Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Pe jun 19, 2009 7:13 am

V svojih časih je bil najboljši za sneg FIČO (oz. Zastava 750, 850) :P

Ok, poleg dobrih zimskih gum je velik faktor tudi sam teža vozila, zato je vsako zimo možno opaziti marsikatero Pandico 4x4, ki prileze bistveno dlje od kakšnega novega z elektroniko nabitega 4x4 več kot 2 tonskega monstruma.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1613
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Pe jun 19, 2009 7:21 am

cruiser1 je napisal/-a:Za marsikatere normalne avtomobile je pa škoda, da so FWD! Naprimer chrysler 300M ali pa naprimer Alfe (govorim o tisth večjih, ki vsaj zgledajo) taki avtomobili bi morali biti RWD.


Naslednik Chryslerja 300M - 300C že ima RWD, opcija je pa tudi AWD.
 
Uporabniški avatar
ddean1
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Pe jun 23, 2006 6:14 am

Napisal/-a ddean1 Pe jun 19, 2009 8:30 am

No povem iz prve roke kako je z različnimi avtomobili. (privat & službeni)
Situacija: doma v hribu cca 300 m, z 12 % klancem - asfalt
V oklepaju širina gum ker je velik faktor)
BMW 520I (205) - Srednja žalost, kljub ASC
BMW 318 CI (225) Katastrofa kljub vsej elektroniki
Toyota RAV 4 2,2 cat (225) - Brez problema tudi v 20 cm snega
Škoda Octavia 1,9 tdi - (195) ne gre nikamor - (najslabša možna izbira)
WV Passat 1,9 tdi (205) - gre brez problema (še najboljši od RWD)
Škoda Superb 2.0 TDI (225) - nekje med Pasatom in Ostavio

Na vseh so montirane pozimi zimske gume zgornjega cenovnega razreda.

Naj si vsak ustvari potem svojo sliko
Bodi prijazen-vsakdo, ki ga srečaš, bije težak boj.
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Napisal/-a xsara Pe jun 19, 2009 9:17 am

ddean1 je napisal/-a:No povem iz prve roke kako je z različnimi avtomobili. (privat & službeni)
Situacija: doma v hribu cca 300 m, z 12 % klancem - asfalt
V oklepaju širina gum ker je velik faktor)
BMW 520I (205) - Srednja žalost, kljub ASC
BMW 318 CI (225) Katastrofa kljub vsej elektroniki
Toyota RAV 4 2,2 cat (225) - Brez problema tudi v 20 cm snega
Škoda Octavia 1,9 tdi - (195) ne gre nikamor - (najslabša možna izbira)
WV Passat 1,9 tdi (205) - gre brez problema (še najboljši od RWD)
Škoda Superb 2.0 TDI (225) - nekje med Pasatom in Ostavio

Na vseh so montirane pozimi zimske gume zgornjega cenovnega razreda.

Naj si vsak ustvari potem svojo sliko


a passat ma zadnji pogon?.......pomoje si se sam zatipku in napisu rwd namest fwd 8)
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
 
Uporabniški avatar
3furious
Novinec
 
Prispevkov: 119
Pridružen: Sr maj 25, 2005 9:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a 3furious Pe jun 19, 2009 9:29 am

timm je napisal/-a:Smo imeli kar nekaj let Volvo 340gl, ki ima zadnji pogon. Pa je šel avto ne super ampak odlično po snegu v hrib. Res pa je, da so imeli ti Volvi menjalnik zadaj, kar je pripomoglo k večjem težišču zadaj. In pa motor je bil 1.6 diesel, kar skoraj ni moglo zakopati, ker ni moči. :-)


Dokler se ne ustaviš na še tako majhnem klancu in se je zaradi pomanjkanje zapore začne guma z manj oprijema vrteti v prazno. :(
Mazda 3 G165
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 Pe jun 19, 2009 10:35 am

spomnim se še predobro(čeprav je tega ohhoo nazaj) ko sem še delal na reševalni postaji in so se že ob sami misli na slabo vreme vsi izogibali VW-jevega transporterja in oplove omege/rekorda; se tema še po ravnem nisi mogel štartat...........dobra "zadeva" je bil CX, sploh ko si ga dvignil, zelo "hvaležna" zadeva sploh za v brege je pa bil (kdo ga je vozil, bo potrdil) stari IMW-jev kombi s Perkinsom med sedežema in neverjetno ozkim extremno visokim "šestnajstkam" za tega ni bilo "zime" in ne klanca...

...drugače pa kot avtor sprašuje za BMW-ja: ja, ampak dve vreči cementa v "kufer" al pa flah železno plato kot del zimske opreme :lol: enako smo imeli doma(prav v času mojih pionirskih časov šofiranja 1978/79) Fiata 132.....ha, identično kot že omenjeni Bmw_kriza


P.S poznate tisto o kočiji? ...ne vem, kdo je že Enza spraševal, češ naj mu pove, ali je že videl, da bi konji kočijo "porivali" in ne vlekli.....
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky Pe jun 19, 2009 11:47 am

prvo razčistite o kolk starih avtih govorite.
Drugače pa E39 530d in E46 318d s spodobno gumo širine 195 mm spelje s pomočjo elektronike in občutkom voznika v levi nogi tudi v klanec bp. Če pa si mutav, pa sklopko spustiš ko da speljuješ po suhem in ti potem elektronika bremza zadnje kolese tak, da misliš da bo vtrgalo zavorne čeljusti, kardan pa še kaj drguega, potem pa res ne spelje.
Povrhu vsega pa po brozgi avto dost lepše drži smer.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Napisal/-a King1 Pe jun 19, 2009 12:11 pm

da se še jest malo oglasm glede teme. ker sem doma v t.i.hribih na nadmorski višini okoli 700 m imam nekaj malega izkušenj na tem področju nisem pa vseved da ne bo pomote prosim. zadnjih sedem zim od kar sem se preselil sem ugotovil par stvari glede snega in predvsem klancev. pri nas doma se pozimi ne moreš voziti z gumami starejšimi od treh sezon.zakaj? vsi vemo da postanejo trde in potem lahko pot nadaljuješ samo peš oz. če te kdo pelje.sam sem imel že dost avtomobilov, ki sm jih sprobal v klanec pa meni osebno zelo odgovarja sprednji pogon. nasprotno sosedu pa zadnji na njegovem benzu. pravi dva žakla v gepek pa gas. no da zaključim veliko je odvisno tudi od voznika in njegovega znanja ne pa trmarjenja za vsako ceno. vsi vemo kje se ta zgodba ponavadi zaključi.
najbolj do sedaj sem bil presenetljivo zadovoljen z mojim bivšim polotom, ki je bil povrh vsega še spuščen v tla. na njem sem imel nove gume sava s3 in še vedno sem z njim prišel domov pa tudi če sem malo plužil z njim.
moja kombinacija z izuzetim 4x4 avtom bi bila: pogon spredaj, dobre gume in veliko pameti in samokontrole v glavo pa gre.
lp vsem
 
Uporabniški avatar
ronnie
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Ne feb 11, 2007 1:18 pm

Napisal/-a ronnie Pe jun 19, 2009 12:53 pm

Te primerjave so zelo nehvaležne.
Prvo kot prvo je šofer. Če je brez občutka pač ni pomoči.
Drugo so gume. Res vsako sezono veliko zgubijo na kvaliteti. ( zakonsko 3mm bedarija)
Kakšen je sneg. Moker-suh ......
Šele kot tretje je samo vozilo.
Nikoli mi ni skrbelo ali bo šlo v klanec.
Za navzol pa vedno.
kšn dan ga tri dni serjemo , kšn dan pa cel teden
 
Uporabniški avatar
Sendx
Novinec
 
Prispevkov: 246
Pridružen: Pe sep 26, 2008 6:39 pm
Kraj: Posavje - Dobova

Napisal/-a Sendx Pe jun 19, 2009 1:09 pm

lenivec je napisal/-a:ko sem delal v pralnici je bil en ded z novo bemflo petko zadaj v prtlažniku pa 50 kilski kviht. ker se avto lažje pozimi vozi.

ahahahahaha kaj vse ne doživiš leta 2009. BMW pa itak na nenormaln lizing kuplen samo da je bmw. zakaj zavraga taki ljudje kupijo avto z zadnjim pogonom če nevejo zakaj ga majo


Nič ni več čudno dan danes, moj foter ma isto tehniko za pozimi za Mercedeza 4 vreče cementa pa gas ker, drugače so problemi že pri malem snegu in ravninah kaj šele kakšen bregec.
 
Uporabniški avatar
AM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 748
Pridružen: Pe apr 07, 2006 10:32 am

Napisal/-a AM Pe jun 19, 2009 1:17 pm

Moje izkušnje pravijo da so Poloti za v klanc po snegu majka. Spomnim se ko sva se peljala z punco v en hrib, kjer sem jaz z mojim audi A4 obstal na sredi klanca in nisem mogel več nikamor kot samo nazaj. Moja je pa za mano pripeljala in je mislila da se norca delam in je še speljala iz mesta. Je pa res da sem imel malo slabše gume, ampak vseeno mislim da četudi bi imel nove gume bi z polotom prišel na vrh prej kot z a4 .
Za po snegu in v hrib je polo res neverjeten. Gre vsepovsod brez problemov.
Glede tega kater pogon je bolje imet bi reku da sprednji . Ko te z zadnjim enkrat počez zamakne si adijo.
 
Uporabniški avatar
Doktor
Novinec
 
Prispevkov: 334
Pridružen: Če jan 22, 2009 12:45 pm

Re: sneg - sprednji ali zadnji pogon

Napisal/-a Doktor Pe jun 19, 2009 1:25 pm

mihaing je napisal/-a:Dostikrat se vprašam, ali je zadnji pogon (recimo BMW) pri vožnji v zasnežen hrib (cca10cm snega) boljša od sprednjega pogona.

Predvidevam, da je vožnja na zasneženi cesti precej bolj težavna z zadnjim pogonom, a v hrib predvidevam da bi morala biti boljša ker je v tistem trenutku večinoma teže-težišča zadaj.

Morda kdo z izkušnjami??


Če imaš veliko zanseženih km pozimi, pa tudi sicer veliko poti kjer te čaka marsikateri km poslabšanih voznih lastnisti preprosto izbereš 4x4 - SUBARU, AUDI (vzd. motor), MB, ... Poleg odličnih voznih lastnosti je vsakega EUR vreden občutek varnosti.

Načeloma je boljši sprednji pogon, res pa je tudi, da je danes veliko sodobnih predstavnikov zadnjega pogona (MB, BMW ... ) opremljena z raznimi "pripomočki" (ASR, ESP ... ), ki razliko ublažijo, v nekaterih primerih celo sebi v prid obrnejo.

Legendarnih "hroščev" pa na žalost ni več - to je eden redkih avtomobilov, katerega si v skrajnem primeru "vrgel" v prvo prestavo, potem pa preprosto izstopil in šel porivat/pomagat.

Največ k "premagovanju" snežnih "ovir" pomagajo dobre gume (profil), predvsem pa izkušnje, "pospravljeno podstrešje" voznika, ki, natančno ve kaj se mu dogaja "pod ritjo".

Spominjam se dogodivščine, lahko bi rekel pustolovščine, ko sem z legendarnim "tamičem" - TAM 80 T5 prazen z letnimi gumami "premagal" zasnežen VRŠIČ. Natančne količine se ne spomnim, vem, le da so na "Gorenjski" stranci cestarji z UNIMOG-om, kateremu je slab km sledil MAGIRUS "odpirali". Kolega v UNIMOG-u je presenečeno izbulil oči,ustavil "mašino", nakar sva izmenjala besedi dve "skozi okno" - njegova prva izjava je bila " A s čist nor kolega !"

Skratka - izkušnje in dobra/ustrezna oprema pa težav ne bi smelo bit. Edino, kar ustavi še tako dobro vozilo je t.i. zamet, ki ga na Primorskem veter/burja "znese" na cesto. Tam ni druge pomoči, kot obrnit, pa nazaj ... pa molit Boga, da je to še možno.

LP
 
Uporabniški avatar
naliM
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Ne jan 01, 2006 9:55 pm
Kraj: Maribor - okolica

Napisal/-a naliM So jun 20, 2009 5:14 pm

Odvisno od avta, a v klanec sem v povprečju imel manj težav z zadnjim pogonom.
Izjema je bil Mercedes 190D, kjer o zimski uporabnosti ne morem govoriti.

Samo dobro pa lahko trdim za Toyoto Corollo 1.6 16v AE86 (1987), Nissana Silvio 1.8Turbo (1988), Opla Omego 3.0 24v (1991), BMWja 520i Touring (1993). Iste gume, kot na BMWju (proizvajalec, model in dimenzija, oba kompleta nova) sem nataknil tudi na trenutni avto s sprednjim pogonom in v primerjavi z BMW je avto na snegu totalno sranje, pa je novejši, s šibkejšim motorjem in malenkost težji od BMWja brez kakršnekoli elektronike.


LP,

Milan
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Napisal/-a peroRS So jun 20, 2009 7:23 pm

lenivec je napisal/-a:ker če pa ma bemfla 530D potrebo po kvihtu v prtlažniku p alahk kr zaprejo fabriko


Jz sm se pozimi dostikrat peljal v Vrhnični klanec mimo raznih BMW sedmic ki so obstali v polnem snegu. Res da je veliko odvisno od sposobnosti voznika, ampak FWD je po snegu absolutno boljši od RWD.

Spomnim se ko je od fotra en prjatu govoru kako je 30 let al kolk že nazaj ko je mel Forda Taurus RWD (menda je blo tko ime) pozimi naložu poln prtljažnik opeke pa je šlo tud v pol metra snega :lol:

Sosed s 320d da pa tud pozimi 2 al pa 3 vreče cementa v prtljažnik, da lahko pride do gostilne :P
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing So jun 20, 2009 7:31 pm

No temo sem odprl, ker sem pred kratkim šel na smučanje z kolegom v avstrijo in imel je novega citroena c5 z elektroniko SNOWmotion ali nekaj takega. V glavnem totalna beda. Avto je zakopal v trenutku tako, da ta sistem absolutno ne pomaga. Mimo pripelje 520i in brez težav premaga cestišče. Klanec je bil mislim 16stopinjski naklon.

Zato so me zanimale tudi vaše izkušnje z zadnjim pogonom, ker imam nekako občutek da se pri večjih strminah bolje obnaša od prednejga pogona.
 
goranTNT
Novinec
 
Prispevkov: 142
Pridružen: Če sep 22, 2005 9:16 am

Napisal/-a goranTNT So jun 20, 2009 7:43 pm

Sicer sem že prej hotel kaj napisati, vendar sem se zadržal, ker itak 90% ljudi prodajate tukaj stereotipne buče, o dejanskih izkušnjah, pa bi bili prsti na eni roki preveč.

Res je, FWD je nekoliko primernejši za take razmere. Toda, da novejsi Mercedesi in BMW-ji ne grejo nikamor v takih situaciji, so zgodbice za male otroke. Vsaj od letnika 99-00 in naprej, ko jim še izdatno pomaga napredna elektronika.

Upam pa, da je vsem jasno, da osnovo predstavlja dober voznik in pa predvsem GUME !
Za v konkreten sneg tudi potrebujes ozje gume. Seveda potem negdo vidi spuscenega BMW-ja, z 18" ali se vec, ki ima 2x ali se vec sirse gume kot kakšen polo, ki so totalno neprimerne za te razmere ki obtiči. Seveda so tu tudi krivi taki vozniki sami ki gledajo samo na lepoto in potem ne želijo namestiti manjše, ožje gume primerne razmeram.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 So jun 20, 2009 8:03 pm

Fwd ima kar nekaj prednosti, prva je ta da je motor nad kolesi ki poganjajo vozilo in tako zagotavlja potreben pritisk na podlago za grip, potem je tukaj še volan s katerim se da malo migati levo desno, da avto spleza v hrib ali iz kolesnic itd... Sama vožnja je laikom najbolj normalna s fwd, tistim ki malo bolj obvladajo vozilo pa ponuja ročna zavora dodatno zabavo in včasih tudi pomoč pri popravljanju smeri in reševanju situacij. Ko te zanese zadaj s fwd se da z gasom in volanom veliko rešiti, ko te nese spredaj, se ob spuščanju gasa in pravilni uporabi ročne in volana lahko popravi smer v ovinek. Z rwd je v takih situacijah težje.

Smo se dosti prevozili na krim pozimaj v družbi z bmw-ji, so šli tudi tej kar lepo v sneg, ampak fwd gre hitreje :D

Rwd je dober v fičotih, hroščih, porših itd, ker imajo vsi več kot 50% teže zadaj.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
/miha\
Novinec
 
Prispevkov: 450
Pridružen: Sr okt 24, 2007 7:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a /miha\ So jun 20, 2009 9:16 pm

Ne morte rečt, da je FWD bolš za v sneg kot RWD... JE in NI. Odvisno od primera.

Kar se mene tiče so dejstva naslednja:

Za v klanec brez ovinkov je bolši RWD. Če so ovinki je že v igri spretnost voznika.

Zakaj?
Vzrok je fizikalne narave in če ga ne poznate... nazaj v OŠ.

Za po suhem je bolši RWD.
Zakaj?
Kaj je bolš... da en par koles opravlja pogon IN spreminjanje smeri, ali da se ti nalogi opravljata DVA para? Mislim, da je očitno.

Za po klancu dol je boljši FWD.
Zakaj?
Če vam po klancu dol zdrsnejo sprednja kolesa ne bo neke drame, še vedno boste šli v ravni liniji. Če vam po klancu dol zdrsnejo zadnja (spuščen gas), se boste zavrteli. To je dejstvo in je posledica prenašanja sil, ter stabilnosti.
Sam ne se kregat :P
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov