Debate, ki niso vezane na ostala področja...

Na AC/HC s 3 pasovi v eno smer morajo vozila voziti po skrajnem desnem pasu, ki ni zaseden. 150 €

Vem za ta člen in se ga držim
158
59%
Vem za ta člen, a se ga praktično ne držim
18
7%
Prvič slišim
52
20%
Vedno vozim po prehitevalnem pasu
9
3%
Pravila me ne zanimajo, vozim po občutku in brez oviranja drugih
29
11%
 
Skupaj glasov : 266
 
Jerry007
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Če sep 30, 2010 11:59 am

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a Jerry007 Sr dec 28, 2011 9:29 am

Same težke izkušnje... Bom pa še jaz eno lepo povedal. Včeraj se pripeljem do krožnega, pa se en stari z merklo ustav v krožnem in mi da prednost. Zadi so mu pa itak trobl :lol:
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a BBoss Sr dec 28, 2011 2:35 pm

Jerry007 je napisal/-a:Same težke izkušnje... Bom pa še jaz eno lepo povedal. Včeraj se pripeljem do krožnega, pa se en stari z merklo ustav v krožnem in mi da prednost. Zadi so mu pa itak trobl :lol:


V bistvu je razumljivo, ker takole ustavljenje v krožnem je ena bolj nevarnih potez saj zelo hitro pride do karambola. :?
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a MateSLO Pe dec 30, 2011 1:48 pm

V zvezi s temi krožišči tako ali tako ljudem pol stvari ni jasno. Potem mi pa en preten trobi ko je hotel zapustiti krožišče iz notranjega pasu direkt na izvoz ... in ni edini, ki misli, da če je na notranjem pasu ima prednost pred vsemi in se morajo vsi ustavit njemu na čast.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a nebivedu Pe dec 30, 2011 3:26 pm

MateSLO je napisal/-a:V zvezi s temi krožišči tako ali tako ljudem pol stvari ni jasno. Potem mi pa en preten trobi ko je hotel zapustiti krožišče iz notranjega pasu direkt na izvoz ... in ni edini, ki misli, da če je na notranjem pasu ima prednost pred vsemi in se morajo vsi ustavit njemu na čast.


V Veliki Britaniji je tako! Avto na notranjem pasu ima prednost pred tistimi na zunanjih pasovih. Tudi pri nas se razmišlja v tej smeri in to ravno iz razloga, ker zakon sili, da voziš po notranjem pasu, razen če boš šel na prvi naslenji izhod - takrat naj bi vozil po zunanjem pasu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a MateSLO Pe dec 30, 2011 4:23 pm

Takole bi moralo potekati razvrščanje v krožiščih:

Slika

Takole (glej črno črto) pa izgleda v praksi:

Slika

Če se kdo pravilno razvršča v krožišču nimam problema z njimi in mu dam prostor. Samo ko se pa nekdo po krožišču vozi tako kot na drugi sliki mi pa pritisk dvigne. Dobro, mogoče sem malo hudo narisal, ampak nisem se pa dosti zmotil...žalostno. In potem ti takšni ljudje še trobijo kot, da se ti ne znaš razvrščat ... :)
In če se ne znaš razvrščat po dvopasovnem krožišču je boljše, da ostaneš na zunanjem. Boš malo oviral ljudi, samo vsaj ne boš i**** ...

In v primeru, da pri nas sprejmejo, da ima notranji prednost se bom jaz izogibal krožišč, ker že zdaj je hudo pa ni zakonsko določeno, potem te bodo pa iz zunanjega pasa tak zrinali... "Ja saj piše, da imam prednost".

Na živce mi gre tudi to ko zapelješ v krožišče in ti en tip nalašč po gasu stopi potem more pa bremzat in ti maha čez šipo kak voziš :roll:
 
kamal
Novinec
 
Prispevkov: 292
Pridružen: So maj 12, 2007 5:08 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a kamal Pe dec 30, 2011 4:39 pm

Saj je povsem jasno, da ima notranji prednost, ker itak te ne bi smel noben ovirati, ker če ne greš v krožnem desno moraš uporabljati notranji pas. In vsi, ki tega ne počnejo te pač ovirajo. Tisti, ki pa gredo desno so pa lahko, itak pred tabo oz. te morajo počakati, ker imaš itak vklopljen smernik in vidi, da greš iz križišča. Jaz vedno uporabljam notranji pas in sem do sedaj parkrat moral iti na okoli še enkrat, ker nekateri ne morejo ali nočejo popustiti kljub temu, da si mu ravno ti omogočil s uporabo notranjega pasu, da je sploh zapeljal v krožnega in ti potem tišči, da bo ja pred teboj. Nobene logike. Ti mu omogočiš prostor on te pa potem blokira.

Najbolj te pa za je ba jo tisti, ki gredo naravnost, ti pa levo samo s to razliko, da si se ti pripeljal en vhod prej v krožnega, in ko ti zaviješ na notranji pas on lepo po gasu po zunanjem vštric s teboj kljub temu, da gresta na isti izhod in bi lahko vozil lepo za teboj ali pa vsaj pognal mimo tebe.

Samo od sedaj sploh ne gledam dosti in dam samo primerno hitro smernik in lepo na zunanji pas pa vsi tako lepo sodelujejo z menuj, da že par let nisem krožil in iskal izhoda. Je pa dejstvo, da moraš zaradi nespoštovanja pravil pač malo hitreje voziti in se ti potem folk malo bolj prilagaja, ko se bojijo za pločevino bolj kot zase.

P.S. Prva slika je pravilo, ki ga malo kdo spoštuje. Druga je pa itak škoda besed, samo to se verjetno zgodi zaradi tega, ker ali notranji ne da žmigavca ali ga pa zunanji ne spusti dovolj hitro, potem pa vse na silo, ker je škoda še enkrat na okol.
Se vidmo ko se zagledamo.
 
MateSLO
Novinec
 
Prispevkov: 391
Pridružen: So dec 06, 2008 1:30 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a MateSLO Pe dec 30, 2011 4:59 pm

kamal ni nujno. Če voznik zapelje v krožišče na 1. uvozu jaz pa na 2., krožišče pa nameravama zapustit na 3. to pomeni, da se jaz vozim na zunajem pasu čisto pravilno in potem takem bi moral on drugi voznik še en krog it, če bi pri zapuščanju oziroma menjavi pasu ogrožal mene.

Kar se tiče tiste slike, ki sem jo "popravil" je pa tako, da se ljudem 3/4 časa ne da ubadat s pravočasno menjavo pasov (bog ne daj, da bi se moral peljat še en krog ali pa da bi spustil malo gas in bi se za voznika na zunanjem pasu postavil) in potem zapusti krožišče kot sem narisal. Žal.
 
Uporabniški avatar
SuperVeloce
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Po mar 14, 2011 2:46 am

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a SuperVeloce Pe dec 30, 2011 5:54 pm

Kamal, se buniš ker so tisti na zunanjem pasu v prekršku, po drugi strani pa prekršek delaš tudi ti, tudi izsiljuješ. Če boš imel kdaj nesrečo, boš ti kriv (razen če je zunanji pas pogojen za izhod iz krožišča).

Tako kot je napisal/narisal MateSLO, se pa itak dogaja vsak dan.
when in doubt, flat out
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a Renault_user Pe dec 30, 2011 7:01 pm

Eno so zakoni, drugo pa je praksa... Kako boš ti to logiko krožišč razložil ( in to tako, da bodo dojeli) vsem našim preljubim "voznikom" v naši preljubi državi, ki se še osnovnih cestnih pravil in omejitev hitrosti ne znajo držati?

Ste pa optimistični ej... :shock: :shock: :shock:
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a Drocky Pe dec 30, 2011 7:07 pm

Da je pa zmešnjava še mal večja, so pa za pravilno razvršanje, v večini primerov, naša dvopasovna krožišča premala.
LP Rok
 
kamal
Novinec
 
Prispevkov: 292
Pridružen: So maj 12, 2007 5:08 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a kamal Pe dec 30, 2011 7:15 pm

MateSLO je napisal/-a:kamal ni nujno. Če voznik zapelje v krožišče na 1. uvozu jaz pa na 2., krožišče pa nameravama zapustit na 3. to pomeni, da se jaz vozim na zunajem pasu čisto pravilno in potem takem bi moral on drugi voznik še en krog it, če bi pri zapuščanju oziroma menjavi pasu ogrožal mene.

Kar se tiče tiste slike, ki sem jo "popravil" je pa tako, da se ljudem 3/4 časa ne da ubadat s pravočasno menjavo pasov (bog ne daj, da bi se moral peljat še en krog ali pa da bi spustil malo gas in bi se za voznika na zunanjem pasu postavil) in potem zapusti krožišče kot sem narisal. Žal.


Niso krožni samo na 4 izhode. Saj tamali načeloma niso problem. Lahko greste pogledat npr. na rudnik pred nakupovalno središče. En krožni pa noben ne uporablja notranjega pasu. Sem pa vse napisal dovolj razločno in sem tiste, ki zavijajo desno izločil iz kritike.

[quote="SuperVeloce"]Kamal, se buniš ker so tisti na zunanjem pasu v prekršku, po drugi strani pa prekršek delaš tudi ti, tudi izsiljuješ. Če boš imel kdaj nesrečo, boš ti kriv (razen če je zunanji pas pogojen za izhod iz krožišča).

Ne vem zakaj bi jaz izsiljeval (dam smerokaz preden me avto dohiti), saj je v mojem komentarju dovolj jasno zapisano, da spoštujem pravila do potankosti. Seveda pa nikoli ne silim v nekoga drugega, kot to delajo drugi, grem pač še en krog.

Je pa dejstvo, da si ljudje vse razlagajo po svoje, kar kaže tudi odziv na komentar, ki povzema slike.
Se vidmo ko se zagledamo.
 
Uporabniški avatar
SuperVeloce
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Po mar 14, 2011 2:46 am

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a SuperVeloce Pe dec 30, 2011 7:26 pm

Sem te tako razumel, ker si na takšen način povedal. Tukaj si nimamo kaj po svoje razlagati, pravila so enolična, krožna sicer slabo dizajnirana, ampak jaz nimam težav pri razvrščanjih itd (wonder why). Me pa radi izsiljujejo...
when in doubt, flat out
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a nebivedu So dec 31, 2011 2:23 am

kamal je napisal/-a:Saj je povsem jasno, da ima notranji prednost, ...


V sloveniji po naših zakonih ima zunanji prednost. Notranji bi se moral peljat še en krog naokoli, če nebi mogel zapeljat na zunanji pas, po tem zakonu, ki ga imamo. Torej če si ti na notranjem pasu in rineš ven, pa se v nekoga na zunanjem zaletiš, si ti kriv.

Šele dogovarjajo se o tem, da bi to spremenili in da bi imel notranji prednost pred zunanjim, kar pomeni, da se mora zunanji ustavit in dat prednost notranjemu - to bo pri nas šele zmeda.

Vir: AMZS
V križišče s krožnim prometom se vključujemo v smeri, ki je nasprotna smeri urinega kazalca. V krožnem križišču ima prednost vozilo, ki je že vključeno v krožni promet, pred vozili, ki prihajajo v krožno križišče. Če ima križišče več prometnih pasov, sme voznik zapeljati z enega na drug prometni pas, vendar le če pri tem ne ovira drugih vozil. V samem križišču ima pri izključevanju iz krožišča prednost vozilo, ki je desno od nas.


Torej tisti na zunanjem pasu ima prednost!!!


Tukaj pa je še en članek iz motorevije.
http://www.motorevija.si/l3.asp?L1_ID=38&L2_ID=334
Strpnost in uvidevnost
Vožnja v krožnem križišču




V Motoreviji smo že nekajkrat pisali o pravilni vožnji na krožnem križišču, a marsikateri voznik še vedno ne ve, kakšna so pravila vožnje v krožnem krožišču. Tudi v uredništvo smo dobili kar nekaj prošenj, naj bolj podrobno pojasnimo pravila ravnanja na krožnem križišču. Zato smo zaprosili Miho Kunstlerja, soavtorja knjige Varna vožnja, da za Motorevijo pripravi poseben članek o vožnji na krožnih krožiščih.



Križišče je prometna površina, ki nastane s križanjem ali združitvijo dveh ali več cest, in predstavlja zaradi prepletanja več različnih prometnih tokov vozil, pešcev in drugih udeležencev cestnega prometa, povečano nevarnost in tveganje za vsakega od teh udeležencev, ne glede na to, na kakšen način se na cesti oziroma križišču pojavlja. To potrjujejo tudi podatki o prometnih nesrečah, po katerih se največ takšnih nesreč zgodi na križiščih v naseljih.



Največjo nevarnost predstavljajo t. i. konfliktne oziroma karambolne točke. To so tista mesta na križišču, kjer se medsebojno prepletajo prometni tokovi udeležencev cestnega prometa in na katerih lahko pride do neposrednega fizičnega stika med njimi. Število konfliktnih točk je večje na križiščih, ki jih uporablja več raznovrstnih prometnih udeležencev, ki se gibljejo po različnih cestnih površinah z različnimi hitrostmi.



Zaradi prepletanja prometnih tokov se zmanjša prepustnost križišča. Prepustnost je razen gostote prometa neposredno odvisna tudi od velikosti in konfiguracije križišča, predvsem pa od prometne ureditve na križišču. Pri večji gostoti prometa vozil se zlasti ob konicah kaže potreba za posebnim urejanjem prometa, ki daje prednost glavnim prometnim tokovom.



Krožna namesto klasičnih križišč


Te zagate klasičnih križišč v veliki meri odpravljajo krožna križišča, ki ob tem tudi učinkovito umirjajo promet in zlasti zmanjšujejo ekstremne hitrosti. V tem smislu so še učinkovitejša krožna križišča z dvojnim krožnim voziščem, na katerih mora voznik prepustiti prednost drugim vozilom ob vstopu na vsako od obeh krožnih vozišč in zato dvakrat močneje zmanjšati hitrost, včasih pa je treba tudi ustaviti. Druga prednost dvojnega krožnega križišča pred enojnim je v tem, da so dovozne in izvozne ceste porazdeljene na obe krožni vozišči in je zato gostota prometa na vsakem od njiju manjša, kar omogoča lažje razvrščanje, boljšo prepustnost in večjo prometno varnost.

Osnovna značilnost krožnega križišča je enosmerno krožno vozišče, po katerem poteka promet okoli sredinskega otoka v smeri, ki je nasprotna smeri urinega kazalca. Premer in širina krožnega vozišča morata ustrezati gostoti, strukturi in drugim značilnostim prometa, pri čemer morajo biti prometni pasovi zaradi krivine širši kot na ravnem delu večpasovne ceste.



Na večjih slovenskih krožnih križiščih (npr. Šempeter pri Novi Gorici in Tomačevo v Ljubljani) imajo krožna vozišča po tri označene prometne pasove, medtem ko imajo krožna križišča podobne velikosti zunaj slovenskih meja praviloma le po dva prometna pasova, ki pa sta običajno širša in ponekod niti nista označena. Glede na dejstvo, da je prehitevanje na krožnem križišču prepovedano in da se morajo v skladu s prometnimi pravili vozniki na krožnem smernem vozišču razvrstiti na levi (notranji) prometni pas (razen kadar nameravajo zapustiti križišče na najbližjem izvozu ali jim prometna ureditev ali druge okoliščine tega ne dopuščajo), je zaradi varnosti cestnega prometa nedvomno primernejša ureditev z dvema prometnima pasovoma.



Konfliktne točke se tudi na krožnem križišču pojavljajo na mestih, kjer se prepletajo prometni tokovi. To je predvsem na uvozu na krožno vozišče, kje se voznik vključuje v prometni tok vozil, ki že vozijo po križišču, in pri menjavi prometnega pasu na krožnem vozišču, ko voznik zapelje pred drugo vozilo ali med dve vozili, ki vozita po prometnem pasu na katerega se vključuje. Če je na krožnem križišču tudi pločnik ali kolesarska steza, predstavljajo konfliktne točke tudi sečišča poti vozil, ki se vključujejo oziroma zapuščajo krožno križišče, s potmi pešcev in kolesarjev na takšnem križišču.



Nasveti za vožnjo po krožnem križišču


Kako torej voziti na krožnem križišču, da bomo na njem kar najbolj varni?

Če izvzamemo tovorna vozila s priklopniki in vlačilce s polpriklopniki, katerih vozniki so zaradi dolžine prostorsko omejeni tudi pri vožnji na krožnem križišču, velja zlasti za voznike osebnih avtomobilov, motornih koles in drugih manjših motornih vozil nekaj osnovnih pravil, ki jih velja upoštevati.



Voznik se pred križiščem praviloma razvrsti na prometni pas, po katerem bo lahko nadaljeval vožnjo v želeni smeri. V tem smislu se na dvo- ali večpasovni dovozni cesti pred krožnim križiščem voznik razvrsti na tisti prometni pas, po katerem bo lahko v krožnem prometu nadaljeval vožnjo brez nepotrebnih dodatnih menjav prometnih pasov. To stori na zadostni oddaljenosti od križišča in tako, da ne ogrozi nikogaršnje varnosti.



Ko se voznik približuje križišču, mora prilagoditi hitrost, da lahko pred križiščem varno ustavi in spusti mimo vozila, ki imajo prednost pred njim. Med približevanjem križišču, zlasti v njegovi neposredni bližini, ne sme prehitevati drugih vozil.

Prednost je na uvozu na krožno križišče urejena s prometnimi znaki, s katerimi je odvzeta prednost vozilom, ki se vključujejo na križišče.



Pred uvozom na krožno križišče ni treba vklopiti smerne utripalke, saj je vozniku na voljo le ena smer.



Glede na oddaljenost izvoza, na katerem želi zapustiti krožno križišče, se voznik razvrsti na ustrezen prometni pas krožnega vozišča. Voznik, ki bo zapustil krožno vozišče na bližnjem izvozu, bo ostal na desnem (zunanjem) prometnem pasu, medtem ko zapelje voznik, ki namerava nadaljevati vožnjo do oddaljenejšega izvoza, seveda šele potem, ko se je prepričal, da to lahko varno stori, na levi (notranji) prometni pas. Če so na krožnem vozišču trije prometni pasovi, je v takem primeru smotrno uporabiti srednjega, kajti povsem notranjega pasu zaradi večkratne menjave prometnih pasov na sorazmerno kratki razdalji, posebno ob gostejšem prometu, skorajda ni mogoče uporabiti. Naj spomnim, da je kljub splošni prepovedi menjave prometnih pasov na križišču takšna menjava na krožnem križišču dovoljena. Res pa je, da to ni vedno mogoče. Ob zelo gostem prometu je menjava prometnega pasu na krožnem križišču lahko zelo otežena, na majhnih krožnih križiščih, ki jih je pri nas cela vrsta (mnoga med njimi imajo samo en prometni pas), pa je lahko tudi povsem nemogoča. V takšnih primerih tudi zakon o varnosti cestnega prometa dovoljuje odstopanje od tega pravila.



Menjava prometnih pasov


Menjava prometnih pasov na krožnem križišču je zaradi zmanjšane vzvratne preglednosti, ki je posledica krivine, in prehitevanja, ki se ga kljub splošni prepovedi prehitevanja na križišču, ki velja tudi za krožno križišče, na večjih krožnih križiščih lotevajo nekateri vozniki, lahko prav tvegan manever. Zato je nujno, da se voznik, preden zapelje na sosednji prometni pas, res dobro prepriča, da nima ob boku, v mrtvem kotu vzvratnega ogledala, drugega vozila. Poleg pogleda v vzvratno ogledalo je zelo priporočljiv tudi zasuk glave in pogled ob bok vozila. Posebno nevarno in zato tudi prepovedano je zapuščanje krožnega križišča z notranjega prometnega pasu, torej pasu, ki ni skrajno desni, pri čemer mora voznik prečkati zunanji prometni pas, po katerem vozijo druga vozila.



V krožnem prometu mora voziti voznik s hitrostjo primerno razmeram na križišču. Hitrost mora prilagoditi vsem tistim okoliščinam, ki mu jih nalaga zakon (gostoti prometa, vremenskim razmeram, stanju vozila in vozišča in tudi svojemu znanju vožnje) in ob tem upoštevati, da vozi v krogu in da na njegovo vozilo deluje sredobežna sila.



Nagnjenost navzven


Le malokateri voznik ve, da je vozišče krožnega križišča nagnjeno navzven in da zaradi tega dopušča manjše hitrosti, kot bi jih sicer glede na premer kroga. Na prvi pogled nenavadno, ko pa malo pomislimo, postane vsa stvar razumljiva. Zaradi odtekanja meteorne vode mora biti vozišče nagnjeno (prečni nagib ali prečni sklon). Krožno vozišče je v povprečju nagnjeno 2,5 do 4 % (100 % = 45 kotnih stopinj) in če bi bilo nagnjeno navznoter (tako kot so sicer praviloma nagnjena vozišča cest v krivinah), bi dvignjeni zunanji rob krožnega vozišča na priključkih dovoznih in izvoznih cest oviral voznike in ogrožal varnost vožnje. To je posebno nevarno na večjih krožnih križiščih (npr. ljubljansko krožno križišče na Tomačevem), kjer velik premer navidezno dovoljuje vožnjo z večjo hitrostjo. Zato je hitrost omejena s prometnimi znaki.



Ne vzvratno, temveč še en krog!


Ljubljansko krožno križišče, ki je bilo prvo tako veliko pri nas, ni več novost. Ker pa je razmeroma slabo oziroma pomanjkljivo označeno, se mnogi na njem ne znajdejo prav dobro. Prenekateri voznik je že, ko je ugotovil, da je zgrešil želeni izvoz, enostavno ustavil in zapeljal vzvratno. To je seveda napaka, ki se kaj lahko konča s hudimi posledicami. Zavedati se moramo, da je ustavljanje in še posebno vzvratna vožnja na krožnem križišču kljub razmeroma nizkim hitrostim zelo nevarna in zato prepovedana. Seveda se dogaja in se bo še dogajalo, da bo voznik zapeljal mimo želenega izvoza. V takem primeru nikakor ne sme ustaviti, ampak mora še enkrat zakrožiti in krožno vozišče ga bo ponovno pripeljalo k pravemu izvozu.



Preden zapusti krožno križišče, se mora voznik na primerni razdalji pred želenim izvozom razvrstiti na zunanji prometni pas, s katerega je mogoče varno zapustiti križišče. Če tega zaradi kratke razdalje in gostega prometa ni mogoče varno napraviti, mora odpeljati še en krog.



Krožnih križišč bo glede na njihove objektivne prednosti v primerjavi s klasičnimi križišči v prihodnje v Evropi in pri nas zagotovo še več. Ko bomo Slovenci spoznali, da so krožna križišča v primerjavi s klasičnimi namenjena umirjanju prometa in zagotavljanju varnosti njihovih uporabnikov, bo postala vožnja po takih križiščih prav prijetna. Slovenska značilnost in svojevrsten paradoks je, da je na križiščih, ki so namenjena umirjanju prometa, prav prevelika hitrost vzrok številnim prometnim nesrečam (o tem pričajo številni sledovi na otokih in drugih elementih teh križišč). Najverjetneje to ni posledica objektivnih dejavnikov, pač pa napačnega ravnanja voznikov, pri čemer ne gre toliko za zmotno, pač pa za zavestno napačno ravnanje.



Kaj pravi zakon?


Zakon o varnosti cestnega prometa v 43. členu takole opredeljuje vožnjo po krožnem križišču in globe za napačno ravnanje:



(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo uredjen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.

(3) Pri vkjučevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.

(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.

(6) Z globo 20.000 tolarjev se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.

(7) Z globo najmanj 1.000.000 tolarjev se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 100.000 tolarjev.



Tako torej zakon. Ker zakon sili voznike, da vozijo po notranjem pasu, bi morda kazalo razmisliti o tem, da bi imel voznik na notranjem pasu prednost pred tistim, ki vozi po zunanjem pasu. S tem bi se namreč izognili strahu voznikov, da z notranjega pasu ne bodo mogli pravočasno zapustiti krožnega križišča na želenem izhodu. Takšen sistem prednosti poznajo na primer v Angliji.


Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
SuperVeloce
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Po mar 14, 2011 2:46 am

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a SuperVeloce So dec 31, 2011 3:14 am

no stavek iz motorevije:
Posebno nevarno in zato tudi prepovedano je zapuščanje krožnega križišča z notranjega prometnega pasu, torej pasu, ki ni skrajno desni, pri čemer mora voznik prečkati zunanji prometni pas, po katerem vozijo druga vozila.
To je v Velenju nacionalni šport, pa predno mi kdo reče da je krožišče krivo, jaz nikoli ne sekam iz notranjega, tudi če peljem izpod gradu proti centru...
when in doubt, flat out
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a lizard So dec 31, 2011 3:59 am

Pridite kdaj v M. Soboto - verjetno mesto z najbolj nesposobnimi voziniki ko pride do rondojev... Koliko krat pa se tu kar ustavi promet v rondojih ko pravzaprav vsakič nekdo iz notranjenga kroga seka zunanjega ko gre ven. In potem oba zavreta (tista na notranji ki sili ven, in tisti na zunanjem in čakata da jima zmanjka bencina).
Ali pa ko kar tako prosto sekajo pasova, ker se jim ne da delat večjega radija zgolj po zunanjem pasu medtem ko sem jim jaz v mrtvem kotu na notranjem (če ne bi imel vsakič roke na troblji bi parkrat ostal brez sprednejga desnega dela avta - in potem se še pizdijo na tebe češ kaj trobiš)... Pa namesto desni smerokaz se skozi rondoje furajo z vklopljenim levim, pa enkrat smo celo bili v medijih ker so se določeni pacienti vozili v kontra smeri...

Pa še marsikaj se najde...
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a King1 So dec 31, 2011 8:00 am

lizard je napisal/-a:Pridite kdaj v M. Soboto - verjetno mesto z najbolj nesposobnimi voziniki ko pride do rondojev... Koliko krat pa se tu kar ustavi promet v rondojih ko pravzaprav vsakič nekdo iz notranjenga kroga seka zunanjega ko gre ven. In potem oba zavreta (tista na notranji ki sili ven, in tisti na zunanjem in čakata da jima zmanjka bencina).


Sem tam vsaj dvakrat tedensko in mi je jasno o čem govoriš. Posebne cvetke se dogajajo od novega rondoja do trgovskega centra. Tista dva al trije ki so so. Tam res vidiš svašta. Je pa res, da sem v decembru dostikrat tam srečal policaje, ki so nadzorovali promet v rondoju. ;)

lp
 
Uporabniški avatar
CePO
Novinec
 
Prispevkov: 142
Pridružen: Po sep 06, 2004 7:21 pm
Kraj: renkovci

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a CePO So dec 31, 2011 8:24 am

v MS je za stanje avtov v rondojih okoli BTC-ja pomoje še največ kriv tisti semafor pri hoferju. če bi še tam postavili en rondo, bi se promet verjetno malo bolj tekoče odvijal.
je pa res, da so v prekmurju v zadnjih par letih naredili pravi "boom" s temi rondoji in, še posebno starejšim ljudem, ni najbolj jasno, kdo ima prednost.
 
Uporabniški avatar
maius28
Novinec
 
Prispevkov: 367
Pridružen: Če jan 05, 2006 11:12 am
Kraj: Gališki slapovi

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a maius28 So dec 31, 2011 8:28 am

No tako slabo pa spet ne gre pri nas v MS. Kriv je King1, ki bi rad kroge z dostavnikom risal ter in Lizard sam, ki bi rad vse sekal in skoz peljal 120. Haha. Imam poplno kontrolo nad tem, saj sem tik ob enem. :lol:

Aja pa še to. Pridite kdaj v Celje pred Mercator Center. Enaka štorija.

Ne smemo se jezit na starejše ljudi, ker nikoli niso vozili po rondojih, mene motijo mladi, ki ne pazimo(jo) na njih. Bolj strpno v novem letu vsem.


LP
Nikoli ni prepozno.
 
Uporabniški avatar
King1
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4317
Pridružen: Po mar 10, 2008 6:06 pm
Kraj: Vzhodno od Domžal

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a King1 So dec 31, 2011 8:32 am

maius28 je napisal/-a:No tako slabo pa spet ne gre pri nas v MS. Kriv je King1, ki bi rad kroge z dostavnikom risal ter in Lizard sam, ki bi rad vse sekal in skoz peljal 120. Haha. Imam poplno kontrolo nad tem, saj sem tik ob enem. :lol:


LP


oops oops oops oops tak pač sem. :twisted: :twisted: Pa sej @Lizard res verjetno ni nič boljši od mene sam jest rišem kroge on pa po rondojih drifta. =P =P

lp
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Telebani na cesti

Napisal/-a BBoss So dec 31, 2011 2:39 pm

nebivedu je napisal/-a:Vir: AMZS
V križišče s krožnim prometom se vključujemo v smeri, ki je nasprotna smeri urinega kazalca. V krožnem križišču ima prednost vozilo, ki je že vključeno v krožni promet, pred vozili, ki prihajajo v krožno križišče. Če ima križišče več prometnih pasov, sme voznik zapeljati z enega na drug prometni pas, vendar le če pri tem ne ovira drugih vozil. V samem križišču ima pri izključevanju iz krožišča prednost vozilo, ki je desno od nas.


Torej tisti na zunanjem pasu ima prednost!!!


Nekje govorijo, da naj bi veljalo desno pravilo pa to ni res - prednost ima tisti, ki NE spreminja pasu. Se pravi tako, če z levega zapelješ na desni ali pa obratno prednosti nimaš. Ravno tako nima prednosti tisti, ki se vključuje v krožišče in bi moral odstopiti prednost VSEM vozilom, ki so že v krožišču oziroma bolj natančno tistim, ki bi v trenutku vključevanja se znašla na istem ali vzporednem mestu - če pa pri tem vozilo v krožišču na notranjem pasu, da znak z žmigavcem, da bo zavilo na naslednjem izvozu pa še toliko bolj.

Ker pa je v krožišču tudi prepovedano kakršnokoli prehitevanje je pa potem sploh nerazumljivo kako lahko pride do situacij kot jih tukaj opisujemo.


SuperVeloce je napisal/-a:no stavek iz motorevije:
Posebno nevarno in zato tudi prepovedano je zapuščanje krožnega križišča z notranjega prometnega pasu, torej pasu, ki ni skrajno desni, pri čemer mora voznik prečkati zunanji prometni pas, po katerem vozijo druga vozila.
To je v Velenju nacionalni šport, pa predno mi kdo reče da je krožišče krivo, jaz nikoli ne sekam iz notranjega, tudi če peljem izpod gradu proti centru...


Sicer nisem Velenjčan in sem redko na tem krožišču ampak kot se spomnim je tam krožišče tako zarisano, da imaš na nekaterih (na tistih, kjer je dvopasovnica na izvozu) izvozih možnost zaviti iz notranjega pasu direktno na izvoz. To ti omogoča polna črta, ki zahteva od tistega, ki je na zunanjem pasu, da OBVEZNO zapusti krožišče na prvem izvozu saj nasprotno preseka polno črto in je takoj v prekršku in kriv za nesrečo.

Se mi zdi pa to Velenjsko krožišče skoraj idealno saj v primeru spoštovanja pravil praktično ne more priti do nesreče navkljub temu, da je veliko uvoznih in izvoznih cest.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov