sonic je napisal/-a:Nisem računal, ampak pomojem imaš kar prav.mihaing je napisal/-a:SDanes narediti na tank goriva 1000km ni noben problem. Pred 30 leti si jim moral za tako kilometrino natankati trikrat. Mislite, da je bila takrat vožnja poceni? Je kdo razmišljal v tej smeri?
Strošek prevoženega kilometra je danes manjši kot pa pred mnogimi leti
Sicer je treba upoštevat tudi, da se je vmes povečala tudi kapaciteta rezervoarjev v novih avtihNo, ampak če greš brat kake stare teste avtov izpred 20-30 in več let, so številke o porabi osupljive - stoenka na supertestu Avtomagazina (konec 1970ih-zaletek 1980ih) je pila povprečno 10 litrov/100 km... glede na majhen avto in skromen motorček (glede na današnje avte) osuplljivo požrešno...
Drugače so pa ljudje vedno pri avtih gledali tudi porabo - pri nas in tudi v razvitih državah...
Kljub dokaj visokim cenam goriva, ki nas napadajo v zadnjem času, pa je v tem kar nekaj resnice. Primerjava mora biti večdesetletna, če pa upoštevamo samo zadnje desetletje, pa se cena goriva glede na posamezne indekse (povprečna plača, ipd ...) zvišuje. Tako npr: "Pri teh absolutnih primerjavah cen je seveda treba upoštevati tudi kupno moč voznikov in voznic. Razlike v povprečnem neto dohodku državljanov posameznih držav so veliko večje kot razlike v cenah goriv, zato velja, da si v bogatejših državah lahko privoščijo več goriva kljub višjim cenam. V Sloveniji si s povprečno neto plačo trenutno lahko privoščimo nakup 750 litrov goriva. In čeprav so se povprečne neto plače v zadnjem desetletju povečale za 80 odstotkov, smo v letu 2001 za povprečno neto plačo lahko kupili 10 litrov več goriva." vir: http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=30&L2_ID=1205
Zanimiv pa je pokazatelj cen goriv (sicer glede na nemški trg) ter upoštevajoč glede na povprečno plačo ter indeks življenjskih stroškov: http://www.von-der-forst-und-kollegen.d ... reise.html , ki pokaže, da so cene goriv glede na omenjene indekse še vedno nizke! Nižje so bile le v tzv "zlatih časih avtomobilizma" od sredine 80-ih do začetka 90-ih (do prve zalivske vojne). Nemške podatke pa je potrebno jemati le z določeno rezervo, saj je naftna kriza v 70-ih takratno Jugoslavijo prizadela manj, kot zahodne dežele. Predvsem zaradi dobrih političnih odnosov z neodvisnimi deželami, proizvajalkami nafte.
In ravno zaradi dviga cen v zadnjem desetletju imamo občutek neznanskega dviga cen goriv - ter seveda tudi dokajšnje razvajenosti, ko potrebujemo avtomobil tudi za premik do 200m oddaljene trgovine, povsem pa zanemarjamo javni prevoz. Dober plastičen prikaz je število potnikov na medkrajevnih avtobusih pred cca 15 leti ter danes!