Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
slehernik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 88
Pridružen: Če maj 29, 2008 3:21 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a slehernik So dec 11, 2010 9:58 am

Cornelius je napisal/-a:Jaz sem tudi razmisljal v smeri uporabe velikega zracnega upora avta in uporabe dveh sirokih sob
ki bi tak zrak (ogrejan od motorja, vode motorja ipd.) se dodatno z prenosom zracne turbine se potiskala
in bi dobesedno (kot delajo v tovarnah z laminacijo sip) potiskala vso vodo in umazanijo stran.
Ko bi avto sel hitreje bi upor zraka zajemali a ko bi sel pocasi pa prek motorja oz. zracne turbine.


Poglej si linke, ki sem jih dal zgoraj. Sistem s šobami je bil že predstavljen na prototipu Acure, izboljšan sistem v kombinaciji z večslojnim nanonanosom na steklu je pa predstavil Fioravanti v Ženevi 2008.

Da ne boš tople vode odkrival :lol:
 
Uporabniški avatar
tabletten
Novinec
 
Prispevkov: 173
Pridružen: Če avg 20, 2009 5:39 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a tabletten So dec 11, 2010 12:16 pm

Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a MBtouran So dec 11, 2010 12:20 pm

tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.



rešitev senzor za dež
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a IcEm4n So dec 11, 2010 12:37 pm

pri nekaterih avtih si lahko tud sam po občutku nastaviš hitrost brisanja.
Slika
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a LinuxFuter So dec 11, 2010 12:58 pm

tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.


To imata BMW in Renault že ~10 let (eden malo več, eden malo manj) :D (pri bmw-jih ki imajo senzor za dež se tisti gumbek uporablja za štelanje občutljivosti senzorja (kdaj naj briše))
 
Uporabniški avatar
xsAMOR
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr feb 09, 2005 1:05 pm
Kraj: Hrušica

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a xsAMOR So dec 11, 2010 1:20 pm

Tudi jaz sem razmisljal v smeri kot sebaveh, sem ze kar nekajkrat se spraseval kako to da ni nic novejsega :) Samo tezava pri linearnem brisanju bi bila pomoje da bi obsodili avte na kockasta, ne-zaobljena vetrobranska stekla..ce bi pa se brisajoca gumica bila toliko raztegljiva da bi na sredini se pac raztegnila, ker bi vodila bila skrita ob robu stekel - bi bila menjava te gumice mislim da prepogosta, kajti ko bi se gumica ratzezala/krcila, bi postala ze nagubana in ne bi bilo popolnega brisanja.. Mislim pa da ne bi zeleli imeti zopet avtomobile kot stara fiat panda s popolnoma ravnim, nic konveksnim steklom, od roba do roba ista visina :D

Zanimiva tema :D
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius So dec 11, 2010 3:22 pm

Hvala da se vam tema dopade. Vsekakor povem, da tisto z sobami je prislo cisto iz moje glave
in nisem pregledal linke ker sem v tujini in imam tako pocasno povezavo, da obcasno moram
povezati laptop prek BBeriija...
Jaz nisem mislil z toliksnim stevilom luknjic-sob. Le dve siroke ozke spodaj pod sipo.

Vseeno hvala na aktivni vdelezbi na temi. Dragi decki danes so taksni materijali, da ne rabijo
zamenjave ce se le naredijo kot je treba. Vsekakor sem za varianto s sobami in prevleko.
Ker obstajajo tudi dozivljenske prevleke in razlicni dodatki v vodo ce je treba vsako toliko
dodati emulzivnost na sipi pa je to najmanjsi problem z obstojecim rezervoarckom za tekocino
za sipe.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a abbe So dec 11, 2010 4:20 pm

nisem sicer bral cele teme pa vseen moje mnenje da dodam.
najbol ma narejen mercedes ki ima en brisalec.pobrise navecjo posvrsino.
druga pa itak skor nepomembno kok ker brisalec pobrice veliko povrsino ce clovek ne more izostrir pogled tako siroko,itak k gledas med voznjo ne gledas skos celo sipo amapk sam skoz en del,razn ko parkiras tko da je brezpredmeto tole o novih brisalcih pa nevem kaj se vse..
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a cruiser1 So dec 11, 2010 9:11 pm

tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.


To so že zdavnaj naredili!! Pri chevyju let '84 imam 7 hitrosi za brisalce, pri F150 let. '92 pa 9 hitrosti! Pri Le Baronu let. '91 sem imel, če se prav spomnim prav tako 9 brzin. Pri vseh je potencimeter na ročki za žmigavce in ga samo lepo vrtiš, na vsaki brzini se gumbek rahlo zatakne.
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius So dec 11, 2010 10:44 pm

Leta 1984/5 sem na moj BMW 315 dodal potenciometer z tranzistorsko regulacijo.Sosed Vodopivec se je klical
je bil ze maher in to naredil tik tak.Pa se dele je mel za tiste case nekaj zelo tezko dobavljivega v stari Jugi.
Vecino boljsih elementov si dobil v Angliji ali pa v Trstu. Pri nas je RIZ (radio industrija Zagreb) ali Srbski EI NIS (Elektronska Industrija)meli le par cipov in par tranzistorjev v prodaji. Iskra je zacela prodajati elemente par let zatem v svobodni prodaji...
Spomnim se kako so nam prodajali potem regulacije za vse modele ze v kit kompletih za brisalce in antene. :roll:

Brisalci kot mehanski avto pripomocek je izmislila zenska in vsaka ji cast. Mi dedci pa bebeki. :mrgreen:
Tudi Bavarke so izmislile ta prve Air bag-e saj so mele tako velike joske...Jodl Pir pir Jodl...boom boom pa im nic ni bilo. :mrgreen:
Zadnjič spremenil Cornelius, dne So dec 11, 2010 10:47 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a lisko So dec 11, 2010 10:46 pm

cruiser1 je napisal/-a:
tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.


To so že zdavnaj naredili!! Pri chevyju let '84 imam 7 hitrosi za brisalce, pri F150 let. '92 pa 9 hitrosti! Pri Le Baronu let. '91 sem imel, če se prav spomnim prav tako 9 brzin. Pri vseh je potencimeter na ročki za žmigavce in ga samo lepo vrtiš, na vsaki brzini se gumbek rahlo zatakne.


Misliš prav hitrosti ali intervale? Ker namreč ni vseeno....Eno je hitrost brisanja ( rabijo ali 2 sekundi ali pa 10 sekund da pobrišejo od začetka do konca ) drugo je pa hitrost intervala( pobrišejo in čakajo ali 2 sekundi ali pa 10). In mislim da ti govoriš o intervalih, ker tud moj američan ima (pazi to) 14 prednastavljenih intervalov.....neuporabno do konca....Oz. 12 če smo natačni....13ti je prva hitrost (stalna) in 14ti druga hitrost. Neuporabno pa zato, ker nikoli ne moreš izbrat pravilno nastavitev oz. moraš kr naprej spreminjat, pa še od tega jih mogoče uporabiš samo 3 ali 4. Edino kar se mi dopade je to da ob rahlem pritisku navznoter (samo pikneš) pobriše 2x, če pa držiš malo dlje pa začne še vodo špricat(uporabno če hočeš samo pobrisat enkrat brez , da bi šprical po šipi....enako ima 20 let star reno s tem , da pač tam porineš ročko navzgor).
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a cruiser1 So dec 11, 2010 11:46 pm

lisko je napisal/-a:
cruiser1 je napisal/-a:
tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.


To so že zdavnaj naredili!! Pri chevyju let '84 imam 7 hitrosi za brisalce, pri F150 let. '92 pa 9 hitrosti! Pri Le Baronu let. '91 sem imel, če se prav spomnim prav tako 9 brzin. Pri vseh je potencimeter na ročki za žmigavce in ga samo lepo vrtiš, na vsaki brzini se gumbek rahlo zatakne.


Misliš prav hitrosti ali intervale? Ker namreč ni vseeno....Eno je hitrost brisanja ( rabijo ali 2 sekundi ali pa 10 sekund da pobrišejo od začetka do konca ) drugo je pa hitrost intervala( pobrišejo in čakajo ali 2 sekundi ali pa 10). In mislim da ti govoriš o intervalih, ker tud moj američan ima (pazi to) 14 prednastavljenih intervalov.....neuporabno do konca....Oz. 12 če smo natačni....13ti je prva hitrost (stalna) in 14ti druga hitrost. Neuporabno pa zato, ker nikoli ne moreš izbrat pravilno nastavitev oz. moraš kr naprej spreminjat, pa še od tega jih mogoče uporabiš samo 3 ali 4. Edino kar se mi dopade je to da ob rahlem pritisku navznoter (samo pikneš) pobriše 2x, če pa držiš malo dlje pa začne še vodo špricat(uporabno če hočeš samo pobrisat enkrat brez , da bi šprical po šipi....enako ima 20 let star reno s tem , da pač tam porineš ročko navzgor).


V bistvu so intervali, zadnji tri stopnje pa so hitrost brisanja. Zame je pa ta stvar super uporabna zadeva! Vedno lahko naštimaš pravi interval oziroma ga včasih malo loviš med vožnjo stopnjo višje ali nižje, odvisno od hitrosti in ustavljanja. Res neuporabno je imeti samo dve hitrosti in nič intervalov.
 
LinuxFuter
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: Ne jun 01, 2008 1:26 pm
Kraj: Novo mesto

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a LinuxFuter Ne dec 12, 2010 1:48 am

cruiser1 je napisal/-a:Res neuporabno je imeti samo dve hitrosti in nič intervalov.


Tam pač potiskaš dol vsakič ko se ti zazdi, da je dovolj mokra šipa :D Če ne vozim avta s senzorjem ponavadi delam tako (tist fiksen interval zna bit včasih neuporaben...), razen če dež dost pada :D
 
Uporabniški avatar
modri D.
Uporabnik
 
Prispevkov: 867
Pridružen: Po apr 09, 2007 9:38 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a modri D. Ne dec 12, 2010 2:39 am

Jst mam na laguni 5 intervalov pa to res skos rabm, mi je ful uporabno! Pogrešam pa tist, da sam klikneš pa enkat obriše - to mamo na Saxoju, super zadeva. Mam pa eno vprašanje - do zdej sm vozu že par avtov, k majo senzor za dež. In vsi so občasno mal zasral pa pozabl brisat al pa pretiraval ... Pa me zdej zanima, a obstaja avto, k nima tega namest intervalnega brisanja ampak zravn - torej da maš avtomatsko (z nastavitvijo občutljivosti), intervalno (z nastavitvijo intervala) plus dve brzine? K to bi blo zakon :D Drugače pa ja, zanimiva tema ... jst mam tud eno idejo za zadnjo šipo pr avtih - k zadnje čase so brisalci zadi lih 10cm dolgi in nič ne obrišejo - bi mogl met dvojn brisalc (enga zravn druzga oz .enga pod drugim), k bi celo šipo obrisu:

Slika

Vem da je draga rešitev, sam s tem bi lahk tud 95 posto šipe obrisu :)


Lp, D.
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a AXioN Ne dec 12, 2010 3:24 am

LinuxFuter je napisal/-a:
tabletten je napisal/-a:Zanimiva tema!

Če bi recimo naredili nek potenciometer na sami ročki za brisalce bi bilo že super. Da si sam na hiter način naštimaš hitrost brisanja, ker meni tiste 2 hitrosti le redkokdaj prav prideta.


To imata BMW in Renault že ~10 let (eden malo več, eden malo manj) :D (pri bmw-jih ki imajo senzor za dež se tisti gumbek uporablja za štelanje občutljivosti senzorja (kdaj naj briše))


Nevem ce imajo kot serijsko dodatno opremo, ampak v golf mk2 si zabrisal rele 99 pa si lahko sam programiras brisalce. Ampak samo na tanov strom pomojm 87-> . Res pa da ni potenciometra.
 
Uporabniški avatar
Cornelius
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 505
Pridružen: So maj 05, 2007 10:45 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a Cornelius Ne dec 12, 2010 11:03 am

Glede Volva XC90 imam enako senzor za dez in nekaj intervalov ter moznost regulacije pauze med njimi obracanjem potenciometra na rocici.
Senzor za dez je uporaben ko mas daljse ture in ga nastimas nekje vmes. Zna pa sam od sebe znoreti
in kar na max. hitrosti brise kot nor in to kar dolgo dokler se ne spomne Svedska blondinka =P od elektronike
da ni dezja na sploh...to se mi zdi tako jadno in bedno od inzinirjev v Volvu da je kar sramota.
Bom posnel kako noro zacne brisati a nic se ni recimo spremenila intenziteta dezja.
Na Lexusu je to uzivanje ker dela perfektno. Vsako najmanjso razliko v intenziteti kapljic ki pride na senzor zazna in se pravilno odzove. Je pa nevarno ce gres v pralnico in ga slucajno vklopis. Naredi polomijo na scetkah.
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a cruiser1 Ne dec 12, 2010 3:23 pm

LinuxFuter je napisal/-a:
cruiser1 je napisal/-a:Res neuporabno je imeti samo dve hitrosti in nič intervalov.


Tam pač potiskaš dol vsakič ko se ti zazdi, da je dovolj mokra šipa :D Če ne vozim avta s senzorjem ponavadi delam tako (tist fiksen interval zna bit včasih neuporaben...), razen če dež dost pada :D


Saj vedno se lahko navadiš na nek sistem, ki ga ima avto. Jaz sem se pač navadil, da imam možno nastavit veliko različnih intervalov in mi je to super, zato mi je zdaj tak sistem, kot si ga opisal ti zoperen. Itak se pa vsako stvar lahko navadiš. Sem se pa spomnil fine rešitve za brisanje, ki sem jo imel pri Fordu Capriju let. '73. Skrajno levo na podnu je bil velik gumg, ki si ga pritisnil z levo nogo in brisalci so enkrat obrisali šipo, če si kar držal gumb so brisalci delali toliko časa dokler nisi spustil, če si pa pritiskal še bolj (do druge stopnje) je pa še vitrex šprical po šipi. Za tiste čase super rešitev in sem jo nekaj časa kar pogrešal, ko sem zamenjal avto.
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a martk Ne dec 12, 2010 4:08 pm

@Cornelius:
Tista ideja s turbinami bi sicer bila uporabna, če bi po šipi tekla čista voda. Ker pa vsi, še posebej pozimi, vemo, da temu ni tako, bi kot backup sistem potreboval napravo za mehansko odstranjevanje te svinjarije. Ta je pa že 100 let na trgu in se obnese.

Rešitev bi bila morda v uporabi nanotehnologije, kjer se da naterditi materiale, ki se jih nič ne prime. Niti voda, niti figova smola v Fiesi. Druga stvar je v ceni izdelave takega stekla in efektivni trajnosti površine. Lahko bi bil dodan backup sistem pranja.
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
 
Uporabniški avatar
R 26
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 631
Pridružen: To maj 15, 2007 1:27 pm
Kraj: dolenjska je moja mati

Napisal/-a R 26 Ne dec 12, 2010 5:27 pm

 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11209
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Re: BRISALCI skozi zgodovino

Napisal/-a martin_krpan Ne dec 12, 2010 5:47 pm

modri D. je napisal/-a:Jst mam na laguni 5 intervalov pa to res skos rabm, mi je ful uporabno! Pogrešam pa tist, da sam klikneš pa enkat obriše - to mamo na Saxoju, super zadeva. Mam pa eno vprašanje - do zdej sm vozu že par avtov, k majo senzor za dež. In vsi so občasno mal zasral pa pozabl brisat al pa pretiraval ... Pa me zdej zanima, a obstaja avto, k nima tega namest intervalnega brisanja ampak zravn - torej da maš avtomatsko (z nastavitvijo občutljivosti), intervalno (z nastavitvijo intervala) plus dve brzine? K to bi blo zakon :D

Lp, D.


BMW 3 ima intervale + senzor za dež. Pomik desne obvolanske ročice navzgor vključi interval, posebno stikalo na koncu ročice pa senzor. Z drsnikom pa uravnavaš dolžino intervala (3 stopnje) ali pa občutljivost senzorja za dež (odvisno od tega, kaj je vključeno).

Pri Astri imam samo senzor brez uravnavanja občutljivosti (BTW, Astra J ga ima) in včasih povsem ponori predvsem kadar rahlo ali spremenjlivo dežuje ali pa ko sneži. Takrat bi si želel tudi možnosti intervalnega brisanja. Je pa senzor super, če ti steklo pošprica kak nasproti vozeči tovornjak, ker reagira prej, kot bi sam.

Pri obeh avtih pa lahko vključim enkratno brisanje - to pa tako, da ročico pritisnem navzdol.

In ker imata oba avta ''brezkontaktne'' ročice (se fizično ne premikajo navzgor v drug položaj, sliši se samo klik), se brisalci oz. senzor izklopijo, ko ugasneš avto. Pri Astri je fajn tudi to, da se sprednji (ne pa tudi zadnji) brisalci vrnejo v začetni položaj, če ugasneš motor med brisanjem. Pri BMW mislim da zmrznejo in se ne vrnejo nazaj (nisem pa prepričan, bi moral preverit). Astra J ima spet klasične obvolanske ročice in brisalci se prav tako ne vrnejo v začetni položaj (pri tem je nazadovala glede na H).

Pa v eni temi sem bral, da se je en član jezil nad pranjem žarometov, ker mu avto najprej pošprica žaromete in potem šele steklo z zakasnitvijo. Pri Astri je to rešeno tako, da najprej pošprica steklo, potem luči in potem še enkrat steklo. To se vse zgodi hitro, komaj opazno.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov