Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a tristan01 Sr mar 14, 2012 1:20 pm

DragonForce je napisal/-a:
abbe je napisal/-a: se mi smilijo.ker je logicno da je boje za pogonski sklop da nimas pritisnjenega pedala sklopke da ne obremenjujes lezaja in kosare..
kar se pa zaviranja tice pa sloh nam komentiral..me pa res zanima kja ucijo v avtosoli zadnja leta,al sam denar pobirajo..


In kako je lahko to logično nekomu, ki sploh ne ve, kaj je potisni ležaj itd.? Boljše da vpraša potem.


Dragon force lepo si tole napisal... večina voznikov nima niti osnovnega pojma, kaj se v motorju v resnici dogaja. Vedo da se pod motornim pokrovom nahajata motor in menjalnik, vse ostalo pa je za večino čista znanstvena fantastika.

Ravno v aktualnem Avto magazinu je na to temo napisan lep uvodnik. Tisti ki imamo vozniško dovoljenje dobro desetletje ali več, smo delali izpit v času avtomobilov, kjer je bilo potrebno kar nekaj razumevanja tehnike, da si ga lahko vozil (še kdo pomni nesinhronizirano prvo prestavo v Hrošču?, pokanje polosi pri Z101 če si grobo speljal s polno navitim volanom...). Če smo hoteli avtomobile voziti smo morali razumeti delovanje, slabe točke in voziti tako, da ni kaj odpovedalo. Sodobni avtomobili tako očitnih pomanjkljivosti nimajo več, v primeru okvare pa zasveti le oranžna ali rdeča lučka med števci. Ker je avtomobil poln računalnikov in elektronike, tudi domači mojster napake ne zna odpraviti.

In kako naj potem danes mladi vozniki vedo kaj je potisni ležaj, kako deluje menjalnik, kako deluje motor? Saj jim ni treba. Danes avtomobil lahko vozi vsak ki zna vrteti volan in menjati prestave. Ko zagori opozorilna lučka pa pokličeš AMZS ali asistenco ki spravi avtomobil na najbližji servis, kjer računalnik diagnosticira napako, polpismen mehanik, ki razume delovanje avtomobila malce bolje od voznika pa okvarjeni del zamenja.

Žalostna in kruta resnica, delovanje avtomobila razumejo danes le še redki, redkejši od diamantov pa so tisti ki znajo brez silne elektronike in testerjev še diagnosticirat napake... Stvari ki so jih pred dvema desetlejema znali skoraj vsi vozniki.

Zato hvala bogu za tale in podobne forume, kjer se ljubezen in poznavanje vozil še širi med tistimi ki želijo vedeti kaj več kot le kje se doliva tekočina za pranje stekel.

LP Tristan01

Da ne bo čisto off topic:

V vsakdanji vožnji se zavira z motorjem in nižanjem prestav, na zavoro pa se pritisne šele ko je to res potrebno. Tako promet poteka umirjeno brez nevarnih ostrih zaviranj, varčuje se z zavorami saj se tako najmanj obrabijo, pa tudi poraba goriva je s tako vožnjo dokaj nizka.

Glede stisnjene sklopke pred semaforjem: tu je potrebno malce zdravega razuma. Vedno kos stisneš sklopko se vklopi potisni ležaj, ki odmakne sklopko od potisne plošče. Če ves čas visiš na sklopki ležaj prej vzame slovo... Prvi znaki odpovedovanja so rožljanje v menjalniku ko je avtomobil v prostem teku. Pred semaforjem pa je potrebno oceniti koliko časa bomo stali in kdaj pretakniti v oz. iz brzine. Če bomo stali le nekaj sekund se splača zadržati sklopko stisnjeno, saj drugače prepozno speljemo in naredimo zastoj za sabo. Če pa je stanje daljše se splača dati iz brzine in sklopko spustiti, vnedar je potem treba pravočasno zopet prestaviti v prestavo da speljemo ko se prižge zelena... Zato marsikdo vozniku začetniku, ki rabi malce več časa da prestavi v brzino in spelje svetuje naj drži sklopko ves čas stisnjeno. Vsekakor pa z malce izkušenj in vaje priporočam da se avtomobil prestavi v nevtralno in spousti sklopko.
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
hippo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1858
Pridružen: Pe dec 14, 2007 12:43 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a hippo Sr mar 14, 2012 1:41 pm

Kar se tiče pravil je pri drugem vprašanju pravilen 1. odgovor.
Kar se pa tiče obremenjevanja sklopke je pa pravilen 2. odgovor.
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a INFINITI Sr mar 14, 2012 2:39 pm

ban je napisal/-a:
perom je napisal/-a:1. 3.
2. 2.

+1

+1
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
splash
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2352
Pridružen: To nov 16, 2004 9:27 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a splash Pe mar 16, 2012 12:44 am

jaz imam pa v leru ko stojim, pa še sklopko pohojeno...
 
KlemenP
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr maj 05, 2010 12:39 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a KlemenP Pe mar 16, 2012 3:54 pm

V avtošoli so mene osebno učil, da je treba met vedno v 1. prestavi. Logično, zaradi tega da si v pripravljenosti da boš speljal... Sm pa pol bral da ni lih ravno najbolj fajn za sklopko (da posplošim zadeve ne bom vključeval mehankarskih izrazov :) ), ker zdrži samo določen čas pod obremenitvijo oz. nekaj v tem smislu pač.

Kar se tiče pa zaviranja z mašino, mi je pa nekaj ljudi odsvetovalo zaradi obrabe menjalnika, motorja. Drugi so mi pa rekli, da je bolje za ventile oz. da se mašina lepše umiri nekaj v tem smislu pač. Tako da raje vprašam na forumu, v upanju da mi bo nekdo bolj razjasnil situacijo.

Nisem pa pričakoval takšnega odziva, prej posmehovanje če že. Sem pa izjemno hvaležen za vse koristne informacije.

Se pa gre v tej temi seveda za čim daljšo življensko dobo avtomobila/motorja/menjalnika/itd. oz. za čim boljšo ohranjenost jeklenega konjička, raje plačam več za gorivo kakor potem po servisih.

Hvala!

Lep pozdrav!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a lisko Pe mar 16, 2012 7:21 pm

KlemenP je napisal/-a:V avtošoli so mene osebno učil, da je treba met vedno v 1. prestavi. Logično, zaradi tega da si v pripravljenosti da boš speljal... Sm pa pol bral da ni lih ravno najbolj fajn za sklopko (da posplošim zadeve ne bom vključeval mehankarskih izrazov :) ), ker zdrži samo določen čas pod obremenitvijo oz. nekaj v tem smislu pač.

Kar se tiče pa zaviranja z mašino, mi je pa nekaj ljudi odsvetovalo zaradi obrabe menjalnika, motorja. Drugi so mi pa rekli, da je bolje za ventile oz. da se mašina lepše umiri nekaj v tem smislu pač. Tako da raje vprašam na forumu, v upanju da mi bo nekdo bolj razjasnil situacijo.

Nisem pa pričakoval takšnega odziva, prej posmehovanje če že. Sem pa izjemno hvaležen za vse koristne informacije.

Se pa gre v tej temi seveda za čim daljšo življensko dobo avtomobila/motorja/menjalnika/itd. oz. za čim boljšo ohranjenost jeklenega konjička, raje plačam več za gorivo kakor potem po servisih.

Hvala!

Lep pozdrav!


Tako so učili tudi mene pred 12timi leti...
Sam pa delam po občutku....če vem , da bom stal dlje časa dam v ler....če vem , da bom dokaj hitro speljal držim sklopko....
Pri zaviranju je spet keč.....Če zavira z motorjem in ne "ujemaš" obratov z dodajanjem med gasa, potem sklopka še kako trpi, saj mora stalno, ko prestaviš niže pognat motor v višje obrate....Spet ok ne trpi tako, da bo razpadla a je dodatna obraba....
Če zaviraš samo z zavorami trpijo bolj zavore.....Pač treba je najd nek kompromis in imet malo posluha za avto, saj ti ta sam sporoča kako ga vozi.
Spomnim se primera s prijatlco. Kake 6% vzpona hitrost okrog 70 ona pelje v četrti (ker je pač šolsko , da se pri 60 prestavi iz tretje v četrto) in me vpraša: zakaj avto tako brni?....ji rečem: prestavi v tretjo in me potem vprašaj....prešalta pa reče: lej kako je ratal tiho...Enostavna razlaga: Pelji se z biciklom v 18ti prestavi v rahel klanec.....potem ta isti klanec prevozi v 6ti....kdaj te bodo noge manj bolele? Enako je z avtom....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
KlemenP
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr maj 05, 2010 12:39 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a KlemenP Pe mar 16, 2012 7:56 pm

lisko je napisal/-a:Tako so učili tudi mene pred 12timi leti...
Sam pa delam po občutku....če vem , da bom stal dlje časa dam v ler....če vem , da bom dokaj hitro speljal držim sklopko....
Pri zaviranju je spet keč.....Če zavira z motorjem in ne "ujemaš" obratov z dodajanjem med gasa, potem sklopka še kako trpi, saj mora stalno, ko prestaviš niže pognat motor v višje obrate....Spet ok ne trpi tako, da bo razpadla a je dodatna obraba....
Če zaviraš samo z zavorami trpijo bolj zavore.....Pač treba je najd nek kompromis in imet malo posluha za avto, saj ti ta sam sporoča kako ga vozi.
Spomnim se primera s prijatlco. Kake 6% vzpona hitrost okrog 70 ona pelje v četrti (ker je pač šolsko , da se pri 60 prestavi iz tretje v četrto) in me vpraša: zakaj avto tako brni?....ji rečem: prestavi v tretjo in me potem vprašaj....prešalta pa reče: lej kako je ratal tiho...Enostavna razlaga: Pelji se z biciklom v 18ti prestavi v rahel klanec.....potem ta isti klanec prevozi v 6ti....kdaj te bodo noge manj bolele? Enako je z avtom....


Ne sj to za v klanec mi je itak jasno kako pa kaj, sj nisem zdj nek slab voznik, samo pač rad bi čimlepše in čimboljše skrbel za svoj avto nič drugega.

Z dodajanjem med gasa najbrž mislš tisto varjanto k jo je (nevem mogoče jo še uporabljajo) rally vozniki itd. noga na bremzi in hkrati s peto na gas? Uglavnem se mi je zdel da more sklopka mau trpet.

Ponavad prestavljam v nižjo prestavo takrat k pride do meje. Spodaj priložen seznam :P Tko da mislm da je tko minimalna škoda če že, nevem pa ne. Me mika da sploh ne bi več prestavljal v 2. prestavo ko bremzam ampak enostavno ko bi prišel do 25km/h lepo sklopko notr pa bremzat z zavorami. Pomoje bi blo to optimalno nevem pa ne :)

    2. prestava - 20-30km/h
    3. prestava - 30-40km/h
    4. prestava - 40-50km/h
    5. prestava - 55-70km/h
    6. prestava - 70-vozimiško km/h

LP!
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a INFINITI Pe mar 16, 2012 8:35 pm

Lepo se nauči dodati "medgas" pri prestavljanju navzdol, da se vrtljaji motorja lepo ujamejo z menjalnikom in nič ne bo trpelo, cukalo pa ribalo in pa normalno zaviraš z mašino, zavoro dodaš po občutku ;)
Pa ni zdej treba biti kot rally voznik da bremzaš pa hkrati s to isto nogo oz peto dodajaš gas - to je potrebno le pri dirkanju ali sunkovitem zaviranju pred ovinkom ko bi rad na izhodu maks pospeševal.
S tem boš tudi porabil manj bencina.
Tako sem vozil vse svoje avtomobile in nikoli nisem moral menjati sklopke ali česarkoli na pogonskem sklopu
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a mišek Pe mar 16, 2012 10:32 pm

Ma kaj to koplicirate s tem šaltanjem, da boš pri ustavljanju v drugo šaltal.
Jaz recimo pri semaforju ko se ustaviš, recimo se pelješ 50 v četrti, pač spustiš gas potem pa bremzaš poleg in ko je neki pod 40 hitrost enastavno stisneš sklopko in se ustaviš, če bol živahno voziš.
Če pa je malo dlje do semaforja pa kolona pred tabo počasi ustavlja pa še šaltaš vmes. Odvisno od situacije. Pač v tretjo vržeš se pripelješ do semaforja in ustaviš.
Da boš pa šaltal iz 5,4,3,2 je pa brez veze. Kar se tiče porabe, je ta nula, ko zaviraš z mašino, pa ne glede ali gre v četrti pri 2000 obr. ali pa v drugi pri 4000. Sam men se mal butasto zdi da bi šaltal v drugo pa obrate nabijal. Avti imajo toliko zmogljive zavore, da ni problem če greš iz 5 prestave na ustavitev, oz preskočiš prestave. V 5- ti ga pustiš do 50 potem pa šaltaš v tretjo več pa ni treba.
Ali pa recimo, se pelješ po glavni cesti v peti pa zavijaš na stransko, dokaj oster kot, jaz v peti bremzam, potem sklopka počasi šaltaš v drugo in ta čas z bremzami zmanjšaš recimo na 30 in v drugi zvoziš krivino, potem pa pospešiš naprej. Če pa malo bol pripelješ pa še prej v četrto vržem, drugače pa kar lepo v peti prideš do križišča.
Poslušaš avto in odvisno od situacije, kako hitro pelješ. Da bi pa šaltal po eno dol pa je brez veze. Boš več škode na sklopki naredil kot pa boš ploščice znucal na bremzah, ki tako dolgo zdržijo pa niso nekam drage. Pa manj udobna vožnje je, če boš kar neki šatal pa obrate nabijal.
Druga zgodba pa je po hribo navzdol, tist pa daš v tako prestavo da ni treba toliko bremzat.
 
Uporabniški avatar
DragonForce
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Po jun 22, 2009 1:02 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a DragonForce Pe mar 16, 2012 10:44 pm

mišek je napisal/-a:Pa manj udobna vožnje je, če boš kar neki šatal pa obrate nabijal.


To sploh ne drži, je veliko bolj tekoča vožnja, če čim manj bremzaš in zaviraš z motorjem, kot pa da samo bremzaš po tvoje iz 5. v 2.

Če šaltaš v nižje prestave in nabijaš obrate je res glasna in neudobna vožnja, ampak če voziš z glavo in predvidevaš naprej, se da zelo udobno peljat.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a mišek Pe mar 16, 2012 11:18 pm

Ja sej to se da udobno peljat tudi če šaltaš iz 5 v drugo. Kaj pa je problem če pri 50 stisneš sklopko zram bremzaš, ob enem šaltaš v drugo upočasniš na 30 spustiš sklopko in še mal pobremzaš poleg in voziš naprej? V tem času da ti lepo mirno prestaviš pa res ni problem zabremzat iz 50 na 30. Drugo je, da bi ga pri 60 vrgel v drugo pa bi ti obrate na 4000 vrglo.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a lisko Pe mar 16, 2012 11:25 pm

DragonForce je napisal/-a:
mišek je napisal/-a:Pa manj udobna vožnje je, če boš kar neki šatal pa obrate nabijal.


To sploh ne drži, je veliko bolj tekoča vožnja, če čim manj bremzaš in zaviraš z motorjem, kot pa da samo bremzaš po tvoje iz 5. v 2.

Če šaltaš v nižje prestave in nabijaš obrate je res glasna in neudobna vožnja, ampak če voziš z glavo in predvidevaš naprej, se da zelo udobno peljat.



Narobe si ga razumel.....
Če me pelješ in začneš zavirat pri 90 in se morma ustavit dokaj hitro in če ti u mes ko z desno nogo bremzaš še ob enem menjuješ navzdol in da sploh ne cukne (tako da sopotniki niti ne vejo da si menjal navzdol), ti častim pivo. Kaj druga je ko recimo se ustavljama načrtno in takrat daš v četrto in začneš zavirat potem pa dalje kot je mišek opisal....

To se da doseč samo z zelo previdnim doziranjem zavorne moči in ob enem, ko šaltaš nižje in popuščaš sklopko (ko pa ta začne grabit in dvigovat obrate....del zavorne moči prevzame motor) takrat moraš zavorno silo na stopallki za zavoro malo popustit , da skompenziraš obe sili (zavorni učinek in še učinek motorja....koliko se poveča zavorni učinek motorja toliko zavornega učinka moraš odvzet zavoram). To pa je pri vsakodnevni vožnji in mestnih konicah skoraj nemogoče (ne bom trdil , da je nemogoče ampak za take manevre rabiš dobro poznavanje avta, ki ga voziš in kar nekaj prakse). Tak način jaz prakticiram na terenu, ko s tretjo reduktorsko pelješ po blatnem hribu navzdol, začneš zavirat pred sabo imaš pa vzpon za katerega veš, da ga s tretjo reduktorsko ne boš zmožen odpeljat. Zaviraš, stisneš sklopko, prestaviš v drugo in ko popuščaš sklopko odvzameš del sile s stopalke tako, da kolesa ohranijo enako hitrost, ker če ne verjami , da te v blatnem klancu navzdol odnese kot za šalo. Kolesa ohranijo enako hitrost, imajo pa na razpolago več navora, ki ga potem potrebuješ za nasljednji vzpon.....Ampak to se dogaja pri hitrostih 20-25km/h....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a mišek Pe mar 16, 2012 11:50 pm

No evo Lisko zastopi kak je to.
Sej pa pravim vse je odvisno od sitoacije, konec koncev v kakem razpoloženju si, kak maš tempo vožnje. Če se čist umirjeno pelješ pač bremze bol malo nucaš, če se greš pa bol skakanje od semaforja do semforja, najprej po gasu pa potem 50m pred semaforjem še kar gas držiš, ja potem pa vse skupaj drugače zgleda.
Drugače pa recimo kake 4 pasovnice kjer se voz 70 pa če si malo bol korajžen, da voziš 90 pa se vžge rumena, vidiš da ne bo šlo skoz, jaz pustim v peti, bremzam, nekje vmes šaltam v tretjo in je to to, ko je pod 30 pa sam sklopka pa ustaviš do konca. Tak kot sem že rekel, avti imajo močne bremze, močne servote in ni to noben problem, nima smisla petkrat šaltat, da se boš ustavil. Ni to 40 let star šleper ki ima 10 ton preveč naloženo in se ustvlja kot kak vlak. :D
 
KlemenP
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr maj 05, 2010 12:39 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a KlemenP So mar 17, 2012 12:15 am

Nevem no jst k prestavljam v nižje prestave nikol neudobno ne cuka pa tut obrati ne poskočjo tok da bi se glasno slišal, je pa res da sklopko zelo nežno spuščam, kar je najbrž slabo za samo sklopko?

Predvidevam.


Furat t.i. dvojno sklopko pa dodajat gas se mi zdi pa mau smešno po en stran, sam me pa zanima če je to dejansko res bolš za sklopko in menjalnik :D

I should shoot myself for complicating my life with "stupid" questions ampak ja kaj čmo :)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a mišek So mar 17, 2012 12:26 am

V vsak avto ko se vsedeš se moreš najprej navadit kak pa kdaj sklopka prime, da ne cuka. Pač vsak ma drugače. Če si recimo ti navajen na nek starejši avto s trdo sklopko, trde bremze,....ko se vsedeš v nekaj novejšega po vsej vrjetnosti prvič ne boš pritisnil na bremzo tak da se neb vsaj mal avto na nos postavo :D
Isto je s sklopko, Moreš dobit mal občutek kako je z dodajanjem gasa in popuščanjem. Da ti hitro pa brez cukanja spelješ, moreš ulovit pravo dozo gasa in ravno zadosti popuščat sklopko.
Se še dobro spolnim, ko smo še mel doma škodo favorit, potem pa sestra kup cliota 2, ko sem pri avtohiši prvič pohodo bremzo, ko je avto v trenutko obstal :D
 
KlemenP
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr maj 05, 2010 12:39 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a KlemenP So mar 17, 2012 12:31 am

mišek je napisal/-a:V vsak avto ko se vsedeš se moreš najprej navadit kak pa kdaj sklopka prime, da ne cuka. Pač vsak ma drugače. Če si recimo ti navajen na nek starejši avto s trdo sklopko, trde bremze,....ko se vsedeš v nekaj novejšega po vsej vrjetnosti prvič ne boš pritisnil na bremzo tak da se neb vsaj mal avto na nos postavo :D
Isto je s sklopko, Moreš dobit mal občutek kako je z dodajanjem gasa in popuščanjem. Da ti hitro pa brez cukanja spelješ, moreš ulovit pravo dozo gasa in ravno zadosti popuščat sklopko.
Se še dobro spolnim, ko smo še mel doma škodo favorit, potem pa sestra kup cliota 2, ko sem pri avtohiši prvič pohodo bremzo, ko je avto v trenutko obstal :D


Kar se občutka za sklopko tiče je hujš k neki časa vozš dizla, pol pa prešaltaš na bencinarja, vsaj po mojih izkušnjah :P

Je pa frend omenu da k je iz Petke na novejšga Puntota prešaltu, da je biu začuden kok bremze dobr primejo :D
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a mišek So mar 17, 2012 12:42 am

KlemenP je napisal/-a:Je pa frend omenu da k je iz Petke na novejšga Puntota prešaltu, da je biu začuden kok bremze dobr primejo :D

Vrjamem :D
Jst vem da med favoritko pa cliotom je bilo kot dan pa noč :D počas pripelješ iz parkplaca do ceste pa tak koražno po bremzi, sam na nos se je postavo,... ups, tole ima pa mehke bremze. Ali pa ko sem bil navajen na domač traktor pa sem šel delat izpit za tovornjak, se je inštruktor tud na armaturko naslono, ko sem prvič pohodo bremzo :D
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a tristan01 Ne mar 18, 2012 12:30 pm

KlemenP je napisal/-a:Nevem no jst k prestavljam v nižje prestave nikol neudobno ne cuka pa tut obrati ne poskočjo tok da bi se glasno slišal, je pa res da sklopko zelo nežno spuščam, kar je najbrž slabo za samo sklopko?

Predvidevam.


Furat t.i. dvojno sklopko pa dodajat gas se mi zdi pa mau smešno po en stran, sam me pa zanima če je to dejansko res bolš za sklopko in menjalnik :D

I should shoot myself for complicating my life with "stupid" questions ampak ja kaj čmo :)


Tule je treba pa nekaj stvari pojasnit. Se bom malce vrnil še na tisti post o tehniki prsti peta... dirkači jo uporabljajo pri zaviranju zato, da preprečijo blokiranje pogonskih koles. Pri močnem zaviranju in pretikanju v nižjo prestavo. Z dodanim plinom poskrbijo, da motor ne zavira premočno in da kolesa ne zablokirajo.

V vsakdanji vožnji strahu pred blokiranjem pogonskih koles zaradi pretikanja v nižjo prestavo ni, saj ne vozimo na meji (razen morda ob poledici), vseeno pa je za potniki prijetneje, če je vožnja kar se da tekoča. Zato bolj izkušeni vozniki med pretikanjem v nižjo prestavo rahlo dodajajo plin, da so vrtljaji motorja čimbolj usklajeni s hitrostjo koles. Kot je odlično opisal že Lisko, pa je v primeru zaviranja in pretikanja pametno zavoro rahlo popustit, da se s tem kompenzira dodatno zaviranje motorja. Je pa zopet potrebno nekaj vaje in kilometrov, da sopotniki tega početja ne opazijo.

Kar se tiče dvojne sklopke, pa je to že stvar daljne preteklosti, ko menjalniki še niso bili sihronizirani. Takrat je bila ta tehnika nujna, saj je moral voznik uskladiti hitrosti vrtenja zobnikov, da je lahko vklopil brzino. Zato je prvič stisnil sklopko, prestavil v nevtralno, sklopko spustil, z dodajanjem plina uskladil hitrosti zobnikov v menjalniku, zopet stisnil sklopko, ter nato prestavil v nižjo prestavo. Tehnika zahteva veliko občutka za menjalnik, pa tudi pretikanja so precej počasna. Na srečo, danes so menjalniki sinhronizirani in to znanje počasi izginja. Zadnji avtomobil na naših cestah z nesinhroniziranim menjalnikom je po mojem spominu Hrošč, pa še pri teh je bila takšna le prva prestava.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
KlemenP
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: Sr maj 05, 2010 12:39 pm

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a KlemenP Ne mar 18, 2012 3:26 pm

tristan01 je napisal/-a:V vsakdanji vožnji strahu pred blokiranjem pogonskih koles zaradi pretikanja v nižjo prestavo ni, saj ne vozimo na meji (razen morda ob poledici), vseeno pa je za potniki prijetneje, če je vožnja kar se da tekoča. Zato bolj izkušeni vozniki med pretikanjem v nižjo prestavo rahlo dodajajo plin, da so vrtljaji motorja čimbolj usklajeni s hitrostjo koles. Kot je odlično opisal že Lisko, pa je v primeru zaviranja in pretikanja pametno zavoro rahlo popustit, da se s tem kompenzira dodatno zaviranje motorja. Je pa zopet potrebno nekaj vaje in kilometrov, da sopotniki tega početja ne opazijo.


No sj tuki ti pravm da jst k prestavljam v nižje prestave ponavad itak takrat k vidm da lahko in ponavad ni cukanja ker sklopko spuščam počas z občutkom. Kar se pa tiče zaviranja pa prestavljanja, je pa treba kompenzirat pa mjčkn zavoro popustit to pa itak.

Sam v vsakem primeru ne bom šou pri 100km/h prestavljat v 5. prestavo, ker bi blo to skrajno neumno :D V praksi je bl tkole: Najprej bi bremzal do 70km/h, dal v 5. prestavo, pol bremzal do 50km/h in dal v 4. itd.

Ampak to velja zame, ker ma avto pač taka prestavna razmerja, da ne bo zdj kdo slučajno mislu karkoli :)
 
Uporabniški avatar
opelboy
Novinec
 
Prispevkov: 234
Pridružen: Pe maj 04, 2007 9:44 pm
Kraj: Stopc da hills

Re: Zaviranje, Sklopka

Napisal/-a opelboy Po mar 19, 2012 10:51 pm

Sam osebno z vmesnim gasom navzdol prestavljam le pri prehitevanju, ko je razlika med obrati že kar visoka - dejansko se pozna, brez vmesnega gasu in ob sunkovitem popuščanju sklopke tako butne, da v vzvratnem ogledalu gledaš kje si menjalnik pustil :P malo heca..

Drugače pa menjam kot je večina že napisala: navzdol nakje pri spodnji meji vrtljajev, ponavadi iz 3. vržem direkt v ler, ko se že skoraj ustavljam(20-30kmh).
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov