Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Po mar 16, 2009 7:57 pm

Petersilj je napisal/-a: Ena izmed teorij je, da se napumpa na 90% maksimalnega dovoljenega tlaka (maks. dovoljen tlak piše na vsak gumi). Jaz delam tako. Spredaj 2.7, zadaj 2.6.

To ni maksimalni tlak, ampak t.i. "montirni" tlak: ko se guma namontira na feltno se še na montirki napumpa na ta tlak(približno 4 bara) da se vse skupaj "usede" in potem se spušča(se nič ne šraufa ventilčka(iglice) not) ampak kot pravim se spušča ven do praznega in potem se našraufa iglica v ventil ter napumpa(plin) do željene vrednosti....

P.S in če bi kot praviš pumpal na 90% bi bilo to že 3.6......

simply je napisal/-a:Na puntu pa gume 185/60/14 in tu je problem. Pri 2,1 kolikor je predvideno, so gume kot čingum. Pri 2,5 so ok, ampak mi jih pobira po robovih. Šele pri 2,8 je obraba enakomerna.



popolnoma enake izkušnje (sesta imela 03 letnik kakor tudi grandea) se je dogajalo isto.....(na grandeu se najlepše vozilo na 2.7/2.7) 14 col))
 
gogocak
Novinec
 
Prispevkov: 291
Pridružen: To jan 15, 2008 10:54 am

Napisal/-a gogocak Po mar 16, 2009 9:18 pm

zanimivi odgovori-vsak drugačen:) Malo prej sem se ustavil na pumpi in dal oboje na 2.4 in se mi zdi, da je sedaj malenkost boljše-bom čez vikend naredil eno daljšo turo in sproti nafilal na 2.6, pa boo videli kaj bo.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po mar 16, 2009 10:12 pm

mam poleti omenjeno dimenzijo na 2.5bara :)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan To mar 17, 2009 1:32 pm

Poglej na avtomobilu oz. v servisni knjigi, koliko je za omenjeno dimenzijo priporočljivo imeti tlak ter dodaj na to cca 0,2 do 0,3 bara. Sam imam na isti dimenziji (225/45 R17) po proizvajalcu 2,2, sam jih napolnim do 2,5. Načeloma je potem tudi poraba manjša.
 
gogocak
Novinec
 
Prispevkov: 291
Pridružen: To jan 15, 2008 10:54 am

Napisal/-a gogocak To mar 17, 2009 3:03 pm

CHAN je napisal/-a:Poglej na avtomobilu oz. v servisni knjigi, koliko je za omenjeno dimenzijo priporočljivo imeti tlak ter dodaj na to cca 0,2 do 0,3 bara. Sam imam na isti dimenziji (225/45 R17) po proizvajalcu 2,2, sam jih napolnim do 2,5. Načeloma je potem tudi poraba manjša.


Hm sem že omenil, da tega v servisni in na avtu ni-saj so original samo 15 in 16 colne.
17 sem dal homologirat vendar kot samo vidite, odgovorov je ogromno in vsi so različni. Z 2.2 sem dal na 2.4 in se bom en čas fural z njimi-čez vikend grem na dolgo turo in mimogrede nazaj bom napumpal še na 2.6 in bom videl kaj in kako. Hvala vsem na odgovorah. :D
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan To mar 17, 2009 3:32 pm

Ups, se opravičujem! :oops:
2.2 je nekje običajno, tako, da če so za 0,2-0,4 bara več napolnjene, je idealno. Manj kot 2 bara pač ne. Glede na težo avtomobila spredaj, naj bodo za cca 0,2 bara bolj napolnjene spredaj, če pa je avto naložen, pa naj se izenači pritisk tudi zadaj.
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Sr mar 18, 2009 12:51 pm

berem to, kaj ce bi vi vsi napisali dopise inprosnje za razvojen oddelke vaših priljubljenih znamk. Očitno so vsi ki strokovno pripišejo vrednsot tlaka, bebci...vi vsi pa po občutku od 0,3 ali 0,5 bara večin to je potem ta pravo, kaj pa oni vedo..

z višanjem tlaka je pač tako:

- obraba bo večja na obodu pnevmatike in manj na straneh
- manjša bo poraba goriva
- zaviranje v kriznih situacijah se podaljsa
- kako se "trdo" napumpana pnevmatika obnaša v dezju in mokroti ne vem..verjetno tudi bolj tako tako.
- bolj trpi podvozje, puše--končniki, saj zdaj oni kompenzirajo več tresljajev.

tako, zdaj pa veselo pumpat, al karkoli že delate...
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Napisal/-a Patrik_A3 Sr mar 18, 2009 12:53 pm

@Pravi_Diablo bravo... ti si moj idol! :woohoo
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Sr mar 18, 2009 1:04 pm

hvala, me veseli :twisted:
 
Petersilj
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: To jul 25, 2006 10:50 pm

Napisal/-a Petersilj Sr mar 18, 2009 1:51 pm

Pravi_Diablo je napisal/-a:- zaviranje v kriznih situacijah se podaljsa
- kako se "trdo" napumpana pnevmatika obnaša v dezju in mokroti ne vem..verjetno tudi bolj tako tako.


Na mokrem cestišču je dovolj visok tlak (skoraj) tako pomemben kot dovolj globok profil, če ne želiš biti deležen radosti akvaplaninga.

POVEZAVA:http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=3
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Sr mar 18, 2009 2:37 pm

"Disadvantages of Overinflation

An overinflated tire is stiff and unyielding and the size of its footprint in contact with the road is reduced. If a vehicle's tires are overinflated by 6 psi, they could be damaged more easily when encountering potholes or debris in the road, as well as experience irregular tread wear. Higher inflated tires cannot isolate road irregularities as well causing the vehicle to ride harsher and transmit more noise into its interior. However, higher inflation pressures reduce rolling resistance slightly and typically provide a slight improvement in steering response and cornering stability. This is why participants who use street tires in autocrosses, track events and road races run higher than normal inflation pressures."

seveda, a jaz sem pisal o prevec napumpanih, kar tukajšni pubeci prakticirajo..

škoda ni slikic še za te anomalije.. drugace pa poučno branje.
 
Petersilj
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: To jul 25, 2006 10:50 pm

Napisal/-a Petersilj Sr mar 18, 2009 2:39 pm

Še test iz Motorevije:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=34&L2_ID=762

Še vedno pa mi ni jasno, zakaj bi se zavorna pot podaljšala v kriznih situacijah, če je tlak v gumi za 0,2-0,3 bar večji?
Zadnjič spremenil Petersilj, dne Sr mar 18, 2009 2:43 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Sr mar 18, 2009 2:42 pm

Pravi_Diablo je napisal/-a:berem to, kaj ce bi vi vsi napisali dopise inprosnje za razvojen oddelke vaših priljubljenih znamk. Očitno so vsi ki strokovno pripišejo vrednsot tlaka, bebci...vi vsi pa po občutku od 0,3 ali 0,5 bara večin to je potem ta pravo, kaj pa oni vedo..

z višanjem tlaka je pač tako:

- obraba bo večja na obodu pnevmatike in manj na straneh
- manjša bo poraba goriva
- zaviranje v kriznih situacijah se podaljsa
- kako se "trdo" napumpana pnevmatika obnaša v dezju in mokroti ne vem..verjetno tudi bolj tako tako.
- bolj trpi podvozje, puše--končniki, saj zdaj oni kompenzirajo več tresljajev.

tako, zdaj pa veselo pumpat, al karkoli že delate...



Članek iz Auto Bilda (in začuda ne govori o moji priljubljeni znamki):

Reifendruck alle 14 Tage kontrollieren

Gammel: Oxidiert das Aluminium am Felgenhorn, wird es undicht – Luft entweicht.Unser Testwagen, ein Golf V 1.4, musste mit unterschiedlichen Reifendrücken seine Runden im Testoval ziehen. Ergebnis: Der Durchschnitts-Verbrauch stieg um rund zehn Prozent. In Zahlen: Wird mit 0,8 Bar Druck statt der vorgeschriebenen 2,0 Bar gefahren, steigt der Verbrauch um 0,71 Liter pro 100 Kilometer. Klare Empfehlung deshalb: Reifendruck regelmäßig kontrollieren – spätestens alle 14 Tage – und leicht erhöhen. 0,5 Bar über der Werksangabe bringen eine Ersparnis von 0,14 Litern. Das sind immerhin zwei Prozent. Doch Vorsicht: Spätestens bei 0,5 Bar über Werksangabe ist Schluss. Die Dämpfung der Reifen fällt weg, das Auto fühlt sich knallhart an, das Fahrverhalten verschlechtert sich, Verschleiß an Reifen und Fahrwerksteilen nehmen zu, teure Reparaturen drohen. Zu viele Nachteile, um durch den eingesparten Kraftstoff aufgehoben zu werden. Auch eine Füllung mit Reifengas, meistens Stickstoff, sollten Sie sich sparen. Sie kostet drei bis fünf Euro, bringt für den Verbrauch aber nichts. Wie auch? Normale, kostenlose Luft besteht bereits zu 78 Prozent aus Stickstoff.

Za tiste, ki ne znajo nemško (odsek, ki piše o povečanju tlaka):
Tlak redno kontrolirati-najkasneje vsakih 14 dni-in ga nalahko povečati. 0,5 bara nad tovarniško priporočenim prinese varčevanje za 0,14 l...

Tovarna pač daje priporočene vrednosti, so pač triki, kako voziti ekonomičneje, varneje, ipd...o tem pač ne govori proizvajalec
 
gogocak
Novinec
 
Prispevkov: 291
Pridružen: To jan 15, 2008 10:54 am

Napisal/-a gogocak Sr mar 18, 2009 2:56 pm

Sam si nekaj bistvenega pozabil:
če se poveča tlak nad 0.5 barov je pa dosti več nevšečnosti kot pa tisti deci in pol prišparanega bencina :twisted:

tako da do 0.5 bara je priporočljivo več pa ne.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Sr mar 18, 2009 3:00 pm

Točno to. Nad 0,5 bara je pač nepriporočljivo. Hotel sem samo povedati, da marsikdo priporoča povišan pritisk od tovarniško priporočenega (priložil sem članek, da ne bo kdo dejal baba čula, baba rekla). Vse pač mora biti v mejah normale.
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Sr mar 18, 2009 9:42 pm

Petersilj je napisal/-a:Še test iz Motorevije:
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=34&L2_ID=762

Še vedno pa mi ni jasno, zakaj bi se zavorna pot podaljšala v kriznih situacijah, če je tlak v gumi za 0,2-0,3 bar večji?


glej, nimam jaz doma testne steze panisem proizvajalec avtomobilov in pnevmatik..pol pa ti meni razlozi zakaj tovarna predpiše 2,2 bara in ne 2,4.

ne vem, razsvetli me.

sicer pa nikjer nisem pisal, da ne smes nadrukat 0,5 vec, opozoril sem samo na posledice, kaj povečanje tlaka prinese...tudi sam vozim na povečnam tlaku,torej primerne za polno obremenitev vozila, pac prisparam do recimo 0,5 litra goriva, ampak se tudi vozim pocasneje itd, pac se zavedam posledic, kaj povečanje tlaka prinese za seboj.

še direktni odgovor tebi, ce malo pretiravamo, zakaj drifterji nafilajo pune hamre zadnje gume? ti bom jaz odgovoril, da zadeva zadaj bolj drsi...opa,s tem pa ogrozis zaviranje se ti ne zdi...
 
neocodex
Novinec
 
Prispevkov: 117
Pridružen: Če jun 08, 2006 1:23 am

Napisal/-a neocodex Sr mar 18, 2009 10:25 pm

Ko je ze tema, pa si jo bom malo sposodil in bi vprasal:

Koliko barov na P206 205/40/17? Avto je znizan/strsan.
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Če mar 19, 2009 8:02 am

na 3,0 napumpaj, da boš šparal na gorivu ;)
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Če mar 19, 2009 10:40 am

@ pravi_Diablo ; Ti razlagaš o nekih ekstremih, dočim mi vsi pumpamo športne gume za max 0,2 - 0,3 bara več - a razumeš razliko?

Tudi v nemškem članku ti vse lepo piše.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov