Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Ne sep 07, 2003 6:21 pm

Ne verjamem, da se ti bo splačalo imeti vedno čimvišjo brzino pa potiskat gas do deske. Če bi to res bi imeli avti tudi dalše brzine ali kako dodano šesto "dolgo". Pri nižjih rpm je tudi izgorevanje verjetno manj kvalitetnejše(ne vem).
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
GVX
Novinec
 
Prispevkov: 114
Pridružen: Pe apr 18, 2003 8:30 pm

Napisal/-a GVX Ne sep 07, 2003 7:11 pm

Pri največjem navoru je izkoristek motorja največji.To je pogojeno s koti odpiranja odmičnih gredi in s hodom bata, s komp. razmerjem,...
Torej pri nižjih vrtljajih pretok zraka skozi motor ni optimalen, ker zaradi odprtja obeh ventilov pride do izgube srednjega efektivnega tlaka(kompresija se zmanjša).Nekaj mešanice gre direktno v izpuh!
Ko motor doseže določene obrate, se hitrost plinov ,ki vstopajo v motor, poveča in zaradi vztrajnosti pride v cilinder več mešanice, kot pri prenizkih obratih!Tam, kjer se cilindri najbolj polnijo, ima motor največji navor in tudi izkoristek!Pri višjih obratih hitrost plinov naraste in izgube so vedno večje.Nekateri motorji imajo res ravno črto navora kar nekaj tisoč obratov.To je zaradi krmiljenja odmičnih gredi in zaradi več dolžin sesalnih kanalov.Pri teh je najmanjša poraba pri najnižjih obratih, kjer motor doseže max. navor.Pri motorjih, ki imajo max. navor pri določenem številu obratov, je tam poraba najmanjša!
Upam, da si razumel,L.P.
gvx
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Po sep 08, 2003 7:39 am

Blinder je napisal/-a:Ne verjamem, da se ti bo splačalo imeti vedno čimvišjo brzino pa potiskat gas do deske. Če bi to res bi imeli avti tudi dalše brzine ali kako dodano šesto "dolgo". Pri nižjih rpm je tudi izgorevanje verjetno manj kvalitetnejše(ne vem).


če govorimo o konstantni vožnji je sigurno daljša prestava boljša. V končni fazi avtomobili tudi imajo zelo dolge pete prestave ;) Šesta itd se ne isplača glede na ceno izdelave in dodatnega trenja.

Zgorevanje je kvečjemu boljše pri niskih obratih ker je več časa in gre manj energije v ispuh. Seveda dokler govorimo o normalnih obratih in ne o klenkanju...
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Po sep 08, 2003 7:43 am

GVX je napisal/-a:Pri največjem navoru je izkoristek motorja največji.To je pogojeno s koti odpiranja odmičnih gredi in s hodom bata, s komp. razmerjem,...
Torej pri nižjih vrtljajih pretok zraka skozi motor ni optimalen, ker zaradi odprtja obeh ventilov pride do izgube srednjega efektivnega tlaka(kompresija se zmanjša).Nekaj mešanice gre direktno v izpuh!
Ko motor doseže določene obrate, se hitrost plinov ,ki vstopajo v motor, poveča in zaradi vztrajnosti pride v cilinder več mešanice, kot pri prenizkih obratih!Tam, kjer se cilindri najbolj polnijo, ima motor največji navor in tudi izkoristek!Pri višjih obratih hitrost plinov naraste in izgube so vedno večje.Nekateri motorji imajo res ravno črto navora kar nekaj tisoč obratov.To je zaradi krmiljenja odmičnih gredi in zaradi več dolžin sesalnih kanalov.Pri teh je najmanjša poraba pri najnižjih obratih, kjer motor doseže max. navor.Pri motorjih, ki imajo max. navor pri določenem številu obratov, je tam poraba najmanjša!
Upam, da si razumel,L.P.
gvx


skoraj pravilno, ampak: blizu največjega navora je res da se dobi največ če gledamo razmerje moč/porabljeno gorivo, ampak če gledamo razmerje poraba/kilometri je pa malo drugače in se pride do tega da se bolj splača peljat v višji prestavi.
 
paranoid
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 48
Pridružen: Sr sep 25, 2002 5:45 pm

Napisal/-a paranoid Po sep 08, 2003 10:03 am

GVX, to si dobro napisal, le glede zadnjega stavka pa se strinjam s Perotom. Poraba skoraj gotovo ni najnižja pri območju največjega navora, razen če je to območje v zelo nizkih obratih. V območju najvišjega navora je izkoristek največji (torej najmanj goriva za največji učinek), poraba pa se niža z obrati.
Primer: kaki naviti motorji imajo območje najvišjega navora pri recimo 6000 obratih. Tam je izkoristek največji (torej najmanj goriva za največ moči), sigurno pa pri 6000 obratih ne more biti poraba goriva najnižja.
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po sep 08, 2003 11:15 am

Emm, glede porabe 0,0... seveda gre, pri avtomobilih s kontroloranim vbrizgom po domače elektroniko. Če se po klancu navzdol pelješ, in ga imaš v brzini, avto malenkost pridobiva na hitrosti. Če ti ne dodajaš plina, on smatra, da ne rabi pospeševa, a avto pospešuje. Zaradi tega on ne daje goriva, ker ne dobi ukaza za to (tvoj pedal) in ga praktično ne porabi. Vse ostalo dela (polnilec, muzika, vse...) poraba je pa 0, ker gre po klancu navzdol.

Tisti, ki radi dajejo v prosti tek po klancu navzdol...
To je brezveze, ker ti motor ne bremza, v štandgasu ti laufa in pokuri od 0,8 - 1,5 l . Totalno brezveze...

Poraba je po moje najnižja takrat, ko ti izkoristiš optimalne razmere. Da se ti avto ne matra, da ga ne teraš do daske, ....
A veste, da je najbolj šparavna vožnja takrat, ko se recimo hočeš 100 km/h pelat, ga moraš do te hitrosti čimprej spravit. To pa narediš tako, da sprva pune pospešuješ (1., 2., 3. brzina), pri 100 pa daš v peto. Zakaj?
Ker če ti full easy pospešuješ, pritiskaš plin tudi recimo do tričetrt, če ne pune in sicer pri malih obratih. A poraba je pa ista, kot če ga imaš v večjih obratih. Čas je pomemben.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
MITT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To apr 23, 2002 11:41 am

Napisal/-a MITT Po sep 08, 2003 12:57 pm

Mah, tole so mal buče. Vsi ki imajo potovalni racunalnik lahko testirajo. Poraba goriva izražena v l/100km je vedno najmanjsa pri ČIMMANJŠEM dotiku na gas pedal - vožnja z najprej najnizjimi možnimi vtrtljaji motorja in nato najvišji možni hitrosti (5/6. prestava, 50/60km/h). Enko je s pospeševanjem (vedo tisti, ki imate board computer) - čimhitreje prestavljati - torej imeti motor pri čimnižjih vrtljajih in seveda spet, čim manj pritisnjen pedal gasa. Seveda, ne bom komentiral kako se to odraža v prometu - izguba živcev tistih za vami...

Pa, avto v prostem teku sploh ne porabi veliko goriva! Hehe, seveda ga, če izrazite v l/100km = neskončna poraba. Ampak vi se takrat ne premikate!! Zato vam računalnik takrat kaže porabo v litrih/uro. 2 litra na uro v štand gasu, je pa veliko manj, kot pa recimo voziti eno uro pri 100km/h in porabiti pri tem 8 litrov goriva.

In tudi zaviranje motorja - motor POPOLNOMA odvzame gas (popolnoma prekine dotok goriva) ko ta RES zavira - se čuti pojemek, veliki klanci, pa še to samo v višjih vrtljajih, pod 1.500 (odvisno od avta) že začne vbrizgovat tako kot v prostem teku. Recimo tale klanec: prvih 30km avtoceste na zacetku Italije od Tunela pod Mont Blankom do Milana. Tam se 30km peljes 120km/h v leru zaradi majhnega klanca, ce bi imel v prestavi, bi motor zaviral tako, da bi hitrost padla, zato bi moral imet malce pritisnjen gas, kar bi pa pomenilo neko porabo, sigurno vecjo kot pa v prostem teku.
 
paranoid
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 48
Pridružen: Sr sep 25, 2002 5:45 pm

Napisal/-a paranoid Po sep 08, 2003 4:33 pm

*bojci* je napisal/-a:Ker če ti full easy pospešuješ, pritiskaš plin tudi recimo do tričetrt, če ne pune in sicer pri malih obratih. A poraba je pa ista, kot če ga imaš v večjih obratih. Čas je pomemben.


Ja, to je res. Poraba (tudi po računalniku - trenutna) je odvisna od tega, koliko maš pritisnjen pedal za gas.
Primer: voziš 50, imaš v zelo visoki prestavi, recimo 5. Pohodiš gas do daske, ampak traja še precej časa, da avto dobi tiste obrate, ki ustrezajo gasu do daske (OK, razen če imaš avto s 1000 Nm navora pri 1500 obratih/min). Motor torej rabi čas, da "zadiha". Poraba je pa še vedno večja kot če bi lepo počasi dodajal plin, tako da bi motor lahko z obrati dohajal tvojo nogo.

In to je tudi ena fora pri ekonomični vožnji (vsaj iz lastnih izkušenj lahko tako povem): Skrajno neekonomično je v visoki prestavi hitro dodajat plin - motor rabi nekaj časa, da začne dohajat pedal, poraba pa je večja. Najbolje je dodajat plin na pedalu tako, da motor dohaja nogo.
Ne vem če sem preveč nazorno tole povedal, ampak mislim da bi moralo bit to več ali manj tako ali tako jasno skoraj vsakemu tukaj. En povzetek bi bil: nima smisla ob normalni oz. ekonomični vožnji pritiskat gas do 3/4 ali do konca, ker učinka ni oz. je isti, kot če bi gas pritisnil do pol, poraba pa je večja.
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Če sep 11, 2003 4:44 pm

Che lahko she js svoje dodam... js bi rad eno ustrelu... se ne spoznam tolko na motorje, tako da... bom samo predpostavljal... in che nimam prav me ni treba pobit!
Torej recimo da se vozimo po lepem klancu navzdol ki je lih dovolj da v peti brzini, brez gasa vozim konstantno 110 km/h. Pedala od gasa ne tikam! Kaj pride ven iz auspuha? Che ne dodajam gasa, in kot vi pravite ne prihaja benzin v motor... bi mogu vn iz auspuha prit sam zrak, alpa sploh nich! Torej recimo da je tudi dovod zraka v cilindre zaprt in iz auspuha ne pride vn nich. Hmmm... Js sem imel na berlingotu dizel pochen auspuh (stari je shou chez eno skalo na cesti) in mi ob dezhju (nevem zakaj...) vedno ful ropota. Ropota tudi ko brenzam z motorjem, torej nekaj gre skozi auspuh. Zdaj pa ta huda izjava: a ni mogoche to, da podtlak motorja povleche sam notri benz in zrak?

Uff upam da bom prezhivel... :roll:
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So sep 13, 2003 7:09 pm

Bencin brez dovoljenja elektronike ne bo šel v motor. Prijatelj mi je naredu test: 60kmh po ravnem in kostantna hitrost. Najmanj mu je pil v zadnji brzini, to je V.! Takrat je imel nekaj pod 2000 rpm, največji navor dobi pri še enkrat tolko velikih obratih. Meni je to dovolj. :-P
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Ne sep 14, 2003 11:43 pm

Enkrat sem gledal eno oddajo na diskoveriju in pravijo strokovnjaki da je razlika v porabi med 110 km/h in 130 km/h 20%. Tle prishparash. Vozish 110 po avtocestah, in pol 110 tudi po lokalnih ;)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po sep 15, 2003 7:19 pm

Jaz nebi imel živcev vozit samo 110 po avtocestah. Poznam pa človeka, ki vozi 100 po avtocestah, da prišpara. Nebi jaz... 8)
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Po sep 15, 2003 8:07 pm

Skull23 je napisal/-a:Che lahko she js svoje dodam... js bi rad eno ustrelu... se ne spoznam tolko na motorje, tako da... bom samo predpostavljal... in che nimam prav me ni treba pobit!
Torej recimo da se vozimo po lepem klancu navzdol ki je lih dovolj da v peti brzini, brez gasa vozim konstantno 110 km/h. Pedala od gasa ne tikam! Kaj pride ven iz auspuha? Che ne dodajam gasa, in kot vi pravite ne prihaja benzin v motor... bi mogu vn iz auspuha prit sam zrak, alpa sploh nich! Torej recimo da je tudi dovod zraka v cilindre zaprt in iz auspuha ne pride vn nich. Hmmm... Js sem imel na berlingotu dizel pochen auspuh (stari je shou chez eno skalo na cesti) in mi ob dezhju (nevem zakaj...) vedno ful ropota. Ropota tudi ko brenzam z motorjem, torej nekaj gre skozi auspuh. Zdaj pa ta huda izjava: a ni mogoche to, da podtlak motorja povleche sam notri benz in zrak?

Uff upam da bom prezhivel... :roll:


Benza ne potegne, ker mu elektronika ne da, potegne pa luft. Iz auspuha se sliši zato, ker stiska sam zrak v mašini. Kot kompresor za farbanje...isti princip.
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 To sep 16, 2003 12:11 pm

Blinder: lih informativno... kashen avto imash? Zhe ki vidim da sva oba iz o-bale.
 
Uporabniški avatar
spacesheep
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 3
Pridružen: Če apr 26, 2007 7:02 am

Link do strani inženirja

Napisal/-a spacesheep Če maj 10, 2007 11:21 am

Mogoče bo tale link http://www.fuelsaving.info/driving.htm kaj pomagal.
Tale stric ma kar velik izkušenj.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov