Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: Poraba goriva v dežju

Napisal/-a ban Po avg 23, 2010 11:54 am

Kael je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Vsepovsod je milijon nasvetov kako zmanjšati porabo ampak nikoli ne dajo nasveta, da naj se izogibamo dežju oziroma mokrim cestam.
Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.

Potrjujem tvoje trditve. Imel na testno Seat Ibizo ST in šel prejšnji teden na dolensko po avtocesti in celo pot pralo, da se komaj kaj videl. Kljub vsemu sem mel tempomat na 110 nastavljen. Poraba 6.4 litra / 100 km. Ob vožnji nazaj je bilo lepo vreme poraba pa 5.5 litra / 100km. Praviloma je sicer poraba NM-LJ-CE višja v to smer, kot v CE-LJ-NM.

Mogoče k tej porabi prispeva tudi dejstvo, da je nadmorska višina NM 202 m, Ljubljane pa 298 m.
Sem pa opazil da imam z zimskimi gumami na ac za skoraj liter višjo porabo kot z letnimi gumami.
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Napisal/-a domen_ Po avg 23, 2010 12:00 pm

lenivec je napisal/-a:
W|zz je napisal/-a:Vsi dajo potem za primer golf žogico, ampak.. mamo pa razne formule, letala, vesoljske rakete, rakete na letalih (vojska), naboji, itd.. Kjer je pa aerodinamičnost dost bolj pomembna kot pri eni golf žogici, pa se gre vseeno za to da bi bila površina čim bolj gladka..

vse to kar je zgoraj našteto je n krat bolj aerodinamične oblike kot avto. za zgoraj naštetimi ni tolko vrtinčenja kot za avtom. in tiste vdolbinice na avtu so kao pripomogle glih temu, da se rak nitoliko vrtinčil za avtom in ni ustvarjal toliko podtlaka za avtom

http://www.youtube.com/watch?v=GC6FbiiT ... re=related
evo to je prvi del. ostale pa si bo vsak sam poiskal na desni strani :)
To je čuden video, ob 4:31 je naslonjen na umazan avto, kot da ne bi bilo nič. ?!

Sicer pa verjamem, da ima čist avto manj porabe kot umazan.
 
Uporabniški avatar
Kael
Uporabnik
 
Prispevkov: 1092
Pridružen: Pe maj 11, 2007 5:48 pm
Kraj: Slovenia / Stajerska

Napisal/-a Kael Po avg 23, 2010 12:17 pm

nevermind je napisal/-a:Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:

O magnatsvtu ti je dovolj napisal že Patrik, s katerim se močno strinjam. Sam bi dodal še to, da če letno narediš 5.000 km, je verjetno bol al manj res vseeno, ali avto porabi 6 litrov ali 7 litrov in je enostavno gobec sukat. Ko pa jih letno narediš 50.000, pa se razlika še kako pozna. Poglejmo prihranke pri naju s punco pri avtomobilu Peugeot 206 1.4 HDI s 68 KM in trenutni ceni nafte za 4.000 km mesečno.

Poglejmo stroške mesečno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 203 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 250 € + 43 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 280 € + 77 €

Poglejmo stroške letno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 2436 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 3000 € + 516 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 3360 € + 924 €

Stroški po 4 letih:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 9744€
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 12000€ + 2064€
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 13440€ + 3696€

Preprosti izračun kaže, da 1 liter višja poraba po 200.000 prevoženih kilometrih pomeni trenutno 2064 € prihranka (ob trenutni ceni nafte), oziroma 43€ mesečno, kar je v najinem primeru en tank na mesec ali v celem letu toliko, da so pokriti skoraj vsi stroški vdzrževanja avtomobila. Seveda pa ima to svojo ceno: pol ure na dan, 2,5 ure na teden, 10 ur na mesec, 120 ur na leto, 480 ur v štirih letih -> Luksuz torej ni zastojn.

Na podlagi že tega izračunčka se lepo vidi, da se splača varčno vozit, vendar to podpiram tako dolgo, dokler s tem ne povzročaš zastojev in kolon v prometu: torej ne odobravam pospeševanja kot da imaš tanker pred semaforjem ko je zelena, vožnje 60 pri omejitvi 90 ter prehitevanja kamijonov s 101 km na uro, ko se kamjon pele 99 na uro.

Update: podobno izračune se da narediti tudi za porabo elektrike, porabo vode in ostalih fiksnih stroškov, ki jih imamo vsak mesec. Če daš vse te stvari skupaj in se začneš racionalno obnašat, se hitro nabere na leto za 13 plačo prihrankov. To je tudi skrivnost zakaj si lahko nekateri privoščijo več kljub nižjim dohodkom od drugih. Znajo uporabljat glavo.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Po avg 23, 2010 3:20 pm

Kael je napisal/-a:
nevermind je napisal/-a:Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:

O magnatsvtu ti je dovolj napisal že Patrik, s katerim se močno strinjam. Sam bi dodal še to, da če letno narediš 5.000 km, je verjetno bol al manj res vseeno, ali avto porabi 6 litrov ali 7 litrov in je enostavno gobec sukat. Ko pa jih letno narediš 50.000, pa se razlika še kako pozna. Poglejmo prihranke pri naju s punco pri avtomobilu Peugeot 206 1.4 HDI s 68 KM in trenutni ceni nafte za 4.000 km mesečno.

Poglejmo stroške mesečno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 203 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 250 € + 43 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 280 € + 77 €

Poglejmo stroške letno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 2436 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 3000 € + 516 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 3360 € + 924 €

Stroški po 4 letih:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 9744€
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 12000€ + 2064€
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 13440€ + 3696€

Preprosti izračun kaže, da 1 liter višja poraba po 200.000 prevoženih kilometrih pomeni trenutno 2064 € prihranka (ob trenutni ceni nafte), oziroma 43€ mesečno, kar je v najinem primeru en tank na mesec ali v celem letu toliko, da so pokriti skoraj vsi stroški vdzrževanja avtomobila. Seveda pa ima to svojo ceno: pol ure na dan, 2,5 ure na teden, 10 ur na mesec, 120 ur na leto, 480 ur v štirih letih -> Luksuz torej ni zastojn.

Na podlagi že tega izračunčka se lepo vidi, da se splača varčno vozit, vendar to podpiram tako dolgo, dokler s tem ne povzročaš zastojev in kolon v prometu: torej ne odobravam pospeševanja kot da imaš tanker pred semaforjem ko je zelena, vožnje 60 pri omejitvi 90 ter prehitevanja kamijonov s 101 km na uro, ko se kamjon pele 99 na uro.

Update: podobno izračune se da narediti tudi za porabo elektrike, porabo vode in ostalih fiksnih stroškov, ki jih imamo vsak mesec. Če daš vse te stvari skupaj in se začneš racionalno obnašat, se hitro nabere na leto za 13 plačo prihrankov. To je tudi skrivnost zakaj si lahko nekateri privoščijo več kljub nižjim dohodkom od drugih. Znajo uporabljat glavo.


K temu bi dodal še nekaj.....Sam redno spremljam porabo in imam za vsako tankanje zapisano število km (skupno in dnevnih) in točene litre ter ceno....Poleg tega v enak zvezek pišem tudi popravila in vse kar se menja. Kot zanimivost sem že večkrat ugotovil , da ko poraba uide iz racionalnih številk je z avtom nekaj narobe. Kot druga zanimivost pa je ta, da le ta ne uide za liter ali več....Na zadnje zanimiv primer je bil ko je avto imel povprečno za pol litra večjo kot normalno....razlog: Štekanje vodil v prednjih zavorah ampak zavore se niso grele...le toliko , da so vedno drsele po disku z malo večjo silo kot je dovoljeno.....v 700km ( koliko nardim z enim tankom pribl. 36-38 litrov) se je nabralo par litrov za premogovanje te sile....
In se popolnoma strinjam s kaelom.

Kot odgovor , da v dežju porabi avto več kot v sončnem vremu pa je bolj kot na na fizikalni ravni. Gume morajo izpodrivat določeno količino vode, delujejo brisalci (porabnik), zrak je gostejši in težji, ker je nasičen z vlago ( torej se spremeni komplet aerodinamika) in ker je gostejši ga motor posesa več k temu pa sodi tudi več goriva, ker pa smo z izkoristkom motorja omejeni ( ga ima kot ga pač ima) in tako pridemo do večje porabe....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
X-Hair
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5000
Pridružen: Če sep 26, 2002 7:21 pm
Kraj: Fant od Fare

Napisal/-a X-Hair Po avg 23, 2010 3:27 pm

Men se v dežju poraba dvigne za 4-5ll :mrgreen:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Po avg 23, 2010 6:03 pm

meni se po dežju ali med dežom poraba za 0.5litra zmanjša...
Se vedno bolj previdno in počasneje pelam kot po suhem. :D
lp
Zadnjič spremenil monster_d, dne Po avg 23, 2010 11:59 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Napisal/-a nevermind Po avg 23, 2010 7:00 pm

Jaz pa vozim le takrat, ko piha v zadek avta - ker potem imam manjšo porabo za 0,5 l.

Patrik_A3 je napisal/-a:
nevermind je napisal/-a:
Jaz pa ne gledam na porabo, ker imam dosti pomembnejše stvari v življenju... ko zasveti lučka pač natankam in nič ne preračunavam koliko je sedaj porabil in koliko pred prejšnji tank. Niti nevem koliko je liter bencina pri nas.
Zato sem tudi v tisto temo ''koliko porabi tvoj avto'' napisal, da moj proabi 15-20 l na teden, kdaj pa tudi več :twisted:



problem je, ker nimamo vsi tako denarja kot ga imaš očitno ti, oz. nismo takšni magnati in pogledamo tu pa tam tudi za porabo.ko bom pa imel denarja , da me bo bolo falus za stroške in se bom požvižgal kakšne imam stroške z avtom , bom pa tudi jaz take pisal kot ti. zaenkrat pa mene tudi zanima kakšna je razlika v porabi ko je dež.meni osebno je zanimiva takšna tema.pa brez zamere ;) :)


Ni zamere, pa da ti še odgovorim. Morda boste dojeli, kaj hočem povedat.

Hočem reč, da če že želite nekako prišparat pri avtomobilu in pri stvareh vezanih na sam avtomobil, kupite že v štartu cenejši avtomobil. Sam imam avto, katerega lahko vzdržujem, mu privoščim najboljše gume in ga vozim kot mi zapaše. Pa nimam toliko veliko denarja, kot misliš.
Ko potegneš črto ceneje greš skozi, če kupiš avto za par jurijev namesto novega za npr. 15000€ in več. Novega je potrebno vozit na pooblaščen servis in verjetno ga vzameš na kredit/lizing, kar potegne mesečni obrok tudi po 200€ in več + gorivo. Aja, pa ponavadi nujno mora biti dizel, tudi če se dela 10 km na dan.

Sicer malo off kar sem napisal, ne bom se več oglašal (razen, če bom izzvan :) ).
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Re: Poraba goriva v dežju

Napisal/-a fare Po avg 23, 2010 7:16 pm

zuzek je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.


tolk :shock:
Ja če je 10 cm vode na cesti!
 
Uporabniški avatar
tabletten
Novinec
 
Prispevkov: 173
Pridružen: Če avg 20, 2009 5:39 pm

Napisal/-a tabletten Po avg 23, 2010 7:40 pm

Nevermind ne štekaš ti tega no..

Avto je treba menjat če kuri liter preveč in kupit novega in že kar v štartu pušnit 10k. Če drugega ne zarad ekologije! Ješ kruh in vodo nadaljnih 7 let pa jebeš,.

Sej če vzameš računalnik in malo deliš in množiš se ti čez 8 let pa pol pri cca 10k km mesečno strošek povrne :lol:

Pišem na pamet tako kot vsi tukaj :lol:

čudi me kako se ne vozite v spačkih saj njim cena ne pada ampak raste, 30 eur registracija, popravljaš lahko kar sam, žre pa tudi ne preveč, če ti ga pa toča stolče pa itak ni panike ker v treh letih pa 5ih mescih tolk na bencinu prihraniš da daš celega poklepat in štrihnit.

Dajte prosim nehat s tem no
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Po avg 23, 2010 7:52 pm

Jao no, to je tehnična, fizikalna debata, kako ste spet prišli na stroške in na šparanje, če pa nima sploh veze z denarjem :bonk
Niti nas ne zanima kolk kdo gleda na porabo in koliko pocen avte kupuje, ker je to čist druga tema..
Zadnjič spremenil W|zz, dne Po avg 23, 2010 7:55 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
fičfirič
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Ne dec 18, 2005 10:07 pm

Napisal/-a fičfirič Po avg 23, 2010 7:54 pm

ja saj ni bene nelogičnosti.Dokler bo cesta mokra,pa tudi če bo le 1mm vode na cesti,ti opravljaš neko delo oziroma plužiš,ter rabiš več.
Dokler je cesta le mokra ali gladka brez površinske vode, naj bi šla poraba dol. Kotalni upor zavisi od širine,trdote,profila,tlaka v pnevmatikah,ter končno same ceste.
Če bi rekel da gladkost ceste ne more nižati porabe, bi potem moral trditi da tudi grob asfalt (ali npr,makadam) ne more višati porabe.
Je pa najbrž res da stoječa voda dosti bolj dviguje porabo, kot jo lahko zmanjšano trenje zmanjšuje.
Dosti bolj "prihraniš" če raje gledaš katero uro se podajaš na pot, da te ne ovira promet (kadar je seveda to možno)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss So avg 28, 2010 12:52 pm

Symon je napisal/-a:Boss moram samo napisati, da mi je res hecno, da si ravno ti začel takšno temo. oops :lol:


;)

fare je napisal/-a:
zuzek je napisal/-a:
BBoss je napisal/-a:Pri meni se recimo pri normalno močnem dežju pozna cca liter višja poraba navkljub nižji hitrosti vožnje.


tolk :shock:
Ja če je 10 cm vode na cesti!


nope... stoječe vode ni bilo, je pa močno pršela izpod koles in tudi sam sem bil zelo presenečen, da je toliko povišana poraba - aja pa govorim za vožnjo po AC in hitrosti okrog 100km/h.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 So avg 28, 2010 1:56 pm

to se najlepše vidi na BC- ju pri konstantni hitrosti na enakem odseku: pri 130 mi BC na tempomat kaže lepo 6 lit po mokrem pa 6.6 (gume 245/40/18 )
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R So avg 28, 2010 2:30 pm

Al pa da se poraba v dežju poveča zato, ker se začnejo vsi tako vlečt po cesti, hitrost se zmanjša za 40% od povp. hitrosti v lepem vremenu, vsi si vzamejo 3× daljše razdalje da zabremzajo in 2× dalj da sploh speljejo. Potem nastane gužva, stojiš na 2× več semaforjih in si živčen, ko nekdo pred tabo štrika po cesti, ker njegove 17 let stare gume z 8 mm profila ne držijo dobro v dežju. In zaradi tega imaš višjo porabo..

Mislim, da vsaj za mesto, bi veljala ta točka, za relacije pa tista o uporu in vsem ostalem ;)

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
tabletten
Novinec
 
Prispevkov: 173
Pridružen: Če avg 20, 2009 5:39 pm

Napisal/-a tabletten So avg 28, 2010 3:06 pm

eclipse_R je napisal/-a:Al pa da se poraba v dežju poveča zato, ker se začnejo vsi tako vlečt po cesti, hitrost se zmanjša za 40% od povp. hitrosti v lepem vremenu, vsi si vzamejo 3× daljše razdalje da zabremzajo in 2× dalj da sploh speljejo. Potem nastane gužva, stojiš na 2× več semaforjih in si živčen, ko nekdo pred tabo štrika po cesti, ker njegove 17 let stare gume z 8 mm profila ne držijo dobro v dežju. In zaradi tega imaš višjo porabo..

Mislim, da vsaj za mesto, bi veljala ta točka, za relacije pa tista o uporu in vsem ostalem ;)

lp


podpis
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R So avg 28, 2010 3:52 pm

Kael je napisal/-a:Poglejmo stroške letno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 2436 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 3000 € + 516 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 3360 € + 924 €

Seveda pa ima to svojo ceno: pol ure na dan, 2,5 ure na teden, 10 ur na mesec, 120 ur na leto, 480 ur v štirih letih -> Luksuz torej ni zastojn.


Dober luksuz je tole, met malo porabo ;)

zdej mi pa reci, da isto delata s punco še pri porabi elektrike, hoji (ker če prehitro hodiš je obraba čevljev in oblek velika, da ne omenjam, da porabiš več energije in moraš dati potem več za hrano), porabi telefona, hrani, ki jo jesta in kako ta vpliva na porabo vajinih teles, da tako šparata pri rjuhah na pojstli (spita tako, da se ponoči čim manj premikata, oz. seksata raje v stoje, da ne bo velike obrabe), potem pa če smo že pri šparanju, šparata tudi na hrani (ne hodita ven jest, ker je hofer dost cenejši), pijeta samo vodo s pipe, tudi v lokalih, ker če tukaj seštevamo denar, zelo hitro presežemo tisto številko na leto, ob najvišji porabi, ki si jo izračunal, še posebej če gledamo alkohol itn. Potem bi se strinjal, da je poraba tako prekleto pomembna, da je treba tolko razmišljanja in računanja zbit na ta račun..

in po pravici povedano, tale letni izračun, ki si ga dal, mi je pokazal, da me res ni treba skrbet za porabo. Pri 50.000 km letno prišparaš samo 516 €?!? In potem si zelo lepo še izračunal koliko časa te to stane. 120 ur na leto za prišparanih 516 €? Ne vem sicer koliko si plačan na uro, samo najbrž več kot na uro prišparaš tukaj ;) In to je razlika med tem, ali se bom jajcal na cesti in počasi speljeval s semaforjev, da bodo ja samo trije avti prišli čez zeleno, tudi ko se vključujem na cesto šparal, da ja ne bo 4 centilitre višja poraba, na prehitevalnem pasu gužvo delal, ker ne smem preseči 97 kmh, ker je tam optimalna poraba itd. oz. ali bom vozil lepo, kakor mi paše (pač brez norenja), dinamično, sproščeno.

Sicer si pa pozabil še prišteti razliko v ceni med nabavo dizla in bencinarja ;)

NE HVALA!

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis So avg 28, 2010 4:07 pm

Kael je napisal/-a:Update: podobno izračune se da narediti tudi za porabo elektrike, porabo vode in ostalih fiksnih stroškov, ki jih imamo vsak mesec. Če daš vse te stvari skupaj in se začneš racionalno obnašat, se hitro nabere na leto za 13 plačo prihrankov. To je tudi skrivnost zakaj si lahko nekateri privoščijo več kljub nižjim dohodkom od drugih. Znajo uporabljat glavo.


ni vedno tako. naj samo omenim, da racionalni ljudje z nižjimi dohodki drugače trošijo in se drugače obnašajo oz. drugače povedano prilagodijo se svojim dohodkom ( uporaba javnega prevoz. sredstva, ipd.).
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz So avg 28, 2010 4:11 pm

Sej počasno speljevanje na semaforju ni dobro za majhno porabo. V vsakem primeru je dobro hitro speljat in čim prej dosežt željeno hitrost. (pač primerno, ne zdej gas na polno da vrti v prazno) :)

Drugače se pa strinjam (@eclipse_R), na 50.000 to ni nek blazen prihranek. Sploh za ljudi, ki delajo manj km, in jim 50.000km pomeni recimo 3 leta..
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Napisal/-a nevermind So avg 28, 2010 4:20 pm

eclipse_R je napisal/-a:
Kael je napisal/-a:Poglejmo stroške letno:
- strošek nafte o varčni vožnji - poraba 4.3 l = 2436 €
- strošek nafte ob malo hitrejši vožnji - poraba 5.3 l = 3000 € + 516 €
- strošek nafte ob hitri vožnji - poraba 6.0 l = 3360 € + 924 €

Seveda pa ima to svojo ceno: pol ure na dan, 2,5 ure na teden, 10 ur na mesec, 120 ur na leto, 480 ur v štirih letih -> Luksuz torej ni zastojn.


Dober luksuz je tole, met malo porabo ;)

zdej mi pa reci, da isto delata s punco še pri porabi elektrike, hoji (ker če prehitro hodiš je obraba čevljev in oblek velika, da ne omenjam, da porabiš več energije in moraš dati potem več za hrano), porabi telefona, hrani, ki jo jesta in kako ta vpliva na porabo vajinih teles, da tako šparata pri rjuhah na pojstli (spita tako, da se ponoči čim manj premikata, oz. seksata raje v stoje, da ne bo velike obrabe), potem pa če smo že pri šparanju, šparata tudi na hrani (ne hodita ven jest, ker je hofer dost cenejši), pijeta samo vodo s pipe, tudi v lokalih, ker če tukaj seštevamo denar, zelo hitro presežemo tisto številko na leto, ob najvišji porabi, ki si jo izračunal, še posebej če gledamo alkohol itn. Potem bi se strinjal, da je poraba tako prekleto pomembna, da je treba tolko razmišljanja in računanja zbit na ta račun..

in po pravici povedano, tale letni izračun, ki si ga dal, mi je pokazal, da me res ni treba skrbet za porabo. Pri 50.000 km letno prišparaš samo 516 €?!? In potem si zelo lepo še izračunal koliko časa te to stane. 120 ur na leto za prišparanih 516 €? Ne vem sicer koliko si plačan na uro, samo najbrž več kot na uro prišparaš tukaj ;) In to je razlika med tem, ali se bom jajcal na cesti in počasi speljeval s semaforjev, da bodo ja samo trije avti prišli čez zeleno, tudi ko se vključujem na cesto šparal, da ja ne bo 4 centilitre višja poraba, na prehitevalnem pasu gužvo delal, ker ne smem preseči 97 kmh, ker je tam optimalna poraba itd. oz. ali bom vozil lepo, kakor mi paše (pač brez norenja), dinamično, sproščeno.

Sicer si pa pozabil še prišteti razliko v ceni med nabavo dizla in bencinarja ;)

NE HVALA!

lp


Lepo si napisal. Sem hotem tudi sam kaj napisat, ko so me vsi napadli ampak enostavno nima smisla.

Kael daj mi povej, ko greš na sekret na potrebo - za obrisat rit porabiš dva listka papirja ali tri?

Kot sem rekel. Če želite pri avtomobilu šparat si v štartu kupite cenejši avto.
Zato si raje kupim cenejši avto - bencinarja in ga vozim kot se mi ljubi.

Aja, pozabil sem omenit, da sem znel rezervno kolo in zadnjo klop, da bo avto lažji zato imam sedaj za 0.5 litra nižjo porabo.

spita tako, da se ponoči čim manj premikata, oz. seksata raje v stoje, da ne bo velike obrabe


:cry
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver So avg 28, 2010 5:03 pm

Mislim, da je Kael zelo nazorno prikazal izračun in ni čisto nič pretiraval, ker je operiral z realnimi vhodnimi podatki. Prikazal je njegov način uporabe avtomobila in utemeljil svojo tezo, ki dokazano deluje.

Le zakaj ga sedaj napadate z nevmesnimi izjavami? Človek je predstavil dobro taktiko, po kateri se ravna in jo zagovarja..določeni komentarji drugih uporabnikov pa gredo v ekstreme..se tem avtorjem ne zdi tako? Vsaj malo?

Res je, to Kael-ovo taktiko lahko uporabiš tudi marsikje drugje..povsod pa eliminiraš samo nepotrebni strošek, ne pa tistega "osnovnega", ki je žal nujno potreben za dosego cilja.

Glede nepotrebnih stroškov ima vsak svoja merila. Nekateri jih nimajo oz. se jih ne zavedajo, drugi pa so (predvsem zaradi nižjih dohodkov) primorani, da se jih čimbolj otepajo.

Ne želite si biti v tej slednji skupini oz. če niste, bodite vsaj obzirni in ne duhovičite!

Vsem pa želim, da vozite svoj avto po svojih željah. Pa kako konstruktivno idejo predstavite na forumu tako, kot jo je Kael.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov