Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Sr okt 16, 2013 9:57 am

Zanima me kako ti kaže trenutna poraba, ko pelješ naprimer 75km/h v peti in koliko v 4. prestavi, Koliko je razlike v porabi po BCju pri 60 km/h v peti oziroma četrti prestavi.
Mislim, da je dobro to, da je tvoja mašinca brez filtra sajastih delcev. Približno enkrat na tank se pri mojem avtu vključi regeneracija, ker opazno dvigne porabo na eni relaciji. Vsi pa vemo kako je težje potem popravljati, znižati porabo.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a J.McLane Sr okt 16, 2013 10:06 am

Enkrat na tank je tista regeneracija zanemarljiva, imajo pa dodatni filtri že sami po sebi nekaj vpliva na porabo, vseeno primerjaš EURO 3 in EURO 5 motor. Ampak neglede na vse bi tale tvoj 1.3 litrski mlinček od dizla moral spraviti bliže 3 litrom, zgleda da si preslab hypermiler :lol:
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Sr okt 16, 2013 10:14 am

J.McLane je napisal/-a:Enkrat na tank je tista regeneracija zanemarljiva, imajo pa dodatni filtri že sami po sebi nekaj vpliva na porabo, vseeno primerjaš EURO 3 in EURO 5 motor. Ampak neglede na vse bi tale tvoj 1.3 litrski mlinček od dizla moral spraviti bliže 3 litrom, zgleda da si preslab hypermiler :lol:

Ja, imam tudi malo klanca preden se pripeljem domov, pa tud res očitno nisem tolk u orto hypermiler kot avtor prispevka. On je pa res as. Blagor tistim, ki dobijo lep , ohranjen dizel euro 3.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Sr okt 16, 2013 12:43 pm

Mene pa ima, da bi (ko pridejo v Slovenijo) vzel za testno vožnjo tanovo Octavio z Greenline dizel motorjem... Baje ima ta zadeva deklarirano porabo 3,4, in me zanima, ali zadnja leta proizvajalci res tako nesramno nategujejo folk, kot se govori... (testiranje brez filtra delcev in podobne goljufije) Če ta deklarirana poraba drži, potem bi jaz s svojo tehniko moral tanovo Octavio spravit na 2,5, imam pa glede tega precej dvomov.

Glede tega imajo pa v ZDA pošlihtano: tam državna inštitucija testira avtomobile s svojimi standardi (ki so bistveno strožji od teh v Evropi in precej bližje vožnji v resničnem svetu), in ni nenavadno, da se EPA rejtingi (ameriški) konkretno razlikujejo od NEDC (evropski), kar se tiče porabe, ponavadi je poraba po EPA precej višja.
Za marsikaterega konjička se tako da dobit EPA rejtinge... Škode žal ni med njimi, saj se v ZDA ne prodaja, in je nikoli niso dali testirati.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Sr okt 16, 2013 1:52 pm

Tole temo sem od začetka z veseljem prebiral. Vmes sem nekaj strani prepiranja spustil - predlagam, da se za filozofiranje o smiselnosti hypermilinga naredi druga tema, tu pa naj bo le debata o hypermilingu oz. o rezultatih uporabe posameznih tehnik.

Uglavnem, ta tema me je spodbudila, da sem tudi sam malo poskusil kakšne rezultate prinese določena tehnika. Avto Audi A4 2004 1.9 TDI 130 KM, gume 195/65 15, prevoženih 180kkm. Moja dosedanja vožnja je bila relativno hitra (v teku s prometom, sicer AC 130-160, regionalne ceste 90-110, naselja okoli omejitev) a varčna v stilu čim manj nepotrebnega zaviranja, dnevne relacije 2x 25 km (10 km regionalna cesta, AC 4 ali 14 km, mesto 9 ali 4 km), vmes pa tudi daljše avtocestne vožnje, izleti, hribi, ... povprečna poraba parih let 5,7 l/100km. Med vožnjo nisem na noben način oviral ostalega prometa.

Nekaj testov na osnovi trenutne porabe med vožnjo skozi Lipe in Črno vas, tempomat na slabih 60 km/h, poraba med 3,2 in 3,8 l/100km:
Razlika med 5. in 6. prestavo približno 0,3 l/100km, v prid bolj varčni 6. prestavi.
Razlika med vključenim in izključenim kompresorjem klime 0,2 do 0,3 l/100km.

Učinek tehnike drsenja s brez ugašanja motorja.
Ker si časa voženj ne želim podaljševati, sem tehniko preizkušal s povprečno enako hitrostjo vožnje kot sicer:
Regionalna cesta relacija 10 km, na dobrih 15km podlage z uporabo tehnike drsenja prihranim 0,3 l/100km glede na celotno relacijo (cca 25 km)
AC (pol J in V obvoznica), v 15 km z uporabo tehnike drsenja prihranim 0,5 l/100km (pospešim do slabih 150 km/h, drsim do slabih 130 km/h)

Rezultati temeljijo na enkratnem poskusu in občutku za porabo na osnovi povprečne porabe celotne relacije. Nad rezultati sem presenečen, ker si nisem mislil, da bo učinek tehnike drsenja tako velik. Pa očitno izgube zaradi vrtenja motorja niso nezanemarljive. Očitno rabim še 7. in 8. prestavo :D
Slika
 
Gosic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2055
Pridružen: To jan 27, 2009 9:35 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Gosic Sr okt 16, 2013 3:07 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
Gosic je napisal/-a:Tako je mišljenje pri nas, nimamo kaj. Če se pelješ 200km/h si 'đek' in imaš 'j***a'. To je ko nek hrošček na našem ozemlju v glavah nekaterih moških predstavnikov.
Če se pa pelješ 90km/h po AC (ker je itak namenjena najmanj 140km/h :roll: ) si pač mečkač, reva, skratka tisti, ki si ne 'upa' in povrhu še ogroža :roll: Nevem, kako se v tem primeru počutijo tovornjakarji. Verjetno kar prosijo milosti.
Čeprav se gre v principu za VARČEVANJE. Jaz osebno raje dam manj za gorivo in dam več za hrano. S tem odpadejo razni Lidli,Eurospini,Hofri in nizkocenovni izdelki, ki so vprašljivega porekla, kajšele sestavin, pravtako Kebabi in razne hrenovke. Vem kaj vsebujejo- sem videl. Dobro, o tem itak ni vredno razpravljati, vsak da za hrano kolikor se ima sam rad. Dejstvo pa je, da je namen te teme PRIKAZATI, kako se da prišparati kakšen € v teh časih in ne izražanju svojih frustracij in omejenosti. Glavni namen te teme je nekaj pozitivnega za sodržavljana.


1. Ne vem od kod jemljete (leti tudi na ostale) ideje za takšna posploševanja glede tega, da je pri nas spejemljivo le dirkanje ipd. :roll: :roll: :roll: Btw, tovornjakarji imajo z mečkači bistveno več težav, kot z dirkači, vsaj večina. Spet se ponavlja ena neumnost tipična za ta forum, kar naenkrat imamo po prerekanjih sodeč samo dve skrajni skupini, kot da ne obstaja nič vmes.

No jaz sem predstavnik ene in druge skrajnosti, kot tudi vsega vmes, se pravi od izredno varčne vožnje do preizkušanja skrajnim meja avtomobila. Poleg tega sem pogosto "prisiljen" vozit počasi (težek kombi ali pa avto s (težko) prikolico). Nadvse zanimivo je dejstvo, da praktično nikoli, ko vozim počasi, nimam težav z "dirkači", noben mi ne trobi, me ne rine iz ceste ipd., tako da me resno zanima, zakaj se nekaterim - tudi avtorju to (očitno redno?) dogaja. sem pa že bil v avtu s kom, ki je naredil neumnost in ni imel pojma, zakaj mu kdo trobi. Zanimivo tudi, da takozvane dirkače srečam enkrat na par mescev, mečkače, ki se potrudijo delat gužvo tudi na številne druge načine, ne le s samo hitrostjo, pa prehitevam tudi ko se s tono in pol težkim 10 let starim avtom vozim s porabo okrog 4.5l.

2. Super se ti obnese to varčevanje, dokler imaš avto v garanciji in ti zastonj menjajo vse stvari, ki jih uničiš s takšno vožnjo! Kaj boš pa dalje? Nekoga nategnil s tem avtom ali "varčno" popravljal vse zadeve?


S tabo se je treba vedno ukvarjat.
Moj avto deluje praktično kot ura. Pri 150.000km pa je menjava sprednjih stabilizatorjov skoraj priporočena, zaradi naših luknjastih cest, ki se jim izogibam v kolikor se da. Kako zguncan avto bi šele bil, če bi vozil 'dinamično' :D Takrat imam manj možnosti, da se luknji dejansko izzognem.
Kar se tiče volanske letve. To je tipična napaka. Vtipkaj v googla. Nevem kaj bi jaz pripomogel k pokanju volana. Sedel na njemu nisem, tako kot nekateri na svoji mehki plastiki :D

Komu bom jaz svoj avto prodal? Ja lahko ti kar odgovorim. Avto bom znucal do konca, pač dokler bo delal. Upam, da vsaj še ene 5 let :D
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ~toMmy~ Sr okt 16, 2013 5:05 pm

Turbino in izpušni kolektor si pa menjal na čem?? Kolesu?
Zadnjič spremenil ~toMmy~, dne Sr okt 16, 2013 5:20 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4411
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a xxl Sr okt 16, 2013 5:09 pm

Mate je napisal;AC (pol J in V obvoznica), v 15 km z uporabo tehnike drsenja prihranim 0,5 l/100km (pospešim do slabih 150 km/h, drsim do slabih 130 km/h)
-kako hitro pospešuješ do 150,to tehniko si uporabljal samo če cesta vsaj malo gre navzdol,ali tudi,če se ti zdi,da je popolnoma ravna,navzgor najbrž nima smisla?!
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Sr okt 16, 2013 6:53 pm

@Mate: Odličen rezultat... Ja, pri velikih hitrostih je efekt hypermiling tehnik lahko še bistveno bolj opazen (logično, ker je sicer povprečna poraba toliko višja, prihrani pa se načeloma določen odstotek porabe).

Uporabljaš torej tehniko 'pulse & glide', torej pulse = pospeševanje, glide = drsenje (in počasno zaviranje). To delaš v leru oz. s sklopko, ali zaviraš z motorjem?
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Jerch_ Sr okt 16, 2013 7:20 pm

ishtmail je napisal/-a:@Mate: Odličen rezultat... Ja, pri velikih hitrostih je efekt hypermiling tehnik lahko še bistveno bolj opazen (logično, ker je sicer povprečna poraba toliko višja, prihrani pa se načeloma določen odstotek porabe).

Uporabljaš torej tehniko 'pulse & glide', torej pulse = pospeševanje, glide = drsenje (in počasno zaviranje). To delaš v leru oz. s sklopko, ali zaviraš z motorjem?


točno to sem hotel v mojem prejšnjem postu opisati.. da sem opazil, da ko pri višjih hitrostih

Recimo.. peljem se po primorski AC, smer Sežana. Pred razcepom Gabrk (AC nadaljuje proti Divači, Kozini ali pa izvoz za Sežano, Benetke..) na vrhu hriba vržem pri 160 v ler in imam pri odcepu hitrost 140 in pri priključevalnem pasu, ki pride iz Kozine, Divače več kot 100. Potem pospešim spet na 160 po ravnini in ravno pri počivališču Povir BS vržem v ler. sledi padec hitrosti do 130 in potem stalno rahel klanec navzdol. Na koncu v 5. in 4. prestavi upočasnim. Pospešim vedno s 2/3 gasa in imam porabo v šesti takrat okoli 11,5.

Poraba postojna-sežana pri takem principu ekstremno nizka. ni ravno 3 litre ampak za 205 konjskega dizla in visokim povprecjem hitrosti je brez težav pod 4,5 litre. Povprecje hitrosti je precej nad slovenskim. Je pa res da ni zaviranja in ko le to je je z motorjem, drugače pa avto po rahlem klancu navzdol v leru..

Pa še za tiste zanesenjake, ki vas skrbi hitrost. Stevec kaze eno, GPS drugo. Toleranca na AC je 12km/h - tako na stacionarnih radarjih ki se uporabljajo na treh nogah in so zadaj skriti policaji kot na stacionarnih škatlah. Torej 130+12 je 142. ker vsak števec takrat laže vsaj za 5km/h, jih večina pokaze 150. in ja; občasno tvegam in vozim smrtnih 10km/h več kot je toleranca v naši prelepi republiki.

Nedavno sem bil udeležen v verižnem trčenju na AC. Sam sem se ustavil ob nenadnem zaviranju kolone, punca za mano tudi. a kaj ko je potem začelo pokati in sem pokasiral tudi sam. Kaj želim povedati; zbranost voznikov danes je katastrofalna. Poleg tega oprema. In ja, upam si trditi, da nekdo ki ima vrhunske gume in zavore ter ne telefonira, ne razmišlja o šefu in o tem kako mu stoji maskara je precej bolj varen voznik kot tisti ki vozi 87km/h in dela vse to. In bolj varen je tudi, če sem in tja preseže magičnih 130 na AC. Sicer pa je Abbe opisal zakaj je vzrok za nesreče pogosto hitrost.. ker že ko se z avtom postaviš na zaledenelo cesto in se ne premikaš naprej in zdrsneš v stran bodo rekli da nisi prilagodil hitrosti razmeram na cesti. ce bi nekateri prilagodili hitrost da bi bili varni, bi jo zmanjšali na 0 in se vsedli na skret, da ne bi tukaj po forumu srali..
 
Uporabniški avatar
ishtmail
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 50
Pridružen: Če okt 10, 2013 10:22 am

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a ishtmail Sr okt 16, 2013 8:06 pm

Jerch_ je napisal/-a:Poleg tega oprema. In ja, upam si trditi, da nekdo ki ima vrhunske gume in zavore ter ne telefonira, ne razmišlja o šefu in o tem kako mu stoji maskara je precej bolj varen voznik kot tisti ki vozi 87km/h in dela vse to. In bolj varen je tudi, če sem in tja preseže magičnih 130 na AC.

Ja, glavna in edina stvar glede varnosti je v resnici to, da si z glavo pri stvari, da si 100% skoncentriran. Hypermiling v svojem bistvu zahteva 120% koncentracijo, saj drugače ne dosežeš rezultatov. Lahko pa voziš z isto koncentracijo tudi 150, pa si na cesti varen voznik.

Je pa tu ena druga poanta glede hitrosti, na katero me je vedno opozarjala žena, ko sem gonil 160 in več:
Ti si mogoče že z glavo pri stvari in boš znal odreagirati. Problem je, da na cesti nisi sam in da je na cesti še kup drugih, ki bodo v kritičnem trenutku naredili kiks. Tvoja odlična reakcija ti takrat ne bo pomagala nič, ker boš pokasiral napako drugih.

Če torej voziš na meji svojih sposobnosti, se spomni, da je to meja tvojih sposobnosti, medtem ko je meja sposobnosti (koncentracije, znanja, spremljanja dogajanja na cesti) drugih voznikov lahko precej nižja.

ZATO je bolj varno vozit malenkost počasneje, saj ti počasnejša vožnja da bistveno več časa, da odreagiraš, pa tudi da svojo reakcijo po potrebi spremeniš, če bo nekdo drug naredil štalo. OK, če ti nekdo prileti od zadaj, nimaš kaj...


En dober primer, kako izjemno počasna vožnja nekaterim ne pomaga prav nič, da na cesti ne bi bili totalni nesposobnjakoviči:

Danes zjutraj je na priključku Grosuplje bil tako zgoščen promet, da so se priključevali na AC s hitrostjo 10km/h. Jaz sem vozil po voznem pasu standardnih 90, prehitevalni pas je bil poln do konca in se ni dalo umaknit. Upočasnil sem na 70. In nato ena babnica (sori, ne morem drugače opisati) gre direkt na vozni pas že na začetku pospeševalnega (po pravilih bi morala it na koncu), in to brez žmigavca, s hitrostjo 10km/h, 20m pred mojim nosom. ABS je ropotal kar konkretno, zabremzal sem do nule in manjkalo je kakih 10cm, da nisem trčil vanjo... Kaj točno je ta krava počela v tistem trenutku, najbrž še sama ne ve. Pri taki hitrosti ne videti, da se na voznem pasu približuje avtomobil, in skočiti na vozni pas z 10km/h brez žmigavca... Kriteriji za dobit vozniško so bistveno premili v tej državi.

Je pa tukaj dobra lekcija: če bi v tistem trenutku vozil dovoljenih 130 (ali pa sprejemljivih 100), bi na 24ur brali o kakih novih smrtnih žrtvah. Ker sem situaciji primerno upočasnil vožnjo (glej ga zlomka, temu se reče 'prilagojena hitrost' :) ), sem sploh lahko odreagiral pravočasno.
Škoda Octavia TDI 1.9 90km, 2004
Povprečna poraba: 3,91 l / 100km po prevoženih 24.884 kilometrih
Najboljši tank: 3,44 l / 100km - prevoženih 1612 km s 55,49 litri
Najboljša posamična vožnja: 2,9 l / 100km - prevoženih 67 km
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Sr okt 16, 2013 8:17 pm

Kaj je delala??Ni uporabljala vzvratnih ogledal kaj šele da bi tisto svojo lepo zabito tintaro obrnila in pogledala.Nekdo ji je rekel da se ji morajo umaknit ko se ona vključuje ampak ji je pozabil povedat de le pod pogojem če je to mogoče.Tako kot stari atki čitajo po raznih revijah da je fajn met prižgane dolge lampe podnevi in oni to veselo prakticirajo,čeprav je tudi podnevi moteče.No in zarad takih bab in podobnih stvorov je mene strah vozit po poln AC ,ker nikol ne veš kdaj ti bo ker d**** izletel brez žmigavca in pogleda nazaj...Pa nisem hiter voznik,po AC vozim med 120-140,redki so trenutki ko grem hitreje.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Sr okt 16, 2013 8:59 pm

Ja, "pulse&glide", glide je v leru ali s sklopko, odvisno od časa, ki ga imam na voljo. Pospešujem s približno 1/2 razpoložljive moči. Tehniko sem uporabljal praktično povsod, kjer se je dalo, po ravnini (J obvoznica, V obvoznica, del štajerske AC) in po klancu dol (spust iz Golovca), po klancu navzgor (vzpon na Golovec) se praktično ne splača, ker je premalo časa za glide fazo. Današnji rezultat (iz Viča, uvoz LJ-Center, do izvoza Šentjakob na Štajerski AC) je bil 4,3 l/100km po BC, ki glede na porabo celega tanka kaže prav. Je pa bila vožnja zaradi prometa malo počasnejša, a še vedno je bila povprečna hitrost po AC nekje okrog 120 po občutku.

Še moja razlaga s strani izgub energije, zakaj je ta tehnika učinkovita. Glavni prihranek energije je med glide fazo, kjer se motor vrti z obrati prostega tega in so zaradi tega vrtilne izgube motorja enake izgubam v prostem teku. Če bi vozil konstantno, bi se motor ves čas vrtel z 2500 obrati. Prihranek je torej na teh 1500 obratih razlike. Iz tega tudi dejstvo, da pri nizkih hitrostih (to je, kjer so obrati motorja v najvišji uporabni prestavi blizu obratom prostega teka) ta tehnika ni več učinkovita. Za moj avto je učinkovita od 70, 80 km/h naprej.

Pa jasno... kakršnokoli predvidljivo zaviranje mora biti opravljeno z motorjem v najvišji prestavi. Če ne predvidevaš dobro, oz. pride do nepredvidene situacije to seveda ne gre.
Slika
 
Uporabniški avatar
diamant72
Novinec
 
Prispevkov: 247
Pridružen: To maj 27, 2008 3:26 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a diamant72 Sr okt 16, 2013 9:56 pm

še en tipičen post nekoga ki pač nima pojma.pa zna samo limat linke ne zna pa uporabljat svoje glave oz biti nepristranski.

Čestitke. Očitno še en šumaher in predvsem vseved. Zanimivo, da misliš da me dobro poznaš, pa čisto nič ne veš o meni.
Trenutno vozim: BMW 645Ci (1:24), Maserati GranTurismo RC (1:18)
P.S. Iščem čarobno palčko, ki pretvarja 1:18 v 1:1. Tudi 1:24 v 1:1 bo ok...
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Sr okt 16, 2013 10:02 pm

KO sem razmišljal o tehniki pulse and glide, sem prišel do zaključka, da je ta tehnika dosti bolj učinkovita pri motorjih z večjo prostornino. Pri mojem dizlu 1.3 je učinek zaviranja z motorjem res majhen. V peti prestavi, ko spustim pedal, se skoraj ne ustavlja, kar drsi naprej. S tem, da je takrat poraba 0,0 . V prostem teku bi bila okrog 1l/h, kar pomeni 1,5 litra na 100 km porabe v vožnji z glide tehniko. Motorja pač ne bi in ne bom ugašal. Imam tudi start stp sistem, tako da ugašanja motorja je dovolj. Se pa opazi, ko sem pred slabim mesecem spustil tlak v pnevmatikah, da je porabo 3,0 na poti iz službe (36km) skoraj nemogoče doseči. Zadnja najboljša poraba za trip iz službe (36km) je bila danes 3.2 l/100km. Ne vem, morda bom spet dvignil tlak. Zdi se da je manj škode imeti malo manj udarcev v podvozje kot pa kakšen deci razlike pri porabi.
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a čare Sr okt 16, 2013 10:08 pm

Ampak da pa z 1.3 vžigalniki šparate pa res ne vem več al je obsedenost al škrtost do samega sebe.Saj to če ga tiščiš ne požre več kot 4 litre
 
lada2103
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne feb 17, 2013 1:21 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a lada2103 Sr okt 16, 2013 10:17 pm

čare je napisal/-a:Ampak da pa z 1.3 vžigalniki šparate pa res ne vem več al je obsedenost al škrtost do samega sebe.Saj to če ga tiščiš ne požre več kot 4 litre

Glej, nič se ne bom vtikal vate, tud ce skuriš 10 litrov /100km, Brez posmeha ti bom morda le namignil,da bi lahko vozil bolj ekonomično in ekološko. Ne bom pa dajal etiket v smislu diskreditacij posameznika.
Še odgovor: Ja, tud tak vžigalnik s 95 konji lahko požre bistveno več kot 4 l/100km. Če pa velikodušnost do sebe izražaš preko prevelike porabe in morda še kakšne kazni za preveliko hitrost, pa kar izvoli. DDV se pobere od vsakega litra, pa trošarina tud, pa kazni so direkten vir za proračun....Samo ne bit škrt, tud polovičke ni treba , samo plačaj, velikodušno :D
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Mate Sr okt 16, 2013 10:22 pm

Čare, daj no, saj se nam ne gre vsem za tisti 1 €, ampak za izziv, koliko drugačen način vožnje zmanjša porabo. Meni je to obvezno predvidevanje, kako se bo kolona obnašala čez 100, 200m ali na AC pol kilometra postalo zanimivo.
Slika
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Daedalus Sr okt 16, 2013 10:52 pm

Fora je pač to, da izzivi v stilu dirkanje na čas so kul, izzivi v stilu čim manj porabiti pa niso. Iz tega se potem razvije odnos družbe do določenega obnašanja na cesti. In izjeme (mi) v tej temi potrjujejo to hipotezo...

Še nikoli nisem (in nikoli ne bom) težil folku zakaj se goni po dirkališčih in meče denar stran - denar je njihov, in razumem, da je to zanimiv hobi - nenazadnje ga imam namen tudi sam sprobati v prihodnosti.

Ampak razumem pa tudi tiste, katerim je izziv čim nižja poraba, ne glede na to, ali s tem prišparajo 1€ ali 1000€. In če bom kdaj dnevni migrant na daljše relacije, bom tudi to sprobal, čeprav zelo dvomim, da bom šel v ekstreme.


Žal niso vsi sposobni takšne širine dojemanja in razumevanja sveta okoli sebe. Pa se ne hvalim - to me namreč žalosti, ker je tega vedno več in že zdaj preveč. En cel kup nestrpnosti in "jaz imam prav, ti pa se j***", s čimer se moram tudi jaz ukvarjati. Kot, da sem jaz zaradi njihove dobre volje na tem svetu. In enako je v tej temi - pojavi se kup ljudi, ki neumorno poizkuša dopovedati, da je takšno početje debilizem, neumno itd., kot, da je ta folk tisti, ki postavlja pogoje moralne sprejemljivosti obnašanja ljudi.
 
Uporabniški avatar
Jerch_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1464
Pridružen: So jan 26, 2008 5:23 pm
Kraj: še neustaljen :D

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Napisal/-a Jerch_ Sr okt 16, 2013 11:45 pm

ishtmail je napisal/-a:
Jerch_ je napisal/-a:Poleg tega oprema. In ja, upam si trditi, da nekdo ki ima vrhunske gume in zavore ter ne telefonira, ne razmišlja o šefu in o tem kako mu stoji maskara je precej bolj varen voznik kot tisti ki vozi 87km/h in dela vse to. In bolj varen je tudi, če sem in tja preseže magičnih 130 na AC.

Ja, glavna in edina stvar glede varnosti je v resnici to, da si z glavo pri stvari, da si 100% skoncentriran. Hypermiling v svojem bistvu zahteva 120% koncentracijo, saj drugače ne dosežeš rezultatov. Lahko pa voziš z isto koncentracijo tudi 150, pa si na cesti varen voznik.

Je pa tu ena druga poanta glede hitrosti, na katero me je vedno opozarjala žena, ko sem gonil 160 in več:
Ti si mogoče že z glavo pri stvari in boš znal odreagirati. Problem je, da na cesti nisi sam in da je na cesti še kup drugih, ki bodo v kritičnem trenutku naredili kiks. Tvoja odlična reakcija ti takrat ne bo pomagala nič, ker boš pokasiral napako drugih.

Če torej voziš na meji svojih sposobnosti, se spomni, da je to meja tvojih sposobnosti, medtem ko je meja sposobnosti (koncentracije, znanja, spremljanja dogajanja na cesti) drugih voznikov lahko precej nižja.

ZATO je bolj varno vozit malenkost počasneje, saj ti počasnejša vožnja da bistveno več časa, da odreagiraš, pa tudi da svojo reakcijo po potrebi spremeniš, če bo nekdo drug naredil štalo. OK, če ti nekdo prileti od zadaj, nimaš kaj...


Se popolnoma strinjam s tabo. Povedati sem želel le, da pogoj za hypermiling niso zastoji za tabo. in da vse kaj drugega kot le hitrost vpliva na porabo in varnost.
v resnici najbolj prispeva predvidevanje. in za to je potrebna zbranost in osredotočenost na cilj.
ti se osredotočaš na generalno najnižjo porabo, jst sem ciljal na optimalno najnižjo pri željeni hitrosti. In ta hitrost je pri meni daleč pod mejo sposobnosti, ker se po toliko letih zavedam, da na AC lahko srečam od srne do medveda in od pijanca do norca ki vozi v nasprotno smer. Vse to sem doživel in ja- tako vožnjo kot sem opisal prakticiram ob lepem soncnem suhem vremenu brez guzve.

PS: v drugi temi o porabi sem z očetovo octavio 1,9TDI 2009 s 105km dosegel tako nizko porabo da sem postal sliko z mislim da 1550km range po tem ko sem natankal. Praktično od senožeč do Barcole v trstu sem samo parkrat po par sekund pospeševal. Ravno tako pred tem iz ljubljane zalet pred vrhniškim klancem in potem postopno upočasnjevanje do vrha do 90..
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov