Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3155
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a joztom Pe jul 22, 2011 8:14 am

Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a uros11 Pe jul 22, 2011 8:15 am

INFINITI je napisal/-a:
uros11 je napisal/-a:Pri normalni vožnji ne bo problema, saj turbina ni s papirja. Tu zgoraj pa vsi pišejo, da ga najprej ogrejejo, pol pa tiščijo. Jaz mojih nikoli ne tiščim. Pa še nisem menjal turbine, ne pri golfu III s 290 kkm, ko sem ga prodal, ne pri passatu s 270 kkm, kolikor jih ima sedaj. Tudi nikoli ne menjam pri čudnih obratih, vedno bolj proti 3000, če že. To pa ni nič za turbino. Nikoli ga ne ogrevam na mestu, ker se najbolj segreje med vožnjo in nikoli ga ne hladim, ko pridem s poti. Itak vedno pripeljem z normalno hitrostjo domov, tako da ni nobene potrebe po ohlajanju. Števec temperature olja imam pri golfu in je uporabna zadeva, ni pa indikator za to, kdaj začneš normalno voziti, ker to začnem od vsega začeteka, ko vžgem avto. Edino enkrat, ko mi je na Šentviško goro zlezlo na 107 stopinj, sem naredil še en krog po vasi in ga potem ugasnil. Guess what - avto še vedno dela.
Da pa bi ga tiščal - zakaj že?!


Sam si dobro napisal si pa tudi narobe razumel. NIhče ni trdil da se TD ogreva na mestu, pravzaprav je to slabo - motor se ogreva med vožnjo. Kar je mišljeno je to, da ne boš mrzlega štartal in potem takoj šel na AC pa pribijal in pospeševal na polno. Obratno tudi velja - ne boš motor razgret od dinamične vožnje, ko je olje recimo na 110 stopinj šel takoj ustavit in čao. Takrat tudi lepo bolj normalno voziš, da se shladi na nekje cca 90 stopinj in BP ugasneš. Ni pa nujno da karkoli "tiščiš" lahko lepo normalno voziš celi čas in ne bo potrebno kaj posebej "hladiti".
In tudi sam vidiš po svojih izkušnjah kako dolgo lahko potem živi ena turbina. Smo pa nekateri tudi bolj dinamični vozniki pa potem ravnamo tudi po zdravi pameti - se obrestuje na dolgi rok.
Res pa je tudi da ni potrebno "morit" motorja z lenimi vožnjami, potem se tudi mariskaj zapaca pa postane len in neodziven.


Drugače pa sem se teh simpl korakov držal pri vseh zadevah, ki sem si jih lastil, neglede ali je bil od 4.4 literski V8 do 750ccm velik I4, N/A, turbaka, dizla, bencinarja, nekaj kar ma na 4500 rdeče polje ali pa šele na 14.500 rpm rdeče polje.
Pri vseh teh mašinah nisem NIKOLI imel izrednega servisa na motorju in NIKOLI mi ni žrlo olja ali pa karkoli kadilo pa padalo na tehničnih preizkusih izpuha, pa sem zelo, zelo dinamičen voznik, ko sedim sam v avtu - tudi grobnik sem redno obiskoval z motorjem ipd.


Morda sem pobral to v neki drugi temi, kjer pišejo, kako ogrevajo po 10 minut na mestu.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a uros11 Pe jul 22, 2011 8:19 am

joztom je napisal/-a:Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.



Sem opazil pri mojem. V prostem teku ne dovoli, da bi se motor dvignil na obrate. Pri 3000 je meja, če se prav spomnem. Verjetno mora biti hladen, sicer si ne prdstavljam, kako bo potekala meritev plinov na tehničnem pregledu čez par let.
 
Uporabniški avatar
xsara
Uporabnik
 
Prispevkov: 1348
Pridružen: Če jun 30, 2005 1:09 pm
Kraj: Mal naokol

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a xsara Pe jul 22, 2011 8:22 am

jest ti lahko iz lastnih izkušenj povem kako je s tem oljem in turbino in ohlajanjem in ogrevanjem, lastim si turbaka stare šole in ima vse možne števce
pritisk olja, temperatura olja, vode, pritisk turbine, olje ker se pretaka preko oljnga hladilnika se praktično razen pri priganjanju v klanec, ne ogreje zlepa
čez 110 stopinj, pozimi pa šele po daljši vožnji tja do 90 stopinj; kako voziti mrzlega turbaka, jest počakam, da se temperatura olja dvigne tam do 70 stopinj približno po 15 kilometrih vožnje (pozimi po 25 kilometrih) po tem pa po gasu, ohlajanje ene par kilometrov pred ciljem-zmerna vožnja v višji prestavi in nižjimi obrati pa še tm minuto do dve na mestu; redna menjava olja (raje bolj kakovostno olje-motul, mobil, silkolene) to je to-sicer jest govorim za bencinarja, ampak
meni prva turbina dela že 196.000 kilometrov ob pravilni uporabi pa bo še nekej časa. Vsekakor če pa ga kdaj pa kdaj tut mrzlega mal prtisneš, ali pa vročega ugasneš pa tut nebi smelo bit problema pa saj res niso turbine iz plastike.............
citroen for life, aja and fiat too, aja pa še mitsubishi.......
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Blinder Pe jul 22, 2011 8:40 am

uros11 je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.



Sem opazil pri mojem. V prostem teku ne dovoli, da bi se motor dvignil na obrate. Pri 3000 je meja, če se prav spomnem. Verjetno mora biti hladen, sicer si ne prdstavljam, kako bo potekala meritev plinov na tehničnem pregledu čez par let.


tudi če je segret v neutralu ti ne dovoli čez 3000. Varuje motor pred nepotrebnimi vibracijami
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
WMB
aka lumpii
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: Ne jan 10, 2010 6:16 pm
Kraj: Domžale

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a WMB Pe jul 22, 2011 9:14 am

Blinder je napisal/-a:
uros11 je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.



Sem opazil pri mojem. V prostem teku ne dovoli, da bi se motor dvignil na obrate. Pri 3000 je meja, če se prav spomnem. Verjetno mora biti hladen, sicer si ne prdstavljam, kako bo potekala meritev plinov na tehničnem pregledu čez par let.


tudi če je segret v neutralu ti ne dovoli čez 3000. Varuje motor pred nepotrebnimi vibracijami


Novi TSI od VW-ja ne spusti v prostem teku nad 3.800 obratov.
Če pa že hočeš v rdeče polje namestu moraš izklopit ESP...potem pa lahko pridejo obrati nad 3800...
FOLCIKA - SCIROCCO
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Energetik81 Pe jul 22, 2011 9:46 am

joztom je napisal/-a:Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.


Zaustavljanje turbine? Saj ni več-tonska parna turbina iz elektrarne, da bi se ustavljala več minut. Iz max vrtljajev se znižajo do zanemarljivo majhnih v rangu 5-10s.
Tudi hlajenje turbinca po 1 minuto se mi zdi malce smešno, razen seveda če redno ne prigonite na domače dvorišče dobesedno v rdečem polju in s polno pritisnjeno stopalko za gas. Časovne konstante ohlajanja niso tako velike, poglejte si kakšen filmček mašine v laboratoriju, ko kolektor žari pri polni obremenitvi. V parih sekundah po odstranitvi obremenitve se ohladi za nekaj 100°C. Tako da moje mnenje je, da je povsem dovolj da turbinec laufa nekih 10-15s pri štantgasu, da ga lahko varno ugasnemo.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
radar
Uporabnik
 
Prispevkov: 936
Pridružen: Po maj 09, 2005 9:44 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a radar Pe jul 22, 2011 10:36 am

uf... tele turbine...
res je, da moraš imeti pri vsakem avtu malo sreče, da bo dolgo delal, ne glede kako z njim delaš.
Če pa hočem faktor sreče zmanjšati, delam na način (zelo na kratko):
- mrzlega se ne tišči,
- pred zaključkom vožnje se par kilometrov vozim umirjeno in nato počakam še cca pol minute na mestu preden ugasnem avto,
- servis na 15k km in obvezno kvalitetno olje..
- ...

Glede zime, temperature olja... fantje vi kr čist mrzle tiščite, je zelo dobro za servise.. ne pa za vaše denarnice.
Noben mi ne bo rekel, da je dobro za motor, ko je zunaj -15 stopinj, da ga zalaufaš in takoj tiščiš - s tem voznikom je nekaj narobe!!
Madona, sej se čuti, kdaj motorju paše da se zavrti (bencinar ali dizel), včas pozimi kr nekaj kilometrov je treba umirjeno peljati, da se olje segreje...

off: tristan01 - podobno je delal sosed, dokler je imel magirusa...

lp
 
matayus
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: Ne sep 20, 2009 6:32 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a matayus Pe jul 22, 2011 11:13 am

Hja kaj pa naj jaz rečem, ko imam slaba dva kilometra in sem že na avtocesti, pa še to je kr konkreten hrib na avtocesti. Cajgar za vodo se mi poleti dvigne komaj mal pred Bistrico, to je slabih 10km. Da o zimi sploh ne govorim. Pa ima avto 'recimo' 220k km pa prvo turbino.
 
Valjo
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Po apr 07, 2003 7:00 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Valjo Pe jul 22, 2011 11:18 am

Mislm da mal preveč komplicirate. Že več kot 10 let imam v lasti turbo bencinarja ki ima več kot 100 konjev na liter prostornine in ob menjavi turbine je le ta imel več kot 300.000km pa je turbina še vedno brezhibna. Počakaš da se voda segreje na 90C in da se olje malo ogreje preden ga začneš tiščat, ter vročega ne ugasneš takoj.

p.s.: turbina je bila menjana večjo in ne zaradi okvare =P
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a belkaena Pe jul 22, 2011 11:24 am

Energetik81 je napisal/-a:
joztom je napisal/-a:Pri hitrih ustavitvah ne gre za ohlajanje, ampak za zaustavljanje turbine. Ker če prigoniš in ustaviš motor, se turbina vrti na polno en čas brez podmazovanja, zato je potrebna minuta, da se umiri s podmazovanjem. To je vse. Sodobni avti ne dovolijo takoj pohoditi gasa na polno, ker to blokira elektronika na električnem gasu. Pri večkratni menjavi turbin gre za izrazito neznanje serviserja. Pregled oljnih vodov ali kar sočasna menjava naj bi bila obvezna rutina. Minuta neobremnjenega teka pri hladnem motorju je zadosti, prav pa je, da je sklopka spuščena in da se razgoni olje v menjalniku in omogoči takoj mehko prestavljanje.


Zaustavljanje turbine? Saj ni več-tonska parna turbina iz elektrarne, da bi se ustavljala več minut. Iz max vrtljajev se znižajo do zanemarljivo majhnih v rangu 5-10s.
Tudi hlajenje turbinca po 1 minuto se mi zdi malce smešno, razen seveda če redno ne prigonite na domače dvorišče dobesedno v rdečem polju in s polno pritisnjeno stopalko za gas. Časovne konstante ohlajanja niso tako velike, poglejte si kakšen filmček mašine v laboratoriju, ko kolektor žari pri polni obremenitvi. V parih sekundah po odstranitvi obremenitve se ohladi za nekaj 100°C. Tako da moje mnenje je, da je povsem dovolj da turbinec laufa nekih 10-15s pri štantgasu, da ga lahko varno ugasnemo.


Točno tako, počakaš 15 sekund pa je in res verjetno nihče ne prileti na dvorišče in v trenutku, ko so obrati v rdečem polju ugasne avto, da bi se turbina "na suho" zavrtela :D
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a tristan01 Pe jul 22, 2011 1:09 pm

belkaena je napisal/-a:Točno tako, počakaš 15 sekund pa je in res verjetno nihče ne prileti na dvorišče in v trenutku, ko so obrati v rdečem polju ugasne avto, da bi se turbina "na suho" zavrtela :D


Bi bil prav presenečen kolikokrat gledam na dvorišču sosede ki speljujejo s 3000 RPM ali pa parkira še enkrat pritisne na gas potem pa obrne ključ.... In ravno take zadeve so smrt za motor. Pa ni važno je atmosfers ali prisilno polnjen.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Energetik81 Pe jul 22, 2011 1:25 pm

Saj če obrne ključ, se zadeva še vedno povsem enako maže, razen seveda turbine, ki se lahko vrti še, ko glavna gred obmiruje.

Ja, imam jaz tudi take sosede s turbodizli. Zjutraj se prav sliši žvižganje turbin na dvorišču, ker oni rabijo vsaj 3000rpm in 300Nm, da lahko speljejo z vodoravnega dvorišča. :vrum :]
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
WMB
aka lumpii
 
Prispevkov: 1028
Pridružen: Ne jan 10, 2010 6:16 pm
Kraj: Domžale

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a WMB Pe jul 22, 2011 4:02 pm

Energetik81 je napisal/-a:Saj če obrne ključ, se zadeva še vedno povsem enako maže, razen seveda turbine, ki se lahko vrti še, ko glavna gred obmiruje.

Ja, imam jaz tudi take sosede s turbodizli. Zjutraj se prav sliši žvižganje turbin na dvorišču, ker oni rabijo vsaj 3000rpm in 300Nm, da lahko speljejo z vodoravnega dvorišča. :vrum :]



Tudi sam sem mnenja, da so nove turbine prilagojene na vsakega voznika...100.000 bo zdržala vsaka, če ne boš preveč preobremenjeval avta...le redni servisi na 15.000 kilometrov, kljub servisni, kjer piše, da delaš na 30.000 km.
Če folk speljuje z 3000 obrati in polnim žvižganjem turbine pa še kar dela in ne crke je to to....definitivno zadeva ni s putra in če malo bolj pritisneš ne bi smel kr crknit...če pa je pa probem v slabem olju....verjemte men, da pooblaščenci iz tistih sodov marsikaj točijo v avte....tko, da s sabo prineste olje na servis in nebi smelo biti težav...
Jaz tudi že 10 let vozim le turbo bencince in turbo bencince (trenutno) pa še nisem nikoli menjal turbine, niti je bla kdaj slaba pred prodajo....problemi so bili drugje...kake šobe zaradi slabega goriva, pumpe itd....
FOLCIKA - SCIROCCO
 
Uporabniški avatar
lonelyboy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 52
Pridružen: Sr sep 14, 2005 6:59 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a lonelyboy Pe jul 22, 2011 5:42 pm

In katero olje je dobro oziroma boljše za turbo bencinarja?
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a primozek68 Pe jul 22, 2011 9:16 pm

Kaj primozek, ti to tudi iz izkusenj al si samo cul, kaj je baba rekla?
Tudi tudi.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
anži
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Po okt 12, 2009 9:51 pm
Kraj: notranjska

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a anži Če jul 28, 2011 2:50 pm

A še vedno niste prišli do bistva? Vsi govorite o temperaturi olja in vode,kar seveda drži,vendar pri zagonu hladnega motorja je večji problem pritisk olja na sami turbini saj nobena črpalka v hipu ne nabije tlaka. Še najbolj smrtonosno za turbino je trenutek ko ustaviš vozilo in ima motor veliko vrtljajev,tedaj se običajno tudi turbina še zelo hitro vrti,ko ugasnemo motor se turbina vrti še naprej,
mazanje olja pa je prekinjeno,zato tedaj turbina teče na suho in se posledično sčasoma obrabi na ležaji.Da bi to preprečili pač počakamo da se turbina umiri nato ugasnemo motor!
No pa da ne bom površen,turbino lahko uničimo tudi na druge načine,zlasti če dovolimo da v sesalni vod pridejo prašni,ali še huje trdi delci umazanije,ki uničijo lopatice in povzročijo nesimetričnost.
Enako velja za izpušni del turbine,kamor lahko zaidejo delci iz samega motorja,kar je običajno posledica njegovega nepravilnega delovanja ali okvare,denimo okrušek ventilov ali česa drugega.
 
Uporabniški avatar
MBtouran
Uporabnik
 
Prispevkov: 1010
Pridružen: So jul 17, 2010 10:25 pm

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a MBtouran Pe jul 29, 2011 3:09 pm

Koliko pa v povprečju stane nova turbina za te nove motorje kot so TSI?
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a simply So jul 30, 2011 6:30 pm

600-800 EUR - vendar ne na pooblaščencu.
 
Uporabniški avatar
Surts
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: To okt 12, 2010 8:18 am

Re: turbo motor in pravilna vožnja?

Napisal/-a Surts Sr avg 03, 2011 9:50 am

Prijatelju je šla turbina na POLOtu 1.2TSI po 18.000km. Ima DSG menjalnik torej je večino časa voženj z nizkimi obrati.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov