LukL je napisal/-a:poznam veliko križišč kjer je semafor in je čez križišče 90 omejitev, in ko tam pokneta 2 avta skup, kjer se eden drži omejitve 90 je drugi na strehi, in če bo tako ostalo in pride ven ta zakon, jih bo pa mal več na strehi, sej je prou tk nek morjo bit crashi, drgač ni zanimiv

A res, kje pa? No pa povej eno ali pa dve taki pri nas, če jih je toliko.
Skos sem bil prepričan, da ali je semafor v naselju, kjer vemo kolk je lahko omejitev (izjemoma maks 70km/h), če pa je semafor zunaj naselja pa je vedno pred njim tabla za omejitev in če se ne motim je to vedno omejeno na 60kmh.
Kar se pa teme tiče pa se nekako ne nagibam k temu, da je to v redu. Zakaj?
1.) Naša križišča so precej bolj zaprta in nepregledna in bi pomenilo, da bi se ta, ki bi želel pri rdeči zaviti v desno moral premakniti čisto do ceste, ki ima takrat zeleno luč. S tem bi prevozil prehod za pešce in morebitno kolesarsko stezo, ki imajo takrat tudi zelen signal. Sploh ponoči, ko pešce slabo vidiš in se vsak tadrug kolesar vozi brez luči, bi to bilo zelo riskantno.
2.) Ameriške ceste imajo semafor na drugi strani križišča pri nas pa so postavljeni praviloma globoko na to stran križišča in če se približaš pri rdeči cesti, greš mimo semaforja in ga načeloma ne vidiš več. Vmes se spremeni luč na zeleno, ki jo ne vidiš, vidiš pa da bo plac za potegnit v desno in potegneš. Ker si pozoren predvsem na promet z leve ne opaziš, da medtem so na cesto že zakoračili pešci in kolesarji, ki so dobili zeleno luč in ...
3.) Vsak tadrug voznik/voznica je omejeno sposoben tako z zaznavanjem globine in predvsem hitrost, da ne rečem, da ima očitno marsikdo pod gasom nekaj podloženo, da ga ne more pritisniti tako kot se zagre. Zato se bo dogajalo izredno veliko izsiljevanj ali pa "motenj" v prometu tistih, ki naj bi imeli popolno prosto pot pri zeleni, saj bodo teli vključevalci vseprevečkrat samo zavili na prednostno cesto in se nato lepo vozili s svojimi astronomskimi 30kmh zadovoljni kako so se lepo vključili pri tem pa jim bo malo mar za tiste, ki so morali pr odprti cesti zavirati na njihovo hitrost.
4.) Sistem bi lahko uvedli le v križiščih, ki imajo pas samo za zavijanje v desno brez, da bi bil kombiniran z vožnjo naravnost saj bi to pomenilo ogromno nestrpnosti. Tak primer je bilo še pred časom na novo zgrajeno križišče pri viški sončavi ( ja tisti bloki, ki jih je zalila Gradaščica ob nedavnih poplavah

). Tam je bilo kar nekaj časa združen pas za zavijanje na desno s tistim na ravnost istočasno pa je semafor z zeleno puščico dovolil predčasno zavijanje. Če si želel naravnost, puščica pa je svetila, si bil redno deležen koncerta trobljenja kar je bilo milo rečeno neprijetno. To semaforizacijo so zdaj popravili ampak je vzorčni primer, kaj se bo dogajalo, če bo dovoljeno zavijanje pri rdeči.
Sem že predolg pa je še kar nekaj zadev zakaj to pri nas ni primerna rešitev pa bom raje nehal, da ne utrujam preveč.
