Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a AgitatoR To okt 15, 2013 1:18 pm

Dokler z nekaterimi hiperkilometring prijemi dosegam porabo 6,7 litra na 100 km, ne bom hodil v ekstreme, ugašal avta, se jajcal za smrdljivimi kamioni in podobno.
Svojega 2.0 bencinarja vozim dinamično, izven naselj in na AC tudi nekaj nad oejitvami, defenzivno z veliko pvidevanja in spremljanja. prometa..
Od Ribnice do prvega rdečega semaforja na Škofljici, 2x do 3x, nad
Pijavo Gorico, stopim na zavoro, to je pa tudi edino zaviranje, če je promet normalno tekoč, kot navadno je.

Brezvezno matranje avta in sebe ni vredno privarčevanega denarja.
Nihče mi ne bo rekel da uživa, ko se vleče 30 na uro na AC v klanec za smrdljivim kamionom. Še sam sem v kamionu dobival popizditis, ker je bila prepoved prehitevanja.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Gosic To okt 15, 2013 1:24 pm

lada2103 je napisal/-a:Mislim,da bi morali čestitati avtorju te teme iz več razlogov:

1. Ne pomnim kdaj se je nazadnje na kakšno temo tako hitro širil krog komentarjev.
2. Avtor skrbi za večjo pretočnost prometa.
3. Dviguje nivo prometne kulture.
4. Zmanjšuje onesnaženje in porabo fosilnih goriv.
5. Zmanjšuje možnosti nesreč.
6. Manj obremenjuje družinski proračun.
7. Skrbi za družino in je dober zgled mlajšim generacijam.

Zdaj pa v razmislek tistim hiper super duper produktivnim dirkačem, ki na cesti namesto pol ure vozijo 24 minut na poti v službo.
V industriji, beri proizvodnji se gleda na vsak cent, ma delček centa. V koliko produkt prodaš in ti od tega še nekaj ostane, si zmagal. In v to je vloženo ogromno dela, znanja, tudi celodnevnih šihtov, izobraževanj...
In k strošku dela šteje tudi vožnja na delo (kdo plača ta strošek je danes že dilema, na žalost). Če bi razmišljali tako kot inženir v proizvodnji, da s čimmanj sredstvi doseže enak učinek, potem je tale hipermiling edino pravilen način razmišljanja. Vse drugo je vztrajanje v stari logiki. Na tale hipermiling gledam kot na neke vrste izobraževanje, ki ga v nekaterih delih prakticiram tudi sam. Ja, in če je omejitev 90 km/h, lahko peljem 80,70,60 če pred seboj na razdalji 500m vidim kolono pred rondojem.
Nekateri tege ne zmorejo prenesti in prehitijo. V redu, pred rondojem se torej ustavi, potem spelje in spet zavira itd....In v nadaljevanju poti, dolge 5 km pač vozim za njim, če voznik zmore pri sebi priznati, da je napredek tiščanja na plin in zavoro čista NULA. Seveda so pa kalibri, ki ne zmorejo končat s tiščanjem, ti, ja ti pa so tapravi. K sreči se ga kdo usmili, da ga spusti v kolono, da se ne razmaže na odbijač od šleparja, ki pelje nasproti.


Točno tako! Sicer je avtor te teme vsaj za moje pojme pravi profi, da dosega porabe 3.2l/100km. Moja je najnižja 3.6l/100km - tank. :P :P
Da se vrnem citiranemu delu.
Primer izdelava vozila. Na Češkem stane izdelava vozila 90€ manj, kot v Italiji. Podjetje seli proizvodnjo na Češko.
Kaj sem mislil s tem povedati. Teh 90€ je glede na ceno vozila ki ga kupimo relativno malo, vendar ob poplavi izdelanih vozil podjetju to prinese milijonske dobičke. Enako je pri gorivu. Nekatera podjetja, katera se ukvarjajo tudi s prevozništvom že izdelujejo marsikatere aplikacije, katere vozniku omogočajo manjšo porabo v povezavi s gnečami na cestah ob določenih urah, priporočajo drugačno izbiro poti in tako dalje. Ena izmed takih podjetij je Pekarna Pečjak.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe To okt 15, 2013 2:08 pm

Gosic je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:Mislim,da bi morali čestitati avtorju te teme iz več razlogov:

1. Ne pomnim kdaj se je nazadnje na kakšno temo tako hitro širil krog komentarjev.
2. Avtor skrbi za večjo pretočnost prometa.
3. Dviguje nivo prometne kulture.
4. Zmanjšuje onesnaženje in porabo fosilnih goriv.
5. Zmanjšuje možnosti nesreč.
6. Manj obremenjuje družinski proračun.
7. Skrbi za družino in je dober zgled mlajšim generacijam.

Zdaj pa v razmislek tistim hiper super duper produktivnim dirkačem, ki na cesti namesto pol ure vozijo 24 minut na poti v službo.
V industriji, beri proizvodnji se gleda na vsak cent, ma delček centa. V koliko produkt prodaš in ti od tega še nekaj ostane, si zmagal. In v to je vloženo ogromno dela, znanja, tudi celodnevnih šihtov, izobraževanj...
In k strošku dela šteje tudi vožnja na delo (kdo plača ta strošek je danes že dilema, na žalost). Če bi razmišljali tako kot inženir v proizvodnji, da s čimmanj sredstvi doseže enak učinek, potem je tale hipermiling edino pravilen način razmišljanja. Vse drugo je vztrajanje v stari logiki. Na tale hipermiling gledam kot na neke vrste izobraževanje, ki ga v nekaterih delih prakticiram tudi sam. Ja, in če je omejitev 90 km/h, lahko peljem 80,70,60 če pred seboj na razdalji 500m vidim kolono pred rondojem.
Nekateri tege ne zmorejo prenesti in prehitijo. V redu, pred rondojem se torej ustavi, potem spelje in spet zavira itd....In v nadaljevanju poti, dolge 5 km pač vozim za njim, če voznik zmore pri sebi priznati, da je napredek tiščanja na plin in zavoro čista NULA. Seveda so pa kalibri, ki ne zmorejo končat s tiščanjem, ti, ja ti pa so tapravi. K sreči se ga kdo usmili, da ga spusti v kolono, da se ne razmaže na odbijač od šleparja, ki pelje nasproti.


Točno tako! Sicer je avtor te teme vsaj za moje pojme pravi profi, da dosega porabe 3.2l/100km. Moja je najnižja 3.6l/100km - tank. :P :P
Da se vrnem citiranemu delu.
Primer izdelava vozila. Na Češkem stane izdelava vozila 90€ manj, kot v Italiji. Podjetje seli proizvodnjo na Češko.
Kaj sem mislil s tem povedati. Teh 90€ je glede na ceno vozila ki ga kupimo relativno malo, vendar ob poplavi izdelanih vozil podjetju to prinese milijonske dobičke. Enako je pri gorivu. Nekatera podjetja, katera se ukvarjajo tudi s prevozništvom že izdelujejo marsikatere aplikacije, katere vozniku omogočajo manjšo porabo v povezavi s gnečami na cestah ob določenih urah, priporočajo drugačno izbiro poti in tako dalje. Ena izmed takih podjetij je Pekarna Pečjak.

2.,3.,4., sta tko tko bi se dalo o njih debatirat.kar se varnosti tiče sploh.sploh če je govora o pasivni varnosti.
kar se pa tičče 6. točke je pa to svar posmeznika in njegoe denarnice in avtor gleda le na svojo denarnico ne pa na stroške ki bi jih lahko imeli drugi zaradi nejgove vožnje.(malo si preberi je bilo napisanih par strani nazaj).
je pa zanimivo da v tej temi je ene 5 ljudi ki avtorja zagovarjajo(za te se je izkazal iz prejšnjih tem da tudi sami zelo varčujejo z gorivom,do meje nesmisla) vsi ostali se pa nekak ne strinjajo z njim.
dvomim pa da so vsi ostali dirkači pa nevem kaj še vse.
Ni vse res kar napišem
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a plinaš To okt 15, 2013 2:10 pm

abbe je napisal/-a:
ghandaed je napisal/-a:@ishtmail

A pa si, (glede na to da ti ultra varčna vožnja in doseganje najnižje mogoče absolutne porabe očitno gre) pomislil na kompromis, recimo da poizkušaš dosečt najnižjo relativno možno porabo pri določeni (višji) potovalni hitrosti. S kakšno porabo misliš, da bi ti uspelo vozit na AC pri potovalni hitrosti 110kmh ali 120kmh?

Meni je namreč slednje največji izziv. Poizkušat dosečt čim nižjo povprečno porabo, a ne za ceno nižje hitrosti.


nedaj boh da bi kj tazga probal.
naj se vozi z 90 kmh na voznem pasu.tm nikogar ne ovira in ne ogroža.oz ovira ravno toliko kot kamioni..


samo taki potem z isto hitrostlo skočijo pred tistega , ki vozi po prehitevalnem pasu 130 ko dohitijo kamion , ki vozi 87...

Energetik81 je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:Ok, če se že vse sorte reči pogovarjamo, pa bi bilo zanimivo odpret debato zakaj ne kaloriferja pod avto. :mrgreen:
Ker bo večino toplega zraka odneslo mimo motorja, sploh če bo zapihal kakšen vetrič. Kvečjemu bi lahko postavil pod karter infra pečko.


a ne bi raje ene vgradne indukcijske plošče zmontirali v tlakovce na dvorišču??? =P
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
.com
Uporabnik
 
Prispevkov: 993
Pridružen: Če avg 18, 2011 4:09 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a .com To okt 15, 2013 2:12 pm

ne abbe, ostali smo bedaki in agresivci za volanom, ker nam ne gre in ne gre '' v lajšto'' takšen voznik in njegova vožnja....
a veš :lol:
glede 2,3 in 4 točke... če se začnemo o tem pregovarjati, bo 20 strani nepotrebnega balasta v tej temi :!:
točka 6. kako pa vpliva morebitna (zelo verjetna) okvara nekega dela v ali pri motorju, ki že v štartu stane 500eur + ??
| GOLF 6 in 7 | TSI power |
 
Uporabniški avatar
eentox
Uporabnik
 
Prispevkov: 1374
Pridružen: Ne apr 24, 2005 6:39 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a eentox To okt 15, 2013 2:17 pm

plinaš je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
lada2103 je napisal/-a:Ok, če se že vse sorte reči pogovarjamo, pa bi bilo zanimivo odpret debato zakaj ne kaloriferja pod avto. :mrgreen:
Ker bo večino toplega zraka odneslo mimo motorja, sploh če bo zapihal kakšen vetrič. Kvečjemu bi lahko postavil pod karter infra pečko.


a ne bi raje ene vgradne indukcijske plošče zmontirali v tlakovce na dvorišču??? =P


Ne, ker tudi indukcijska plošča ne dela na vsak material. Mogoče dejmo narediti še študijo iz kakšnih materialov so karterji motorjev?

Najboljši predlog je že bil od enega predhodnika - zvečer motor ven in s sabo v pojstlo pod dekco. Če bo še žena zraven pa bo zjutraj že ogret na delovno temperaturo
Chuck Norris je enkrat prišel dvakrat
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Daedalus To okt 15, 2013 4:36 pm

abbe je napisal/-a:2.,3.,4., sta tko tko bi se dalo o njih debatirat.kar se varnosti tiče sploh.sploh če je govora o pasivni varnosti.
kar se pa tičče 6. točke je pa to svar posmeznika in njegoe denarnice in avtor gleda le na svojo denarnico ne pa na stroške ki bi jih lahko imeli drugi zaradi nejgove vožnje.(malo si preberi je bilo napisanih par strani nazaj).
je pa zanimivo da v tej temi je ene 5 ljudi ki avtorja zagovarjajo(za te se je izkazal iz prejšnjih tem da tudi sami zelo varčujejo z gorivom,do meje nesmisla) vsi ostali se pa nekak ne strinjajo z njim.
dvomim pa da so vsi ostali dirkači pa nevem kaj še vse.


Prehitro sodiš - jaz sam ne vozim varčno, ker delam premalo kilometrov (pod 10k km letno) za tako početje, in avta ne vozim sam - kar podere ves trud, ki bi ga jaz vložil v varčno vožnjo. Pa bencinar je - manj zanimiva oz. manj prijetna varčna vožnja.

Meni predvsem ni jasno, kako lahko nekateri skačejo v zrak, da je to idiotizem in da takšni ljudje ogrožajo varnost - kar je čisto posploševanje - mečkači =/= varčni vozniki z glavo pri stvari. Nekatere blazno moti, da avtor teme vozi po voznem pasu AC 90 km/h, kot, da to njim nekaj škodi - in če si pozoren je to zato, ker so imele te osebe določene slabe izkušnje z mečkači, katere je npr. prehitel tovornjak ali avtobus na AC. Čisto posploševanje.

V tej temi je s strani drugače mislečih v večini (ne pa v celoti!) en kup posploševanja in nestrpnosti. Precej več, kot pa v temi, kjer se omeni, da je določena oseba sprobala 200 km/h+ po AC ali pa se rada preganja po lokalni ovinkasti cesti. Po možnosti z video dokazi. To je pa tisto, kar mene moti - ne pravim, da so ljudje divjaki, pravim, da se mi tako razmišljanje zdi sporno.
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Gosic To okt 15, 2013 4:58 pm

Tako je mišljenje pri nas, nimamo kaj. Če se pelješ 200km/h si 'đek' in imaš 'j***a'. To je ko nek hrošček na našem ozemlju v glavah nekaterih moških predstavnikov.
Če se pa pelješ 90km/h po AC (ker je itak namenjena najmanj 140km/h :roll: ) si pač mečkač, reva, skratka tisti, ki si ne 'upa' in povrhu še ogroža :roll: Nevem, kako se v tem primeru počutijo tovornjakarji. Verjetno kar prosijo milosti.
Čeprav se gre v principu za VARČEVANJE. Jaz osebno raje dam manj za gorivo in dam več za hrano. S tem odpadejo razni Lidli,Eurospini,Hofri in nizkocenovni izdelki, ki so vprašljivega porekla, kajšele sestavin, pravtako Kebabi in razne hrenovke. Vem kaj vsebujejo- sem videl. Dobro, o tem itak ni vredno razpravljati, vsak da za hrano kolikor se ima sam rad. Dejstvo pa je, da je namen te teme PRIKAZATI, kako se da prišparati kakšen € v teh časih in ne izražanju svojih frustracij in omejenosti. Glavni namen te teme je nekaj pozitivnega za sodržavljana.
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 To okt 15, 2013 5:15 pm

Ej, folk, res ste me nasmejali ob komentarjih v zvezi s kaloriferjem. Ta bolš je bla una z indukcijsko ploščo.

.com je napisal/-a:ne abbe, ostali smo bedaki in agresivci za volanom, ker nam ne gre in ne gre '' v lajšto'' takšen voznik in njegova vožnja....
a veš :lol:
glede 2,3 in 4 točke... če se začnemo o tem pregovarjati, bo 20 strani nepotrebnega balasta v tej temi :!:
točka 6. kako pa vpliva morebitna (zelo verjetna) okvara nekega dela v ali pri motorju, ki že v štartu stane 500eur + ??


Lahko malo bolj konkretno navedeš vzroke za morebitno okvaro egr, turbine, ležajev v motorju, sten valjev, .....zaradi varčne vožnje in manj gasa? Res do sedaj nisem slišal pravih argumentov. Zelo hitro se bo govorilo o zapacanosti motorja tistih, ki nikol ne pritisnejo na gas, da bi motor kao spucal. Tukaj bi rad slišal malo teorije. Praksa se pa pri mehanikih vedno začne takrat, ko kakšen okvarjen del vzame v roke in si zase razloži zakaj da je to in ono zapacano. Največkrat slišim, da zato ker je vozil kot penzionist. Če smo v zadnji debati v zvezi z EGR prišli do zaključka, da pri malo gasa z ogretim motorjem v vrtljajih, ki jih motor normalno požira brez tresenja (1.3 jtd, 1.3 cdti...1500 o/min ravna cesta 60km/h enakomerna hitrost, 80km/h malo gasa enakomerno gibanje in podobne situacije, prestavljanje s tekočim tekom motorja z malo gasa...ogret motor...ja to bi tudi lahko bila penzionistična vožnja) Takšna vožnja je običajno v tekočih kolonah, če držiš varnostno razdaljo po sistemu elastike.
Prosim za razlago zakaj bi taka vožnja prinesla dodatne stroške.

Energetik81 je napisal/-a:Kalorifer ni nič nevaren avtu, če normalno dela.
Problem lahko nastane, če zariba ventilator --> spirale se pregrejejo --> plastika se pregreje, deformira in nasloni na spirale --> imaš pol kile goreče plastike pod avtom.

A obstajajo kaloriferji iz pločevine?

Čakaj, lahko da je težava, če zagori pod avtom, vendar kolikor vem je ohišje iz samougasljive plastike, v razmislek pa tole. Na trgu so kaloriferji, ki se namestijo celo v notranjost vozila...če bi bilo tolkšno tveganje, kot opisujete, potem tole ne bi šlo skozi. V notranjosti se še hitreje kaj vname kot pod avtom



edit mod

Iz pravilnika

3.5 - nedovoljeno je pisanje ali citiranje večih post-ov zaporedoma (zato se uporablja funkcijski gumb "uredi" ali pa z novim forumom funkcija "citiraj" - desni spodnji del prispevka). V kolikor se stvar kljub opozorilu nadaljuje, se uporabnika onemogoči.


Prosim, da se vsaj približno držiš tega
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail To okt 15, 2013 5:53 pm

Nov rekordni tank:

1611,6 kilometrov
55,49 litrov goriva
povprečje 3,44 l/100km

Zanimivost: povprečje po potovalnem računalniku: 3,2
Torej je realna poraba za ta tank bila 0,24 l/100km slabša od izračunane porabe.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lisko To okt 15, 2013 6:45 pm

ghandaed je napisal/-a:@ishtmail

A pa si, (glede na to da ti ultra varčna vožnja in doseganje najnižje mogoče absolutne porabe očitno gre) pomislil na kompromis, recimo da poizkušaš dosečt najnižjo relativno možno porabo pri določeni (višji) potovalni hitrosti. S kakšno porabo misliš, da bi ti uspelo vozit na AC pri potovalni hitrosti 110kmh ali 120kmh?

Meni je namreč slednje največji izziv. Poizkušat dosečt čim nižjo povprečno porabo, a ne za ceno nižje hitrosti.



Eto morm se pohvalit :D Pri ENAKIH vožnjah in hitrostih....
Jeep cheroki iz 11 na 9
Clio iz 6 na 4

Nobene tehnike nobenih extremov.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 To okt 15, 2013 8:06 pm

ishtmail je napisal/-a:Nov rekordni tank:

1611,6 kilometrov
55,49 litrov goriva
povprečje 3,44 l/100km

Zanimivost: povprečje po potovalnem računalniku: 3,2
Torej je realna poraba za ta tank bila 0,24 l/100km slabša od izračunane porabe.


Tole je pa res hud podatek. A lahko poves kako si vozil. Prosim, če opišeš kakšno tipično vožnjo v službo in nazaj po odsekih. Kaj vse si počel za znižanje porabe, kolk je bil tlak v pnevmatikah, kako se je spremenila poraba v dežju, vlažni cesti brez dežja, katere tehnike si uporabil za zadnjih 1600 km
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 To okt 15, 2013 8:37 pm

lada2103 je napisal/-a:
ishtmail je napisal/-a:Nov rekordni tank:

1611,6 kilometrov
55,49 litrov goriva
povprečje 3,44 l/100km

Zanimivost: povprečje po potovalnem računalniku: 3,2
Torej je realna poraba za ta tank bila 0,24 l/100km slabša od izračunane porabe.


Tole je pa res hud podatek. A lahko poves kako si vozil. Prosim, če opišeš kakšno tipično vožnjo v službo in nazaj po odsekih. Kaj vse si počel za znižanje porabe, kolk je bil tlak v pnevmatikah, kako se je spremenila poraba v dežju, vlažni cesti brez dežja, katere tehnike si uporabil za zadnjih 1600 km


Takega rezultata še nisem dosegel, res pa je da ne izvajam tako hiper tehnike varčne vožnje. Peljem tudi 100, 110, še posebej takrat ko se mi dela regeneracija dpf-ja. DPF tudi terja svoj davek. Moj najboljši tank do sedaj je bil po BC-ju 3.5 (povišan tlak v pnevmatikah na 2,7 bar), sicer pa je povprečje okrog 3,7 l/100 km po potovalnem računalniku na armaturi. Izračunana poraba po litrih in prevoženih kilometrih je v povprečju za 2 dcl višja. Moram pa poudariti,da ne izvajam tako izrazito varčne vožnje, držim se le stran od zelo visokih hitrosti in vozim defenzivno. Čim manj uporabe zavor, avto ima vrajen ISG sistem (idle stop and go)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ To okt 15, 2013 11:39 pm

Gosic je napisal/-a:Tako je mišljenje pri nas, nimamo kaj. Če se pelješ 200km/h si 'đek' in imaš 'j***a'. To je ko nek hrošček na našem ozemlju v glavah nekaterih moških predstavnikov.
Če se pa pelješ 90km/h po AC (ker je itak namenjena najmanj 140km/h :roll: ) si pač mečkač, reva, skratka tisti, ki si ne 'upa' in povrhu še ogroža :roll: Nevem, kako se v tem primeru počutijo tovornjakarji. Verjetno kar prosijo milosti.
Čeprav se gre v principu za VARČEVANJE. Jaz osebno raje dam manj za gorivo in dam več za hrano. S tem odpadejo razni Lidli,Eurospini,Hofri in nizkocenovni izdelki, ki so vprašljivega porekla, kajšele sestavin, pravtako Kebabi in razne hrenovke. Vem kaj vsebujejo- sem videl. Dobro, o tem itak ni vredno razpravljati, vsak da za hrano kolikor se ima sam rad. Dejstvo pa je, da je namen te teme PRIKAZATI, kako se da prišparati kakšen € v teh časih in ne izražanju svojih frustracij in omejenosti. Glavni namen te teme je nekaj pozitivnega za sodržavljana.


1. Ne vem od kod jemljete (leti tudi na ostale) ideje za takšna posploševanja glede tega, da je pri nas spejemljivo le dirkanje ipd. :roll: :roll: :roll: Btw, tovornjakarji imajo z mečkači bistveno več težav, kot z dirkači, vsaj večina. Spet se ponavlja ena neumnost tipična za ta forum, kar naenkrat imamo po prerekanjih sodeč samo dve skrajni skupini, kot da ne obstaja nič vmes.

No jaz sem predstavnik ene in druge skrajnosti, kot tudi vsega vmes, se pravi od izredno varčne vožnje do preizkušanja skrajnim meja avtomobila. Poleg tega sem pogosto "prisiljen" vozit počasi (težek kombi ali pa avto s (težko) prikolico). Nadvse zanimivo je dejstvo, da praktično nikoli, ko vozim počasi, nimam težav z "dirkači", noben mi ne trobi, me ne rine iz ceste ipd., tako da me resno zanima, zakaj se nekaterim - tudi avtorju to (očitno redno?) dogaja. sem pa že bil v avtu s kom, ki je naredil neumnost in ni imel pojma, zakaj mu kdo trobi. Zanimivo tudi, da takozvane dirkače srečam enkrat na par mescev, mečkače, ki se potrudijo delat gužvo tudi na številne druge načine, ne le s samo hitrostjo, pa prehitevam tudi ko se s tono in pol težkim 10 let starim avtom vozim s porabo okrog 4.5l.

2. Super se ti obnese to varčevanje, dokler imaš avto v garanciji in ti zastonj menjajo vse stvari, ki jih uničiš s takšno vožnjo! Kaj boš pa dalje? Nekoga nategnil s tem avtom ali "varčno" popravljal vse zadeve?
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4378
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a xxl To okt 15, 2013 11:52 pm

Enkrat pred leti sem s službeno octavio 90 KM TDI poskusil varčno vožnjo na relaciji SG-MB po Dravski dolini,cca 75 km.V naseljih po predpisih,zunaj naseljih največ in najpogosteje 100.Na koncu poti je bc kazal 3,4 in povprečno hitrost 70km/h,kar ni malo,saj na cesti ni bilo veliko prometa,prehitel sem 3-4 avte,mene pa nobeden (torej nisem ogrožal prometa s svojim "hypermilingom").Torej,če bi uporabil vse trike,s ugašanjem vred,bi šlo še nižje.Res je pot potekala po dolini Drave navzdol,ampak,to pa spet ne moreš enačit s spustom z Rogle :D .
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Jerch_ Sr okt 16, 2013 12:27 am

tukaj se kregate in pišete v neke ekstreme.. sam sem pri svojih 200+ dizelskih konjih opazil, da se poraba bistveno spremeni, ce pospešujem (večinoma vozim po AC) z že malenkost manj moči in ravno tako ob držanju večje varnostne razdalje in posledično manj zaviranju z zavorami. Pozna se 10-15%. Ker se mi povprečna hitrost ni bistveno spremenila je to dobrodošlo. Opazam pa, da se tisti, ki vozijo le manjše kubature motorjev brez turbine navadijo na zahojevanje gasa in potem ko pridejo na močnejši avto s turbino prihaja to do izraza v obliki visoke porabe.
verjamem, da nekateri uzivate v hypermilingu ampak mi to ne diši, prvo zaradi okvar, drugo pa ker imam pri zakonski omejitvi a AC tako nizke obrate v 6. prestavi, da bi za 30km/h nižja hitrost nebistveno prispevala k porabi. Hkrati pa koliko zares prišparate s hypermilingom je relativno. Sam raje ne kadim, ne hranim domačih živali in spijem kakšno kavo manj v kafiču in se lepo spodobno vozim in ne spim za volanom pri 90km/h. Pa seveda dam z veseljem tistega pol litra več na vsakih 100km. Aja, vsak ki trdi da je pri 90 enako zbran kot pri 130 se laže. kot prvo samemu sebi. ker pri 90 ne rabi nikogar prehitevat in drugi spremljajo njega...
 
Uporabniški avatar
diamant72
Novinec
 
Prispevkov: 247
Pridružen: To maj 27, 2008 3:26 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a diamant72 Sr okt 16, 2013 2:59 am

Malo offtopic ali pa glede na nekatere izlive žolča tudi ne:

Največ nesreč še vedno zaradi prehitre vožnje
Link

V prvih osmih mesecih letošnjega leta (od 1. januarja do 31. avgusta 2013) se je na slovenskih cestah zgodilo 12.268 (15.596) prometnih nesreč, v katerih je umrlo 74 (79 ) udeležencev, 441 (617) se jih je hudo telesno poškodovalo in 5.337 (5.653) lahko telesno poškodovalo. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč s hujšimi posledicami ali s smrtjo udeležencev je neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravil o prednosti. V letošnjem letu je zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 28 (31) udeležencev, 165 (217) se jih je hudo telesno poškodovalo


http://e-uprava.gov.si/ispo/cestnavarnost/zacetna.ispo

Torej sami vrhunsko usposbljeni in zbrani schumacherji se vozijo po Sloveniji, samo od kje potem nesreče? A so od tujcev? Zdaj pa naj mi kateri mojster utemeljeno razloži, kako je (pre)hitra vožnja bolj varna kot umirjena oz vožnja z glavo? Recimo s kakšno analizo, pa kakšno formulo o zavorni poti pa tako naprej.

Pa da ne bo pomote - tudi sam kdaj prehitro peljem. Samo fantje in gospodje - ne nakladat.
Trenutno vozim: BMW 645Ci (1:24), Maserati GranTurismo RC (1:18)
P.S. Iščem čarobno palčko, ki pretvarja 1:18 v 1:1. Tudi 1:24 v 1:1 bo ok...
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Sr okt 16, 2013 4:55 am

lada2103 je napisal/-a:
ishtmail je napisal/-a:Nov rekordni tank:

1611,6 kilometrov
55,49 litrov goriva
povprečje 3,44 l/100km

Zanimivost: povprečje po potovalnem računalniku: 3,2
Torej je realna poraba za ta tank bila 0,24 l/100km slabša od izračunane porabe.


Tole je pa res hud podatek. A lahko poves kako si vozil. Prosim, če opišeš kakšno tipično vožnjo v službo in nazaj po odsekih. Kaj vse si počel za znižanje porabe, kolk je bil tlak v pnevmatikah, kako se je spremenila poraba v dežju, vlažni cesti brez dežja, katere tehnike si uporabil za zadnjih 1600 km


V praksi je tako:
Temperatura pod 10 stopinj celzija: višja poraba cca 5%
Za temperature pod ničlo ti sporočim, ko pridem do njih s trenutno tehniko vožnje (avto imam sicer od januarja, toda tiste zime ne morem šteti, ker sem se avtomobila šele navajal).
Močan dež: višja poraba cca 10%
Rahel dež ali brez dežja (pa mokra cesta): brez bistvene razlike pri porabi

Odsekov je preveč, da bi napisal za vsakega posebej (ker so 'odseki' lahko dolgi tudi samo 300m: recimo mini vzpon, ali pa mini spust in podobno)

Uporabljam vse tehnike, ki sem jih opisal v tej temi, edino drsenje pretežno 'v leru' ali 'z ugasnjenim motorjem' (drsenja v prestavi ne uporabljam več kaj dosti).

Kjer je ravnina, se trudim sprotno porabo držati na 3 (kolikor pač gre, da ohranim hitrost).
Kjer je vzpon, po izkušnjah prilagodim gas do te mere, da mi hitrost do vrha vzpona pade. Za to je seveda predpogoj, da poznaš cesto in imaš izkušnje, s kakšnim gasom lahko to izvedeš.
Kjer je spust, ponavadi ugasnem motor in drsim, dokler gre. Na nekaterih spustih (npr. spust iz Višnjegorskega klanca) lahko pridobim hitrost: tudi do 125km/h, kar potem izkoristim in drsim z ugasnjenim motorjem dalje po ravnini, dokler hitrost ne pade na 90. *** Jasno to delam, če dopuščajo razmere na cesti, da ne bo kdo spet dobil kake čudne predstave. Včasih je vozni pas poln in se vozi s hitrostjo 110, kar pomeni, da seveda ne morem spustiti avta 'v leru'.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Sr okt 16, 2013 7:33 am

diamant72 je napisal/-a:Malo offtopic ali pa glede na nekatere izlive žolča tudi ne:

Največ nesreč še vedno zaradi prehitre vožnje
Link

V prvih osmih mesecih letošnjega leta (od 1. januarja do 31. avgusta 2013) se je na slovenskih cestah zgodilo 12.268 (15.596) prometnih nesreč, v katerih je umrlo 74 (79 ) udeležencev, 441 (617) se jih je hudo telesno poškodovalo in 5.337 (5.653) lahko telesno poškodovalo. Najpogostejši vzrok prometnih nesreč s hujšimi posledicami ali s smrtjo udeležencev je neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravil o prednosti. V letošnjem letu je zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 28 (31) udeležencev, 165 (217) se jih je hudo telesno poškodovalo


http://e-uprava.gov.si/ispo/cestnavarnost/zacetna.ispo

Torej sami vrhunsko usposbljeni in zbrani schumacherji se vozijo po Sloveniji, samo od kje potem nesreče? A so od tujcev? Zdaj pa naj mi kateri mojster utemeljeno razloži, kako je (pre)hitra vožnja bolj varna kot umirjena oz vožnja z glavo? Recimo s kakšno analizo, pa kakšno formulo o zavorni poti pa tako naprej.

Pa da ne bo pomote - tudi sam kdaj prehitro peljem. Samo fantje in gospodje - ne nakladat.


še en tipičen post nekoga ki pač nima pojma.pa zna samo limat linke ne zna pa uporabljat svoje glave oz biti nepristranski.
neprilagojena hitrost je najbolj razširjen pojem ki ga policija uporablja,ker so tok nesosobni a ne vidijo drugih vzrokov.(ovira na cesti,luknja v asfaltu,razpoka....)
eto mal primer:
omejitev 70 se prpeleš v ovinek 60 in je tm pesek pa zletiš s ceste.to je zanjih neprilagojena hitrost (ni pa to prevelika hitrost,to ne gre enačit)
drug primer:
peleš se po spluženi cesti 60 pa naletiš na zaplato ki ni posuta s soljo in ti drsne.spet je vzrok neprilagojena hitrost (ni pa to prevelika če je omejitev 70)
ti je zdaj kaj bol jasno?
v statistiki,ki si jo navedel ni nikjer napisano koliko od teh z neprillagojeno hitrosjo je bilo pijanih ali drogiranih.dokler tega podatka ni ne moreš tega enačiti s tem kar pišemo na forumu,ker ja osebno opit ne vozim nikoli hitro,kaj šele prehitro!!
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a abbe Sr okt 16, 2013 7:39 am

Gosic je napisal/-a:Tako je mišljenje pri nas, nimamo kaj. Če se pelješ 200km/h si 'đek' in imaš 'j***a'. To je ko nek hrošček na našem ozemlju v glavah nekaterih moških predstavnikov.
Če se pa pelješ 90km/h po AC (ker je itak namenjena najmanj 140km/h :roll: ) si pač mečkač, reva, skratka tisti, ki si ne 'upa' in povrhu še ogroža :roll: Nevem, kako se v tem primeru počutijo tovornjakarji. Verjetno kar prosijo milosti.
Čeprav se gre v principu za VARČEVANJE. Jaz osebno raje dam manj za gorivo in dam več za hrano. S tem odpadejo razni Lidli,Eurospini,Hofri in nizkocenovni izdelki, ki so vprašljivega porekla, kajšele sestavin, pravtako Kebabi in razne hrenovke. Vem kaj vsebujejo- sem videl. Dobro, o tem itak ni vredno razpravljati, vsak da za hrano kolikor se ima sam rad. Dejstvo pa je, da je namen te teme PRIKAZATI, kako se da prišparati kakšen € v teh časih in ne izražanju svojih frustracij in omejenosti. Glavni namen te teme je nekaj pozitivnega za sodržavljana.


to da si zraven dal kamionarje je le dokaz tega da nisi nepristranski in namerno zavajaš oz vlečeš nit na svojo stran da bi "opravičil" varčno vožnjo.
očitno si ugotovil da z svojo vožnjo oviraš druge in sedaj iščeš vsako možno "primerjavo" da bi se opral.
Ni vse res kar napišem
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov