Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a uros11 Če jan 03, 2013 11:19 am

S klanca dol. Po moje? Tak mi pravi BC. Kdo vžge? Tist, k prej - vžigalna svečka pri bencincu ali pa tlak pri dizlu. Ti niso te stvari čisto jasne, kj ne?
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Če jan 03, 2013 11:19 am

Matjazy je napisal/-a:
In kaj je narobe če dam na dolgem klancu navzdol na AC v ler? In se peljem lepo 130km/h konstantno v leru, brez da bi karkoli zaviral? Če imam v prestavi pa je potrebno držat nogo na gasu, saj bi se sicer avto zaradi zaviranja motorja ustavil. Takšna vožnja je tudi za porabo bolj blagodejna, zavor se pa itak ne se menda ne bodo pregrele? :huh:


Seveda, tu zopet govorijo o nekem hipotetičnem primeru, kjer ima klanec 30 stopinjski naklon itd. Seveda avtu nič ne škodi, če se pelješ po dolini v leru (ob prazni cesti, da ni potrebe po zavirnaju).
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a uros11 Če jan 03, 2013 11:22 am

Res je - naredi to z Vršiča dol, pa poročaj.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Če jan 03, 2013 11:30 am

uros11 je napisal/-a: S klanca dol. Po moje? Tak mi pravi BC. Kdo vžge? Tist, k prej - vžigalna svečka pri bencincu ali pa tlak pri dizlu. Ti niso te stvari čisto jasne, kj ne?


Hvala za razlago, sem pobrskal po netu. Vendar pa po moje ni fora v sili ipd, fora je zgolj v načinu delovanja direktnega vbrizga. Pri avtomobilih s vplinjalnikom bo pomoje poraba enaka, saj bo gorivo še vedno prihajala v cilindre prek butterfly valva (na enak način kot v leru). Vendar vseeno privarčuješ več, če voziš v leru.

uros11 je napisal/-a:Res je - naredi to z Vršiča dol, pa poročaj.


Kot sem rekel - večina nas razume, kdaj se vozi v leru.
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a uros11 Če jan 03, 2013 11:35 am

martello je napisal/-a:
uros11 je napisal/-a: S klanca dol. Po moje? Tak mi pravi BC. Kdo vžge? Tist, k prej - vžigalna svečka pri bencincu ali pa tlak pri dizlu. Ti niso te stvari čisto jasne, kj ne?


Hvala za razlago. Vendar vseeno privarčuješ več, če voziš v leru.



Res je razlika med direktnim vbrizgom in vplinjakom.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2389
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a DePalmo Če jan 03, 2013 11:55 am

Vsak pravi mehanik bo rekel da je dizla treba vsaj občasno peljati na avtocesto in ga prepucat, drugače narediš več škode kot koristi. Tudi sam motor se čisto drugače odziva če ga skozi moriš ali če ga redno prepucavaš.
In odkar imam bencinarja opažam da se tudi njemu pozna če ga občasno prepiham. Tako da sem se že čisto navadil da ga vozim počasi in umirjeno nekje 500-600 km, nato ga pa pošteno prepiham. Se nato čisto drugače odziva.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a BBoss Če jan 03, 2013 12:05 pm

Matjazy je napisal/-a:
Mate je napisal/-a:Po klancu dol se vedno vozi v prestavi, nikoli v leru in nikoli se ne zavira samo z zavorami. Posledice vožnje po klancu navzdol v leru in zaviranje samo z zavorami se konča s popolnoma nepotrebno prekomerno obrabo zavor, hitro pa tudi z njihovim pregretjem in v najhujših primerih lahko tudi z odpovedjo zavor (!)


In kaj je narobe če dam na dolgem klancu navzdol na AC v ler? In se peljem lepo 130km/h konstantno v leru, brez da bi karkoli zaviral? Če imam v prestavi pa je potrebno držat nogo na gasu, saj bi se sicer avto zaradi zaviranja motorja ustavil. Takšna vožnja je tudi za porabo bolj blagodejna, zavor se pa itak ne se menda ne bodo pregrele? :huh:


Zakaj bi bil malenkosten, še motor ugasneš pa si ta glaven varčnež na cesti. :twisted:

Ok, pa malo bolj resno: Dajanje motorja v ler je nesmisel saj tudi motor, ki se vrti v leru porablja energijo tako za lastno delovanje in premagovanje notranjih uporov, za poganjanje alternatorja, klime... itd. Če nastane razlika v tem, da motor v prestavi in brez pritiska na gas zmanjšuje hitrost avtomobila, če pretaknemo v ler pa se to ne dogaja je potrebno imeti v prestavi ravno toliko pritisnjen plin, da je ekvivalent porabe enak kot je poraba v prostem teku. Se pravi je poraba enaka v obeh primerih. Se da izračunat fizikalno preko energij.

V primeru hujših klancev, kjer je potrebno zmanjševai hitrost še z uporabo zavor pa dajanje motorja v ler pogrne na celi črti. Poraba je večja poleg tega pa je še obraba zavor višja, da ne rečem, da se lahko zgodi tudi situacija, kjer zaradi prevelike uporabe zavor zavorna tekočina zavre pol pa je še ena novica v črni kroniki več s pripisom iz policijskega zapisnika, da je šlo za neprilagojeno hitrost :roll: .
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a ~toMmy~ Če jan 03, 2013 12:19 pm

Uf malo pretiravate s to paniko okrog vožnje v leru v dolino. Itak, da to ni pametno počet pri spuščanju iz Vršiča, ampak v določenih okoliščinah je to popolnoma varno (brez da se sploh dotakneš bremze) in tudi bolj varčno kot vožnja v prestavi. Recimo v kakšno rahlo dolino boš v prestavi moral konstantno pritiskat gas za neko hitrost, ki bi jo v leru avto dosegal sam, ker ga nič ne zavira. Se razume, da to ni pametno počenjat po kakšni strmi ali pa ovinkasti cesti oz. če je recimo zunaj 35 stopinj in mora klima delat na polno, da ohladi avto ipd.

Če greš pa v pregledno zmerno dolino, ki se spremeni v pregledno ravnino, pa ne vidim ovir pri uporabi lera, itak lahko v vsakem trenutku daš v prestavo (npr. če moraš bremzat). Sicer ne uporabljam tega pogosto, ampak po mojih opažanjih se da kar lepo zbit porabo na ta račun.

Kar se tiče obratov, meni največ pove obnašanje motorja. Če grem v dolino oz. zmerno pospešujem, pogosto uporabljam tudi zelo nizke obrate, mi pa ne pade na pamet, da bi pospeševal s polnim gasom iz "kletnih" obratov, kot imajo eni v navadi ali pa da bi se mi v klanec tresel cel avto. Največje mučenje sem doživel s strani taksista, ki je na makadamski poti na rožnik s polnim avtom večkrat šaltal v tretjo pri občutno prenizki hitrosti, to je bil občutek kot da bo dobesedno raztrgalo motor in menjalnik. :shock:

Zdi se mi tudi, da eni pretiravate z nizkimi obrati pri mrzlem avtu. Jaz osebno raje mrzlega raje nekoliko višje prešaltam (seveda to delam z zmernim gasom in zmernim pospeševanjem), kot da bi ga šaltal v zelo nizkih obratih, kjer je pritisk (še vedno "zgoščenega" olja vprašljiv. Segreta ga itak pogosto prepucam! :mrgreen:
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Mate Če jan 03, 2013 12:23 pm

Matjazy je napisal/-a:In kaj je narobe če dam na dolgem klancu navzdol na AC v ler? In se peljem lepo 130km/h konstantno v leru, brez da bi karkoli zaviral? Če imam v prestavi pa je potrebno držat nogo na gasu, saj bi se sicer avto zaradi zaviranja motorja ustavil. Takšna vožnja je tudi za porabo bolj blagodejna, zavor se pa itak ne se menda ne bodo pregrele? :huh:


V tem primeru imaš prav. Če je klanca ravno toliko, da vzdržuje želeno hitrost avtomobila, porabiš manj goriva, če daš v ler, kot če pustiš v prestavi in dodaš malo plina. A le toliko manj, kot so večje izgube zaradi razlike v obratih motorja. Je pa to (že spet odvisno od vožnje) bolj redek primer in mislim, da je imel avtor v mislih bolj strme in zaprte klance, kjer z vožnjo v leru nimaš kaj početi.

martello je napisal/-a:Torej voziš v klanec in spustiš nogo s stoplake za plin. Po tvoje je takrat poraba avta 0 l/100 km. Kaj pa se potem zgodi, ko zopet stopiš na plin - če v cilindrih ni več zgorevanja, kdo vžge mešanico?


Predpostavka tukaj je, da ima avto novejši vbrizg goriva in ne več vplinjača, kar zdaj velja skoraj za vse avtomobile. Če motor žene neka zunanja sila elektronika popolnoma prekine vbrizg katerega koli goriva, dokler se obrati ne približajo prostemu teku. V času brez vbrizga ni nikakršnega izgorevanja, bati se samo premikajo gor in dol. Ko je vbrizg ponovno potreben zaradi padca obratov ali želje voznika elektronika ponovno dovoli vbrizg goriva, vžge se pa ob točno določenem trenutku z iskro pri bencinskih motorjih oz. ob času vbrizga zaradi pritiska in temperature pri dizelskih motorjih.
Malo drugačen je primer padanja obratov na mestu, ko motorja ne žene zunanja sila ampak njegova vztrajnost. Takrat elektronika ohrani nekaj vbrizga kljub popolnoma spuščenemu pedalu za plin, zato da obrati počasi padejo. Pri prestavljanju pride to zelo prav.
Slika
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3607
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a ban Če jan 03, 2013 12:39 pm

En tak primeren klanec oz. dolina za vožjo v leru je na AC NM-LJ, na vrhu višnjegorskega klanca proti Grosuplju.
 
Uporabniški avatar
UDO1
Novinec
 
Prispevkov: 214
Pridružen: Po apr 09, 2007 3:15 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a UDO1 Če jan 03, 2013 1:07 pm

Pa se vec je takih klancev, sploh na AC, kjer se splača v ler splača dat. Poraba v leru bolj al manj konstantna glede na čas in hitreje kot se pelješ, več km narediš v tistem času, manjša je poraba in večja je razlika glede na vožnjo v prestavi (kjer poraba/obrati z hitrostjo narašča/jo)...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Energetik81 Če jan 03, 2013 1:08 pm

ban je napisal/-a:En tak primeren klanec oz. dolina za vožjo v leru je na AC NM-LJ, na vrhu višnjegorskega klanca proti Grosuplju.

Tudi na primorski AC so taki klanci, recimo Vrhniški proti LJ (se vzdržuje recimo 110km/h), ali pa proti KP pri Senožečah, se mi zdi. Če ni gneče tam vedno vržem v ler in se par km prepeljem z minimalno porabo.
Jasno pa je, da nimaš kaj delat v leru z Vršiča ali Rogle.

UDO1 je napisal/-a:Pa se vec je takih klancev, sploh na AC, kjer se splača v ler splača dat. Poraba v leru bolj al manj konstantna glede na čas in hitreje kot se pelješ, več km narediš v tistem času, manjša je poraba in večja je razlika glede na vožnjo v prestavi (kjer poraba/obrati z hitrostjo narašča/jo)...
Poraba v leru je pri bencinarju okoli 1L/h, torej če se takole "švercaš" s 110km/h po klancu, pomeni to porabo okoli 0,9L/100km. Ja, vsekakor se v določenih primerih splača.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Matjazy
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: To maj 11, 2004 8:24 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Matjazy Če jan 03, 2013 1:15 pm

ban je napisal/-a:En tak primeren klanec oz. dolina za vožjo v leru je na AC NM-LJ, na vrhu višnjegorskega klanca proti Grosuplju.


No točno tukaj se dnevno vozim v obe smeri v leru. 130 se pelješ in lepo vzdržuje hitrost proti LJ, proti NM pa jo celo nekaj pridobiš.
Sicer je pa moj glavni razlog, da dam v ler to, da je precej lepše poslušat motor v leru kot pri 2500rpm. Pa vseeno se mi zdi da blagodejno vpliva na porabo (lybra jtd dolgoletno povprečje 5.66l, a/c hitrost okoli 130) in obrabo (pri 270k km motor v 15k ne spije glede na palčko nič olja).
 
Uporabniški avatar
UDO1
Novinec
 
Prispevkov: 214
Pridružen: Po apr 09, 2007 3:15 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a UDO1 Če jan 03, 2013 1:32 pm

Poraba v leru je pri bencinarju okoli 1L/h, torej če se takole "švercaš" s 110km/h po klancu, pomeni to porabo okoli 0,9L/100km. Ja, vsekakor se v določenih primerih splača.

Pri 1.6 dizlu kaže 0,3-0,4l na uro, pri 1.4 bencincu pa cca 0,5-0,6l/uro pri ogretem motorju, brez prižgane klime. Klima doda tam cca pol L tem cifram.Pri meni recimo, se 1.8 bencincar dere na 4000 obratov pri 140km/h, ler pa lepo prede pr 750 obratih. Razlika v porabi in hrupu sigurno je ...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a BBoss Če jan 03, 2013 1:46 pm

U madona, če vas pa to moti si pa dizle nabavte bo pri 130km/h lepo dobrih 2.000 obratov - s slišijo samo gume ;) . Pa tud kakšen premiumski razred zaleže - recimo Mercedes S, BMW 7, Audi A8, Mybach, Rolls Royce, Bentley itd :twisted:
 
hahehihoh
Uporabnik
 
Prispevkov: 1051
Pridružen: Če apr 19, 2012 7:48 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a hahehihoh Če jan 03, 2013 6:49 pm

Bom očetu pokazal vaše odgovore, me prav zanima, če mi bo še kdaj komentiral kako vozim.... :D

Bago je napisal/-a:Menjavam pri 3500-4000 obratih, ko pridem do omejitve, dam v najvišjo in vozim tudi pod 2000. (npr 90 omejitev - 6. prestava, 50 - 4, tudi 5. prestava)

Najbrž imaš bencinarja?
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a čare Če jan 03, 2013 7:19 pm

Spet modrovanja kaj se dogaja pri vožnji po klancu dol brez gasa.Takrat mašina NE LAVFA in je vseeno če takrat še kontakt vzameš.Razlik ne bo,pri dvotaktnem motorju pa je drugače Če pa se voziš v leru pša avto požre tok bencina kot če stoji na miru pod štandgasom tako da matyazi če sem te prav zastopil si napisal da je vožnja v leru po klancu dol bolj blagodejna za porabo?? To pa ne bo držalo.
 
martello
Novinec
 
Prispevkov: 284
Pridružen: To okt 02, 2007 12:23 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a martello Če jan 03, 2013 8:57 pm

čare je napisal/-a:Spet modrovanja kaj se dogaja pri vožnji po klancu dol brez gasa.Takrat mašina NE LAVFA in je vseeno če takrat še kontakt vzameš.Razlik ne bo,pri dvotaktnem motorju pa je drugače Če pa se voziš v leru pša avto požre tok bencina kot če stoji na miru pod štandgasom tako da matyazi če sem te prav zastopil si napisal da je vožnja v leru po klancu dol bolj blagodejna za porabo?? To pa ne bo držalo.

Saj to smo že ugotovili - pri avtih z direktnim vbrizgom motor ob vožnji v dolino ne dobiva goriva.

Seveda je vožnja v leru po dolgem klancu bolj blagodejna za porabo, saj vožnja v prestavi avtomobil zavira, kar pomeni, da bo sčasoma potrebno pritisniti na plin.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a čare Če jan 03, 2013 9:02 pm

A pri vozilih z fergazerjem pa vžiga mešanico po tvoje?? in ne ni blagodejna za porabo.Če se ti v vrhniški kalnec spuščaš v prestavi brez gasa bo poraba NIČ,če pa v leru pa bo celo dolžino ki jo v peti pri 140km/h recimo kar zvoziš imel porabo kot na štandgasu,če pa se boš po takemu klancu spuščal v tretji pa je jasno da boš prej ali slej al pritisnil gas ali pa sklopko da ne bo vse skup crknilo.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3875
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Kaj je bolje za motor - višji ali nižji obrati?

Napisal/-a Blinder Če jan 03, 2013 9:08 pm

martello, ni fora v direktnem-indirektnem vbrizgu. Tudi tisti z direktnim prekinejo vbrizg, ko ni potrebe.

Čare, če na koncu spusta ti ni treba zmanjševat hitrost, pol v leru porabiš manj, ker boš toliko pozneje moral ponovno pritistnit na plin. Peta prestava 140 kmh je 4000 rpm na bencinskem avtu, pri 4000 motor kr fanj zavira.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Klamzi in 4 gostov