
CHAN je napisal/-a:• Neracionalnost v razmišljanju slovenskega potrošnika – medtem ko v dobro razvitih potrošniških družbah v času gospodarskih kriz postavljajo nakup vozila v sekundarni plan, se podobno razmišljanje ni kristaliziralo na slovenskem področju – materializem je še vedno MOČNO prežet med splošno populacijo, varčevanje ni več vrlina Slovenca! Posebej zanimivo je še vedno dokajšnje zadolževanje populacije pri nakupu osebnega vozila – primerjalno pa še vedno manj, kot npr. na Hrvaškem.
xandrej je napisal/-a:In kaj imaš od tega ti? Ljdje si pač kupijo avte pa vse ostalo šaro na kredite, trajnike, lizinge fafinge... Kaj je zdaj tukaj čudnega. Ljudje zapravljajo preko svojih možnosti vsak mesec plačajo puf pa gremo dalje... bi rad videl veljaka ki pride pa si za 20 000 jurjev avto na KEŠ izpod pojštra kupi! To ne naredi tudi ne bogataš ker on da za 20 000 pologa ostalih 70 000 pa na lizing pa roka...
peroRS je napisal/-a:Energetik81 je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:Veliko bolje je vzeti kredit (pri avtohišah), kar večina ljudi stori, tudi če imajo dovolj gotovega denarja.
Zakaj bi bilo to že bolje? Da že prišparan denar vložijo v druge naložbe, ki jim dajo 2x več obresti, kot so jih izgubili pri kreditu za avto? Ja, pa ja. Mogoče take naložbe najde peščica. Večina ostalih, ki vzamejo avto na kredit, jih pa zelo verjetno živi preko svojih zmožnosti.
Kdo pa kaj govori o naložbah? Nikoli v življenju nisem dal niti evra (pa drugi v družini tudi ne) za delnice in kaj podobnegaDenar si je treba pošteno prislužit, ne pa tvegat, vsaj ne z delnicami.
![]()
Zate je potem bolje, da če imaš npr. 20.000€ gotovine, vse do zadnjega centa zabiješ v nakup avta, kot da recimo daš tretjino v polog, drugo pa vzameš kredit na par let (3,4). Ostalo si pa pustiš za rezervo v primeru, da rabiš denar za karkoli drugega oz. še vedno lahko ob prvi priliki poplačaš ves kredit.
Se pa strinjam, da se je neumno zapufati do grla, da potem še nimaš niti za bencin več. Ne moreš pa trdit, da vsi, ki vzamejo kredit živijo na robu. To je posploševanje.
Prio nas doma smo večino avtov vzeli na kredit (čeprav bi lahko tudi z gotovino) pa nikoli ni prišel mesec, da bi se tolkel ob glavo, kje bom napraskal denar za mesečne obroke. Kolikor višji standard si zastaviš toliko več je pač treba delat. Treba pa je kupit tisto, kar si sposoben vzdrževati.
Sicer pa naj vsak dela kot mu paše.
...a vendarle ne gre spregledati, da se je slovenski avtomobilski trg umiril in da je po evforiji dosegel zrelost. Nekako velja pravilo, da se v letu zamenja približno 7 odstotkov avtomobilskega trga in ob dobih 900.000 registriranih osebnih avtih je prodaja približno 60.000 osebnih avtov na leto povsem pričakovana....
a4 je napisal/-a:ljudje ki niso izgubili službe ne čutijo krize. za nakup se pa odločijo ker so zdaj nakupi ugodnejši
Površen opazovalec sicer ne opazi, da je moč videti na velikem številu luksuznejših modelov že precejšnjo starost, kupljeni so bili namreč za dokaj ugodno ceno – še posebej gospodarska kriza je vsaj v tujini močno oklestila cene najdražjim rabljenim modelom.
montezemolo je napisal/-a:zakaj bi vzel kredit, če pa imaš denar. tako ti ni treba plačevati stroškov financiranja in lahko vse tekoče prihodke naložiš v kakšne druge naložbe ob tem pa nimaš nobenih kreditov oz. podobnega. torej, če imaš dovolje denarja za nakup avta je najboljša opcija, da ga "skeširaš" (taka je pač ekonomska logika, razen, če poznaš kakšno naložbo, ki ti bo prinesla več % kolikor znaša kredit). čist simpl.
edini + vidim v tem, da dobiš 50% popust pri AO in kasko zavarovanju (če vzameš avto na lizing naprimer), če ga seveda še nimaš...
lp
Energetik81 je napisal/-a:montezemolo je napisal/-a:zakaj bi vzel kredit, če pa imaš denar. tako ti ni treba plačevati stroškov financiranja in lahko vse tekoče prihodke naložiš v kakšne druge naložbe ob tem pa nimaš nobenih kreditov oz. podobnega. torej, če imaš dovolje denarja za nakup avta je najboljša opcija, da ga "skeširaš" (taka je pač ekonomska logika, razen, če poznaš kakšno naložbo, ki ti bo prinesla več % kolikor znaša kredit). čist simpl.
edini + vidim v tem, da dobiš 50% popust pri AO in kasko zavarovanju (če vzameš avto na lizing naprimer), če ga seveda še nimaš...
lp
Točno to sem mislil. Če najdeš naložbo, ki bi ti v času kredita za avto prinesla več obresti, kot je kredit, potem recimo greš v to, ob tem tudi tvegaš. Če je pa ne najdeš (večina ne), pa ni nobenega razloga, da ne bi dal direkt prišparanega keša za avto.
Kdor misli, da je kaj bolj finančno varen, če ima keš v banki, za avto pa plačuje kredit, se moti. Po N-letih bo moral itak vse poplačat, tako ali drugače.
peroRS je napisal/-a:Energetik81 je napisal/-a:peroRS je napisal/-a:Veliko bolje je vzeti kredit (pri avtohišah), kar večina ljudi stori, tudi če imajo dovolj gotovega denarja.
Zakaj bi bilo to že bolje? Da že prišparan denar vložijo v druge naložbe, ki jim dajo 2x več obresti, kot so jih izgubili pri kreditu za avto? Ja, pa ja. Mogoče take naložbe najde peščica. Večina ostalih, ki vzamejo avto na kredit, jih pa zelo verjetno živi preko svojih zmožnosti.
Kdo pa kaj govori o naložbah? Nikoli v življenju nisem dal niti evra (pa drugi v družini tudi ne) za delnice in kaj podobnegaDenar si je treba pošteno prislužit, ne pa tvegat, vsaj ne z delnicami.
![]()
Zate je potem bolje, da če imaš npr. 20.000€ gotovine, vse do zadnjega centa zabiješ v nakup avta, kot da recimo daš tretjino v polog, drugo pa vzameš kredit na par let (3,4). Ostalo si pa pustiš za rezervo v primeru, da rabiš denar za karkoli drugega oz. še vedno lahko ob prvi priliki poplačaš ves kredit.
Se pa strinjam, da se je neumno zapufati do grla, da potem še nimaš niti za bencin več. Ne moreš pa trdit, da vsi, ki vzamejo kredit živijo na robu. To je posploševanje.
Prio nas doma smo večino avtov vzeli na kredit (čeprav bi lahko tudi z gotovino) pa nikoli ni prišel mesec, da bi se tolkel ob glavo, kje bom napraskal denar za mesečne obroke. Kolikor višji standard si zastaviš toliko več je pač treba delat. Treba pa je kupit tisto, kar si sposoben vzdrževati.
Sicer pa naj vsak dela kot mu paše.
Energetik81 je napisal/-a:V bistvu ne razumem čisto dobro, ker če bi moral jaz še veliko postoriti pri gradnji/obnovi stanovanja, prav gotovo ne bi šel kupovati novega avta za 15k€+ (ne na keš, ne na kredit), ampak bi si nabavil nekaj rabljenega za 3-4k€ na keš, ostalo pa porabil za čimprejšno dokončanje bivališča.![]()
Aja, sej to v bistvu glihkar delam, čeprav bi si lahko zdle takoj na keš nabavil konkretno novo makino, bo šel ta dnar za nakup parcele. In mi še na misel ne pride, da bi si zraven še nov avto na kredit nabavil.
EDIT: itak je pa brez veze o tem razpravljat, vsak ima svojo računico.
eclipse_R je napisal/-a:
Živeti s pufi je, razen če ostali del denarja obračaš bodisi v delnicah, bodisi v svojem podjetju, ki ti potem prinaša več, kot so obresti za kredit, nesmiselno in nikakor boljeČe pa se ti bolje počutiš s pufom in gotovino, da bi ta kredit lahko kadarkoli poplačal (v kar ne verjamem) je pa to tvoj fetiš in tvoja stvar
Meni osebno dosti neumna. (svoj denar imaš v štumfu, da ti ga pobera inflacija, a še vseeno pa vzameš kredit, kjer ti pa denar obirajo še dodatne obresti.. hmm, logika?)
myster je napisal/-a:ti ne veš kolkim ljudem še letos čaka, da bodo izgubili službe. delam v firmi na robu propada z več kot 600 zaposlenimi (hčerinska družba), hkrati se del firme seli v srbijo, kjer tukaj dela okoli 400 ljudi. poslušam, koliko firm je še na robu stečaja. še gradbene firme na veliko padajo, s tem moreš vedet, da je ogromno podizvajalcev, ki bodo ob zaslužek, ki je potem že vsakmu jasno, da vodi v stečaj. v krogu prijateljev poslušam, kako se vsi bojijo, da bodo izgubili šiht, analitiki napovedujejo do 10% večjo brezposelnost v tem letu...
lenivec je napisal/-a:myster je napisal/-a:ti ne veš kolkim ljudem še letos čaka, da bodo izgubili službe. delam v firmi na robu propada z več kot 600 zaposlenimi (hčerinska družba), hkrati se del firme seli v srbijo, kjer tukaj dela okoli 400 ljudi. poslušam, koliko firm je še na robu stečaja. še gradbene firme na veliko padajo, s tem moreš vedet, da je ogromno podizvajalcev, ki bodo ob zaslužek, ki je potem že vsakmu jasno, da vodi v stečaj. v krogu prijateljev poslušam, kako se vsi bojijo, da bodo izgubili šiht, analitiki napovedujejo do 10% večjo brezposelnost v tem letu...
za to ni kriza kriva ampak nesposobni oziroma požrešni oziroma [vstavi poljubno] "meneđerji".
boli njih falus za delavce. važno je, da je prozvodna rahlo cenejša in zaslužek večji to je to. če bi se delalo pošteno in transparentno bi "zdrave" firme tudi zdaj brez najmanjših problemov živele dalje. tak pa ko vsi iščejo neke mutne posle pa smo tam kje smo in propada vse po vrsti. meneđerji pa še vednu furajo luksuz
fare je napisal/-a:No,kakršnakoli je situacija z dnarom je Ranault spredaj pri prodaji. Mislim da jim to uspeva predvsem glede na razmerje oprema/denar in seveda da zastopajo vse avto razrede.
cruiser1 je napisal/-a:
Točno to! Ljudje ne izgubljajo služb zaradi krize, ampak se zaradi požrešnosti in nesposobnosti nekaterih potem veliko ljudi znajde v krizi, ker ostanejo brez službe! In kdor je brez službe je v denarni krizi, neglede na to ali po TVju pravijo, da je recesija ali pa se cedita med in mleko! Prav tako velja za zaposlenega, ki redno dobiva plačo, neglede na vseskupaj zanj ne more biti krize! In ravno to me jezi zadnje dve leti!! V službi sodelavci stalno jamrajo o krizi in recesiji . WTF!!!Kaj imajo za jamrat?? Imajo redno službo, dobro REDNO plačo, zadnje tri leta smo vedno dobili božičnico in tudi trinajsto plačo! Pa od sodelavcev še vedno kar naprej poslušam o recesiji, vsi povrsti pa si kopujejo nove ali pa skoraj nove avtomobile (audi, golf, bmw, toyota...). pa tudi stanovanja in celo hiše. Zame to enostavno NI kriza in recesija in to se vidi tudi po prodanih avtomobilih!
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov