Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi Ne dec 07, 2008 2:51 am

C4V4L13R je napisal/-a:@psepi:
bolj se nebi mogel strinjat. zgrešeno je že na začetku (avtošole). praktično te sam spravjo do izpita, pol si pa vržen v vodo pa ali se nauči plavat ali pa utoni, takrat se nam pa sproži obrambni mehanizem in znamo gledat sam sami nase, pol je pa kaos pa slaba volja...

moram rečt, da na začetku ko sem naredil izpit sem bil precej živčen in slabevoljen predvsem v kakšnih prometnih konicah, ko je vse rinlo eno čez druzga. zj prevozm v povprečju 500km na tedn (raj več), tako da se malo drugače obnašam v prometu, še vedno pa me s tira vržejo taki in drugačni talentje, ki pa jih itak poznamo...

kolk pa so ljudje dejansko sposobni za na cesto se pa pokaže, ko zapade 5 cm snega p ako rata gužva...


Se strinjam s tem kar si napisal opozoril bi na eno "napako" oziroma pogost pojav v miselnosti pri nas. Sem ti z debelo označil :tomidelej: Stopiti v avtošolo pri 18ih in vedeti nič več kot je na tistem papirju za CPP ni nobena priprava za promet, kar pa si itak sam lepo dalje napisal... Hočem poudarit samo, da to pod nobenim pogojem ne bi smel biti začetek, pa vseeno za marsikoga je. Začetek bi moral biti isti dan, ko oče otroku odmontira dol pomožna kolesa in ga pusti da se pelje do male šole, vrtca. Sicer ne na strokovni plati pač pa na življenski, ne pa samo poglej levo desno in pa na zebri imaš itak prednost;)
 
Uporabniški avatar
Mindflash
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: To sep 19, 2006 6:27 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Mindflash Ne dec 07, 2008 8:38 am

Po mojih izkušnjah smo Slovenci eni iz med najslabših voznikov v Evropi... Zdajle v pol leta bo vsaj 100 prometnih nesreč na dolenjki zaradi neobvladovanja vozil enih in nepotrpežljivosti drugih. Predvsem strpnost pri vožnji je velik problem... v petek je manjkalo par cm pa bi se nalimal na tovornjak (s slovensko registracijo, da ne bo pomote), ker me je šel v največem nalivu izsiljevat in prehitevat drugo tovorno vozilo (hitrost sem imel prilagojeno razmeram). Včeraj mi je nek pijan b**** zanalašč obdrgnil avto in nato še grozil, ker je on s svojim 20 let starim BMW-jem bok i batina... saj sej klical policijo a kaj ko spet ne bodo nič storili.
Kar se tiče avtošole pa se z nekaterimi ne strinjam... avtošola je le začetek voznikove poti in tako je tudi prav. Mislite, da bi pomagalo, če bi naredili še 50 ali 100 ur z inštruktorjem? Prav nič! Izkušnje se nažalost ne nabira samo v avtošoli ampak celo življenje. Šele pri nekje 10000-15000km bi rekel, da začneš koliko toliko obvladovati vozilo. Torej bi v avtošoli moral imeti 500ur ali kaj? In bil potem še vedno nesamostojen, ker imaš zaradi inštruktorja večji občutek varnosti in se zanašaš na njegovo posredovanje ob kritičnih situacijah? Problem je v glavi voznikov, ne pa v infrastrukturi, avtošolah in še čem tretjem.
 
marej
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Po dec 01, 2008 2:25 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a marej Ne dec 07, 2008 10:21 am

Moje mnenje je pa v tem,da ko vsak mladenič gre ispit delat pač samo zato da ga nardi.Primer kaki nemci jih večina dela zato da bojo dobri vozniki zato imajo tudi tiste poligone da probavajo na mokrem na suhem,...
Ter problem je v temu,ker otroci od rojstva do 18 leta spremlajo svoje starše kako vozijo hitro ter kako preklinjajo nad nekaterimi vozniki in tudi oni to dobijo v kri.
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8424
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Ne dec 07, 2008 10:33 am

marej: Ne posplosuj nekaj kar nisi niti preveril....
tudi mi imamo poligone in treninge varne voznje

1. http://www.kuzmic.si/www2/trening.html (izvaja se v Ljubecni pri Celju)
2. http://www.trening-varne-voznje.si/ (v Murski Soboti)
3. http://www.bb-kranj.si/index.php?id=109 (Na Vranskem)
in se bi lahko nasteval nekatere steze..

Tu je vecji problem dat nekaj vec € in ne, da se noben noce udejstvovati tega.
Od rojstva pa do 18 leta se otrok uci ne samo od strasev tudi od druzbe tako, da
ni pogoj ce starsi preklinjajo da to pride v kri ...ce si ti razsoden potem je to zanemarljvo.
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Ne dec 07, 2008 10:53 am

Kaj se vam ne zdi problem v tem, da VSAK naredi izpit :?: oz. zgleda, kot da je v ustavi zapisano, da VSAK MORA imet izpit........

Kdaj, kdo, kje je nekomu(razen mogoče zdravnik v primerih vida, epilepsije, ter še starosti(pa še ta mora bit nad 100 let))čist tako direktno: "poslušaj, ampak ti dejansko nisi za vožnjo"......ne, tega pri nas ne boste doživeli, kdo se je še usedel v avto šolo, je na tak ali onak način prišel do "rdeče knjižice"..........

P.S da pa ne govorim, kako je bilo(in še menda) je v nekdanjih državah "juge"........sem že slišal, da so nekomu rekli, češ nimaš šole, za šoferja boš pa dober....."evo ti C in E, da boš vsak "kruh" imel......
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Ne dec 07, 2008 11:16 am

Kot sposobnost obvladovanja avtomobila, menim, da smo Slovenci motorično enako sposobnobni, kot vse populacije na tem svetu. Razlika med nami in tujino je le, da so drugi evropski narodi na tem področju mnogo bolj kulturno razviti in temu primerno potem tudi vozijo - seveda ne vsi. Ko sva s punco naredila letos nekaj tisoč km po Evropi (Slovenija, Italija, Avstrija, Nemčija) sem ves čas vozil po tujini na avtocestah 110 ter se držal vseh omejitev -> v Avstriji in Nemčiji s tem ni nihče imel problemov, v Italiji pa je nekaj cepcov dobesedno ponorelo - na avtocesti dela, omejitev 60, jasno sem se pelu 60, en velecenjen cepec, spet v BMWju, pa je zadaj skoraj ponorel.

Kar se tiče avtošole se včasih sprašujem zakaj jo sploh imamo. Sam vem, da sem imel v avtošoli 40 ur (prvič ruknil izpit ker sem na enosmerno zavijal levo in sredine enosmerne) in da se v teh 40 urah razen prestavljat in gledat špgle nisem naučil čisto nič. Zakaj? Na avtocesti sem bil 2km, relacijske vožnje pa je bilo mogoče za 1 uro. Ves čas samo drkanje s parkiranjem in učenjem mesta na pamet, kje je 35 omejitev, kje 42 koren iz 15 omejitev, kje moreš pofurat črto in kje je kakšna past, da moreš 28tič pogledat tisto črto za začetek in konec kolesarske. In kolikor sem govoril z drugimi, vsaj za Celje, pri tej avtošoli, to ni nobena posebnost (nočne vožnje sploh nisem imel). Jasno potem takega človeka, ki tudi prej ni nikoli fural spustijo na regionalne ceste in avtoceste... Potem pa se vprašajte zakaj je mimogrede nesreča: človek tam fura 1.2 35 KM s sprednjim pogonom do 60 na uro, kaj je ovinek komaj ve, nato pa se usede v 300 KM BMW-ja in gas do daske po regionalki...

Določena pravila o prometu je že treba poznat (semafor, prometni znaki, cestne označbe) ampak pomojem je to osnova, preostanek avtošole pa bi moral bit namenjen spoznavanju same vožnje - od delovanja ABS, TCS, ESP in demonstracije tega v praksi ter seveda šola varne vožnje. In na izpitu bi bilo potrebno bolj gledat to, al si ti funkcionalno sposoben odpeljat neko relacijo (vključujoč avtocesto, mesto in regionalno cesto) - ne pa če si v ovinku X prestavil v drugo in na ravnini Z ob koncu kolesarske dal bučo pod havbo avta. Izpitna vožnja po mestu z nekim obračanjem in parkiranjem je čisto mim...

O tem, kdo se vse pri nas vozi, pa sploh ne bom zgubljal besed, ker sem o tem pisal. Babico zadela kap, odmira možganska skorja, na eno oko slepa, na drugo 90% vida, reklefsi na stopnje crkjene krave. Zdravnica še vedno odobrila vožnjo, kljub 78 letom (pa se vsakič ko se odpelje iz dvorišča širokeka za skoraj dva avtomobila rahlo zaleti v ograju oz so vsaj podrsa...). In takih kolegic ima polno... Podobno ji je leto nazaj padel med vožnjo dol avspuh - celotna cev od spredaj dalje -> pa mislite, da se je ustavla? Ne pripeljala se je kr do doma in za sabo več kot 90 km vekla cev od izpušnega sistema, zadnji lonec pa tak odletu (zdej si pa predstavljajte, da bi tist lonec ostal kje na cesti in bi ga kdo zadel...).
 
db
Novinec
 
Prispevkov: 120
Pridružen: Če feb 22, 2007 6:39 pm
Kraj: from MS to MB

Napisal/-a db Ne dec 07, 2008 11:45 am

Se strinjam večinoma s tem kar je bilo do sedaj napisajo v tej temi, slovenci smo tudi po mojem mnenju zelo nestrpni v prometu.

Rad bi pa še povedal nekaj, kar opažam zadnje čase, namreč vse več šoferov pri nas se vozi z prižganimi meglenkami in to ne v megli, ampak zvečer, se eni vozijo z meglenkami, mater me to razpi..., ko nekdo v jasnem večeru nasproti pelje z meglenkami. Ne vem če bi eni radi pokazali da majo meglenke, ali kaj to je cool dandanes, nevem no. To sem moral napisat, ker tega se mi zdi, da je vedno več.
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Ne dec 07, 2008 11:49 am

Naš sistem v avtošolah slab. Manjka teorija in praksa kako reševati kritične situacije. Višek neumnosti je, da je več pozornosti posvečeno tehničnemu pregledu avta kot pa psihofizičnemu stanju voznika.
Malo za šalo malo za res - BMWje vozijo pa večinoma sami "nadvozniki", za ketere ne velja nobena omejitev.
 
marej
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Po dec 01, 2008 2:25 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a marej Ne dec 07, 2008 11:54 am

Strokovnjak je napisal/-a:Naš sistem v avtošolah slab. Manjka teorija in praksa kako reševati kritične situacije. Višek neumnosti je, da je več pozornosti posvečeno tehničnemu pregledu avta kot pa psihofizičnemu stanju voznika.
Malo za šalo malo za res - BMWje vozijo pa večinoma sami "nadvozniki", za ketere ne velja nobena omejitev.




To imaš prav.Glede BMWjev je tudi to res.
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi Ne dec 07, 2008 11:56 am

Te malo za šalo malo za res o voznikih BMWjev sem zdijo skoraj malček nepoštene. (Sam nimam BMWja). Vozniki te znamke so prišli na slab glas z svojo vožnjo, samo in izključno zaradi mularije ki se zaleteva naokoli v bmwjih, ker tako pretirava in ne obvladuje vozila. Sedaj pa se je SLO obregnila proti bmwju :lol: Nobenega ne napadam, samo povem...

Pa nazaj na temo:

Mislite, da bi pomagal boljši sistem v avtošolah? npr...

10ur po mestu, 5 ur po regionalki, 5 ur po AC, 3 ure nočne vožnje in 3 ure poligona izključno namenjenega kriznim situacijam ne pa tako kot sedaj ko se vozijo levo desno in rišejo osmice :?:
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Ne dec 07, 2008 11:57 am

sicer nisem vsega prebral, si pa upam trditi, da je pepsi napisal točno tisto kar bi jaz.
Zadnjič je na faksu profesor lepo razložil v čem je problem. Ko prideš v avtošolo komaj obvladaš osnovne funkcije nadzora avta pri vožnji(prestavljanje, ogledala, preprijemanje,...) in v tistih parih urah se nimaš časa ukvarjati s čem drugim, kot pa z tem kako avto obvladat, pravtako te ne naučijo razmišljanja. Koneckoncev je promet procesna veda in se je treba v njem tudi tako obnašat.
Npr. krožni tok veliko slabše služi namenu, če uporabniki ne uporabljajo smerokazov in če pešci hodijo čez prehod zapesce vsak posebej(eden za drugim), namesto v skupini(vzporedno).
Ampak takšnih stvari se bomo očitno morali naučiti sami, po dolgotrajnejšem postopku, namesto, da bi za to poskrbeli že pri šolanju.

Mogoče se motim, ampak na finskem traja 3 leta(tri!!!!) predno dobiš popolno vozniško dovoljenje.
Seveda je pri nas še problem mentalitete in razmišljanja, ki pa traja kar dosti časa, da ju spremenimo.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
gecco
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1726
Pridružen: To nov 13, 2007 2:20 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a gecco Ne dec 07, 2008 12:23 pm

Psepi je napisal/-a:Pa nazaj na temo:

Mislite, da bi pomagal boljši sistem v avtošolah? npr...

10ur po mestu, 5 ur po regionalki, 5 ur po AC, 3 ure nočne vožnje in 3 ure poligona izključno namenjenega kriznim situacijam ne pa tako kot sedaj ko se vozijo levo desno in rišejo osmice :?:


definitinovno bi bilo potrebno več prakse, ampak mislm da bi blo pa tut potrebno neki ukrent glede tega kdaj in kolikokrat gre nekdo lahko na izpit in ga ne naredi...k to kar se dela v večini pri nas, da gre pri 16 urah na izpit, ga rukne, naredi še 2 ure, ga rukne, naredi še 2 ure in ajde mu rata...ali pa tudi obratno, ko ti naberejo po 50-60 ur in še vedno nimajo pojma, pa jih že inštruktor spusti ajdi no evo ti...kam to prpelje? isto za tiste ki rabijo 5× ali več ponavljati teste CPP...izpit bi moral biti privilegij!

drgač se pa strinjam z vsem kar je bilo napisan o kulturi, oz.nekulturi slovenskih voznikov...poden! objestnost je nekaj popolnoma normalnega na naših cestah!
''you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa''
''Four wheels move the body. Two wheels move the soul.''
Slika
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Napisal/-a MateSLO Ne dec 07, 2008 12:36 pm

Kael enako bilo pri meni. Nisem imel ne nocne in ne voznje po avtocesti. Kaksen ABS, ESP in to sploh omenit niso hoteli, ces to se bos pa ze sam naucil. In najbolj zalostno je da te gonijo po enih in istih relacijah, da ko prides na izpitno voznjo ze na pamet ves kam te bodo peljali, kako to kako ono.
Izpit sem naredil v piclih 25ih urah, a ko zdj pogledam nazaj se zavedam da so me naucili zelo malo stvari.
Zase lahko recem da nisem najboljsi voznik, imam pa vsaj dosti kulture in strpnosti do drugih.

Psepi pac mladina pada na BMW. Za moje pojme ni bolj bahaskega avta.
V avtosoli bi mogli imet narejeno tako, da bi bil obvezen poligon za varno voznjo. Se vecji problem je sneg. Veliko ljudi dela izpit v casu poletja ko je suha cesta, mogoce tu pa tam se kdaj ulije samo to se takoj ustavis.
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Ne dec 07, 2008 1:13 pm

Večinoma se strinjam z vsemi predhodnimi posti.

Dodal bi pa še to : Otrokom dajejo zgled starši.

LP
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Ne dec 07, 2008 1:25 pm

Jaz imam v spominu (neke raziskave izpred 5+let), da smo Slovenci eni najboljših voznikov, kar se same vožnje tiče. Je pa res, da vozimo prehitro in nestrpno.
Se pravi: obvladovanje avtomobila odlično, vozniška etika porazno.
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
 
goldhorn
Novinec
 
Prispevkov: 124
Pridružen: Sr maj 28, 2008 1:13 pm

Napisal/-a goldhorn Ne dec 07, 2008 1:59 pm

martk je napisal/-a:Se pravi: obvladovanje avtomobila odlično.


Pol pride pa svizec...
 
Uporabniški avatar
gecco
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1726
Pridružen: To nov 13, 2007 2:20 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a gecco Ne dec 07, 2008 2:03 pm

martk je napisal/-a:Jaz imam v spominu (neke raziskave izpred 5+let), da smo Slovenci eni najboljših voznikov, kar se same vožnje tiče. Je pa res, da vozimo prehitro in nestrpno.
Se pravi: obvladovanje avtomobila odlično, vozniška etika porazno.
LP
Martin


obvladanje avtomobila je tko tko...eni ja, drugi ne...medtem ko vozniška etika pa mislm da kar za vse velja (tut zame pogosto, pa nisem ponosen na to sam tko pride ko vidš ostale kaki so na cesti)
''you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa''
''Four wheels move the body. Two wheels move the soul.''
Slika
 
PiWPiW
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Če avg 14, 2008 6:25 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a PiWPiW Ne dec 07, 2008 2:13 pm

kot finci bi morlai imet avto šole. pol leta samega drkanja po ledu dežju in podobno. buh ve zakaj najboljši vozniki izhajajo ravno iz finske!
 
Uporabniški avatar
Psepi
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 563
Pridružen: Pe okt 12, 2007 7:31 am

Napisal/-a Psepi Ne dec 07, 2008 2:19 pm

PiWPiW je napisal/-a:kot finci bi morlai imet avto šole. pol leta samega drkanja po ledu dežju in podobno. buh ve zakaj najboljši vozniki izhajajo ravno iz finske!


veš da, ded. Najboljše da se kar organizirajo tečaji na pohorski strmini in Voglu, potem pa kdo pride do cilja dobi izpit, kdor pa zleti v drevesa ali prepad pa se mu trga iz življenske police za novi avto. :lol:

Za varno vožnjo sploh ne bi potrebovali nevem kakšnih voznikov. Le strpnost, odnos en do drugega, in pa solidarnost. Torej kulturo ;)
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Napisal/-a MateSLO Ne dec 07, 2008 2:24 pm

Psepi se strinjam - delno. Izguba kontrole je velik problem in s temi poligoni bi lahko vsaj malo dali vedet voznikom, ce ne drugega obcutek da vidijo kako se avto obnasa v raznih situacijah. Npr. veliko se jih sploh ne zaveda nevarnosti na cesti, sploh.

Torej kdo se javi da organizira pol letne izlete na finsko ... :-P
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov