Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
danatory
Novinec
 
Prispevkov: 281
Pridružen: Po jun 16, 2008 1:35 pm

Napisal/-a danatory Po maj 03, 2010 5:46 pm

dolenc46 je napisal/-a:namreč ko ESP blokira katero koli od koles se sliši močno ruženje v podvozju

Ruženje? Nobenega ruženja ni... Ruženje je pri EDSu.
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po maj 03, 2010 6:13 pm

tabletten je napisal/-a:to je pa res slaba tolažba :D

Pa če bi šlo že tako potem unim 60+ letnim ne bi esp-ja vgrajevali (pokojnine press). Pa včasih je za državo tudi bolje da človek umre v prometni nesreči kot da je pohabljen (zdravljenje košta uhuhu) in nezmožen delat.

Po drugi strani pa... nimaš esp-ja zbiješ avto podpreš kleparje in ličarje ali pa kupiš novga plačaš nov davek in spet državo podpreš :D Aja za to imamo take ceste,.. sej počasi bom skaperal.

Skratka bolano je razmišljati koliko je človeško življenje vredno.

na ta način računajo v tujini, ko rešijo neko življenje, in potem računajo stroško opreme za reševanje
uglavnem Kapitalizem press :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po maj 03, 2010 10:35 pm

Načeloma je pa pri tem Nemotu lahko problem, da je imel predobre gume. Moral bi mu nataknit Wanli, pa bi sigurno prej zdrsnil, preden bi se prevrnil... :lol:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan To maj 04, 2010 7:03 am

lisko je napisal/-a:CHAN: Iz napisanega sklepam , da leti tvoj post točno na mene. Izpita za varno vožnjo res nimam imam pa 10 let izkušenj in pa okrog pol miljona km prevoženih km z dvema nesrečama. Enkrat (mel izpit 6 dni) mal preveč na rob....zahaklal visok robnik in avto je katalpultiralo na streho (esp glede na to kak deluje ne bi moral met vpliva). In pa drugič kjer sem (po moji krivdi) vzel enemu prednost tako da niti zavirat ni mel časa (Vsa pomagala gor ali dol...)
Doma je (tudi dosti v moji uporabi) zlo glasni mercedes A klase ( prvih serij , ki so kao nevarne) pa ni težav pa je bilo že dosti exremnih trenutkov. Poleg tega imam dosti izkušenj z MB C klaso, ki ima poleg zadnjega pogona vsa elektronska pomagala kaj je možno.....pa se pozimi ali po spolzki cesti še niti enkrat ni vkloplo kaj od biločesa razen ABS-a pa še tisto izzvanega.


@lisko, moj post ni letel nate. V mislim sem imel, ter v kontekstu celotnega mojega posta, na nadebudne "mladeniče" ki zamenjujejo ceste z dirkališči! Nakup prvega avtomobila pa pogojujejo s številom konjskih moči pod havbo ter zanemarjanjem varnostnih pripomočkov, katera bi jim bila bistveno bolj prioritetna.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 To maj 04, 2010 7:57 am

Včeraj je bila zanimiva oddaja na National Geographicu o varnosti v cestnem prometu. Meddrugim so navedli raziskave psihologov, ki so odkrili, da vse preveč ljudi v sodobnih avtih zaupa v "vsemogočnost" varnostnih sistemov in posledično vozijo bolj tvegano kot pred parimi desetletji. Rezultati so seveda znani in nič kaj vzpodbudni. In morda ravno to želijo povedat nekateri uporabniki tu gor. :idea:

Pa da ne bo kdo narobe razumel - vsekakor podpiram razvoj in nujo po uporabi takih in drugačnih varnostnih sistemov, predvsem tudi ESP-ja! A večino nesreč (nad 90%) povzročimo ljudje še vedno sami bodisi zaradi objestnosti, nezbranosti, utrujenosti,... zato bi morali predvsem in najprej pospraviti naše podstrešje in ravnati bolj odgovorno v prometu.

Kot so na koncu še povedali, bi se dalo št. nesreč drastično zmanjšati le, če bi upravljanje avta v popolnosti ali vsaj v precejšnji meri prepustili računalnikom, ki nimajo zgoraj naštetih človeških pomankljivosti. To je pa seveda v nasprotju z našo naravo, ker pač radi uživamo v svobodi. Zato bodo vse bolj aktualni varnostni sistemi kot del aktivne varnosti, ki bodo dopolnjevali ESP in ki se že sedaj uporabljajo v nekaterih znamkah (avtomatsko zaviranje pri zaznavi ovire, aktivni tempomati, senzorji ki spremljajo budnost voznika itd.). In razvoj vsega tega lahko samo pozdravimo!
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss To maj 04, 2010 9:30 am

Energetik81 je napisal/-a:Načeloma je pa pri tem Nemotu lahko problem, da je imel predobre gume. Moral bi mu nataknit Wanli, pa bi sigurno prej zdrsnil, preden bi se prevrnil... :lol:


Verjetno bi blo clo res, da če bi nataknili ene plastične gume se ziher ne bi prevrnil. Po drugi strani je pa takole prevračanje precej katastrofalno - gume gor al pa dol. Zdej si pa predstavljimo, da natakneš gor še trugo in 50kil notri. Tole se lahko obrne na bok ob malo bolj ostro odpeljanem ovinku in vprašanje je koliko je še takih avtomobilov danes na cesti, ki jim manjka do prevrnitve samo še obtežitev strešnega prtljažnika.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss To maj 04, 2010 9:50 am

Polo78 je napisal/-a:Včeraj je bila zanimiva oddaja na National Geographicu o varnosti v cestnem prometu. Meddrugim so navedli raziskave psihologov, ki so odkrili, da vse preveč ljudi v sodobnih avtih zaupa v "vsemogočnost" varnostnih sistemov in posledično vozijo bolj tvegano kot pred parimi desetletji. Rezultati so seveda znani in nič kaj vzpodbudni. In morda ravno to želijo povedat nekateri uporabniki tu gor. :idea:


Huh, ne vem no ampak zase bi rekel, da danes vozim veliko bolj previdno kot pred 15 leti in to navkljub vsaj 10x bolj varnem vozilu kot sredi devedesetih. Nikoli se ne zanašam na elektroniko, da rešuje moje napake, ampak je pa nekaj drugega res - včasih so avtomobili nudili vozniku veliko večji "kontakt" z vožnjo.

Hitrost si recimo včasih lahko določil že samo po šumenj vetra in zvoku gum, ker so bili tako slabo izolirani. Volan je bil bolj direkten brez serva in si čutil praktično celo cesto. Ko so recimo kolesa zgubila stik je volan nenadoma postal čisto lahek in si takoj vedel, da je nekaj narobe, danes s servom je ta razlika tako majhna, da praktično večina skoraj ne zazna, da je nekaj pod kolesi narobe.

Podvozje, amortizerji so v večini modernih avtomobilov nastavljeni tako, da v ovinku skoraj nimaš občutka, da si prehiter, včasih pa se je vse tako nagibalo in zvijalo, da si že zaradi tega počasneje odvozil ovinek.

Recimo danes boljši žarometi (tako halogenski kot xenon) omogočajo veliko boljšo vidljivost in verjetno za sabo potegnejo hitrejšo vožnjo napram starim avtom, kjer si mel za osvetlitev dve brljivki.

Zavore, ABS, BAS, amortizerji, tehnološko veliko boljše gume omogočajo, da se vozila bistveno hitreje ustavijo kot tista pred parimi desetletji tako, da samo po sebi dajejo vozniku občutek, da bo lahko hitro ustavil.

Mislim, da so to bolj verjetni vzroki kot pa to, da se bolj zanašamo na elektroniko. Sama vozila nam omogočajo, da lahko vozimo hitreje saj je zaupanje voznika v vozilo danes bistveno večje kot pred parimi desetletji. Cel paket je bistveno boljši in elektronska pomagala so le pika na i, definitivno pa po moje niso edini oz. glavni vzrok za bolj "dinamično" vožnjo.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Napisal/-a Daedalus To maj 04, 2010 5:33 pm

@BBoss, pomoje pravilno sklepaš, ja.

Vsi vi, ki zdaj v to temo tlačite ego in kulturo voznikov...se popolnoma strinjam z vami glede tega, da če bi si ljudje najprej porihtali stvari v glavi, bi bilo veliko varneje na cesti. Ampak pomislite: KDO pa lahko vpliva na vse te egoistične bedake? Tisti, ki imajo v rokah odločitev, ali bo ESP obvezen ali ne, vsekakor NE (razen če mislite, da si lahko države privoščijo in vsilijo najboljše psihiatre prav vsakemu vozniku, in to za lep čas). Sam, a to pomeni da naj ne naredijo nič več za varnost na cestah?!

Torej, še vedno niste dojeli pomembne informacije:
Đabe ti je računat na nekaj, kar se ne bo zgodilo še leeeep čas. Če smo natančni, dokler je vožnja avtomobila v rokah človeka, ne bo s tega nič. Torej, kaj zdaj? Pustit vse tko, kot je? Pa, mislite da nihče ne gleda pri nakupu avta na to, ali ima ESP ali ne? Torej vsi tisti, ki jih kurcate, da se zanašajo na ESP in posledično hitreje vozijo kot če ga ne bi imeli, bi pri nakupu avta na lastno pest doplačali za ESP (če ni že serijski) zato da lahko hitreje vozijo, torej je to b.v. argument. Če bo pa ESP avtomatično serijski, ga bojo dobili tudi tisti, ki ne vejo kako deluje in se pri nakupu zanj ne bodo odločili zaradi x razloga, in so slabi vozniki v smislu da nimajo občutka, ne znajo loviti vozila itd. in pri takšnih se potem pokaže koristnost takega zakona. In takih ljudi je veliko!

Za tiste, ki se kurčijo kako jim ESP "teži", oz. zaradi njega ne morejo izvajat cestnih akrobacij pa bom končno povedal to: je za vas cesta rollercoaster za zabavo? Upam da ni. Ker je to razmišljanje v principu isto, kot če bi nekdo zganjal rusko ruleto na vaših glavah. "Sej vemo, da se lahko kej zgodi, sam jebatga, sam da se uživa in adrenalin laufa po žilah." Pa ne mislit, tudi jaz sem 100% za to, da je življenje za to, da se ga uživa...ampak vse do ene mere oz. NE, če s tem ogrožaš druge. Igrajte se z lastnimi življenji, če hočete, sam mojega pustite pri miru.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr maj 05, 2010 7:48 am

Daedalus je napisal/-a:Torej, še vedno niste dojeli pomembne informacije:
Đabe ti je računat na nekaj, kar se ne bo zgodilo še leeeep čas. Če smo natančni, dokler je vožnja avtomobila v rokah človeka, ne bo s tega nič. Torej, kaj zdaj? Pustit vse tko, kot je? Pa, mislite da nihče ne gleda pri nakupu avta na to, ali ima ESP ali ne? Torej vsi tisti, ki jih kurcate, da se zanašajo na ESP in posledično hitreje vozijo kot če ga ne bi imeli, bi pri nakupu avta na lastno pest doplačali za ESP (če ni že serijski) zato da lahko hitreje vozijo, torej je to b.v. argument. Če bo pa ESP avtomatično serijski, ga bojo dobili tudi tisti, ki ne vejo kako deluje in se pri nakupu zanj ne bodo odločili zaradi x razloga, in so slabi vozniki v smislu da nimajo občutka, ne znajo loviti vozila itd. in pri takšnih se potem pokaže koristnost takega zakona. In takih ljudi je veliko!


Tu je treba ločit nekaj oz. ne posploševat: Mislim da noben ali pa zelo malo je takih, ki bodo zavestno rekli: "Ker imam ESP, bom vozil hitreje." ali pa: "Ker bi rad vozil hitreje, si bom omislil ESP." NOT! To pride podzavestno. Pa seveda ne samo zaradi ESP-ja ampak tudi vseh drugih varnostnih sistemov, ojačane strukture potniške celice in predvsem zaradi bolj tihih avtov pri katerih dejansko nimaš občutka hitrosti, kot je že omenil @BBoss. Kombinacija vsega naštetega torej, ki daje vozniku varljiv občutek večje varnosti! Mogoče bi zraven dodal še hitrejši tempo življenja, ki se odraža tudi v prometu.
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Sr maj 05, 2010 7:53 am

Že pred leti so v neki, mislim da BBC-jevi oddaji omenjali psihološki fenomen varnostnih komponent na obnašanje voznikov. Omenili so, da bi bilo velikokrat bolje, če bi imeli vozniki v mislih, da pred njimi ni vgrajen airbag temveč žeblji!
 
Uporabniški avatar
cruiser1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2683
Pridružen: Pe avg 12, 2005 5:46 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a cruiser1 Sr maj 05, 2010 11:04 am

@Polo78 Dobro razloženo.


@CHAN Dober primer.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr maj 05, 2010 4:22 pm

CHAN je napisal/-a:Že pred leti so v neki, mislim da BBC-jevi oddaji omenjali psihološki fenomen varnostnih komponent na obnašanje voznikov. Omenili so, da bi bilo velikokrat bolje, če bi imeli vozniki v mislih, da pred njimi ni vgrajen airbag temveč žeblji!


Tole je bistvo kar sem hotel jaz povedat....in zato jaz pravim "navlaka" . Recimo clioti (pač sem prebral par primerov) so se jim sprožali stranski air bagi če si malo bolj zapeljal v luknjo ( še mislim da je primer na forumu)....Torej v končni fazi le ni tako varno ampak celo nevarno....osebno imam pa res v mojem včasih prav butast občutek da bom slej kot prej dobil nekaj v glavo...česar pa si ne želim preveč...
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr maj 05, 2010 6:22 pm

ojej Lisko s čem se ti obremenjuješ... tvoje življenje mora bit res strašno naporno in stresno ;)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr maj 05, 2010 10:11 pm

BBoss je napisal/-a:ojej Lisko s čem se ti obremenjuješ... tvoje življenje mora bit res strašno naporno in stresno ;)


Včasih res kompliciram.... oops ampak pač tko je. Delam z elektroniko , pakiranjem in temi stvarmi in vem kako hitro se kak stvar zalomi. Nikjer pa še nisem zasledil na koliko se mora recimo opravit neki servis ( ali splošen pregled) vseh teh elektronskih pomagal v avtu. Recimo pri enem avtu so se mi kabli tko preribali da je štartal sam iz ljubega mira sred noči....pri drugem sem po x letih ugotovil da je v odbijaču še vedno folija v katero je bil zavit ko je bil novi pa je bil avto kupljen nov....

Dostikrat se v elektroniki zgodi da kak element ni zalotan ali pa je slabo (hladen lot) na testih elektronika dela in se zna zgodit da deluje par let šele nato odpove (mam kr dosti primerov od tega da ni bilo zalotano do tega da je cel procesor zalotan pa sam ena nogica ne (ima pa stik ker je prislonjena na ploščo) v določenem trenutko pa odpove....

Vem da so opravljeni številni testi in meritve ampak kdo mi zagotavlja da bo neka stvar delovala čez x let še vedno enako dobro kot danes? Pri novem avtu to načeloma ni problem....ampak pri 10-15 let starem air bagu? To pa se mi zdi da lih niso več zadeve za katere se ne smel obremnjevat....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Courage™
Mojster foruma
 
Prispevkov: 8038
Pridružen: Pe nov 14, 2003 2:48 am
Kraj: Sitting in the front seat, chillin' around while pimpin' the streets!

Napisal/-a Courage™ Če maj 06, 2010 1:28 pm

Lisko ce bi vsi razmisljali tako kot ti bi se se vedno vozli v 101 pa v pejekih. Gedora pa 13 kljuc pa si mel vse kaj si rabo.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če maj 06, 2010 1:46 pm

@Lisko: obstaja sicer možnost, da se omenjene zadeve zgodijo samo mene osebno je bolj strah, da kej mehanskega odpove pri tolk starem avtu. Recimo bremze - meni je pred leti na 10 let starem Pugiju vrglo ploščice iz čeljusti pri tem, da sploh niso bile znucane do konca pa je bila samo sreča, da nisem bil v kritični situaciji na kaki gorski cesti nad prepadom ali pa pri ustavljanju pred rdečo lučjo al pešcem pred na prehodu za pešce.

Recimo kakšen pregnit most pa roke al pa kaki drugi nosilci so lahko veliko bolj problematični od elektronskih napak. Tud amortizer, ki spusti lahko povzroči, da se znajdeš pod cesto, da o ostalih zadevah ne govorim.

Še dobro, da se takih zadev ne zgodi veliko ali pa se pa ne vemo zanje, ker za slo policijo je za večino nesreč kriva neprilagojena hitrost. Tako, da tudi če je tega več verjetno ne bomo nikoli zvedeli kaj je res bilo in koliko so varni mehanski deli in koliko elektronski.
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Napisal/-a chan Če maj 06, 2010 1:47 pm

lisko je napisal/-a:Vem da so opravljeni številni testi in meritve ampak kdo mi zagotavlja da bo neka stvar delovala čez x let še vedno enako dobro kot danes? Pri novem avtu to načeloma ni problem....ampak pri 10-15 let starem air bagu? To pa se mi zdi da lih niso več zadeve za katere se ne smel obremnjevat....


O podobni temi je bil nedavno napisan zanimiv članek: http://www.avtomobilizem.com/modules/ar ... rt_id=2549
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Če maj 06, 2010 3:30 pm

Courage™ je napisal/-a:Lisko ce bi vsi razmisljali tako kot ti bi se se vedno vozli v 101 pa v pejekih. Gedora pa 13 kljuc pa si mel vse kaj si rabo.


Sej zato pa hvalagobu da smo ljudje različni.

BBoss: zakaj misliš da jaz trobim da mora avto bi redno vzdrževan in pregledan? Osebno (glede na današnje stanje na cestah bi dal tehnične preglede na 3 mesce....seveda primeno ceneje). Kr nekaj poznam tudi primerov ,ko so se na dveh letih starih avtih pojavle zračnosti v podvozju ( tehnični je pa pri novih avtih na kolko? )....Nemalo krat sem že tudi tukaj na forumo slišal par opazk kao češ kaj boš menjal če še deluje oz. še ne kaže znake obrabe....Redni servisi niso samo olje in filtri....Če recimo dobi zračnost en končnik bo slej kot prej dobil tudi drugi saj imata za sabo enako število prevoženih km.....torej zakaj ne bi menjali oba ? In pa mali miljon je takih stvari.....Ampak mišljenje ljudi je še vedno da mali servis obsega olje in filtre velik pa poleg tekočin še jermene in vodno črpalko.....dragi moji vzdrževanje avta je daleč od tega.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov