Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če avg 20, 2009 10:08 pm

Ok..
Vse super.. Ampak če se bo to slučajno prijelo bodo šle cene elektrike gor.
Sprijaznite se.. Nič ceneje ne bo...
+
Kao ekološko... Se kdo vprašal iz česa (trenutno) pridobivamo elektriko?
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Technologic
Uporabnik
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: To apr 29, 2008 2:21 pm

Napisal/-a Technologic Če avg 20, 2009 10:23 pm

Jaz si ga predstavljam podobnega kakemu axiamu (po obliki) iz vlaken ali drugega lahkega materiala in ceno 2000-3000€. Zadevo bi kupovali kot nori.

Seveda pa zraven dopoljnjen zakonik kje se sme vozit, kdo ga sme vozit itd.
 
pfbs
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr avg 19, 2009 5:40 pm

Napisal/-a pfbs Pe avg 21, 2009 10:28 am

Jaz si ga pa predstavljam, kot čisto običajni avto, z visokimi pospeški, aerodinamične oblike, seveda bo vmes tudi veliko malčkov kot ta, ki je namenjen samo za mestno vožnjo. Cene se bodo pa spočetka gibale vsaj 10krat višje, kot vi predvidevate.
 
mpir
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Pe avg 21, 2009 12:32 pm

Napisal/-a mpir Pe avg 21, 2009 12:37 pm

@Nejko87

Sploh ni fora ali bo ceneje ali ne. Nekaj je jasno: električni avti so okolju prijaznejši. Zdaj pa se moraš samo vprašati ali boš bolj mirno spal če bodo tvoji evrčki šli nekemu Janezu, ki dela na Savskih elektrarnah ali nekemu princu Abdulahu iz Savdske Arabije, ki živi v palači s 300 ženami, ima srebrnega avdija in privat Airbus-a 380. Da ne govorim, da v prostem času sponzorira dva ali tri teroristične tabore.

Pa ker že "kao" neki o ekologiji trosiš: v Sloveniji se pridela 27% el. energije v hidroelektrarnah (obnovljiv vir), 40% je pridela nuklearka (kar za moje pojme ni tako sporen vir, kot bi vas rad naftni lobi prepričal da je), preostanek (nekje 33%) pa jo pridelajo termoelektrarne. Ta vir je seveda sporen in umazan. Vendar pa je prihodnost tega vira vezana na nahajališča premoga in zato vprašljiva. Dejstvo je, da če bi država primaknila kaj več denarja za alternativne vire, in bi naprimer imel vsak doma fotovoltaiko je ta problem več ali manj rešen.

@energetika81

Res je. Tudi infrastruktura se bo delno morala temu prilagoditi. Vendar je dejstvo, da se ne bo z danes na jutri na omrežje priključilo 200 000 avtov. To bo potekalo postopoma in verjemi, da ko bo povpraševanje po el. energiji večje se bodo seveda tudi el. podjetja potrudila in nam nam pridno dostavljala elektriko. Saj to pomeni zanje večji zaslužek.

Dejstvo je, da električni avti na začetku ne bodo poceni. 5000 € za mali električni avto je žal utopija. Vendar si mislim, da se bo to s časom spremenilo. Tako kot se bo tudi kvaliteta baterij in nasplošno uporabnost el. avtov. Tudi mobilni telefoni so bili na začetku svinsko dragi in "cegle". Danes pa so kul žepne napravice, brez katerih si ne moremo predstavljati življenja. Da o padcu cen sploh ne govorim, ker ti jih takorekoč povsod mečejo v hrbet.

Kar pa je na električnih avtih najboljše je to, da je to "win-win" situacija. Ohranja se okolje in uporabniki dobimo boljše avte. Kdor si misli, da so električni avti dolgočasni in počasni, naj si pogleda te linke:

http://www.youtube.com/watch?v=a2JkMCzjTVE
http://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w
http://www.youtube.com/watch?v=1Fmy4tWvr8c

Pa naj k temu dodam še to, da so te avte izdelali posamezniki/entuziasti in ne multinacionalni avtomobilski koncerni.

Verjetno je eden izmed glavnih razlogov zakaj vsakdanji smrtnik še nima el. avta je prav gotovo majhen doseg el. avtomobilov. Vendar je tudi na tem področju kar nekaj železja v ognju. V razvoj baterij se ogromno vlaga in če se bo samo ena izmed cca. desetih potencialnih tehnologij izkazala v praksi, se bo doseg avtomobilov čez noč podvojil ali celo potrojil. Tako pa se že pogovarjamo o veliko bolj praktičnem dosegu 350+ km.

Kdor sledi trenutno novim trendom tehnologije je prav gotovo že slišal o "brezžičnem ali dalinjskem prenosu elektrike". Meni osebno je zelo všeč ta ideja: http://www.gizmag.com/kaist-olev-electr ... cle/12557/ Če bi bile s tem opremljene vse avtoceste, bi bil doseg avtomobila takorekoč neskončen. Za potovanja izven avtoceste pa bi zadoščala baterija v avtu.

Čas je da končamo onesnaževati planet in opustimo nafto. Alternative pa je vse prej kot dolgočasna in slaba. Ravno nasprotno - 100% navor v trenutku se sploh ne sliši slabo. :)

lp
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe avg 21, 2009 12:57 pm

Kje si to pobral, da so okolju prijaznejši? Veš koliko energije se porabi, da naredijo par 100kg baterijski paket? Najprijaznešji okolju je 10let+ star avto, s porihtano mašino in delujočim katalizatorjem. Za vsak nov avto se porabi vsaj toliko energije, kot je bo porabil v življenji dobi z gorivom.
Poleg tega HE ponoči večinoma stojijo - takrat imajo TE kar dosti večji delež proizvedene energije. Avti pa bi se večinoma polnili ponoči, ko bi stali v garažah. Torej bi tam okoli polovica energije prišla iz premoga pri ~25% izkoristku. Potem pa še izgube pri polnenju, v pretvorniku in elektromotorju. Prideš na tak izkoristek fosilnega goriva (premoga) kot če bi kuril direktno bencin v mašini. Ni tuki okoljske računice, dokler praktično vse električne energije ne bomo proizvedli v HE in JE. Kar se tiče fotovoltaike je to bolj primerno za par žarnic v kakšnem vikendu, kot pa pokrivanju porabe v prometu. Veter pa je totalno nezanesljiv vir, ki rabi rezervo v HE (jih nimamo več kam postavit) in plinskih enotah (pa smo spet pri fosilnih gorivih).

Poleg tega sodoben bencinar z ogretim katalizatorjem pri normalni vožnji po AC izpušča praktično le vodo in CO2, torej NE onesnažuje kaj dosti. Bolj podpiram mestni javni promet (ne rabimo baterij - trolejbusi, podzemna) in manjše namenske mestne kištice. Na dolge proge pa bodo bencinarji in TD še dolgo zmagovalci.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
mpir
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Pe avg 21, 2009 12:32 pm

Napisal/-a mpir Pe avg 21, 2009 2:26 pm

LOOOL, pa kje živiš ti človek. :)

Izdelava baterij mogoče porabi dosti energije vendar, ko preračunaš, koliko osvinja okolje 100 000 km, ki jih prevoziš na bencin/nafto ali pa če bi to isto razdaljo prevozil na baterije ugotoviš, da so baterije veliko bolj ugodna alternativa. Pa seveda se tudi izdelava baterij razvija in to ni več tako umazana industrija, kot je nekdaj bila pa nikar ne pozabi, da se dajo baterije reciklirati. To se o nafti ne da povedati, kaj ne? ;) Koliko pa so okolju prijazi 10+ let stari avtomobili pa ne bi vedel - prazgodovina mi nikoli ni šla :P, vsekakor pa prav dosti ne. In konec koncu največji sovražnik so med drugim prav toplogredni plini - CO2, ki ga omenjaš.

Glede HE je tako: obstajata dva tipa - pretočne in akumulacijske. Prve delujejo noč in dan, medtem ko druge delujejo samo podnevi, ko je povpraševanje po energiji največje, jezero pa se ponoči spet polni. Savske in Dravske elektrarne v Sloveniji so že od samega začetka pretočne, Soške elektrarne pa so pred kratkim tudi prešle na ta tip. Akumulacijska je pa samo še nova elektrarna v Avčah, ki dopolnjuje potrebe ob dnevnih vrhuncih porabe.

Kar se tiče fotovoltaike... ta je v majhnih razsežnostih dejansko zanemarljiva. Ampak če bi bilo vsako gospodinjstvo s tem opremljeno bi to bilo popolnoma nekaj drugega. Če smem citirati: "V Sloveniji bi ob izkoriščanju celotnega potenciala sončne energije iz tega vira lahko letno proizvedli 960 GWh električne energije," je povedal direktor Gorenjskih elektrarn Marko Čarman.

Strinjam se s tabo, da bodo na dolge proge bencinarji in dizli še vedno zmagovalci. O tem ni dvoma. Vsaj dokler nove tehnologije ne postanejo širše dostopne. Potem pa... :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe avg 21, 2009 9:41 pm

Direktorji, politiki in ekologi govorijo marsikaj...

Glede 10let+ starega avta - naš 12 let star ima normalno delujočo MPI mašinco in nov katalizator. In grem stavit, da nič kaj dosti bolj ne onesnažuje kot popolnoma nov primerljiv avto. S tem, da smo sigurno skupno manj onesnažili okolje, kot če bi v tem času kupili 2 ali 3 nove "eko" avte.
Sicer pa obstaja že tema o alternativnih pogonih, poišči jo.
Priporočam pa tudi branje teme na slo-tech forumu z naslovom Globalno segrevanje.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
RENO911
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 611
Pridružen: To jun 26, 2007 9:53 pm
Kraj: Mb

Napisal/-a RENO911 So avg 22, 2009 1:23 am

Energetik81 je napisal/-a:Direktorji, politiki in ekologi govorijo marsikaj...

Glede 10let+ starega avta - naš 12 let star ima normalno delujočo MPI mašinco in nov katalizator. In grem stavit, da nič kaj dosti bolj ne onesnažuje kot popolnoma nov primerljiv avto. S tem, da smo sigurno skupno manj onesnažili okolje, kot če bi v tem času kupili 2 ali 3 nove "eko" avte.
Sicer pa obstaja že tema o alternativnih pogonih, poišči jo.
Priporočam pa tudi branje teme na slo-tech forumu z naslovom Globalno segrevanje.


Ko je avto zdelan se zamenja in boljše je, da se zamenja za novega električnega kot za novega dizla. In komaj čakam, da se začnejo ti električni avti prodajat, pa spodobnih velikosti.

Drugače pa me zanima, zakaj bi naj bila predelava petke na elektriko tako draga. Kaj je takšnega not, kakšen motor je vgrajen (od česa) in kakšne baterije (samo akumulatorji?)?
 
Uporabniški avatar
general
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: To apr 29, 2008 7:55 am
Kraj: Idrija

Napisal/-a general So avg 22, 2009 8:33 am

Motor je glede na vse ostalo poceni. Najdražje so celice, lahko so kar svinčevi akumulatorji, vendsr ti so težki in veliki. Najboljše zdaj so Li-Poly ali pa LiFePO3. Problem je ker tukaj govorimo o veliki količini celic. Na njegovi strani piše da motor deluje na okoli 200v. Potem pomeni 54 celic vezanih zaporedno. In bog ve koliko celic vezanih še vzporedno. Tako da lahko računamo okoli 1000 celic in več. Kar pa ni tako malo :D
In še seveda sam regulator hitrosti in vsa potrebna elektronika tudi ne more biti poceni, sploh ker govorimo o zelo malih izdelanih količinah.
 
pfbs
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr avg 19, 2009 5:40 pm

Napisal/-a pfbs Po avg 24, 2009 11:04 am

RENO911

Tukaj si lahko ogledaš cene za baterije. Lahko izbiraš med različnimi zunanjimi merami. Izdelajo jih lahko točno po merah, ki tebi odgovarjajo. Samo cene so pa take, da ti bo takoj jasno, zakaj je predelava tako draga.
 
Uporabniški avatar
Mgajvr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1359
Pridružen: Ne feb 18, 2007 7:12 pm
Kraj: okolica litije

Napisal/-a Mgajvr Ne avg 30, 2009 8:36 am

ko je ravno govora o elektro avtih, sem slučajno dobil mail o EV1 in še nekaj avtih ki so jih vozili po USA, vendar so vse uničili. le zakaj?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ev1
xXx

Skoda driver

tolk časa sm jo porivou, da je mi je vžgala in ušla...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Ne avg 30, 2009 4:38 pm

O tem smo govorili že večkrat - npr tudi tu http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... p?p=783939 , kjer je tudi več o el. avtih.

Predlagam, da v tej temi govorimo samo o slovenskih električnih avtih, splošno debato o el. avtih pa nadaljujemo v temi z linka. Bo bolj pregledno in informativno.
 
Uporabniški avatar
Mgajvr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1359
Pridružen: Ne feb 18, 2007 7:12 pm
Kraj: okolica litije

Napisal/-a Mgajvr Pe jan 22, 2010 10:23 pm

no pa se tudi po litiji vozi en električni avto, ki ima urejeno vso dokumentacijo, homolomo... prevozi pa nekako okoli 40 kilometrov
http://www.evalbum.com/3013
xXx

Skoda driver

tolk časa sm jo porivou, da je mi je vžgala in ušla...
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne jan 24, 2010 11:04 pm

tudi po ptuju kroži ena elektro felicia pick up
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny Ne jan 24, 2010 11:46 pm

u logarsko dolino se vozite tankat dokler je še zastonj :D
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov