Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Sr jan 28, 2004 7:14 pm

kolkor jaz vem ma trenutno najmanjši zračni upor nova Honda Acord


ja saj to sem tut že jz gor napisal. samo nevem če v svoji klasi al nasplošno od vseh avtomobilov.

Najbolša aerodinamična oblika, z minimalnim zračnim uporom je vodna(dežna) kaplja. Ampak avtomobil s tako obliko je problem naredit, pa še grd bi bi


Zato je mel ferrari tako dobro aerodinamiko ker ma zelo ozek zadnji del ki je vsaj tako al pa še bolj pomemben kot prvi del. Tut če pogledaš sliko ferrarija F1 2004 se lepo vidi zadnji del v obliki kapljice.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
db
Novinec
 
Prispevkov: 120
Pridružen: Če feb 22, 2007 6:39 pm
Kraj: from MS to MB

Napisal/-a db So dec 27, 2008 12:00 pm

Da malce obudim temo, Calibra ma še vedno enega najnižjih koeficientov med serijkimi avti, sicer pa si poglejte malo vrednosti avtomobilov n a spodnjem linku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient
 
Uporabniški avatar
Vido85
Novinec
 
Prispevkov: 125
Pridružen: Ne jan 06, 2008 4:32 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Vido85 So dec 27, 2008 12:32 pm

Andrej777 in Zorqon mata kr prav glede accorda, ima najmanjsi upor v svojem razredu. Honda ma nasplosno manj upora zarad oblike avtomobilov, tastara civic je bla zelo spicasta oz klinaste oblike, zato manjsi upor. Lada pa Hummer H2 pa zmagata med vsemi, ker sta oba k dve velke skatle :P
Honda=stroj !!! I love to drive her ...
 
vugy
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 687
Pridružen: Pe jul 06, 2007 6:59 pm
Kraj: AT-SLO

Napisal/-a vugy So dec 27, 2008 12:35 pm

woolff je napisal/-a:Najbolša aerodinamična oblika, z minimalnim zračnim uporom je vodna(dežna) kaplja. Ampak avtomobil s tako obliko je problem naredit, pa še grd bi bil. Zelo nizek zračni upor je imela oz. ima opel calibra. :roll:


To kar se napisal pa je delno prav...pa še nekdo pred tabo je........to je bila stara teorija o aerodinamičnosti.....in je bila popularna malo po izumitvi avtomobila........

ampak pri obliki kapljice je problem stranski veter.....kar pa dela avtomobile v obliki kapljice strašansko nestabile.........in ne ni tu problem samo estetika

tako da popolna oblika ni ravno kapljica ;) ;) ;) škoda da so zdaj počitnice...imam v študentu v enem skriptumu aerodinamičnost avtomobilov....in celo ena časovna razpredelnica je notri o razvoju aerodinamičnosti avtomobilov........ ;) ;) in kako so se spreminjale CV vrednosti
 
db
Novinec
 
Prispevkov: 120
Pridružen: Če feb 22, 2007 6:39 pm
Kraj: from MS to MB

Napisal/-a db So dec 27, 2008 12:43 pm

Ja OK vsi trdite, da ma Accord najmanjši zračni upor, potem pa vas prosim, da malo pobrskate pa najdete to vrednost, ker me res zanima, meni pa se ne da iskat zdaj.

Aja Audi A2 (0,25) ma manjšega kot calibra (0,26) :)
 
Uporabniški avatar
Sonny
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 711
Pridružen: So sep 06, 2003 8:53 pm

Napisal/-a Sonny So dec 27, 2008 12:47 pm

Zadnjič gledal Jay Leno garage in je bilo nekaj zanimivega ravno na to temo zračnega upora

Uganite kateri avto je bolj aerodinamičen (celo 2 KRAT bolj)

Ta

Slika

ali ta

Slika
 
nva
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: So dec 27, 2008 12:48 pm

Napisal/-a nva So dec 27, 2008 12:51 pm

ta prvi ;)

in ja, še vedno velja da je kapljica najbolj aerodinamična oblika telesa, kar pa pri avtomobilih ne pomeni tudi najbolj stabilna :)
 
nva
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: So dec 27, 2008 12:48 pm

Napisal/-a nva So dec 27, 2008 1:06 pm

evo, sem našel Cd od Hondice Accord:

za model 2008: Klik
The coefficient of drag for the 2008 Accord is just over 0.31 Cd for the Sedan and 0.33 Cd for the Coupe. This compares favorably with the 0.34 Cd figure for the previous generation Accord
 
Uporabniški avatar
TriCikl
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 726
Pridružen: So okt 21, 2006 10:20 am
Kraj: Štajerska

Napisal/-a TriCikl So dec 27, 2008 1:22 pm

nva je napisal/-a:evo, sem našel Cd od Hondice Accord:

za model 2008: Klik
The coefficient of drag for the 2008 Accord is just over 0.31 Cd for the Sedan and 0.33 Cd for the Coupe. This compares favorably with the 0.34 Cd figure for the previous generation Accord


To dokazuje samo to da so izboljšal glede na prejšnje genaracije:)
Recimo Rover 75 Drag coefficient 0.290 (vir carfolio.com) pa sem prepričan da so še limuzine z manj zračnega upora.
Prelude To Disaster
 
nva
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: So dec 27, 2008 12:48 pm

Napisal/-a nva So dec 27, 2008 1:27 pm

itak da so.... Passat 97 letnik ma 0,27 :)
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p So dec 27, 2008 2:57 pm

nva je napisal/-a:ta prvi ;)

in ja, še vedno velja da je kapljica najbolj aerodinamična oblika telesa, kar pa pri avtomobilih ne pomeni tudi najbolj stabilna :)


Če govorimo samo o aerodinamičosti je to čisto res. Oblika kapljice je sinonim za aerodinamičnost, namreč pri padu vode v naravi (dež) se ta sama oblikuje tako da ima najmanjši možni zračni upor. In od tod, torej čisto iz narave, je pobrano znanje o idealni obliki za aerodinamičnost. Kolko je pa to uporabno pri avtomobilizmu pa je druga stvar. Namreč dokler se bodo avti vozili po cesti in ne prosto padali, bo oblika verjetno odstopala od popolne kapljice. Tako da se čisto strinjam s tem, kar si @nva napisal.
Slika
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So dec 27, 2008 3:33 pm

Samo še vedno vas večina ne ve, da je zracni upor produkt koeficienta Cx pa sprednje povrsine. Tak da recimo countach na tisti fotki mogoce ima manjsi upor na račun manjše povrsine.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
nva
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: So dec 27, 2008 12:48 pm

Napisal/-a nva So dec 27, 2008 5:14 pm

Pravzaprav ne sprednje površine, ampak CELOTNE stične površine vozila (total surface area)

In ja, zna se zgodit, da ima ta Countach manjši zračni koeficient upora na skupno površino glede na prastaro Tatro, ampak vseeno dvomim, ker je Countach ena kanta kar se tiče majhnega zračnega upora (0.42)
 
Uporabniški avatar
juhica
Uporabnik
 
Prispevkov: 1026
Pridružen: To jan 28, 2003 4:40 pm

Napisal/-a juhica So dec 27, 2008 5:49 pm

ja ponavad se zracni upor uporablja tudi za downforce tko da formula ma zlo dobr al pa zlo za en k*** zracni upor, odvisno kako krilca nastimas....
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So dec 27, 2008 6:21 pm

Zato, ker ko pada, na kapljico delujeta aero kontra sila in gravitacijska sila (+ kohezija kapljice), ki se med sabo izničita v tako obliko in to so zelo specifični (enkratni) pogoji. Nikakor ni res, da je za avto idealna oblika kapljice - če kdo ne verjame, naj si ogleda ćelno stran kapljice in jo primerja z npr dvema najbolj aerodinamičnima voziloma. Po tvoji logiki je kopje manj aerodinamično od žoge (majhne)? Morda bi lahko rekli, da je oblika kapljice idealna za čim večji volumen predmeta/kapljice in se oblika poravna po tem. Avto pa je lahko drugačen, ker nima mehke materije, kot je voda in ker volumen ni prioriteta prilagajanja.

http://www.paccar.ethz.ch/pac_car_nogaro

Slika
 
nva
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: So dec 27, 2008 12:48 pm

Napisal/-a nva So dec 27, 2008 6:36 pm

hja, po eni strani imaš prav glede kapljice... vendar si zamisli kaj bi bilo, če bi kapljica dosegla hitrost 2000km/h (ki je ne more zaradi premajhne teže)
kako bi izgledala?

pri avtomobilih sila gravitacije nima nobenega vpliva na aerodinamiko, zato pa jo nadomesti hitrost, ki deluje v vodoravni smeri. Le ta pa je višja kot jo doseže kapljica ( s pomočjo g sile ) :) in zato je potrebna tudi drugačna oblika predmeta za premagovanje upora ( bolj ožja in daljša ).... nekaj takega pa potem zgledata zgornja dva avtomobila (namesto kapljici, sta bolj podobna ribi)
 
Uporabniški avatar
xyxyxy
Novinec
 
Prispevkov: 161
Pridružen: Po okt 24, 2005 2:38 am

Napisal/-a xyxyxy So dec 27, 2008 6:54 pm

Vodna kaplja ima popolnoma drugačno obliko kot mislite.

Slika
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem So dec 27, 2008 6:55 pm

nva je napisal/-a:... hitrost, ki deluje v vodoravni smeri. Le ta pa je višja kot jo doseže kapljica ( s pomočjo g sile ) :) in zato je potrebna tudi drugačna oblika predmeta za premagovanje upora ...


Gremo naprej - bistvo oblike kapljice je v mehkobi/fluidnosti materiala in ne v hitrosti (ki delno vseeno vpliva). Če ne bi bilo upora, bi kapljica ostala enaka - okrogla. Ker je upor, ki izničuje/ovira gravitacijsko silo in bolj deluje na sprednje molekule, zadnje (gornje) molekule vode, ki so za prednjimi/spodnjimi in na katere upor zraka ne oz manj vpliva (so skrite za spodnjimi, ki so jim ščit), skušajo prehitet prednje kapljice, zato gredo naprej ob strani in če - samo v teoriji - na njih še vedno skoraj ne bi bilo upora, bi se kapljica formirala v velik disk, ki bi padal pravokotno. A na te "prehitevajoče" kapljice, ko prehitevajo, spet začne delovat večji upor zraka, zato se vse skupaj preoblikuje v tako obliko. Zato tudi zadaj oblika stožca (malo ukrivljenega).

To so povsem specifični pogoji, ki veljajo samo za mehke/fluidne materije in nikakor niso uporabni za trde predmete. Hitrost in gravitacija (razen v smislu stalnega pospeška/sile) tu niti nimata velike vloge. Pri vsem je treba upoštevat še kohezivne sile kapljice, ki na preoblikovanje oblike kapljice verjetno tudi precej vplivajo.
Zadnjič spremenil esem, dne So dec 27, 2008 7:03 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 21 gostov