esem je napisal/-a:Smernik moraš dat vedno, ko spreminjaš vozni pas (oz že prej to spreminjanje nakažeš s smernikom), kar velja enako tudi, če zaviješ na stransko cesto!
Za noben drug primer smernik ni zapovedan (drugo so vse 4 utripalke, a o tem tu ne govorimo). To hkrati pomeni tudi, da ga ne daš nikoli, dokler voziš po svojem pasu, kar pomeni, da ga v primeru iz prvega posta ne daš.
Celo - enako ga ne bi bilo potrebno dati, če bi (tvoja) prednostna cesta zavijala levo (glej priponko), en odcep pa bi šel naravnost (tam bi nekdo nasproti sicer čakal, a ker si na prednostni, imaš, dokler voziš po prednostni in ne zavijaš stran (s tega prednostnega pasu) oz na nek drug pas, ne glede na smernik vedno prednost) ali/in desno.
Toliko, da se ve - da ne bi kdo pričakoval smernika in ker ga ne bi bilo (še enkrat - ni zapovedan!!), bi zapeljal - seveda direkt - v vozilo na prednostni cesti!
Seveda se bodo našli nejeverni Tomaži (in Klobase), ki bodo hoteli dokaz. Po pregledu ZVCP-ja jim tega eksplicitno ne morem ponudit, razen kot "negativno definicijo" - v smislu "ker ni zapovedano nikjer, ni potrebno oz obvezno". Morda bo komu pomagala tudi kmečka pamet ali zdrava logika ali npr tak razmislek - Kolikšen mora bit kot in radius ovinka prednostne ceste, da bi bil potreben (zapovedan) smernik in kakšna mora bit stranska cesta, pod kakšnim kotom (največ in najmanj), kako kategorizirana, koliko prometna itd itd. Tega se z zakonom enostavno ne da uredit.
Očitno so se nekaterim varnostnim dilemam in pretiranemu normativizmu zakonodajalci elegantno izognili s splošno prednostjo vozil na prednostni cesti - ne glede na ovinek, pa čeprav je v njem hkrati križišče. Drugega storiti tudi niso mogli. Lahko pa bi napisali kako "neobvezno" priporočilo (v smislu predzadnjega stavka).
Je pa seveda zelo zaželjeno in močno korektno do drugih, da s smernikom vedno in natančno (!!) (nakažeš svoje namere - bo bolj varno, promet bo potekal hitreje in jeze na cesti bo manj.
In ne se preveč zanašat na tuje smernike - morda je pozabljen od prej, morda je bil nehote vključen v nepravem trenutku itd - raje naj bo to samo opozorilo/priprava na štart, še posebno, če ni očitnega zaviranja tistega, ki (nevede oz nehote) daje smernik.
Čaki čaki. Tole je treba pa razčistit.
Meni se zdi, da moraš absolutno dati smernik, če zaviješ, tudi če nadaljuješ po prednostni cesti.
Vzemimo obliko križišča, kot jo nakazuje znak na zgoraj prilepljeni sliki, ter dodelimo logične smeri neba - sever, jug, vzhod zahod.
Sedaj pa recimo: avto A vozi po prednostni cesti od juga proti severu. Če hoče nadaljevati po prednostni, mora zaviti v levo (v smer zahoda), zato mora dati smernik. Če ga ne da, se smatra da namerava peljati naravnost, naprej proti severu, torej bo z glavne ceste zapeljal na zgornjo neprednostno cesto.
Avto B, ki je pripeljal po zgornji neprednostni iz smeri severa, tako lahko ob odsotnosti smernika na avtu A, logično sklepa da bo avto A šel naravnost, mimo avta B, torej lahko avto B zapelje na prednostno cesto (ni važno ali naravnost proti jugu ali desno proti zahodu), ker ne bo sekal poti naravnost vozečemu avtu A....