Lol, očitno se eni strinjajo, da je zanemarljivo kako varen je avto v resnici, ker je vse odvisno od sreče in če bi vsi vozili 100% zbrano in previdno (pravljice?), itak ne bi bilo nesreč!
In kako točno to meni pomaga, če naletim ponoči v megli na pijančka, ki v črnem hodi sred ceste, pa ga prepozno opazim? Z novim avtom (istega razreda) ga z nekaj sreče malo polomim, s starim pa pri
identičnem trku lahko že ubijem. Sicer ne po svoji krivdi, ampak kaj mi to pomeni? Ali me pa recimo preseneti kakšna zahrbtna poledica in zletim bočno v drevo? Z novim avtom bom poslušal "pridigo" od sopotnika, s starim pa jokal za njim. Kaj če koga zanese ven iz ovinka direktno v mene? Kaj je boljše, intenzivna nega ali truga? Recimo da stojim v koloni, pa se nekdo od zadaj zaleti v mene? Manjši šok ali pa pohajanje po raznih fizioterapijah ipd. zaradi zastarelega sedeža? Je neka ovira na ovinkasti cesti, kjer pogosto bremzaš, nekdo se vozi za tabo in moraš bremzat do konca? Nov avto, ki v tem primeru sproži cel light show (utripanje zavornih luči in žmigavcev) ter opozori takoj tistega zadaj ali star, da bo zadaj v prvem trenutku pomislil, da gre za eno od mnogih bremzanj zaradi same ceste in priletel v tebe? In tudi če se zaleti v tebe, a ni bolje, da te pas lepo špona ob sedež že pred tem?
V identičnih situacijah s par generacijami novejšim avtom je lahko zadeva dosti bolj nedolžna, kot bi bila s starejšim, pa to že zaradi čisto osnovnih pripomočkov oz. njihove izpopolnjenosti, da ne govorimo še o pestrem naboru sistemov, ki lahko nesrečo preprečijo oz. omilijo. Ja, lahko s katrco pri 100 km/h letiš iz ceste in ti ni nič, če imaš srečo in lahko z novim Cliotom pristaneš na strehi v pol metra globokem potoku in utoneš, če je nimaš, ampak bi pa rad videl junaka, ki bi stavil na srečo pri zaletavanju v drevo in izbral katrco.
En zanimiv video, kaskader se zaleti z Meganom II v drug avto pri cca. 50 km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=L_OLeeNsnF0
Seznam testov, ki prispevajo k zvezdicam:
Frontal impact
Car to Car Side impact
Pole Side Impact
Child protection
Pedestrian protection
Whiplash (sedeži pri naletu od zadaj)
ESC (ESP)
Seat belt reminders
Speed limitation devices
Na strani Euro NCAP so podrobno razloženi testi in cel kup dokumentacije je na voljo.
P.S.: Danes mi na eni stranski cesti na ravnem zaradi ugreznjenega asfalta na desni polovici lepo zakamufliranega s snegom dobesedno v trenutku odneslo zadnji konc, ko sem to najmanj pričakoval. Enostavno sem malo cuknil z volanom v desno, ESP je avto postavil nazaj naravnost in šel dalje kot da ni bilo nič. Brez njega bi mogoče ujel avto, mogoče pa iskal nov odbijač, vsekakor bi pa dosti bolj "zašvical" v takšni situaciji.
