večji kot je tok, ki ga porabnik potegne za svoje delovanje, večja količina elektronov bo stekla skozi. In če je izvor to sposoben zagotovit, jih bo tudi dal od sebe.

Razumem, da je elekrika včasih malo težavna za razumet, zato pa lahko brez skrbi še kaj vprašate. ;)



Če je regulator vredu je napetost (V) stalno ista ne glede na vrtljaje (v mojem primeru 14.4V). Spreminja se pa tok (ki ga merimo v Amperih - A). Konkretno pri mojem avtu se tok spreminja od 5 - 45A (odvisno od vklopljenih naprav), čeprav imam vgrajen 90A alternator. Torej moj alternator deluje s cca 50% moči če imam vklopljene vse porabnike. Zadeva je izmerjena na Bosch servisu.


Lp
Andrej
Slika
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Napisal/-a AndrejD To feb 19, 2008 8:14 pm

Skubic je napisal/-a:Zdej pa bi js prosu neki.. Nekateri govorijo, da daš lahko v avto max. 10Ah močnejši, kot je serijski, drugi pravjo da bo alternator nafilu usazga, lahko celo 2 akumulatorja.. Kako je zdej stem? A se lahko da kej močnejšga, npr. 20Ah močnejši kot serijski?
Pa tut te akumulatorji TAB pa Topla... Nekateri imajo neko večjo zagonsko moč, drugi so za težke razmere.. Kaj se najbolj splača vzet? Rabim namreč nov akumulator pa bi kupu mal bolj ornk in res ne vem kaj je najboljš uzet...
Hvala, LP



Pogledaš malo teste akumulatorjev in se odločiš za tistega ki ti najbolje odgovarja.
Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To feb 19, 2008 8:19 pm

Odvisno od alternatorja. Če gre za kak manjši in starejši mlinček, potem še verjamem. Pa še to le, če vžiganje motorja traja precej dolgo, da ga bolj izprazni. Kolikor toliko sposobnejši alternatorji, pa lahko polnijo tudi večje akumulatorje. Je pa priporočljivo pri menjavi z močnejšim, tudi pregledati v kakšnem stanju so kaj krtačke alternatorja.
Po drugi strani pa akumulator služi bolj za vžig motorja in za tisto kolikor so prižgani porabniki ob ugasnjenem motorju. Realno gledano, taki dogodki razmeroma niso pogosti. In večji akumulator mora biti že kar precej izpraznjen, da bo zahteval ves tok iz manjšega alternatorja.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh To feb 19, 2008 8:24 pm

Ja, tako kot je rekel Andrej. Regulator v alternatorju vzdržuje napetost sistema ves čas na ca. 14,4 V. In skrbi za to, da bo ta napetost čim bolj konstantna.
Sedaj pa če vklopiš nekaj porabnikov, se logično ta napetost skuša sesesti. Pri takšnem padanju napetosti bo regulator takoj dvignil vzbujalno napetost na krtačkah, kar bo zvišalo magnetni pretok v rotorju, posledično pa se bo povečala napetost na statorju in s tem na izhodu - oziroma celotnem sistemu, nazaj na tistih 14,4 V. Obratno velja, ko izključiš porabnike.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Tajfun77
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Če jan 31, 2008 12:32 am
Kraj: Mežica

Napisal/-a Tajfun77 Sr feb 20, 2008 9:41 pm

Podzrav!

Tisto, kar je opisal Gregamax bi bilo "tokovno polnjenje" akumulatorja.
Posledica bi bila seveda, da če bi delal veliko daljših voženj in bi bil akumulator "odprtega tipa", bi sčasoma zaradi elektrolize, nivo elektrolita v akumulatorja padel pod dovoljen minimum in bi sčasoma lahko tak akumulator kmalu vrgel stran (ko pade nivo elektrolita pod višino plus plošč se le-te sčasoma sesujejo - torej sesuje se masa ki "hrani" energijo in ne svinčene plošče, da ne bo pomote).

Medtem ko bi akumulator "zaprtega tipa" pri istih omenjenih pogojih zgoraj
lahko tudi ekplodiral, oziroma bi počilo ohišje akumulatorja in s tem uhajanje elektrolita (ekologija !!!). Razen v kolikor ni akumulator tipa "dry", ki ne vsebuje elektrolita, pač pa gel, ki prevzame funkicjo le-tega.

Zatorej : v avtu se vrši preko alternatorja "napetostno polnjenje", kar pomeni, kakor so povedali že moji predhodniki, da se akumulator polni s konstantno napetostjo. To pomeni, da če bi imel npr. 60% poln akumulator, bi ga na začetku vožnje polnilo npr. z 8A ali več/manj (odvisno od Ah ki jih ima akumulator).

Polnilni tok se tako prilagaja napetosti, ki jo dobi alternator kot povratno informacijo, da "ve" s kakšnim tokom naj polni akumulator, zato da ne more priti do poškodb ali izpraznjenja akumulatorja.

lp, Boštjan
Če to bereš, pol res nimaš kaj za delat.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Pe feb 22, 2008 9:31 pm

Primerjalni test nekaterih akumulatorjev, nekaj o načinih delovanja, vzdrževanju itd http://www.motorevija.si/l2.asp?L1_ID=33

BTW - kako se lahko nekateri imajo za "kredibilne poznavalce", če vztrajno pišejo "akomulator"? To je pa res minimum... :roll:
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith So feb 23, 2008 10:25 am

a kdo kej ve kje bi se dal dobit ti. lightweight akumulator?

k ce hocmo narest avto lazji, je najbols zacet pr najtezjih delih :D
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov