Tema je zanimiva, ampak odgovor pa (vsaj zame) ni preveč preprost.
Trenutno so mi manjši urbani terenci (Qashqai, Tucson, Tiguan, X3, ...) zakon. Zaradi višjega sedenja ti ne omogočajo zgolj boljšega nadzor nad dogajanjem, ampak je tudi vstopanje in iztopanje iz njega veliko udobnejše,. Zaradi večje oddaljenosti od tal, ga lažje in brez skrbi zapeljemo čez kakšen višji robnik, zaradi zaščitnih plastik okrog in okrog je na mestne praske bolj odporen od ostalih, pa tudi njegovo ne preveliko dolžino mu za vožnjo po mestu lahko štejemo zgolj v plus. Vanj lahko spravimo pralni stroj, ali pa naložimo prijatelje ter jih odpeljemo na bazen. Zelo domače se počuti tudi na cestah izven mest, tako da zadovoljuje prav vse potrebe po avtomobilu. Za povrhu pa ima še to odlično lastnost, da ga na nedeljskem izletu lahko zapeljemo s ceste in ga ob sicer zaparkiranem jezeru porinemo na kakšen slabši teren, ter zaradi tega vseeno parkiramo dovolj blizu dogajanja.
Zdi se mi, da je tak avto za enega človeka, ki mora z njim preživljati ves čas najbolj uporaben.
Mestna prilagodljivost brez ovir.
Na drugo mesto bi verjetno dal manjše enoprostorce (Scenic, Picasso), ki nekaterih omenjenih lastnosti nimajo, nas pa zato razveseljujejo s svojo prilagodljivostjo. In super prtljažnikom, ki se v vsem svojem sijaju in uporabnosti resnično izkaže takrat, ko k hiši pride naraščaj.
Sledijo 5-vratna kombilimuzina, karavan, limuzina*, razni CC-ji, cupeji in na koncu 3-vratne kombilimuzine.
Razne berlinge in kangooje bi pa umestil kot bolj socialno različico manjših enoprostorcev.
* Tako kot ostali sem tudi sam mnenja, da se limuzina začne en razred višje od omenjene jette.
---
Se mi pa pri izbiri avta vsekakor zdi pomembna starost voznika, njegov stan, način življenja, hobiji ...
Morda taka delitev:

Za fantiča pri 18. letih naj bo CC, lep, opazen, vendar ne kaj preveč uporaben. Zanj in za punco je prostora (skoraj) dovolj.

Punca naj ima medtem kakšen mali mestni avtek tipa yaris, z dovolj prostora, da vanj spravi torbico in nakupovalne vrečke, ter dovolj majhen, da bo tudi ob ne ravno najboljšem občutku za avto ter koordinacijo gibov lahko brez prevelikih naporov parkirala tudi bočno.
Ko fant malce zraste ter postane malce bolj umirjen si naj privošči kombilimuzino srednjega razreda (megane), ki bo že navzen pokazal, da se je fant malce zresnil in ustalil. Punca pa naj si kupi kakšen večji avto iz nižjega srednjega razreda (clio). Ko k hiši pride prvi otrok

(še prej se poročita! :P ) Si on kupi manjšega mestnega terenca (qashqai), ona pa manjšega enoprostorca (scenic) in na podobnih avtih, ki počasi preko podaljšanih različic rastejo v naslednji velikostni razred ostaneta, dokler zadnji otrok ne preraste vozička. To je čas, ko si on kupi velikega SUVja (murano, ML ...) ali pa kar pravega terenca (LC, patrol), ona pa limuzino (passat) ali kombilimuzino (laguna) višjega srednjega razreda (laguna, passat). Ko otroci toliko zrastejo, da ima sin CCja, hčerka pa twinga, ata in mama čez nekaj časa zopet začneta kupovati postopoma manjše avte, tako da do nekje 55. - 60. leta prideta on nazaj do megana, ona pa do twinga. Še nekaj let se vozita tako, dokler ne zbolita ali se postarata do tega, da eden verjetno postane za vožnjo nesposoben. Takrat si skupaj kupita cross pola ali nekaj podobno majhnega, a vseeno dovolj visokega, da jima še uspe vstati iz njega.
Zadovoljni? :P
---
Iz druge skupine avtov, pa vsekakor izberem avantimea!
Licet volare si in tergo aquilae volat.