Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
dgrejtest
Uporabnik
 
Prispevkov: 1270
Pridružen: Ne mar 31, 2002 8:16 pm

Napisal/-a dgrejtest To nov 04, 2003 1:27 pm

vinc, a ti si un, k je u gameljnah bil brez wooferja?

Jest mam 16 col. ce bi rad probal, povej. sam da ne bo praskic gor... pero

ps: a mas kej znizanga?

pps: mam en volan za unota (usnjen), ce te zanima. cena simbolicna.
[img]http://peter.si21.com/celica/celi_sig.jpg[/img]
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 To nov 04, 2003 2:36 pm

super98 je napisal/-a:
Omelo je napisal/-a:Preverjeno... men tut ni najbolj jasno, ampk vrjetno da zarad teže ja... Kr je precej težje use skupej. Uglavnm avto gre slabš :)



Valda da bo šou slabš če je obseg feltna+guma večji!
Če daš 17ke gor je že sam feltna večja kot feltna+guma original! :D :D :D


Js mislim da si tle grdo kiksnu, ker poanta je lih v tem da najdeš takšno dimenzijo da ti ostane obseg približno enak. (+-2%)
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm Sr nov 05, 2003 12:57 am

Se strinjam, da je Omelo mal kiksnu z svojo razlago... :P Ker če vzameš čist matematično (btw na tem principu delujejo prestave na biciklu naprimer) pol bi zarad obsega moral bit glih obratno (moral bi ful sekat, torej vsi bi moral met vsaj 20 inčne feltne z gumami od traktora gor za večji obseg :twisted: ). Poglej:

Maš gor namontirano standard feltno in gumo in imaš obseg zadeve recimo 1 meter.
Recimo, da se pol peleš 100 sekund in pri tem se ti os obrne recimo 1000 krat.

Torej boš v malo več kot minuti in pol prepeljal kilometer.
1000 obratov x 1 meter = 1000 metrov razdalje.

Zdej namontiraš gor večje feltne in večje gume in maš obsek kolesa 1.5 metra. Ker si car si seveda kupu ultra super mega lahke feltne iz alu-magnezij-kripotonajt mešanice in svoje lahke gume napolnil s helijem ter pri tem shijšal za 5 kil in teža tvojega avta je povsem enaka kot prej, ko si mel obične felge gor.

Spet greš po isti poti, spet 100 sekund in spet ti os obrne 1000 krat. Tokrat si v malo več kot minuti in pol naredil kilometer IN POL !!! :shock:
Ker 1000 obratov x 1.5 metra = 1500 metrov razdalje!

Tko, da jest mislm da je stvar v teži feltn in pa dejstvu, da če že daš 35K SIT za feltno ne boš gor montiral ta ozke Sava Eskimo za 12 Prešernovih bankovcev, ampak se boš valda sprsil za ene strumene široke Pirellije za kakšnga Cankarja več, ne? Težina in Širina pa še nikol ni bla dobra Kilometrina! :lol: Tok pametarjenja od mene.
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr nov 05, 2003 3:25 am

Buahahaha kake strelate no.
Mislim mal logike pa vam bo takoj jasn zakaj avto manj gre, slabše pospešuje...........Mislim obseg tle pri teh varjantah nima kaj iskat ampak glavno vlogo tle igra premer kolesa.Rečmo zamislimo si kolo kot ročico ki je uležajeno u sredin.Da to ročico premaknemo okoli svoje osi rabimo NAVOR [Nm] in kaj se zgodi če ročico povečamo? Povečali smo ročico navor pa je ostal enak.Torej ker smo povečali sam ročiso navor pa je ostal enak smo bistveno zmanšali tisto silo ki poganja kolo.Motor jo bo sicer že sposoben premaknit sam na obratih bo dost počasnej pridobival kar pa ma za posledico majši pospešek.Za enostavno foro si vzamite za primer bicikl rečmo ponnya ki ima male kole pa ga obrnite pa probite pedalko poganjat z vso silo in merite čas ki ga potrebujete da kolo dobi max. obrate.
Zdaj pa poskus ponovite z enim drugim biciklom ki ima večje kole pa ( poudarjam )ISTO PRESTAVNO RAZMERJE pa ste pritiskajte na pedalko z vso silo in merite čas od 0 rpm pa do max. ki jih dosežete.
Kaj ste ugotovil?
da pri večji koli in (spet poudarjam) ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU rabite krepko več časa da pridete do max. obratov!
Isto prestavno razmerje pa je zarad tega ker vi povečate sam premer kole ne spreminjate pa prestavna razmerja u menjalniku!
Poleg tega je teža večjega kolesa jasno večja.
Torej?
Je večja tudi vstrajnost in če je večja vstrajnost, rabmo več moči, da bomo težje kolo u enakem času pognal do max. obratov.
Bomo kje lahk vzel več moči če pa smo omejen z motorjem in prestavnimi razmerji u menjalniku?
Ne?! Torej se bomo zadovoljil z slabšimi pospeški!
Torej to bi bla definicija pospeškov.
Oki pa jasno mi je da če daš večje felne daš pač manjš presek kole pa bla bla ampak teža nardi svoje!
Poleg tega še ostali faktorji......
Oki definicija za končno hitrost pa sledi jutri.................................LOL hecam se :D

Hmmmmmm..... vsi vemo da je ergija neizbrisna (ne pride iz nič in ne mormo je izničit)
Torej recimo da imam neko energijo ki nam, konkretno pri avtu, premaguje zračni upor,upor v ležajih, kotalni upor koles itd.
In če se omejimo sam na zračni upor si poglejmo primer (spet) z bicikli:)
Rečmo imamo neko energijo, ki jo poimenujemo energija X. se vsedemo na ponya, to energijo X pritiskamo z nogami na pedali ki jo pretvorita u krožno energijo ta pa potem na kolo.In za premagovanje ovir ( v našem primeru upor zraka) rabimo energijo.In ko ta upor zraka doseže dost veliko vrednost se ti dve energiji izeenačita.Se prav energija X (ki jo dovajamo) in energija zraka ( zračni upor) sta enaki.Se prav se peljemo s končno hitrostjo ki smo jo zmožni.
Konkretno pri avtih je ta energija X pač energija ki jo motor lahk proizvede.
No zdaj pa poskus ponovimo z drugim biciklom ki ima večji premer koles pa (spet poudarjam) ISTO PRESTAVNO RAZMERJE.
Že pospeševal bomo slabš ker smo prej ugotovil da imamo isto moč pri večji ročici in pa tudi vstrajnost samega kolesa je večja.
Privedemo energijo X ta prek pedal na kolo in spet ko se energiji izenačita (energija ki jo dovajamo in energija zraka (zračni upor)) se peljemo s končno hitrostjo ki pa je ista ki je bla ona prej ko smo meli manjše kole!
AMPAK kaj pa se tle zgodi?
manjša kola->manjši obseg
večja kola-> večji obseg
Tle pa rabmo v naš poskus vklučit OBSEG.
manjša kola bo nardila več obratov na isti poti kot večja! Amapk dovedena energija je ostala ista! (moč motorja ne spreminjamo če menjamo samo felne kajne?)
In kaj smo ugotovil?
Da pri isti dovedeni energiji in pa pri ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU pa pri različnem premeru koles se peljemo enako hitro s to razliko da enkrat rabmo več obratov (manjša kola) drugič pa manj (manjša kola)
Po logiki štima če vzamemo večjo kolo da bomo šli hitrej samo tle pa se mormo dotaknit novega pojma ki se imenuje krivulja navora oz. navor motorja.
Rečmo da nam avto gre 160 max. in da takrat je motor zmožn razvit največji navor (teoretično) Rečmo ima 5400rpm.
Kaj se zgodi če damo gor večje kole? povečali smo ročico oz. navor. Navor ki pa ga dobimo iz menjalnika pa ostane isti.Torej?
Avto nam še vedn gre 160 ampak pri nižjih vrtljajih.Torej ne more razvit svoje polne moči in če se tle dotaknemo še ostalih uporov( kotalni upor, upor zraka na kolo ker je širša-večje......) pol hitr ugotovimo da avtek niti 160kmh ne bo sposoben razvit.

Povzetek: če damo gor večje kole smo uničli oz. porušli razmerje med silami navormi in prestavnimi razmerji.In ker krivulje navora motorja nismo niti malo spremenil je logičn da motor ne bo zmožn vsega skupi poganjat kot bi moral.Iz tega pol tudi pride večja poraba,slabši pospeški, nižja končna.........
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Rjuhar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2634
Pridružen: Po jan 13, 2003 2:39 pm

Napisal/-a Rjuhar Sr nov 05, 2003 7:42 am

I'm impressed!
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG Sr nov 05, 2003 10:33 am

Zelo nazorno povedano! :)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
tofast
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:01 pm

Napisal/-a tofast Sr nov 05, 2003 11:12 am

če boš gor dal že 15" boš mogu dat zelo nizek profil gume (nižji kot je višja je cena) pa že ta ti bo moril avto, ampak to ti ni ovira. problem je ker ti bo najbrž povsod drsal. Za unota brez razširjenih kolotekov mislim da je max 195/55/14 pa še to je kriza! :wink:
 
Uporabniški avatar
dgrejtest
Uporabnik
 
Prispevkov: 1270
Pridružen: Ne mar 31, 2002 8:16 pm

Napisal/-a dgrejtest Sr nov 05, 2003 11:25 am

195/45 15 sem ze vidu na unotu... mal je blo treba zadi pobrusit robove.

pero
[img]http://peter.si21.com/celica/celi_sig.jpg[/img]
 
Uporabniški avatar
habbich
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1897
Pridružen: To jan 14, 2003 3:40 pm

Napisal/-a habbich Sr nov 05, 2003 11:26 am

tofast je napisal/-a:če boš gor dal že 15" boš mogu dat zelo nizek profil gume (nižji kot je višja je cena) pa že ta ti bo moril avto, ampak to ti ni ovira. problem je ker ti bo najbrž povsod drsal. Za unota brez razširjenih kolotekov mislim da je max 195/55/14 pa še to je kriza! :wink:


Zakaj vsi o enem profilu govorite??? To se gre za presek...torej nizkopresecno gumo in NE nizkoprofilno
 
Uporabniški avatar
tofast
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:01 pm

Napisal/-a tofast Sr nov 05, 2003 11:29 am

pa sej vsak ve o čem se se gre, se opravičujem za napake :roll: :D
 
Uporabniški avatar
sport
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 652
Pridružen: Sr nov 05, 2003 11:54 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sport Sr nov 05, 2003 12:20 pm

ok stvar je taka. Sam sm meu Uno-ta 90Cs 60Km pa sm gor spravu 15 col felge
brez problema. Edini problem se je pojavu pri končni hitrosti. Z 13 col felgam (original) sm dosegu hitrost presenetljivih 175Km/h, s 15 col pa sam 160Km/h
k se avto sploh ni hotu zvrtet do konca. Pa se pri startih je mal poskakoval.

Če pa maš Uno-ta turbota 135Km pa tuki nebi smel bit problem.
Vozi hitro in reskiraj
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Sr nov 05, 2003 2:36 pm

Lisko1: oprosti, sam js močno dvomim v to kar si ti napisal, ker ti govoriš o obsegu kolesa. Meni pa se obseg kolesa ne bo čisto nič spremenila če dam gor 17" feltne in sem mel prej 15, zato ker pri 17" bom mel 2 inča manj gume kot pri 15". Pomoje je tle problem v širini, trenju, zračnemu uporu gume in v teži feltne, ker je 2 dva inča več kovine. V petek dobim 17" feltne pa bom zvagal in zmeru razliko v dimenzijah...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr nov 05, 2003 10:10 pm

Sej nism reku da je važn sam obseg pač sam obseg sem vzel ker drgač je prezakompliciran za razložit (mogoč dans ponoč če se mi bo dal) :lol:
pač u bistvu upam da ste razumeli kaj sem razložu :D Drgač je pa tko al tko odvisn tud od teže kolese. Pa od vseh ostalih faktorjev (teža kole, upor.......)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
habbich
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1897
Pridružen: To jan 14, 2003 3:40 pm

Napisal/-a habbich Sr nov 05, 2003 10:14 pm

Drgac pa Vince, zategn se do spana, pa naj ti magar posodjo cd od OZ, pa mas gor skor vse vrste oz. modele avtov pa kere feltne grejo gor, pa se vids kako bi zgledal.

Sem ga mel doma od kolega ki dela pri spanu, samo ne vem ce ti ga bojo posodl(magar pri njih poglejte)
 
Uporabniški avatar
Vince
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 544
Pridružen: Sr okt 09, 2002 9:48 pm

Napisal/-a Vince Sr nov 05, 2003 10:33 pm

MGsax je napisal/-a:brez TUV ni homologacije

Ne ne...tud to bo vključeno :wink:
dgrejtest ja jaz sem tisti, ki je bil brez suba (zdaj hvalabogu nisem več :roll: ). Najlepša hvala za ponudbo, vendar sem danes bolj resno pregledal zadevo in 16" ni opcije gor spravt!
Sedaj, ko imam zimske gume 165/70 R13 lahko že pobiram zažgano gumo iz roba blatnika :evil: :evil: :evil: ...dejte mi prosim to razložit, če se bo širina 15" glede na 13" povečala samo navznoter ali tudi kaj navzven, ker če se samo navznoter potem malo tisto plastiko na kolotekih zbrusiš in ni problema...v nasprotnem primeru je pa cel kup težav ker mi že zdaj guma drgne ob rob blatnika :roll:
Aja...pa nekaj vedno pozabljate...AVTO JE PRECEJ SPUŠČEN!!! Tko, da ugotavljanje kaj na original Unota paše odpade, oz. je brez koristi!

LP

Vince
Največji osebni dosežek
*********Državni prvak L klase v letu 2003********
Najvišji teamski uradni rezultat
*********165.2dB*********

Zaston se še mačka ne gon!
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Sr nov 26, 2003 7:53 pm

Skull23 je napisal/-a:
super98 je napisal/-a:
Omelo je napisal/-a:Preverjeno... men tut ni najbolj jasno, ampk vrjetno da zarad teže ja... Kr je precej težje use skupej. Uglavnm avto gre slabš :)



Valda da bo šou slabš če je obseg feltna+guma večji!
Če daš 17ke gor je že sam feltna večja kot feltna+guma original! :D :D :D


Js mislim da si tle grdo kiksnu, ker poanta je lih v tem da najdeš takšno dimenzijo da ti ostane obseg približno enak. (+-2%)


itak da je kiksnu. moje letne 225/45/17 majo MANJŠI obseg ko zimske 195/65/15.
 
darwin
Uporabnik
 
Prispevkov: 1488
Pridružen: Ne avg 10, 2003 2:05 pm

Napisal/-a darwin Sr nov 26, 2003 8:10 pm

lisko1 je napisal/-a:Buahahaha kake strelate no.
Mislim mal logike pa vam bo takoj jasn zakaj avto manj gre, slabše pospešuje...........Mislim obseg tle pri teh varjantah nima kaj iskat ampak glavno vlogo tle igra premer kolesa.Rečmo zamislimo si kolo kot ročico ki je uležajeno u sredin.Da to ročico premaknemo okoli svoje osi rabimo NAVOR [Nm] in kaj se zgodi če ročico povečamo? Povečali smo ročico navor pa je ostal enak.Torej ker smo povečali sam ročiso navor pa je ostal enak smo bistveno zmanšali tisto silo ki poganja kolo.Motor jo bo sicer že sposoben premaknit sam na obratih bo dost počasnej pridobival kar pa ma za posledico majši pospešek.Za enostavno foro si vzamite za primer bicikl rečmo ponnya ki ima male kole pa ga obrnite pa probite pedalko poganjat z vso silo in merite čas ki ga potrebujete da kolo dobi max. obrate.
Zdaj pa poskus ponovite z enim drugim biciklom ki ima večje kole pa ( poudarjam )ISTO PRESTAVNO RAZMERJE pa ste pritiskajte na pedalko z vso silo in merite čas od 0 rpm pa do max. ki jih dosežete.
Kaj ste ugotovil?
da pri večji koli in (spet poudarjam) ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU rabite krepko več časa da pridete do max. obratov!
Isto prestavno razmerje pa je zarad tega ker vi povečate sam premer kole ne spreminjate pa prestavna razmerja u menjalniku!
Poleg tega je teža večjega kolesa jasno večja.
Torej?
Je večja tudi vstrajnost in če je večja vstrajnost, rabmo več moči, da bomo težje kolo u enakem času pognal do max. obratov.
Bomo kje lahk vzel več moči če pa smo omejen z motorjem in prestavnimi razmerji u menjalniku?
Ne?! Torej se bomo zadovoljil z slabšimi pospeški!
Torej to bi bla definicija pospeškov.
Oki pa jasno mi je da če daš večje felne daš pač manjš presek kole pa bla bla ampak teža nardi svoje!
Poleg tega še ostali faktorji......
Oki definicija za končno hitrost pa sledi jutri.................................LOL hecam se :D

Hmmmmmm..... vsi vemo da je ergija neizbrisna (ne pride iz nič in ne mormo je izničit)
Torej recimo da imam neko energijo ki nam, konkretno pri avtu, premaguje zračni upor,upor v ležajih, kotalni upor koles itd.
In če se omejimo sam na zračni upor si poglejmo primer (spet) z bicikli:)
Rečmo imamo neko energijo, ki jo poimenujemo energija X. se vsedemo na ponya, to energijo X pritiskamo z nogami na pedali ki jo pretvorita u krožno energijo ta pa potem na kolo.In za premagovanje ovir ( v našem primeru upor zraka) rabimo energijo.In ko ta upor zraka doseže dost veliko vrednost se ti dve energiji izeenačita.Se prav energija X (ki jo dovajamo) in energija zraka ( zračni upor) sta enaki.Se prav se peljemo s končno hitrostjo ki smo jo zmožni.
Konkretno pri avtih je ta energija X pač energija ki jo motor lahk proizvede.
No zdaj pa poskus ponovimo z drugim biciklom ki ima večji premer koles pa (spet poudarjam) ISTO PRESTAVNO RAZMERJE.
Že pospeševal bomo slabš ker smo prej ugotovil da imamo isto moč pri večji ročici in pa tudi vstrajnost samega kolesa je večja.
Privedemo energijo X ta prek pedal na kolo in spet ko se energiji izenačita (energija ki jo dovajamo in energija zraka (zračni upor)) se peljemo s končno hitrostjo ki pa je ista ki je bla ona prej ko smo meli manjše kole!
AMPAK kaj pa se tle zgodi?
manjša kola->manjši obseg
večja kola-> večji obseg
Tle pa rabmo v naš poskus vklučit OBSEG.
manjša kola bo nardila več obratov na isti poti kot večja! Amapk dovedena energija je ostala ista! (moč motorja ne spreminjamo če menjamo samo felne kajne?)
In kaj smo ugotovil?
Da pri isti dovedeni energiji in pa pri ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU pa pri različnem premeru koles se peljemo enako hitro s to razliko da enkrat rabmo več obratov (manjša kola) drugič pa manj (manjša kola)
Po logiki štima če vzamemo večjo kolo da bomo šli hitrej samo tle pa se mormo dotaknit novega pojma ki se imenuje krivulja navora oz. navor motorja.
Rečmo da nam avto gre 160 max. in da takrat je motor zmožn razvit največji navor (teoretično) Rečmo ima 5400rpm.
Kaj se zgodi če damo gor večje kole? povečali smo ročico oz. navor. Navor ki pa ga dobimo iz menjalnika pa ostane isti.Torej?
Avto nam še vedn gre 160 ampak pri nižjih vrtljajih.Torej ne more razvit svoje polne moči in če se tle dotaknemo še ostalih uporov( kotalni upor, upor zraka na kolo ker je širša-večje......) pol hitr ugotovimo da avtek niti 160kmh ne bo sposoben razvit.

Povzetek: če damo gor večje kole smo uničli oz. porušli razmerje med silami navormi in prestavnimi razmerji.In ker krivulje navora motorja nismo niti malo spremenil je logičn da motor ne bo zmožn vsega skupi poganjat kot bi moral.Iz tega pol tudi pride večja poraba,slabši pospeški, nižja končna.........


FAK! jst sm pa mislu, da je fiza ena najbl neuporabnih stvari na svetu SPLJOH. Pa vidm, ka vse lohk z njo počneš. Mogoče se jo bom pa še učit začeu.
Licet volare si in tergo aquilae volat.
 
Lojzek
Novinec
 
Prispevkov: 197
Pridružen: Pe maj 16, 2003 5:49 pm

Napisal/-a Lojzek Če nov 27, 2003 10:25 am

darwin je napisal/-a:FAK! jst sm pa mislu, da je fiza ena najbl neuporabnih stvari na svetu SPLJOH. Pa vidm, ka vse lohk z njo počneš. Mogoče se jo bom pa še učit začeu.


dej nehej. men ja bla pa le fizika najboljša ker sem mel vsaj nekaj praktično oprijemljivega ves čas, ne ba ostali blef in teorije ki ne veš zakaj se sploh nucajo.
 
Uporabniški avatar
Vince
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 544
Pridružen: Sr okt 09, 2002 9:48 pm

Napisal/-a Vince Če nov 27, 2003 3:35 pm

No kakorkoli že dons sem nabavil 15" z gumami 195/45 R15 in spomnladi bodo gor na avtu pa magar če bo treba tavelko fibrco iz podstrešja prvlečt :twisted:

LP

Vince
Največji osebni dosežek
*********Državni prvak L klase v letu 2003********
Najvišji teamski uradni rezultat
*********165.2dB*********

Zaston se še mačka ne gon!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov