Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
NejcZ
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1506
Pridružen: Po dec 24, 2007 7:35 pm
Kraj: Mozirje

Napisal/-a NejcZ To jun 29, 2010 9:14 pm

Speedfreak, ti maš pa večkrat ta vprašanja k se začnejo " a pol sm js čudn? " :D :lol:
I'm not speeding I'm qualifying...
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ To jun 29, 2010 9:24 pm

Avto vozi po občutku ... to je lahko največ kar ti lahko svetujemo.
Osebno šaltam diesla tam med 2000 in 2500 obrati odvisno od situacije ... med neko umirjeno vožnjo po ravni cesti so obrati komot tudi pod 2000 ... za svoj motor pa opažam, da ima rajši malce višje vrtljaje zato se nekak najbolje počuti tam med 1700 in 2500.

LP
Matej
Getting so drunk, the paramedics find blood in your alcohol stream. :D

''... the last time I had this much fun, some furniture got broken ...'' by J. Clarkson
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To jun 29, 2010 9:28 pm

abbe je napisal/-a:.drgac pa se ga normalno salta nekje med 2200-2500.ce se vozis naravnost
ce se vozis v hrib pac mal povisas obrate,pa sj avto bi su tut v nizjih sam matras motor,menjalnik sklopko...
Ma daj no. Takih obratov za šaltanje tudi pri ne-turbo bencinarjih skoraj ne rabiš, kaj šele pri TDI...

Recimo mojega TDI (glej podpis) brez težav šaltam pri 1500 obratih ali malo več. Za vožnjo (vzdrževanje hitrosti, brez hudih vzponov) pa se da brez problema voziti pod 1500 obrati (1200-1300 recimo).
Je pa res veliko odvisno ne samo od motorja, temveč tudi od samega avta ter menjalnika (prestavnih razmerij). Recimo tisti ki imajo golfa V z enakim 1.9 TDI motorjem, vendar s 5-stopenjskim menjalnikom (ki ima daljše prestave), morajo menda šaltati pri malo višjih obratih, 1500 je potem že premalo..

Po drugi strani pa je treba mašino občasno pregonit - najraje recimo kadar grem v Celovec in nazaj, na primer čez Ljubelj (zlasti ovinki med Loibltalom ter odcepom za Windisch Bleiberg ter tik pod samim prelazom) je večinoma v 2. prestavi, obrati pa nekje med 2000 in rdečim poljem... :)
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Matey_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: So avg 08, 2009 9:20 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a Matey_ To jun 29, 2010 9:38 pm

sonic je napisal/-a:Je pa res veliko odvisno ne samo od motorja, temveč tudi od samega avta ter menjalnika (prestavnih razmerij). Recimo tisti ki imajo golfa V z enakim 1.9 TDI motorjem, vendar s 5-stopenjskim menjalnikom (ki ima daljše prestave), morajo menda šaltati pri malo višjih obratih, 1500 je potem že premalo..




Naprimer pri našem Mondeotu pa ni varjante, da bi se vozu z tako niskimi obrati ... morjo bit tam okol 1500 ... pod tem že orng trpi motor, če ni res zlikana cesta in res konstantna hitrost. Je pa res, da je avto težek (skoraj 1500 kg), pa tudi turbo luknja ni ravno majhna. Poraba pa je 7,2l kar se mi zdi dokaj ugodno za našo vožnjo (relativno kratke poti).

LP
Matej
Getting so drunk, the paramedics find blood in your alcohol stream. :D

''... the last time I had this much fun, some furniture got broken ...'' by J. Clarkson
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To jun 29, 2010 9:39 pm

to k saltas pri tko nizkih obratih samo skodujes motorju.
piste vi kar hocete klele pa nevem kaj vse se.saltanje pod 2000 obratih je mucenje motorja neglede na to da je dizel.
seprau ga iz 3. pri 1500 das v 4. in imas v 4. 1200 obratou.ja zlo je to dobr za motor pa menjalnik.
po pa so teme kle uztrajnik je zanic,avto mi kadi,egr totalno zapacan...
pjt na kolo pa ga dj v visoko prestavo pa vzdrzuj eno hitrost po pa dj v par prestav nizje pa vzdrzuj isto hitrost,pa povej kdaj bos mn zmatran po 10 minutah voznje.
aja pa se to.tut poraba bo vecja pri tko nizkih obratih.
jebes navor pa nevem kaj ce turbina pri tko nizkih motornih obratih neda toliko tlaka kot ga ecu zahteva zahteva v teh pogojih.....ne da se mi razlagat ker nben ne vrjame
obrati pod 1500 so sprejemljivi samo v 1. in 2. prestavi.
to kar sem zgoraj napisal je moje mnenje pa moje ugotovitve
Zadnjič spremenil abbe, dne To jun 29, 2010 9:42 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R To jun 29, 2010 9:40 pm

to je čis odvisno od tipa motorja, elektronike in razporeditve moči ter navora. sem precej prevozil s 100 konjskim dizlom, ki v nizkih obratih ni bilo z njim nič. no ja...50 se kamot voziš v 4 z minimalno gasa, obrati okoli 1500, turbina se vklopi pri nekje 2000 obratov, šaltaš pri konkretnem pospeševanju tja do max 3500 obratov, pri 4000 je seveda že popolna nula.

imam pa 6cyl bencinca s 150 konji, pa ga lahko 50 vozim v 5. prestavi brez problemov, načeloma tudi pospešuje ob pritisnjenem gasu, obrati nekje med 1000 in 1500. seveda, če hočeš pospeške, je treba šaltat v 2. pa vlečt malodane do blokade obratov na 6500 obratov...tam na 5500 ga je kar treba prešalatat, zato da obrati ne padejo pod 3000-3500, kjer šele konkretno začne vlečt.

načeloma se dizli vozijo 1000-2000 obratov v nižjih obratih, čeprav izjeme ne potrjujejo pravila. sicer boš sam videl kako se avto obnaša v določenih prestavah in pri določenih hitrostih.

seveda boš speljeval z nekoliko več gasa, zato da premagaš turbo luknjo, kadar se pač mudi. na avtocesti je pa manj šaltanja nižje, saj si kaj kmalu nad 2000 obratov, ko pa je že delovno uporabno območje dizla.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To jun 29, 2010 9:43 pm

bmw-jevi 6-taki majo itak skos "enak/maximalen" navor skoz vse obmocje vrtljajev tko da to nemores kle primerjat
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
C4V4L13R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1763
Pridružen: To jan 16, 2007 8:34 pm
Kraj: Pod Gorjanci

Napisal/-a C4V4L13R To jun 29, 2010 9:49 pm

sej pravim, čisto odvisno od motorja. imamo pa doma novo epico, za primerjavo z 2.0 150 konjskim dizlom, moraš pa tud nad 1700-2000 obrati držat, da resnično potegne. ampak takrat ti hoče pa strgat volan iz rok...seveda tja do slabih 4000 obratov.

kot rečeno, odvisno od narave motorja. načeloma pa se dizla vozi z nekoliko nižjimi obrati. kaj to potegne za sabo je pa spet druga zgodba (zapacani egrji, kajenje, zamorjenost...)
 
ris
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 46
Pridružen: To nov 15, 2005 8:19 pm

Napisal/-a ris To jun 29, 2010 9:56 pm

Hvala vsem za odgovore. Gre za prejšnji model passata, 1.9 TDI, 130 KM, 6 prestav. Saj nek občutek imam, ampak nisem bil prepričan, ali se mi samo zdi, da je tako v redu. Če je treba, ga pritisnem, ampak za vzdrževanje hitrosti pa se včasih sprašujem ali naj vozim pri 2500 obratih ali naj raje prestavim. Recimo 50 raje vozim kar v 3. prestavi, nad 2000 obrati. Zanimivo se mi zdi, da potovalni računalnik pogosto ne kaže večje razlike v trenutni porabi če vozim v višjih ali nižjih vrtljajih (recimo 2500 ali 1800). Povprečna poraba je sicer zaenkrat okrog dobrih 6 litrov.

Sprašujem se tudi pri vožji v kak hujši klanec - ali naj vozim v prvi ali raje v drugi oziroma ali naj vozim v drugi ali naj raje malo pospešim in vozim v tretji. Ker avto ima dober navor in vleče v vsakem primeru, ampak si mislim, da se muči. Enako npr. v klanec na avtocesti - vleče tudi v 6, ampak včasih se mi zdi, da bo bolj zdravo, če dam v 5 ali celo v 4. Švohnejšega bencinarja sem moral dati tudi v 3. ali celo 2. na dolgih klancih...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ To jun 29, 2010 9:58 pm

Gre se za 1.9 TDI, in recimo pod 2000 obrati ga nima smisla nekaj do konca pritiskat. Nekako za orientacijo s 5 prestavami je po ravnem za vozit 50 brez večjega pospeševanja 4. vredu, če se cesta začne vzpenjat, je počasi treba šaltat nižje. To je recimo primer res varčne vožnje(omejitev, kolona ipd.). Če rabiš kaj pospeškov zvišaš obrate, tudi 4000 ni noben problem ampak večinoma razen pri prehitevanjih ni potrebno.

Drugače pa itak dobiš občutek kdaj avto potegne in kdaj se muči. Mislim da smo že dost nafilozofirali! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
t1l3n
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 67
Pridružen: Ne jun 14, 2009 8:53 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a t1l3n To jun 29, 2010 10:00 pm

jaz recimo našega 2.0 DTI vozim v 4 prestavi pri 50 na približno 1200-1300 obratih pa dozdaj ni blo nobenih problemov. je pa res da ga od časa do časa ko je ogret fajn stisnem tudi do rdečega polja :P, da malo spučem saje iz turbine in ostalega. sicer pa kolko sem bral po netu 2.0 DTI doseže max. navor že pri 1500 obratih =)
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To jun 29, 2010 10:12 pm

abbe je napisal/-a:piste vi kar hocete klele pa nevem kaj vse se.saltanje pod 2000 obratih je mucenje motorja neglede na to da je dizel.
Hitro teci v Wolfsburg in napizdi VWjeve inženirje, da nimajo pojma. Program za DSG menjalnik v Touranu 1.4 TSI so namreč napisali tako, da v D šalta navzgor opazno pod 2000 obrati... da še enkrat poudarim, gre za bencinski motor... so šalabajzerji, a ne?
:)

seprau ga iz 3. pri 1500 das v 4. in imas v 4. 1200 obratou


No, dodaj 100-200 obratov, pa smo tam nekje, ja...
Dokler motor normalno lepo teče in v klanec vzdržuje hitrost oziroma ob malo gasa celo povečuje hitrost - ni potrebe da bi peljal v nižji prestavi.

Ne vem odkod vam to famozno 'matranje motorja'. To je očitno en tak mit kot tisto, da boš turbodizla fental, če ga kdaj pa kdaj pelješ samo 3-4 kilometre daleč, češ "dizel ni za kratke vožnje".
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To jun 29, 2010 10:24 pm

ris je napisal/-a: Recimo 50 raje vozim kar v 3. prestavi, nad 2000 obrati...

v klanec na avtocesti - vleče tudi v 6, ampak včasih se mi zdi, da bo bolj zdravo, če dam v 5 ali celo v 4. Švohnejšega bencinarja sem moral dati tudi v 3. ali celo 2. na dolgih klancih...

Ojej... 50 kmh absolutno lahko pelješ v 4, to pomoje velja za vsak vsaj približno normalen sodoben avto...

Če vleče v 6. - pomeni da se ne matra, nobene potrebe da bi šaltal dol.

Prejšnjega 'švohnejšega bencinarja' pa pozabi, čeprav te povsem razumem. Mislim da smo večina vsi pod vplivom izkušenj švoh bencinarjev, preden v roke dobimo turbodizle, potem pa brez potrebe vozimo v previsoke obrate tudi takrat ko ni potrebno.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To jun 29, 2010 10:34 pm

kupiš si avtomatika in ti ta opravlja vso delo ( beri: misli in šalta namesto tebe) :-P
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5059
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 To jun 29, 2010 10:37 pm

sonic je napisal/-a:Dokler motor normalno lepo teče in v klanec vzdržuje hitrost oziroma ob malo gasa celo povečuje hitrost - ni potrebe da bi peljal v nižji prestavi.


v klanec absolutno bolje v nižji prestavi peljat in samo "božat" gas, kot pa v previsoki in stopalko tiščat do konca....

PS drugače audi(CR motor) nudi prestavljanje(številka se izpisuje na armaturi) v višjo že pri 1500/1600 rpm..............ga kr upoštevam
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Napisal/-a Gosic To jun 29, 2010 10:41 pm

Kako pa naj potem, po drugih sodeč pravilno ogrevaš dizla, če šaltaš nad 2000 obratov? Jaz svojega šaltam komot pri 1500 obratov. Iz 3 v 4-to, pri 1700 obratov čisto enostavno. Recimo po ravnini, kjer je naselje, se peljem 50km/h v 4-ti z približno 1500-1600 obrati.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Napisal/-a ~toMmy~ To jun 29, 2010 10:44 pm

Gosic je napisal/-a:Kako pa naj potem, po drugih sodeč pravilno ogrevaš dizla, če šaltaš nad 2000 obratov? Jaz svojega šaltam komot pri 1500 obratov. Iz 3 v 4-to, pri 1700 obratov čisto enostavno. Recimo po ravnini, kjer je naselje, se peljem 50km/h v 4-ti z približno 1500-1600 obrati.


Neogretega ni dobro niti v prenizkih obratih držat, šaltanje pri 2500 in tudi nekoliko več je še vedno čisto normalno za ogrevanje, seveda če ne stiskaš gasa do konca...
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe To jun 29, 2010 10:52 pm

jst mam vrjetn zjeban avto pa se sam moj matra v tko nizkih obratih.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Napisal/-a Drocky To jun 29, 2010 11:16 pm

Gosic je napisal/-a:Kako pa naj potem, po drugih sodeč pravilno ogrevaš dizla, če šaltaš nad 2000 obratov? Jaz svojega šaltam komot pri 1500 obratov. Iz 3 v 4-to, pri 1700 obratov čisto enostavno. Recimo po ravnini, kjer je naselje, se peljem 50km/h v 4-ti z približno 1500-1600 obrati.
tak kot hondo. ma da zapoje blokada :lol: resno: pazit moreš na to, da ne ustvarjaš preveč izpušnih plinov, torej se moreš z manj gasa peljat, pa da obrati ne grejo preveč v višave. Je pa težko nasplošno govorit, ker so prestavna razmerja, moč in razporeditev navora ter teža od avta do avta različna.
Drugače pa edino kar vem je, da se čez naselje peljem v 4. in da ko je treba iz motorja potegnat vse konje, obrati ne padejo pod 2500. Drugo pa občutek in pa pri normalni vožnji nikol več kot pol gasa, pri speljevanju pa 3/4. če je treba več, pa prestavim v nižjo prestavo.
LP Rok
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Napisal/-a Jerch_ To jun 29, 2010 11:24 pm

ris je napisal/-a:Hvala vsem za odgovore. Gre za prejšnji model passata, 1.9 TDI, 130 KM, 6 prestav. Saj nek občutek imam, ampak nisem bil prepričan, ali se mi samo zdi, da je tako v redu. Če je treba, ga pritisnem, ampak za vzdrževanje hitrosti pa se včasih sprašujem ali naj vozim pri 2500 obratih ali naj raje prestavim. Recimo 50 raje vozim kar v 3. prestavi, nad 2000 obrati. Zanimivo se mi zdi, da potovalni računalnik pogosto ne kaže večje razlike v trenutni porabi če vozim v višjih ali nižjih vrtljajih (recimo 2500 ali 1800). Povprečna poraba je sicer zaenkrat okrog dobrih 6 litrov.

Sprašujem se tudi pri vožji v kak hujši klanec - ali naj vozim v prvi ali raje v drugi oziroma ali naj vozim v drugi ali naj raje malo pospešim in vozim v tretji. Ker avto ima dober navor in vleče v vsakem primeru, ampak si mislim, da se muči. Enako npr. v klanec na avtocesti - vleče tudi v 6, ampak včasih se mi zdi, da bo bolj zdravo, če dam v 5 ali celo v 4. Švohnejšega bencinarja sem moral dati tudi v 3. ali celo 2. na dolgih klancih...


točno tak avto imam kot ti, isti letnik, enako 6 prestav le čipan je na 160+ kobil.
po mestu vozim po ravnem in ko vidim, da nebo pospeševanj, klančkov ali česa drugega 55km/h v 4. recimo na vpadnicah kjer je 60 omejitev pa vozim vedno 65km/h v 5. prestavi. definitivno se avto ne matra. na AC pa predvsem zaradi pacientov, ki po prehitevalnem pasu vozijo 100 ali manj pogosto menjam v 5. in kot je rekel sašo ne zato, da bi lahko nabijal cigla gas ampak ker raje potegnem v 5. do 130 z 2/3 gasa kot pa da bi takoj ubijal 6. v 4. še nikoli nisem dal na AC, če ni bila hitrost pod 90. kot sem pa omenil je bil avto v original stanju mrtev do 1550 obratov in mrtev nad 3600, pogojno 3900. po čipanju se je vse skupaj premaknilo za 200 obratov gor in dol. torej vleče pogojno rečeno od 1350-4150 obratov. predvsem pa je sprememba opazna v meni najbolj pogosto rabljenem območju 1400-2600.
ljudje, ki presedljajo iz bencinarjev pogosto ne prenesejo, da ima motor ob "šparanju" turbo dizlov z obrati pod 2000 zelo slabo odzivnost zaradi turbo-laga in zato za boljši občutek tudi po ravnini, ob mirni konstantni vožnji brez razloga vozijo na 2500 obratov+ kolikor jih recimo imaš v 3. pri 50 in tako ohranjajo motor v zelo odzivnem območju.
kot je rekel kael in saso5 to ni najboljvarčna vožnja. verjamem pa (tudi odkar me je fasciniral prikazovalnik na novem polu 1.2TSI- katerega sem še sam komaj dohajal), da ni najboljše za motor in se strinjam z uporabnikom abbe. ampak v želji, da bi avti čimmanj porabili so izdelovalci avtov z indikatorji o prestavljanju te meje potisnili zelo nizko..
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov