Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
MRV
Uporabnik
 
Prispevkov: 941
Pridružen: Po dec 21, 2009 11:07 am

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a MRV Ne nov 11, 2012 10:11 pm

valjda, v obliki P kot povovič :lol:
 
Uporabniški avatar
zuzek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1390
Pridružen: Sr sep 13, 2006 6:14 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a zuzek Ne nov 11, 2012 11:01 pm

za led nove zimske gume + težk avto z 4x4 pogonom

če je tolk komplikacij, js se rajš vozm okoli kot da mam še eno vozilo samo za to pot in še stroške z njim :?
Alergičen na rjo
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Daedalus Ne nov 11, 2012 11:12 pm

Pozabi na Pando 4x4. Izkušenj z njimi in ledom nimam, ampak cena (za ne-rjavo) je sigurno 1500€. Isto velja za Samuraja. Za tako ceno pa dobiš 2 starejša Legacy-ja, in ju sestaviš skupaj :D (malo za šalo, malo zares). Pa 100x bolj varen je, če se kam zvrneš. Pa veliko prostora ima. Če ga boš imel samo za prelaz pozimi, potem tudi poraba ne bo noben problem in zavarovanje skenslaš po zimski sezoni. :)

http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6618982&show=1
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=6534471&show=1
 
Uporabniški avatar
Patrik_A3
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4873
Pridružen: Če nov 02, 2006 11:08 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Patrik_A3 Ne nov 11, 2012 11:25 pm

pa kaj vam je folk? Kaj je kateri pomislo da te stare gare katere tukaj predlagate niso v top stanju? potem pa daš 1000€ za avto, 400€ za nove gume in še vmes kaj crkne pa bremze so ponavadi vedno že obrabljene( ker kateri prodaja nena ravno več vlaga v avto?!?!?!) pa si že na taki cifri kot da bi se avtor vozo okrog po normalni cesti 3 sezone!

Pamet v glavo!

Avtor potrebuje rešitev za trenutni avto, kolikor razberem njegov post
Slika One day......BACK TO BLACK! Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Daedalus Ne nov 11, 2012 11:30 pm

Patrik_A3 je napisal/-a:pa kaj vam je folk? Kaj je kateri pomislo da te stare gare katere tukaj predlagate niso v top stanju? potem pa daš 1000€ za avto, 400€ za nove gume in še vmes kaj crkne pa bremze so ponavadi vedno že obrabljene( ker kateri prodaja nena ravno več vlaga v avto?!?!?!) pa si že na taki cifri kot da bi se avtor vozo okrog po normalni cesti 3 sezone!

Pamet v glavo!

Avtor potrebuje rešitev za trenutni avto, kolikor razberem njegov post


Ponujamo alternative. Nekih blazno pametnih rešitev za njegov trenutni avto zaenkrat ni. Ne razburjaj se. ;)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a esem Ne nov 11, 2012 11:31 pm

Kaj pa, če bi imel Subaruja za pozimi, tega sedaj pa za ostalo? In bi seveda plačeval reg in zav samo za mesece, ko bi bil posamezen avto v uporabi. Tako bi te prišlo več edino 2x tehnični in nekaj malega sitnosti, odpravil pa bi večino sedanjih problemov in še sedanjega avta ne bi rabil pozimi, torej bi bil bolj ohranjen, dalj bi zdržal (tako bi nekaj keša prinesel nazaj notri zaradi nakupa Subija).

Kakšen avto imaš sedaj? Morda bi ga kar menjal za Subija in imel samo enega?
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Daedalus Ne nov 11, 2012 11:41 pm

esem je napisal/-a:Kaj pa, če bi imel Subaruja za pozimi, tega sedaj pa za ostalo? In bi seveda plačeval reg in zav samo za mesece, ko bi bil posamezen avto v uporabi. Tako bi te prišlo več edino 2x tehnični in nekaj malega sitnosti, odpravil pa bi večino sedanjih problemov in še sedanjega avta ne bi rabil pozimi, torej bi bil bolj ohranjen, dalj bi zdržal (tako bi nekaj keša prinesel nazaj notri zaradi nakupa Subija).


Tako. Subaruji so trpežni avti...seveda niso nepokvarljivi, ampak z malo truda lahko najdeš enega z majhno litražo motorja in da je tehnično brezhiben in da ni preveč rjast (predvsem dno). Vsekakor ne bo ZASTONJ, bo pa DALEČ najbolj varna rešitev za ta denar (moje mnenje).
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a nebivedu Po nov 12, 2012 9:57 am

Ena izmed takih varinat je tudi RAV4, ampak je cena visoka. Z dobrimi gumami pa gre odlično tudi po zaledenelih cestah.

Testirano iz prve roke - RAV4 letnik 1998 in nove gume toyo open country ATS z lamelami na Ljubelju, ko je cela kolona stala zaradi ledu, sem se z lahkoto odpeljal mimo vseh po ledu (avstrijska stran, ki je orenk strma in ledena pozimi).

S subaru legacy-jem in subaru foresterjem tudi še nikoli nisem imel problemov na Ljubelju.


Glede subarujev - pazi na motor. Od letnika 1999 naprej imajo 92kW in je servis občutno dražji kot za letnike pred tem, ko so imeli 90kW. Govorim za 2.0 motorje. Poleg tega imajo ti modeli dvomasni vstrajnik, ki je za zamenjat tam po 200.000km prevoženih. Tako da če boš kupoval tak letnik, preveri če je lastnik naredil že swap na enomasni vstrajnik, ker je potem vse kr dost ceneje.
(na svojem sem to že naredil, pa še visko v menjalniku sem zamenjal, da je močnejši in bolj vzdržljiv - imam namreč letnik 2000)
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Energetik81 Po nov 12, 2012 10:28 am

Ne vem, kaj ti 4x4 pomaga po klancu navzdol. Ker če sem prav prebral, gre OP čez prelaz, kar pomeni po ledeni cesti tudi dol. In tam ti ne pomaga noben 4x4, samo najboljše gume, pa še to ne na ledu. Tam pomagajo samo ježevke, ketne ali pa posipanje s peskom.

Vem, ker sem peljal po takih cestah navzdol z novimi UG7+, pa ni pomagalo nič, avto je nevodljiv in je stvar nevarna. S nameščenemi ketnami pa gre, tudi če je samo led na cesti. Sicer malo podrsava, v trenutku ko ni člena pod gumo, ampak ne greš pa v graben.

Jaz bi OPju svetoval pritožbo na kakšno cestno službo ali pa vožnjo okoli prelaza.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a gasolinedream Po nov 12, 2012 2:18 pm

Tako je. V klanec se že gre, prileze tudi kakšen običajen 2wd avto marsikam, dol je problem prit. Po ledenem klacnu dol pa gre v graben tako panda kot cayenne:)

Sam ne bom nikoli pozabil, sicer ni bil noben hud prelaz, bila pa je pot iz škofje loke proti LJ čez katarino in nekje sredi poti je vse skupaj pomrznilo. Ni lep občutek ko se na klancu ustaviš, avto počaka sekundo, dve, pa se z stisnjeno zavoro začne peljati naprej. 4wd ali ne:)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Energetik81 Po nov 12, 2012 2:39 pm

Enako tudi jaz, prelaz Kranjski rak. Peljem navzgor, hitrost po števcu ves čas ista, avto se začne ustavljat. :huh:
Avto se ustavi in začne lesti nazaj, kolesa se še naprej vrtijo naprej. Stisnem bremzo, avto še vedno drsi nazaj z vsemi 4 kolesi blokiranimi. Na srečo je bilo ob robu ceste nabrano nekaj snega, sicer bi leteli v grapo ob cesti. Stopim iz avta in skoraj padem - po vsej cesti živi led, zmočen od dežja.
Nataknem ketne in se odpeljemo naprej, če ne bi imel ketn s sabo, bi lahko samo še kakšega lokalnega kmeta iskal, da me zvleče po klancu gor.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
supermico
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Ne jan 20, 2008 6:29 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a supermico Po nov 12, 2012 3:48 pm

Sol je še najcenejša varianta. Pa vsak dan po službi potreseš...
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a ~toMmy~ Po nov 12, 2012 4:22 pm

No čisto vseeno pa tudi ni, če je pogon samo na en par ali pa 4x4. V klanec prideš definitivno lažje (in varneje) s 4x4, če je pa še stalni (z reduktorjem), se znatno zmanjša možnost, da ti že sam motor v prestavi preveč bremza v dolino in začnejo blokirat pogonska kolesa, kar sem že doživel s Passatom in Sprinterjem (zadnji pogon).

Ko mi je avto začel drset v rikverc nazaj po klancu, sem ga pa z ročno postavil pošrek, še preden si je nabral preveč hitrosti. Pri spuščanju je bilo enkrat tudi zelo pestro s Sprinterjem, robotiziran menjalnik pa tudi ne pomaga... :huh:
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Daedalus To nov 13, 2012 12:20 am

Še ena prednost starejših Legacyjev: imajo reduktor. ;)
 
gasolinedream
Uporabnik
 
Prispevkov: 1039
Pridružen: Po nov 29, 2010 10:07 pm

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a gasolinedream To nov 13, 2012 8:35 pm

No, jaz sem govoril zgolj za ustavljanje, ki pa je tudi pomemben del vožnje: )
 
šinki²
Novinec
 
Prispevkov: 104
Pridružen: So okt 30, 2010 6:43 pm
Kraj: idrija

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a šinki² Sr nov 14, 2012 7:41 am

nebivedu je napisal/-a:
esem je napisal/-a:
vuli je napisal/-a:to sem hotel tudi jaz predlagati, ampak je nemara pri nas prepovedana uporaba.

Je že kar dolgo prepovedano, kar se sicer da razbrat tudi iz posta pred tabo. Mislim, da imajo samo še v Skandinaviji dovoljeno.


Potem pa ne poznaš dobro niti sosedov!!!

V avstriji in italiji so ježevke dovoljene na gorskih prelazih in jih imajo pozimi vsi prebivalci v visokogorju. Na ljubelju pozimi takoj slišiš, če je domačin,...

O ja, tud v Idriji se še uporabljajo :D :vrum
ex šinki

okužen z rallyus virusom
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a nebivedu Sr nov 14, 2012 8:21 am

Energetik81 je napisal/-a:Ne vem, kaj ti 4x4 pomaga po klancu navzdol. Ker če sem prav prebral, gre OP čez prelaz, kar pomeni po ledeni cesti tudi dol. In tam ti ne pomaga noben 4x4, samo najboljše gume, pa še to ne na ledu. Tam pomagajo samo ježevke, ketne ali pa posipanje s peskom.

Vem, ker sem peljal po takih cestah navzdol z novimi UG7+, pa ni pomagalo nič, avto je nevodljiv in je stvar nevarna. S nameščenemi ketnami pa gre, tudi če je samo led na cesti. Sicer malo podrsava, v trenutku ko ni člena pod gumo, ampak ne greš pa v graben.

Jaz bi OPju svetoval pritožbo na kakšno cestno službo ali pa vožnjo okoli prelaza.



Ti si se pa očitno zelo malokrat peljal s 4x4 po klancih navzdol, s takimi, ki imajo reduktor pa najbrž nikoli.
S stalnim 4x4 pogonom in vklopljenim reduktorjem in v prvi prestavi se pelješ po klancu navzdol brez problemov ker motor zaustavlja vse skupaj in ni potrebe po bremzanju. Reduktor je del menjalnika in z izklopljenim imaš normalne prestave, z vklopljenim pa dobiš 5 zelo kratkih prestav na avtu. Obrati so zato dovolj visoki, da mašina bremza, hitrost je pa zelo majhna (3000 obratov - 10 do 15km/h).
S tem ko ne bremzaš imajo gume oprijem in ni zdrsa, pa se zato zelo varno odpelješ po večini zmrznjenih klancov navzdol.

Subaru pa je tukaj zelo v prednosti pred ostalimi 4x4 avtomobili, ker ima stalni 4x4 pogon, reduktor, pa zelo zelo nizko težišče zaradi boxer motorja, kar je še dodatem plus za vožnjo po klancih.
Edino pazit moraš kater model vzameš, ker najboljši reduktor imajo menjalniki z mašinama 1.6 in 1.8 v imprezi, ter forester z 2.0 motorjem in legacy z 1.8 motorjem, ostali legacy-ji (2.0 in 2.2 ter 2.5) in forester 2.5 pa imajo predolg reduktor, vendar vseeno malo pomaga.

Imel sem kar nekaj različnih terencev in subarujev, pa se s subarujem veliko bolj varno pelješ po hribu dol, kot s katerimkoli terencem (mislim za asfaltne ceste pozimi).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a abbe Sr nov 14, 2012 8:46 am

sj ce motor bremza je to zlo podobno kot ce bi z zavorami bremzal.glih tko zavira prek prenosou na kolesa.in tut lahko pride do zrdsa....
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a Energetik81 Sr nov 14, 2012 9:37 am

nebivedu je napisal/-a:Ti si se pa očitno zelo malokrat peljal s 4x4 po klancih navzdol, s takimi, ki imajo reduktor pa najbrž nikoli.
S stalnim 4x4 pogonom in vklopljenim reduktorjem in v prvi prestavi se pelješ po klancu navzdol brez problemov ker motor zaustavlja vse skupaj in ni potrebe po bremzanju. Reduktor je del menjalnika in z izklopljenim imaš normalne prestave, z vklopljenim pa dobiš 5 zelo kratkih prestav na avtu. Obrati so zato dovolj visoki, da mašina bremza, hitrost je pa zelo majhna (3000 obratov - 10 do 15km/h).
S tem ko ne bremzaš imajo gume oprijem in ni zdrsa, pa se zato zelo varno odpelješ po večini zmrznjenih klancov navzdol.
Z zavorami lahko zelo natančno nadziraš zavorno silo na vseh 4 kolesih in s tem tudi oprijem gume. Tako da vožnja navzdol s 4x4 je lahko kvečjemu enaka kot pri 2WD avtu in nežnemu zaviranju.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Nasvet ledena cesta

Napisal/-a tristan01 Sr nov 14, 2012 10:36 am

Energetik81 je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Ti si se pa očitno zelo malokrat peljal s 4x4 po klancih navzdol, s takimi, ki imajo reduktor pa najbrž nikoli.
S stalnim 4x4 pogonom in vklopljenim reduktorjem in v prvi prestavi se pelješ po klancu navzdol brez problemov ker motor zaustavlja vse skupaj in ni potrebe po bremzanju. Reduktor je del menjalnika in z izklopljenim imaš normalne prestave, z vklopljenim pa dobiš 5 zelo kratkih prestav na avtu. Obrati so zato dovolj visoki, da mašina bremza, hitrost je pa zelo majhna (3000 obratov - 10 do 15km/h).
S tem ko ne bremzaš imajo gume oprijem in ni zdrsa, pa se zato zelo varno odpelješ po večini zmrznjenih klancov navzdol.
Z zavorami lahko zelo natančno nadziraš zavorno silo na vseh 4 kolesih in s tem tudi oprijem gume. Tako da vožnja navzdol s 4x4 je lahko kvečjemu enaka kot pri 2WD avtu in nežnemu zaviranju.


Žal ne bo držalo. Z motorjem pri stalnem 4x4 in redkutorjem lahko samo z rahlim dodajanjem in odvzemanjem plina reguliraš hitrost precej bolj natančno kot s kakršno koli zavoro. Ne pozabi da pri vseh avtomobilih prednje zavore zavirajo precej močneje kot zadnje - v tako ekstremnih razmerah kot je led se dogaja da prednja kolesa že blokirajo medtem ko zadnja šele dosežejo optimalen zavorni učinek. Pri vožnji z reduktorjem tega učinka ni, saj se zavorna moč prenaša enakomerno na vsa 4 kolesa. Poleg tega je tudi uravnavanje motornih vrtljajev precej bolj natančno kot pa dotik pedala zavore.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 7 gostov