Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Ne avg 24, 2008 11:58 pm

Pri avtomobilu, ki nima merilnika vrtljajev si lahko pomagate z naslednjimi pravili (seveda veljajo za ravne površine):
- 1 prestava je samo za premik vozila - prevozimo približno eno dolžino vozila
- iz druge v tretjo prestavo pretaknemo pri hitrosti 30 km/h
- iz tretje v četrto prestavo pretaknemo pri hitrosti 40 km/h
- iz četrte v peto prestavo pretaknemo pri hitrosti 50 km/h.



Ta, ki je to pisal, najbrž nima izpita. Speljuje se z drugo, prva je samo za speljevanje v klanec.
Bencinarja do 2500 ccm se šalta pri 2500 do 3000 obratih in ne presežeš 3500 do 4000 obratov, bencinarja nad 2500 ccm in pa dizla pa pri 1000 obratih manj. Če hočeš šparat bo to nekak najbolj optimalno za šparanje. Drugače pa mislim, da je bencinar zato, da se ga občasno spusti tudi v obrate in da je temu namenjen.

Ne poznam ljudi, ki vozijo tako, kot so to napisali na tej strani, ampak, tisti, ki pa tako vozijo, so pa ovire na cesti in povzročajo prometne nesreče s tem ko delajo kolone nestrpnih ljudi za seboj.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi Po avg 25, 2008 12:18 am

Moj je pri 50km/h v 5. prestavi na štant gasu :lol: Drugače pa mam občutek da največ prišparam na gorivu , če avto vozim v območju ko že ima nekaj navora in ga s tem ne morim in ne menjam za vsak falus na cestišču ;) Recimo 60km/h v četrti ;)
 
Uporabniški avatar
gecco
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1726
Pridružen: To nov 13, 2007 2:20 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a gecco Po avg 25, 2008 11:32 am

Psepi je napisal/-a:Moj je pri 50km/h v 5. prestavi na štant gasu :lol: Drugače pa mam občutek da največ prišparam na gorivu , če avto vozim v območju ko že ima nekaj navora in ga s tem ne morim in ne menjam za vsak falus na cestišču ;) Recimo 60km/h v četrti ;)


Tocn tak...60 v cetrti pa da komaj prtiskas na gas je perfect za nizko porabo...sm k je tolk falusu na cest k se ne vem zakaj furajo 40 pol morm pa skus saltat...v tretji pa itak tkoj dvigne porabo
''you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa''
''Four wheels move the body. Two wheels move the soul.''
Slika
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Po avg 25, 2008 12:01 pm

gasperozimek je napisal/-a:
Psepi je napisal/-a:Moj je pri 50km/h v 5. prestavi na štant gasu :lol: Drugače pa mam občutek da največ prišparam na gorivu , če avto vozim v območju ko že ima nekaj navora in ga s tem ne morim in ne menjam za vsak falus na cestišču ;) Recimo 60km/h v četrti ;)


Tocn tak...60 v cetrti pa da komaj prtiskas na gas je perfect za nizko porabo...sm k je tolk falusu na cest k se ne vem zakaj furajo 40 pol morm pa skus saltat...v tretji pa itak tkoj dvigne porabo


Pri porabi veliko prihraniš z predivdevanjem dogajanja na cesti. Velika večina voznikov pri vožnji v koloni gleda samo vozilo pred sabo. Za enakomerno vožnjo brez veliko pretikanja in pospeševanja ter zaviranja pa je z enim očesom vedno treba opazovati promet 3 vozila pred tabo. Ko vidiš da so tisti začeli zavirati, ti samo umakneš nogo s plina, in tako zmanjšaš, nato pa zmerno pospešuješ s kolono. Prihrani marsikatero speljevanje, posledično pa opazno zniža porabo in obremenitve na sklopki.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po avg 25, 2008 1:42 pm

MaticZ. je napisal/-a:
Pri avtomobilu, ki nima merilnika vrtljajev si lahko pomagate z naslednjimi pravili (seveda veljajo za ravne površine):
- 1 prestava je samo za premik vozila - prevozimo približno eno dolžino vozila
- iz druge v tretjo prestavo pretaknemo pri hitrosti 30 km/h
- iz tretje v četrto prestavo pretaknemo pri hitrosti 40 km/h
- iz četrte v peto prestavo pretaknemo pri hitrosti 50 km/h.

Rad bi videl modela, ki se pelje 50km/h s peto brzino v petki(1.1 al pa 1.4). Pri 1.4 je še s tretjo težko, če imaš malo bolj težko nogo, pri 1.1 se da, ampak samo iz klanca, pa še to se težko pelješ.


Na telem linku so pozabili omeniti, da te prestave veljajo za ravne ceste!
Jaz peljem s 1,3L bencinarjem 55 s peto pri cca 1500rpm, ampak samo na čisto ravnih cestah - če je klanec, grem seveda v višje obrate oz. nižjo prestavo.
Poleg tega nisem nepremičnina, eni zgleda da ne ločite med pospeševanjem in enakomerno hitrostjo! Jaz pri pospeševanju šaltam pri max 2500rpm (na ravnem) ampak ornk pritisnem na gas (večinoma vsi zaostanejo zadaj), hitro dosežem potovalno hitrost in vozim potem z zelo nizkimi obrati. Poraba redko preseže 7,0L na 100km, tudi pri mešani vožnji. Hitrost imam pa vedno na omejitvi ali par % več.
Poleg tega pa dokaj odločno pospešujem, čeprav pri malih obratih. Namreč pospešek je odvisen od moči na kolesih, in velja P=M.n (navor krat obrati). Torej lahko pospešek povečujemo z večanjem navora ali obratov. Navor pa povečamo pri istih obratih z količino dodanega gasa. Torej lahko npr. dobimo enak pospešek avta pri recimo 4000rpm in malo gasa ali 2000rpm in veliko gasa. In ta zadnja možnost je glede porabe ugodnejša.

lp
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
MaticZ.
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po jun 04, 2007 1:49 pm

Napisal/-a MaticZ. Po avg 25, 2008 2:36 pm

Energetik81 je napisal/-a:
MaticZ. je napisal/-a:
Pri avtomobilu, ki nima merilnika vrtljajev si lahko pomagate z naslednjimi pravili (seveda veljajo za ravne površine):
- 1 prestava je samo za premik vozila - prevozimo približno eno dolžino vozila
- iz druge v tretjo prestavo pretaknemo pri hitrosti 30 km/h
- iz tretje v četrto prestavo pretaknemo pri hitrosti 40 km/h
- iz četrte v peto prestavo pretaknemo pri hitrosti 50 km/h.

Rad bi videl modela, ki se pelje 50km/h s peto brzino v petki(1.1 al pa 1.4). Pri 1.4 je še s tretjo težko, če imaš malo bolj težko nogo, pri 1.1 se da, ampak samo iz klanca, pa še to se težko pelješ.

Poleg tega nisem nepremičnina, eni zgleda da ne ločite med pospeševanjem in enakomerno hitrostjo!
lp


Tudi po ravnem je zelo težko vozit s peto pri petki, kaj šele po klancu gor.
 
Uporabniški avatar
croma_man
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4288
Pridružen: So nov 02, 2002 10:42 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a croma_man Po avg 25, 2008 3:12 pm

šaltaš na max HP da padeš v max Nm

vse drugo je A->B
the brand with the three stripes :)
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Po avg 25, 2008 3:19 pm

No da jaz povem svoje:
Jaz sploh ne morem vozit v 5. in 50km/h z 120 HP dizlom (1000 RPM)...1. mam sam za speljat in tkoj menjam (kot je en omenil za eno dolžino auta), 2. je pri 30 km/h...50 km/h vozim v 4. (cca. 1300 RPM)...zmeri menjavam pri 2000 RPM (odvisno klanec, klima,itd.), ker je tam max. navor 280 Nm...po 60 km/h tkoj menjam v 5. marčo...90 km/h mam približno 1900 RPM. Auto ima kratke marče, 4. in 5. sta pa dolgi.
Z bencincem je drgači...z njim lahko vozim 50 km/h v 5. marči (1200 RPM)...pri omenjenem pa šaltam pri cca. 2500 RPM.
LP
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Po avg 25, 2008 3:34 pm

 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Če avg 28, 2008 2:28 pm

myster je napisal/-a:goniš ga do tja, kjer ma največ navora, pa malo črez.to greš po občutku.tam ko čutiš da najbolj vleče...perfekt shift za tvoj avto bi ti mogoč lahk povedal na dyno testu, ki vidijo, kdaj avto najbol vleče v tisti prestavi pa seveda do kdaj, da ne izgubljaš stotink (če ne tisočink).


Stem se še najbolj strinjam. V višjo brzino prestavljaš pri MAX navoru in to vemo kje je. Ja dizl že 2000 RPM, bencinar pa niti slučajno ne. Ok ko imaš hitrost tut bencinarja ni treba držat na 4-5.000 RPM ampak v pospeševanju je pa to najboljše. Pa ne gas do daske ampak recimo polovičko za en povrpečen avto. (če maš 400KM havbo normalno da rabiš manj) Še zmeraj ko sem na kakšno daljš turo peljal kakšen avto od prjatla se je nakoncu čudil kako sem imel pri hitrejši vožnji vedno občutno nižjo porobo kot on. Sam mal občutka za motor rabiš in ga voziš do polovice gasa in tak kjer se rad vrti. Pa seveda malo gledaš na dinamiko vožnje. Pred ovinkom, kolono, semaforjem nogo iz gasa, ohranjat hitrost čez ovinke in ne brezglavi tiščat na gas.

Fotr ima na X3-ki porabo 8,5l/100km. V enem dnevu sam jaz naredu z njo dobrih 100km na relaciji KK-Sevnica Celje (nič AC, kamioni na cesti...) hitrost od 60 do 120kmh poraba 6.5l/100km. Ko sem se obrnil proti domu v hrib se je dvignila na 7l/100km višje pa ni prišla. Res da sem pazil na porabo sam tudi če nebi bil tako pozoren poraba čez 8l sigurno nebi bla. Pol litra na 100km se pa tudi nekaj pozna.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
neocodex
Novinec
 
Prispevkov: 117
Pridružen: Če jun 08, 2006 1:23 am

Napisal/-a neocodex Če avg 28, 2008 4:57 pm

goranTNT je napisal/-a:Poraba gor ali dol, masine niso narjene da se konstano pelje tako. Z dolgotrajnim stilom take voznje, cisto zamoris motor in pika. Treba je vsake toliko casa pritisnit po gasu, milo receno.


Točno tako, drugače pa ni šanse da boš bencinarja šaltal ali vozil pri 2000 obratih 50 v peti!

1. Takšna vožnja bo avto čisto zamorila;
2. Avto ne bo šel nikamor, zato bo treba dat še več gasa in se bo tako namučil ter verjetno porabil še več kot da bi ga vozil v četrtil;
3. Naj se zgodi da moreš na hitro reagirat in pospešit, za kar bo treba šaltat nazaj v četrto ali tretjo;
4. Toliko prestavljanja v 5. brzino po mestu? Bedarija! S tem boš še bolj znucal avto in mu kvečjemu škodiš;
5. Tako kot je bilo povedano, idealno je 60 v 4., ravno toliko da držiš nogo na gasu. Tisti ko je pisal te nasvete je verjetno pisal za dizel, za bencinarja pa to nikakor ne gre.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe avg 29, 2008 7:35 am

Ne bluzi o zamorjenosti avta. To je stroj! Moriš ga lahko edino z velikimi obrati, ko so sile na bate, ojnice večje in sila trenja višja. Logično, da ne greš pod obrate, ko začne vse skupaj cukati, ampak to je pri bencinarju na ravni cesti pod 1500rpm. 2000rpm so pa čisto spodobni vrtljaji, s katerimi se lepo udobno pelješ.
Jaz vozim na 1800rpm ponavadi po ravnem, in ni čisto nič "zamorjen" :lol:
Ko pa se spravim prehitevati, mam pa v 1/2 s v drugi ali tretji prestavi, tko da ne tuki o neodzivnosti take vožnje. Sej nismo na dirki, da bi morali ves čas vozit pri visokih obratih!
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
dBAss
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne jan 21, 2007 8:32 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dBAss Pe avg 29, 2008 8:12 am

Kdaj boš hitreje pospeševal:

Naprimer imaš avto z 110Nm pri 3600, 80KM pri 5200.
Če zamenjaš prestavo kar se da hitro je padec obratov nekje 800 do 900.
Kaj bo hitreje:

1. do 4500, 2 do 4500, 3. do 4500, ....
ali
1. do 6100, 2 do 6100, 3. do 6100, ....


Croma je reku šaltaš v max. HP da padeš na max. Nm, ampak v tem primeru je to pri 5200 padeš pa na 4300 recimo max. Nm pa je pri 3600.

Kako je s tem ?
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe avg 29, 2008 8:30 am

Itak da boš hitreje pospeševal, če boš šaltal na rdečem!
To lahko gledaš na 2 načina:

1. menjalnik je pretvornik navora, zato bo v nižji prestavi vedno več navora na kolesih kot v višji, pa čeprav motorju navor že pada. Torej pri 6000rpm v prvi bo na kolesih več navora kot pri 4000rpm v drugi (in s tem večji pospešek), čeprav ima motor pri 4000rpm več navora kot pri 6000.

2. moč se ohranja (na kolesih je manjša samo za izgube). Torej je treba za max pospešek moč ohranjati čim bližje max vrednosti, kar je pri večini avtov v bližini rdečega polja.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Pe avg 29, 2008 9:37 am

off: perfect shift za TDI-ja je pr 3900 rpm
Ni vse res kar napišem
 
neocodex
Novinec
 
Prispevkov: 117
Pridružen: Če jun 08, 2006 1:23 am

Napisal/-a neocodex Pe avg 29, 2008 11:52 am

@Energetik

Moj avto mi po 1-2 tednu mestne vožnje med 2000 in 3000 obrati avto kar opazno zamori. Po nekaj časa takšne vožnje razlika *je* opazna pri pospeševanju. Pa še to vozim do 3. in 4., kakšna 5. neki. Seveda ga tu pa tam bolj pritisnem če se da, sam večinoma se v našem zabitem mestu ne da. Ko pridem za vikend domov je avto že tak čisto len, kaj šele da bi ga med tednom skoz mel v 5. :lol:
 
komen
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 548
Pridružen: Če avg 03, 2006 5:20 pm
Kraj: Ilirska bistrica

Napisal/-a komen Pe avg 29, 2008 12:37 pm

no da jst povem moje "idealno" menjavanje... pri bravotu in stilotu 1,6 16v....
1. za speljevanje-torej okoli 20km/h
2. nekje do 40km/h
3. do max 60km/h
4. do med 80-90km/h
5. od 80-90km/h dalje...

tako so tudi v avtošoli svetovali za bencinarje, in res sm s tako vožnjo zmeri mel neverjetno "nizko" porabo....nima smisla matrat avto s prenizkimi obrati, kot tudi s previsokimi-razen ko ga rabi mal preluftat :twisted:
NOS is like a hot chick with STDs. You just want to hit it, but you're afraid of the consequences.

Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe avg 29, 2008 12:58 pm

In kaj so inštruktorji v avtošoli, mogoče inženirji strojništva, da vedo, kje je minimalna poraba? Oni pač dajo nasvet nasplošno, pač malo višje obrate zaradi kakšnih "blondink", ki bi šle potem z 1800rpm tud v klanec in bi ji potem avto crknil..
Sicer se mi pa ne da več pisat, vi vozite s tretjo 60km/h, jst se bom pa s peto z minimalnimi obrati in bom "moril" mašino... :lol:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
komen
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 548
Pridružen: Če avg 03, 2006 5:20 pm
Kraj: Ilirska bistrica

Napisal/-a komen Pe avg 29, 2008 1:16 pm

no sej..vsak ma svoj način vožnje, tako da je prav vseeno kdo kej misli... :roll:
NOS is like a hot chick with STDs. You just want to hit it, but you're afraid of the consequences.

Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So avg 30, 2008 9:06 am

Energetik: NE reče se zastonj avto ŠOLA :) In nekak najbolj optimalno za motor je šolsko menjavanje seveda če pustimo porabo na miru.....Dost avtov sem že vozu pa so vsi lepo zvezno vlekli če si jih "šolsko" menjaval.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov