DragonForce je napisal/-a:abbe je napisal/-a: se mi smilijo.ker je logicno da je boje za pogonski sklop da nimas pritisnjenega pedala sklopke da ne obremenjujes lezaja in kosare..
kar se pa zaviranja tice pa sloh nam komentiral..me pa res zanima kja ucijo v avtosoli zadnja leta,al sam denar pobirajo..
In kako je lahko to logično nekomu, ki sploh ne ve, kaj je potisni ležaj itd.? Boljše da vpraša potem.
Dragon force lepo si tole napisal... večina voznikov nima niti osnovnega pojma, kaj se v motorju v resnici dogaja. Vedo da se pod motornim pokrovom nahajata motor in menjalnik, vse ostalo pa je za večino čista znanstvena fantastika.
Ravno v aktualnem Avto magazinu je na to temo napisan lep uvodnik. Tisti ki imamo vozniško dovoljenje dobro desetletje ali več, smo delali izpit v času avtomobilov, kjer je bilo potrebno kar nekaj razumevanja tehnike, da si ga lahko vozil (še kdo pomni nesinhronizirano prvo prestavo v Hrošču?, pokanje polosi pri Z101 če si grobo speljal s polno navitim volanom...). Če smo hoteli avtomobile voziti smo morali razumeti delovanje, slabe točke in voziti tako, da ni kaj odpovedalo. Sodobni avtomobili tako očitnih pomanjkljivosti nimajo več, v primeru okvare pa zasveti le oranžna ali rdeča lučka med števci. Ker je avtomobil poln računalnikov in elektronike, tudi domači mojster napake ne zna odpraviti.
In kako naj potem danes mladi vozniki vedo kaj je potisni ležaj, kako deluje menjalnik, kako deluje motor? Saj jim ni treba. Danes avtomobil lahko vozi vsak ki zna vrteti volan in menjati prestave. Ko zagori opozorilna lučka pa pokličeš AMZS ali asistenco ki spravi avtomobil na najbližji servis, kjer računalnik diagnosticira napako, polpismen mehanik, ki razume delovanje avtomobila malce bolje od voznika pa okvarjeni del zamenja.
Žalostna in kruta resnica, delovanje avtomobila razumejo danes le še redki, redkejši od diamantov pa so tisti ki znajo brez silne elektronike in testerjev še diagnosticirat napake... Stvari ki so jih pred dvema desetlejema znali skoraj vsi vozniki.
Zato hvala bogu za tale in podobne forume, kjer se ljubezen in poznavanje vozil še širi med tistimi ki želijo vedeti kaj več kot le kje se doliva tekočina za pranje stekel.
LP Tristan01
Da ne bo čisto off topic:
V vsakdanji vožnji se zavira z motorjem in nižanjem prestav, na zavoro pa se pritisne šele ko je to res potrebno. Tako promet poteka umirjeno brez nevarnih ostrih zaviranj, varčuje se z zavorami saj se tako najmanj obrabijo, pa tudi poraba goriva je s tako vožnjo dokaj nizka.
Glede stisnjene sklopke pred semaforjem: tu je potrebno malce zdravega razuma. Vedno kos stisneš sklopko se vklopi potisni ležaj, ki odmakne sklopko od potisne plošče. Če ves čas visiš na sklopki ležaj prej vzame slovo... Prvi znaki odpovedovanja so rožljanje v menjalniku ko je avtomobil v prostem teku. Pred semaforjem pa je potrebno oceniti koliko časa bomo stali in kdaj pretakniti v oz. iz brzine. Če bomo stali le nekaj sekund se splača zadržati sklopko stisnjeno, saj drugače prepozno speljemo in naredimo zastoj za sabo. Če pa je stanje daljše se splača dati iz brzine in sklopko spustiti, vnedar je potem treba pravočasno zopet prestaviti v prestavo da speljemo ko se prižge zelena... Zato marsikdo vozniku začetniku, ki rabi malce več časa da prestavi v brzino in spelje svetuje naj drži sklopko ves čas stisnjeno. Vsekakor pa z malce izkušenj in vaje priporočam da se avtomobil prestavi v nevtralno in spousti sklopko.