Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a abbe Po nov 01, 2010 9:18 pm

Blinder je napisal/-a:kaj imajo vaše turbine vztrajnik vgrajen da rabijo 15 sekund da se umirijo
pa tudi ko ugasneš in če res prekine dovod olja bi rablo neki cajta da bi zaribalo. Se sprašujem kako pa vi prižigate avto s turbino, saj ko je ugasnjen turbina je suha, nima olja, kaj vi z ročno pumpico naoljite turbino preden obrnete ključ?

ulegu sm se dol.vsa cast blinder
eni mate res bolne,da se olje ohladi pa da se turbina ohladi.ko na mestu stoji se vse to greje ne ohlaja.bi blo dobr ce bi kdo mel egt notr v avtu pa da vidmo kako tole drzi k vi pisete
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a monster_d Po nov 01, 2010 9:21 pm

pri hudem preganjanju ti tistih 10-15sekund glih tak koristi kot nič, bo kar rablo par minutk da se olje in voda ohladi. Kateremu se nelubi čakat je turbo timer prava rešitev, pa še izpušni kolektor bo dalj časa cel ostal.
Turbine pa se lahko sučejo tudi čez 200.000 obratov na minuto
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a _B3yBo_ Po nov 01, 2010 9:23 pm

abbe ampak segreje se do ene mere na mestu, potem drzi to temperaturo. Ce bi se grelo kr nekam v tri krasne bi hitr vsi turboti na mestu zagoreli :D


Ti ce gonis avto hitro vse segrejes, pregrejes da zadeve zazario . Pomeni ko se ustavis se zadeva ohlaja spet do tiste temperature, do kjer se avto najvec segreje na mestu.

Nisem se videl turbota zareti ce je avto samo na mestu delal. Upam da razumes
Slika
 
Uporabniški avatar
Par@gon
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 71
Pridružen: Po nov 24, 2008 6:59 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Par@gon Po nov 01, 2010 9:58 pm

svetilnik je napisal/-a:Sploh pa nisem vprašanje zastavil zaradi tega podmazovanja, predno avto ugasnemo, ampak zato, ker sem med forumaši zasledil, da so večkrat napisali, da je avtomobil s turbino potrebno znati vozit... to mi ni bilo jasno, kakšno znanje neki?

Verjetno je bilo mišljeno to, kar so ti že drugi tukaj omenili. Torej, ne znanje o sami vožnji, ampak znanje o lepem ravnanju s turbino.

Splošno je znano, da hladnega motorja(še posebej prisilno gnanega) ni dobro goniti v obrate, dokler se voda in olje malo ne segrejeta. Po koncu vožnje, pa je dobro pustiti motor prižgan še kako minutko, da se ti olje na zasuši not.

Zdaj moderni turbo motorji so precej trdoživi, ampak mislim da omenjena praksa še vedno zagotavlja dolgotrajno brezhibno delovanje motorja
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Drocky Po nov 01, 2010 10:25 pm

ko bote na turbudizlu vidli turbino žaret, me pa pokličte. Pa ne mi zdej kake youtube posnetke limat, ampak ko jo bo kdo osebno zagrel tak fejst. Je airmike nalimal v eno temo slike žareče turbine od mrc turbo fičaka. Tam si lahko pogledate kak navit motor more bit, da zažari turbina na bencinerju. Drugače pa pauspuh na wrc specialkah tudi cel žari, ko jih ogrevajo na mestu pri večini ostalih avtov pa ne ;)

Glavno je, da ga mrzlega takoj ne pohodiš in da ne pritiščiš na parkplac in ugasneš. Prvih 5km se pelješ do 2500obratov in enako velja za zadnji kilometer pa bo turbina zdržala. Pa ko je hladen je boljše če se pelješ v hrib s "pol gasa" na višjih obratih, kot pa ful gas na nizkih obratih.

Pa nove trubine so bolj občutljive ker majo po večini vodno oljno hlajenje, kanali pa so premera 1mm.
LP Rok
 
Scorp84
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 788
Pridružen: Ne nov 26, 2006 1:25 am

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Scorp84 Po nov 01, 2010 10:27 pm

Turbine največkrat grejo po gobe zaradi samega ležaja. Ležaj pa gre lahko precej hitro ali pa tudi ne. Če kolesni ležaj zna odpovedati pri 80.000 tisoč km, bo pri turbini znalo še hitreje, ker tukaj so visoki obrati. Turbina kljub temu da se zavrti na 30.000 obratov, bo tudi v 5 sekundah izgubila te obrate, zaradi samega upora zraka. Je pa res da zna biti malenkost problem ''zažgano'' olje ki se zgosti in zna uničiti ležaj. Če bi se turbina sama od sebe še nekaj časa vrtela, kot eni pravite, bi brez skrbi lahko avto ugasnil. Kajti olje bi se mešalo v sami turbini in nebi se ''zažgalo''. Same vročine se ne moremo izogniti, kajti iz motorja tko in tko grejo vroči plini in je ležaj tko in tko obremenjen.
Torej dizel tudi, kot je za bencinarja najboljše, ogreti motor, da olje dobi svojo najboljšo mazalno sposobnost. Le da so bencinarji, manj občutljivi. Če pa hočeš ohraniti turbino, ne boš na avtocesti priganjal do visokih obratov. S tem je logično, da iz izpuha ne boš imel toliko vroče pline. S tem tudi bolj ohranjen ležaj. Mestna vožnja pa ne uničuje turbino, kot eni pravijo. Lep primer so taksisti v lj, kot tudi eden naš avto. 300.000 km ima prevoženih, 90% mestna vožnje narejene, pa še vedno prva turbina. S tem da se dosti štarta v obratih in večkrat ugaša.
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a adis Po nov 01, 2010 10:29 pm

ko je zima pa več časa čakaš da se turbo segreje no pa hitreje ga lahko ugasneš ker je zunaj -1 stopinja :lol:


prižgeš malo počakaš, voziš zmerno dokler se motor ne segreje ( voda) nato pa gasa. proti koncu vožnje umiriš tempo vožnje ( obrate) in počakaš par sekund in ugasneš avto.

me pa prav zanima, če na to pazijo tisti, ki imajo polo-te 1.2 tsi kjer jim kronično manjka števec za temperaturo vode.
 
Uporabniški avatar
_B3yBo_
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4121
Pridružen: Ne avg 28, 2005 5:21 pm
Kraj: vrhnika

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a _B3yBo_ Po nov 01, 2010 10:51 pm

Drocky je napisal/-a: Tam si lahko pogledate kak navit motor more bit, da zažari turbina na bencinerju. Drugače pa pauspuh na wrc specialkah tudi cel žari, ko jih ogrevajo na mestu pri večini ostalih avtov pa ne ;)
.



no nepisi neumnosti. nerabi biti navit motor da zazari turbina. Se spomenm mojega bivsega 1.8T audia a3 sersiki 150hp pa ob preganjanju je ves cas zarela turbina. Isto je sedaj pri fiat puntotu gt, seriski avto pa zari turbina. Ce bi malo pobrskal po mobitelu starem bi 100% nasel slike

Zacev si mesati jabuke in hruske s primerjavo wrc specjalk.

pri dizlih pa nevem kako je z zarenjem....me pa tudi nezanimajo :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Uporaba turbine

Napisal/-a Drocky Po nov 01, 2010 11:05 pm

boljše karikirat za nekatere. Je pa res da sem pretiraval konkretno :D ampak kak razložit ljudem, ki jim strojništvo ravno ni vrlina, da dizl nima tak vročih izpušnih plinov, povrh vsega pa še nimajo izpušni plini tak visoke pretočnosti.
LP Rok
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 6 gostov