Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če okt 22, 2009 10:20 pm

No sej s tisto Hondo se verjetno tud da čist normalno peljat pri nizkih obratih, samo potem je to daleč od tistih 240 konjev. Če s tako Hondo voziš v nižjih obratih (do 4000) te pa verjetno kaki 150- konšeki peljejo scat, sploh če so turbo. S tega stališča je pa to potem res brez veze.
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Pe okt 23, 2009 11:33 pm

razlaga od samo mesarec-a, bi pa lahko romala v tovarno znanja
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky So okt 24, 2009 11:20 am

@samo mesarec: :bow zelo poučno in lepo spisano.
Edino tiste fajle bi lahko že kr v prvi post zraven prilimal. Pa pol bi blo že kičasto :)
LP Rok
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Ne okt 25, 2009 3:06 pm

@samo mesarec: če nisi avtor članka in če ga samo prekopiraš z drugega foruma,bi blo fajn da to tudi omeniš. :idea:
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Ne okt 25, 2009 3:31 pm

el_diablo: Pravzaprav ti moram odgovoriti na prejsnjo stran in sicer link je na tem forumu
vendar tisti original je pa na mobisuxu in to starem (nedelujoc) kajti clanek je bil napisan
v letu 2002 in avtor tega je BlueGTI (ze zaradi njegovega takratnega avtomobila je naredil raziskavo)
ostanek tega sem sicer nasel na temlem vendar ta dva linka sta izjeme zaradi dokazov...
http://www.hondaclub-si.com/forum/viewt ... 0953fe70b4
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe okt 30, 2009 1:37 pm

@samo mesarec :bow :bow

Po dolgem času prebral nekaj pametnega na avtomobilizmu
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8423
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Pe okt 30, 2009 3:06 pm

andrej777: off: Kaj ko bi vse do konca prebral namesto bow-a :?: (dejstva nad teboj)
  • skupnost | znanje | tehnika | napredek | a.com
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 So okt 31, 2009 12:11 am

Sory sam ko sem jaz bral temo zadnje objave še ni bilo in je tako nisem mogel vedeti. Če si je pa avtor hotel prilastiti nekaj kar ni njegovo pa samo :/:o:/ :/:o:/
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So okt 31, 2009 4:11 am

samo mesarec je napisal/-a:Tole mi je že kar nekaj časa ležalo na duši, da napišem. ....


Samo Mesarec - lahko poveš vsaj en razlog (opravičilo), zakaj si post napisal tako, da zgleda, kot da si ti avtor? In nato še nadaljeval s tabelami in spet nisi nič omenil, da to ni na tvojem zeljniku zraslo?

Se sploh zavedaš, kakšna svinjarija je to?

:evil: :evil: :evil: :?:
 
fiatpowered
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Pe mar 09, 2007 6:10 pm

Re: Navor

Napisal/-a fiatpowered So okt 31, 2009 12:35 pm

MAX CAVALLERA je napisal/-a:Morda neumno vprašanje ampak le,zanima me s čim se pri motorju doseže navor,kaj je tisti sklop ki ga določa,kateri del v motorju.
Hvala

Povedano čimbolj enostavno. Navor v motorju določa bogatost mešanice z gorivom in pa tlak te mešanice tik predno se vžge. Vse ostalo v motorju je konstantno. Torej samo s tem lahko s stopalko za plin vplivamo na navor motorja. Preslikano v realnem primer to pomeni. Enkrat se lahko vozimo 80km/h po ravnem, drugič pa 80km/h v hrib. Ja fora je, ker imamo v drugem primeru stopalko za plin malenkost bolj pohojeno. Torej v drugem primeru motor porabi več goriva in kisika, čeprav se peljemo enako hitro, deluje pa z večjim navorom pri isti hitrosti.

drift.king je napisal/-a:kaj zdej a avto z 200KM in 400 nm navora je hitrejši kot avto z 200KM in 300nm navora :-P

NE, v tem primeru sta oba enako hitra, seveda po pogojem, če sta taka motorja v istem avtu z isto težo.
Zadnjič spremenil fiatpowered, dne So okt 31, 2009 12:39 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Navor

Napisal/-a abbe So okt 31, 2009 1:30 pm

fiatpowered je napisal/-a:
MAX CAVALLERA je napisal/-a:Morda neumno vprašanje ampak le,zanima me s čim se pri motorju doseže navor,kaj je tisti sklop ki ga določa,kateri del v motorju.
Hvala

Povedano čimbolj enostavno. Navor v motorju določa bogatost mešanice z gorivom in pa tlak te mešanice tik predno se vžge. Vse ostalo v motorju je konstantno. Torej samo s tem lahko s stopalko za plin vplivamo na navor motorja. Preslikano v realnem primer to pomeni. Enkrat se lahko vozimo 80km/h po ravnem, drugič pa 80km/h v hrib. Ja fora je, ker imamo v drugem primeru stopalko za plin malenkost bolj pohojeno. Torej v drugem primeru motor porabi več goriva in kisika, čeprav se peljemo enako hitro, deluje pa z večjim navorom pri isti hitrosti.

tole men nekak ni logicno....
Ni vse res kar napišem
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Napisal/-a uros11 So okt 31, 2009 1:38 pm

Meni tudi ni. Več plina v klanec dodaš, da je navor enak tistemu po ravnini, če ne bi bil manjši, avto pa počasnejši... saj je v "spornem" članku lepo povedano vse.
 
fiatpowered
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Pe mar 09, 2007 6:10 pm

Napisal/-a fiatpowered So okt 31, 2009 3:22 pm

uros11 je napisal/-a:Meni tudi ni. Več plina v klanec dodaš, da je navor enak tistemu po ravnini, če ne bi bil manjši, avto pa počasnejši... saj je v "spornem" članku lepo povedano vse.

Ali se strinjaš s tem, da če se z avtom pelješ v 5% klanec 80km/h v peti prestavi motor v tem primeru razvija manjši navor, kot če se pelješ 80km/h v peti prestavi v 6% klanec ?
Pa še ena, pelješ se po avtocesti 130km/h, potem pa uletiš do vrhniškega klanca, kaj se ti zgodi, če gasa ne boš v klancu bolj pohodil, bo hitrost padla in ne bo več 130km/h, če pa gas pohodiš, pa 130km/h lahko obdržiš v klancu..

a ti je zdaj jasno ?
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe So okt 31, 2009 4:01 pm

fiatpowered je napisal/-a:
uros11 je napisal/-a:Meni tudi ni. Več plina v klanec dodaš, da je navor enak tistemu po ravnini, če ne bi bil manjši, avto pa počasnejši... saj je v "spornem" članku lepo povedano vse.

Ali se strinjaš s tem, da če se z avtom pelješ v 5% klanec 80km/h v peti prestavi motor v tem primeru razvija manjši navor, kot če se pelješ 80km/h v peti prestavi v 6% klanec ?
Pa še ena, pelješ se po avtocesti 130km/h, potem pa uletiš do vrhniškega klanca, kaj se ti zgodi, če gasa ne boš v klancu bolj pohodil, bo hitrost padla in ne bo več 130km/h, če pa gas pohodiš, pa 130km/h lahko obdržiš v klancu..

a ti je zdaj jasno ?

ja to je ze jasno sam ce vbi bil navor odvisn samo od tega kok mas gasa poj bi avto mel skosmax navor ce mas gas v podnu.sam ce mal pogledas krivuljo navora ni glih tko...
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9985
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So okt 31, 2009 4:24 pm

Max. navor pri X obratih ni isto kot navor, potreben, da npr vzdržujemo hitrost (ki je seveda v klancu večji kot na ravnini). Je Fiatpowered malo pomešal trenutno izkoriščenost motorja s končnimi zmožnostmi motorja.

Tu stalno govorimo o max. navoru, ki se glede na obrate spreminja, meri se ga pa vedno s pedalom do konca in je seveda pri različnih obratih različen. Valjda če ne daš gasa, to ni za nas relevanten navor, je samo delen oz manjši procent zmogljivosti motorja. Kot če bi celotno krivuljo navora znižal za npr dve tretjini.
 
fiatpowered
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Pe mar 09, 2007 6:10 pm

Napisal/-a fiatpowered So okt 31, 2009 4:32 pm

abbe je napisal/-a:ja to je ze jasno sam ce vbi bil navor odvisn samo od tega kok mas gasa poj bi avto mel skosmax navor ce mas gas v podnu.sam ce mal pogledas krivuljo navora ni glih tko...

Seveda ima vsak motor svojo navorno karakteristiko. Ampak to glede na vprašanje odpiralca topica ni glavno vprašanje. On sprašuje kateri sklop določa navor motorja.
Vsi vemo da je navor sila krat ročica, konkretno za motor to pomeni da je ročica mišljena kot ročična gred, ampak ta je taka kakršna pač je, torej lahko navor motorju določamo samo s silo, torej različno močno eksplozijo v batu. Se pravi ko imamo pedal za gas bolj pohojen, se v batih pojavljajo močnejše eksplozije kot pa če pedala nimamo toliko pohojenega, to pa pomeni da v prvem primeru motor razvija večji navor, seveda požgemo tudi več bencina in kisika.
Navorna karakteristika, pa mislim da se zmeri z polnim gasom, se pravi ta pri začetnih obratih pohodi gas do konca in čaka da se motor zvrti do blokade. Torej, logično je, da motor pri različnih obratih razvija svoje različne max navore. Je pa jasno da bencinar pri nekje 4.5k rpm razvije največji navor kar ga motor zmore razviti. Pojavi se težje vprašanje, zakaj pa motor razvije pri 4.5k rpm večji navor kot pa pri recimo 2.5k rpm(oziroma zakaj mu navor od 4.5 rpm začne celo padati), levji delež tega nosi vztrajnost motroja, so pa še druge stvari, recimo pri teh današnjih motrojih te zadeve itak nadzoruje računalnik v nulo.

cruiser1 je napisal/-a: Možno je tudi, da je avto z 200KM hitrejši od avta z 250KM zaradi navora.

In kako bi to lahko bilo možno. Več konj kot ima avto hitrejši je lahko, kaj ni to logično, veyron bugatti ima 1000 konj in gre zato 400km/h. Saj navor krat kotna hitrost motorja da moč.
cruiser1 je napisal/-a:Predvsem hondaši (in podobno misleči) bi lahko že dojeli, da niso pomembni samo konji, da avto leti in ima pospeške.

Ampak dejansko so zato da avto leti, pa da ima dobre pospeške pomembni samo konji. Saj konji so moč motorja. Če ima nek motor 100KM, nek pa 150KM, je ta drugi v vseh pogledih zmoglivejši, pa ne glede na to, kdo ima večji navor pri katerih vrtljajih. Ali kdo ima nasploh večji max navor. Lahko ima motor s 100KM večji max navor, kot pa motor 150KM, ampak to ne pomeni, da da zato 100 konjski motor večjo končno hitrost avtu ali boljše pospeške do 100km/h.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 So okt 31, 2009 9:15 pm

Uh! Vidim, da bo kregarija, če bomo nadaljevali. Pri pospeških in pomenben samo HP. Ampak tudi navor in kako je to vseskupaj prenešeno na cesto. Potem je pomebno tudi, kot je že razloženo s kakšnimi obrati dosežemo max navor in HP.
Kar sem v bistvu jaz hotel že prej povedati je to, da tehnični podatki na papirju o max moči ( na katere se zanaša večina uporabnikov tega foruma) nekega avtomobila še ne pomenijo, da je na cesti resnično hitrejši od drugega avtomobila z slabšimi podatki!
Sem imel pa priložnost vozit dva različna avtomobila približno enake velikosti, teže in letnikov z drugačnima motorjema, ki pa sta oba imela po 250hp serijsko. V pospeških in končni hitrosti totalna razlika! En avto totalen športnik drugi pa cruiser za v trgovino. Pa razloži to.
 
fiatpowered
Novinec
 
Prispevkov: 474
Pridružen: Pe mar 09, 2007 6:10 pm

Napisal/-a fiatpowered So okt 31, 2009 10:43 pm

cruiser1 je napisal/-a:Pri pospeških in pomenben samo HP. Ampak tudi navor in kako je to vseskupaj prenešeno na cesto. Potem je pomebno tudi, kot je že razloženo s kakšnimi obrati dosežemo max navor in HP.

Generalno gledano, je pomembna največja moč motorja, večja kot je, boljši so performansi avta. Pa to ko praviš, da je pomembno pri katerih obratih dosežemo največji navor. Zakaj bi bilo to pri pospeških ali končni sploh pomembno ? A ti veš, da je tako pri bencincih kot pri dizlih, približno tako da max navor doseže pri nekih vrtlajih, max moč pa doseže pri približno od 1 do 3k rpm večjih vrtljajih. Torej če se nam gre za pospeške je najbolj pomembno da šaltamo pri vrtljajih pri katerih daje motor max moč od sebe.
cruiser1 je napisal/-a:Kar sem v bistvu jaz hotel že prej povedati je to, da tehnični podatki na papirju o max moči ( na katere se zanaša večina uporabnikov tega foruma) nekega avtomobila še ne pomenijo, da je na cesti resnično hitrejši od drugega avtomobila z slabšimi podatki!

Načeloma pa to pomeni da je tako, IMO.
cruiser1 je napisal/-a:Sem imel pa priložnost vozit dva različna avtomobila približno enake velikosti, teže in letnikov z drugačnima motorjema, ki pa sta oba imela po 250hp serijsko. V pospeških in končni hitrosti totalna razlika! En avto totalen športnik drugi pa cruiser za v trgovino. Pa razloži to.

Prvič, to je tvoje subjektivno mnenje o teh dveh avtih, bolje bi bilo da bi merili čase, namreč znano je, da nekateri avti dajejo občutek da se peljemo v njih počasneje kot v resnici se, ali obratno, podobno je s pospeški.
Drugič, bolj kredibilen bi izpadel, če bi povedal katera avta sta to bila.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Ne nov 01, 2009 5:10 am

fiatpowered je napisal/-a:Prvič, to je tvoje subjektivno mnenje o teh dveh avtih, bolje bi bilo da bi merili čase, namreč znano je, da nekateri avti dajejo občutek da se peljemo v njih počasneje kot v resnici se, ali obratno, podobno je s pospeški.
Drugič, bolj kredibilen bi izpadel, če bi povedal katera avta sta to bila.


Ford thunderbird in pontiac firebird. Pa brez skrbi, da ni bil samo občutek, da je drugi hitrejši!!!
:roll:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov